30 Kwietnia 2024 17:18:03
Zdjęcia użytkowników
paxel marek_0011
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Kute tłoki i turbo do f7p 
kaczor9032
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2013 13:01
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 04.11.2013 12:35
Skąd: -

Witam czy znacie kogos kto zakładał kute tłoki i turbo do reni? bo ciekawy jestem ile koni mozna z tego wyciągnąć bo mam pewien pomysł co zrobic z tym silnikiem...
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 04-11-2013 13:01
Awatar
michor
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2013 13:08
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Dużo.
Na seryjnych gratach sięgniesz (podobno) 250-300.

Co dalej?
dalej sporo kasy na tłoki i korby kute Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
kaczor9032
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2013 13:15
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 04.11.2013 12:35
Skąd: -

tłoki nie same korby wystarcza kanapka pod głowice turbo i wystarczy nie bede robił jakiegos potrowa bez przesady Wink
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2013 13:24
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@kaczor9032 wrzucił pewien gość do galerii tu na forum zdjęcie hybrydy: dół b18ft i głowica 16v, ale więcej info nie ma

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
kaczor9032
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2013 13:43
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 04.11.2013 12:35
Skąd: -

nie bede kombinował to co chce zrobic mi wystarczy Wink
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2013 13:45
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

na zachodzie się bawią w takie rzeczy, tam więcej info znajdziesz

pochwal się co chcesz zrobić

Edytowane przez Kujtek dnia 04-11-2013 13:50
hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
michor
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2013 14:05
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

No to na "spokojnie" na 0,6-0,8 z kanapką na seryjnym zdrowym silniku powinieneś sięgnąć 200.

Starczy z zapasem na R19 i 1,000 kg na plecach
(i skrzyni bez szpery)

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
patrick_LCH
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2013 14:27
Awatar


Postów: 1184

Data rejestracji: 10.11.2010 16:59
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Żeby nie było tak jak zwykle że chce to chce tamto a wychodzi kupa ;p

Już przewineło się tutaj kilku takich tunerów i jakoś efektów nie widać.

Żeby nie było że hejtuje ale teraz już patrze na to trochę przez palce.

Mimo wszystko kibicuje aby w tym wypadku było inaczej Smile

Fuck the new car !!
I'm driving oldschool Smile

Moje auto: Renault 19 2.0 16V F7R, benzyna, 200km
 
Koucz
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2013 14:32
Awatar


Postów: 541

Data rejestracji: 28.09.2009 20:19
Skąd: małopolskie
Jordanów

A ja się podepne był taki temat megane turbo maestro napominał o tym, jaki tam był silnik 2.0? 120, jeden facet wyciągnął prawie 200kucy na seryjnym bez tłoków kutych i korbowodów, może ktoś więcej info nasunąć?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 140000km
 
michor
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2013 14:40
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Poszukaj sobie na forum megane- dosyć dużo było o tym pisane.

Soft turbo wchodzi jak marzenie- ale chyba nie do końca sobie wszyscy zdają sprawę z kosztówSmile

Ja też myślałem że to się da tanio zrobić ale jak przychodzi co do czego to się kwoty w 1,000 liczy a nie w 100.


POrządne turbo -> kilka stówek,
Remont (przynajmniej) góry silnika -> kolejne kilka stówek,
Kolektor + wydech
Smarowanie turbo
Jakaś elektronika do ogaru tego wszystkiego,
pompa paliwa nowa, wtryski może, orurowanie, intercooler, Bov itp itd -

zbiera się tych PLN'ów Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
kaczor9032
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2013 15:01
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 04.11.2013 12:35
Skąd: -

kute korby 1600 turbina jescze nie wiem od czego ale tez licze ok 1000, uszcelki, licze cos ok 4 tys... bo zawsze cos w trakcie moze wyskoczyc Smile
 
Kujtek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2013 15:11
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

intercooler, rurki, spawanie kolektora do turbo...

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
grzesio
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2013 15:13
Awatar


Postów: 1231

Data rejestracji: 30.11.2008 19:54
Skąd: pomorskie
Banino

4 tysiące to nawet na sam remont nie starczy

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 11755km
 
michor
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2013 15:18
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

kaczor9032 napisał(a):

kute korby 1600 turbina jescze nie wiem od czego ale tez licze ok 1000, uszcelki, licze cos ok 4 tys... bo zawsze cos w trakcie moze wyskoczyc Smile



Ciekawe skąd masz te kute korby za 1600? bo ja gdzie nie spojrzę to za 2500 widzę.
+ śruby.
+ wał do szlifu i dobranie panewek.

Myślisz że te korby to tak się zakłada "o" i gotowe?
A gdzie tłoki nowe?
(no chyba że też uważasz że sobie sworznie porozbierasz i założysz stare tłoki z ze starymi pierścieniami)...

Rozumiem też że za 100 kolega wyspawa kolektor z kwasówki który się nie roztopi przy pierwszym lepszym upalaniu?
Same 2 flansze pod kolektor to 200 wyjęte a gdzie rury itp itd.

Wymyśliłeś już jak zasilisz turbo w olej?

też kiedyś tak liczyłem. A potem mi przeszło.

DET III to ok 600 PLN'ów - a to nie jest do końca dobre rozwiązanie - najlepiej by trzeba dać megasquirta i przerobić calość na sekwencję z fullgrupy.

Dolicz jeszcze szerokopasmową lambdę ze sterownikiem (kolejne kilka stówek) + egt najlepiej jeżeli nie chcesz stopić tłoków.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
patrick_LCH
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2013 15:32
Awatar


Postów: 1184

Data rejestracji: 10.11.2010 16:59
Skąd: mazowieckie
Warszawa

I już po turboburbo .... Grin

Fuck the new car !!
I'm driving oldschool Smile

Moje auto: Renault 19 2.0 16V F7R, benzyna, 200km
 
Mateo
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2013 15:36
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

Chyba każdy kto miał 16V miał takie myśli. Ja tez, ale jak liczyć zacząłem to stwierdziłem że nie ma sensu. Myślę że nawet na 15000zł by się nie skończyło. Konkretny remont silnika wyszedł mnie prawie 10000 a gdzie reszta.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
kaczor9032
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2013 15:38
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 04.11.2013 12:35
Skąd: -

http://top-tune.p...-p-56.html prosze kute korbowody za 2500 to sa kute tłoki, spawanie kolektora zrobi ma brat intercooler tez mam,z reszta piszecie tu ze takie bieniadze ja nie chce robic z niego 300 czy 350 koni, mi wystarczy 200 ludzie spokojnie mnie beda kosztowac tylko i wyłącznie czesci reszte zrobi mi brat w warsztacie za darmo widze ze sie bardziej sie nakrecacie ode mnie Smile ja tez nie moie ze zrobie to w tydzien czy miesiac na to co chce zrobic potrzebuje z 17 tys powoli zbieram kase a jak uzbieram to sie bede bawil Smile) nie nakrecac sie tak... Smile
 
astra945
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2013 15:38
Awatar


Postów: 638

Data rejestracji: 11.09.2010 19:04
Skąd: łódzkie
Łódź

Moim zdaniem też 4 tys. nie wystarczą. Korby to jedno, f7p ma słaby dół więc panewki, czyszczenie silnika, pierścienie, pełny syntetyk, smarowanie turbo, chłodzenie turbo, intercooler, mocowania, cały wydech, dolot, wtryski, pompa, strojenie, komputer (wtedy już najlepiej stand alone). To by wyszło dość ciekawie ale droogo. Można zrobić soft czyli tak jak @michor wspomniał 0.5-0.6 bar-a na serii ale musisz mieć zdrowy silnik żeby to jeździło, wtedy w kosztach może się zmieścisz. Kwestia czy uturbianie do mocy rzędu 200-220 ma sens w takim silniku ? Ja bym chyba wolał zrobić kompletny remont tego silnika i zrobić r19 "perełke" bo za jakiś czas na tym się nie straci. Do zabawy z mocą wolałbym robić 19 ale oddzielnie. Jeżeli chcesz przecierać szlaki to zrób coś ciekawego np 2.0t od renault albo od saaba. duża rzeźba ale silniki saaba są mega rozwojowe. Dalej jednak rozchodzi się o koszty. Ja to tak widzę ale rozumiem że każdy ma jakiś tam swój plan. Jeżeli jednak weźmiesz się za turbo w f7p to trzymam kciuki i pomogę jak będę umiał Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
 
michor
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2013 15:40
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@patrick_LCH reality check Smile


Jedyne wyjście za 4000 PLN to "drut turbo" - to może się zmieścisz w "mechanicznej" części.
Pamętaj że musisz na laserze wyciąć przekładkę pod głowicę.
Policzyłeś już jaka ma być gruba żeby odprężyć?
Czy kładziesz na zwykłą uszczelkę?
Policzyłeś już wydajność turbo pod doładowanie?
Czy turbo będzie z "łopla 1.7 dizel bo heniek mówił że wystarczy"?
A w związku z tym- już wiesz jaką flanszę pod turbo wycinasz do kolektora?
(z góry Ci powiem że turbo z 1.9 Td z R19 LEDWO CO daje radę na 0,5-0,6 bara w 16v z wydajnością)

+ trzymanie kciuków że na manualnym regulatorze ciśnienia starczy wydajności wtrysków i pompy.


(ale osobiście obstawiam 200 km i stopione tłoki Grin )


Widzę bardzo słabe przygotowanie do tematu Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
milas92
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2013 15:42
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

@astra945 jest pare 5tek i clio na YT, z hamowni 300-350 km. przy 1 bardze bedzie ok 200 w góre


Treść dodana dnia 04 listopad 2013 14:44:

ale dla dźwięku 16stu zaworów i do tego jeszcze turbo czasami warto Grin

Edytowane przez milas92 dnia 04-11-2013 15:44
Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: