Menu główne
Forum
Klubowicze
zibiboniek1 |
Dodany dnia 08-10-2013 09:53 |
Postów: 49 Data rejestracji: 22.09.2013 16:24 Skąd: lubelskie Lublin |
Witam, jako że nie dawno rozbierałem i składałem skrzynie biegów, zrobiłem przy tym kilka zdjęć może komuś się przydadzą jak by się brał za rozkładanie.
łożysko 5 biegu,synchronizatora oraz kawałek wodzika 5 biegu http://ubuntuone....G3PE8A079N wybierak oraz wodzik 5biegu http://ubuntuone....LozBOWPT3m obie połówki skrzyni http://ubuntuone....xncoIgx82g ustawienie kołeczków blokujących poszczególne wodziki http://ubuntuone....xTKOkhDWBR http://ubuntuone....cMhKqGRijc http://ubuntuone....AxMI8Ja8HK http://ubuntuone....f8kIkteOHd http://ubuntuone....iN6Vu83Dzi http://ubuntuone....M30S09lsEC http://ubuntuone....6yMWXc1N5G http://ubuntuone....5QM4UKCaGG http://ubuntuone....6eqH3HVyIa http://ubuntuone....bZJjG0UsYp http://ubuntuone....LS9aHBrsKo http://ubuntuone....rCXQVO1P2l resztę dopiszę przy odrobinie czasu. jak by ktoś miał jakieś pytania to pisać Edytowane przez Krzychup dnia 10-11-2013 23:49 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 314006km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 08-10-2013 09:53 |
takeoff |
Dodany dnia 08-10-2013 15:29 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
A masz zdjecie wnetrza dyfra od zewnatrz?
Chodzi mi dokladnie o bebechy po wyjęciu koła koronowego. Jeszcze dokładniej to chodzi mi o to czy po wyjęciu półosi oraz koła koronowego da się wymienić/założyć zębnik napędu predkościomierza. Zebnik ten spadł mi jak wyrwalem ośkę predkościomierza wyciągając linkę. Dzięki z gory za wszelką pomoc Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
zibiboniek1 |
Dodany dnia 08-10-2013 22:01 |
Postów: 49 Data rejestracji: 22.09.2013 16:24 Skąd: lubelskie Lublin |
nie, nie rozbierałem go niestety (a może i stety) wszystko było z nim w porządku, ja wymieniałem łożysko wałka sprzęgłowego Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 314006km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 09-10-2013 01:10 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
wygląda skomplikowanie, dużo czasu schodzi na złożenie skrzyni od zera? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
zibiboniek1 |
Dodany dnia 09-10-2013 10:21 |
Postów: 49 Data rejestracji: 22.09.2013 16:24 Skąd: lubelskie Lublin |
po otworzeniu skrzyni to z całego wałka spada tylko połowa tych zębatek. Reszta jest osadzona na łożyskach i siedzą ciasno tj. nie spadają. tak naprawdę to dłużej zajęło mi złożenie dwóch połówek żeby biegi wchodziły bo albo blokowało mi 5bieg lub 3/4(jeden wodzik). Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 314006km
|
|
|
bllacha |
Dodany dnia 09-10-2013 10:40 |
Postów: 99 Data rejestracji: 08.03.2009 21:30 Skąd: dolnośląskie Szklarska Poręba |
fajna zabawa przy skrzyni jest jak rozbierałem swoją pierwszą skrzynie to otwierałem ją chyba 2 dni bo nie wiedziałem czemu się blokuje ogólnie teraz rozłożę i złoże w 1h bo to tylko sie wydaje takie skomplikowane co do tego od prędkościomierza to nie pamiętam czy wystarczyło wyjąc tylko koło koronowe od półośki ale na dniach będę rozbierać swoją skrzynkę więc napiszę czy da rade wymienić to bez rozbierania skrzynki Moje auto: renault r5 gte 1,8 16v :), benzyna, 175393km
|
zibiboniek1 |
Dodany dnia 09-10-2013 10:43 |
Postów: 49 Data rejestracji: 22.09.2013 16:24 Skąd: lubelskie Lublin |
bllacha napisał(a): fajna zabawa przy skrzyni jest jak rozbierałem swoją pierwszą skrzynie to otwierałem ją chyba 2 dni bo nie wiedziałem czemu się blokuje ogólnie teraz rozłożę i złoże w 1h bo to tylko sie wydaje takie skomplikowane co do tego od prędkościomierza to nie pamiętam czy wystarczyło wyjąc tylko koło koronowe od półośki ale na dniach będę rozbierać swoją skrzynkę więc napiszę czy da rade wymienić to bez rozbierania skrzynki trzeba tylko pamiętać żeby 5biegu nie wkładać razem z wodzikami 1/2 i 3/4 biegu bo się zablokuje Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 314006km
|
|
|
bllacha |
Dodany dnia 09-10-2013 10:48 |
Postów: 99 Data rejestracji: 08.03.2009 21:30 Skąd: dolnośląskie Szklarska Poręba |
dokładnie piątkę wbijasz po skręceniu skrzyni z 5 mozna by jeszcze 6 zrobić tylko trzeba by dotoczyć sobie wałki by na wałki zmieścić jeszcze jedno przełożenie ale to tak teoretycznie tylko Moje auto: renault r5 gte 1,8 16v :), benzyna, 175393km
|
takeoff |
Dodany dnia 09-10-2013 13:21 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
bllacha napisał(a): co do tego od prędkościomierza to nie pamiętam czy wystarczyło wyjąc tylko koło koronowe od półośki ale na dniach będę rozbierać swoją skrzynkę więc napiszę czy da rade wymienić to bez rozbierania skrzynki Oki. To czekam na pomoc ;] Może na PW zeby tu już niezaśmiecać? Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
pavko |
Dodany dnia 09-10-2013 13:27 |
Postów: 199 Data rejestracji: 10.11.2005 10:42 Skąd: mazowieckie Warszawa |
A ja bym proponował odpowiedź dać jednak tutaj - myślę że inni też moga mieć taki problem. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 09-10-2013 14:51 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
O jak pięknie na zdjęciach widać dlaczego wsteczny zawsze zgrzyta jak się go zapina
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 09-10-2013 15:10 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@michor na które mam zdjęcie patrzeć żeby to zobaczyć? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
milas92 |
Dodany dnia 10-11-2013 03:09 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
uf, nie trzeba ruszać segera do zmiany uszczelniacza
Treść dodana dnia 27 maj 2015 10:43: Jestem po złożeniu takiej skrzyni do kupy między wodzikami są tulejki które odpowiednio blokują inne wodziki przed przesuwaniem jak wrzucamy bieg, trzeba zwrócić uwagę na ich montaż. zaczynamy od ustawienia wodzików: 1/2, 3/4 i wstecznego biegu muszą zostać w obudowie dolnej razem z trybami i muszą być ustawione jak na zdjęciu (zdjęcia nr 1) wsadzamy magnes i to na tyle z dołem teraz bierzemy się za pokrywkę i w miejsce wkładamy dwie kulki ze sprezynkami, zabezpieczamy je jakośzeby nam nie wypadły. ja wsunąłem na ich wysokosc od góry delikatnie wodziki z innej skrzyni. Trzeba wsadzić i ustawić Wodzik piątego biegu to ten w górnej obudowie na zdjeciu , musi być też zabezbieczony kulką i ustawiony w takiej pozycji jak na zdjęciu. teraz należy ustawić wybierak ustawiajac go na maksa w strone obudowy jak na rysunku ze strzałkami, a jedno ramie musi wejść w wodzik piątego biegu jak na zdjęciu. bierzemy jakis silikon i ulszczelniamy połówki skrzyni. nakładamy równomiernie góre skrzyni (wczesniej mozna posmarować sobie olejem wodzili, łatwiej wchodzi) i w momencie jak wodziki 1/2 i 3/4 biegu zaczną wchodzić na swoje miejsca to z osadzeniem z dwaoma sprzezynkami i kuleczkami co zabezpieczaliśmy wczesniej energicznym ruchem nabić wrecz połówki na siebie. teraz nic nie ruszamy, skręcamy sobie połówki klikoma śrubami. piąty bieg może teraz wylatywać ale bez paniki, przekręcić lekko w przeciwną strone do ruchu wskazówek zegara i zacznie działać. kołujemy sobie jakiś haczyk i unosimy na maksa do góry wodzik biegu wstecznego jego kółko (jest miejsce w skrzyni na to), ze spokojem powinien luźno podejść do góry. teraz juz nie pamiętam ale chyba trzeba zrobić ruch jakbyśmy wrzucali wsteczny. wybierak wejdzie między łapy wodzika wstecznego i wtedy za pomocą wybieraka ustawiamy go do pozycji takiej, zeby wsadzić kulke ze sprezynką i taką blaszką w tym kształcie: ``\__/`` teraz wszystkie biegi chodzą, poza tym nieszczesnym piątym który sobie wylatuje bo rusza sie na boki (ale nic sie nie stanie spokojnie ) zakładamy koła piątego biegu wsadzamy tą łape wybieraka z plasticzkami, wbijamy klin rozprezający/zabezpieczający w wałek piątego biegu 1.wciskamy wodzik PIERWSZEGO/DRUGIEGO biegu w DÓŁ! ma przeskoczyć o raz. 2. wrzucamy wybierakiem PIĄTKĘ skrzynia się zablokuje i pozwoli nam dokręcić momentem piąty bieg nakrętka 130 nm śruba 80 nm teraz wyrzucamy piątke i od boku o ile dobrze pamiętam to tam gdzie wlewamy olej do skrzyni (taki motylek) wsadzamy długi płaski srubokręt i unosimy bieg 1/2 w góre (w poprzednie położenie) wszystko Edytowane przez milas92 dnia 27-05-2015 10:59 Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |