Menu główne
Forum
Klubowicze
kaczor9032 |
Dodany dnia 04-11-2013 20:55 |
Postów: 22 Data rejestracji: 04.11.2013 12:35 Skąd: - |
Kolego Maestro jeżeli piszemy o różnicy pomiędzy doładowanymi a wolnossącymi to ja nie mam na myśli potężnej różnicy w pojemności jak to teraz przedstawiłeś "dużą pojemność i pożrą turbo benzynę" Z tym się zgodzę ale miałem raczej na myśli proporcjonalną różnicę. przykład posiadam do jazdy alf 156 2,5 V6 192km. i kolega ma golfa 4 1.8 T coś chyba około 180km. jazda doładowanym 1.8 i odczucia płynące z samego nawet przyspieszania są nieporównywalne z moją alfa pomimo tego iż ma więcej koni nie wciska tak w fotel. To jest moja myśl wiodąca w tym całym zabiegu. Ktoś mądry kiedyś powiedział że wyścigi wygrywa się momentem obrotowym a nie potężną mocą. Teoria to teoria a o praktykę się nie martwię. troszeczkę wiary we własne możliwości |
renault19.pl | Dodany dnia 04-11-2013 20:55 |
maestro |
Dodany dnia 04-11-2013 20:58 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Sądze że mimo wszystko swoich rozmówców w tym temacie traktujesz z góry jako niedouczone dziaciaki
Ile taka golfina ma seryjnie do setki? Bo wydaje mi sie że Alfa powinna jednym tchem wyjść na przód Stawiałem sie swoją 166 2.0 V6 turbo z własnie 156 2.5 V6 i nijak szans większych nie było Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Bot |
Dodany dnia 04-11-2013 20:59 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
@kaczor9032 poprostu takich tematów z tuningowaniem F7P powstaje kilka na rok , ktoś się napala zawsze nic nie wychodzi.
Ktoś powinien założyć temat w FAQ na temat tuningu to by nie powstawały takie tematy szalonych napaleńców, dopiero ktoś kto chce wydać potężny hajs niech zakłada temat i dziala a forum służy pomocą Skoro masz już takie plany , załóż temat w dziale, rób fotki i relacje z prac z chęcią popatrzymy i powodzenia http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
kaczor9032 |
Dodany dnia 04-11-2013 21:11 |
Postów: 22 Data rejestracji: 04.11.2013 12:35 Skąd: - |
Ja nie traktuje nikogo jak nidouczonego. To właśnie mi się wydaje że jestem przez was z góry spisany na straty i że to wszystko nie ma racji bytu bo czyjeś inne zdanie jest lepsze. To jest forum renault a nie alfy ale tak w nawiasie to alfa 2.5 zrywa się dopiero powyżej 4,5 tys i wtedy pali niemiłosiernie a na drogach ciężko ją tak jeżdzić bo można prawko zgubić. poniżej tych obrotów jeździ się nią gorzej jak zwykłym F3N. taka jest prawda o tym silniku i większość bez doladowania tak ma.
Treść dodana dnia 04 listopad 2013 20:15: ktoś chce wydać potężny hajs. Ja cały czas o tym piszę że właśnie mi chodzi o to aby to zrobić za stosunkowo małe pieniądze i bez przesady bo w innym przypadku to nie ma sensu. chyba nie ma wariata co wsadzi 20 lub więcej tysi i co na co dzień będzie jeżdził. takie rzeczy to tylko już do wyścigów. Edytowane przez kaczor9032 dnia 04-11-2013 21:15 |
Kujtek |
Dodany dnia 04-11-2013 21:17 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@kaczor9032 nie spisany na straty, tylko sceptycznie podchodzimy bo jak pisze Bot najczęściej kończy się na temacie i gadaniu
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
MatClio |
Dodany dnia 04-11-2013 21:36 |
Postów: 316 Data rejestracji: 02.07.2011 14:42 Skąd: kujawsko-pomorskie Łasin |
Łatwiej włożyć silnik z volvo v40\ s40 ten 2.0 16V turbo. 200KM ma się na starcie, czyli po przelożeniu... Swoją droga: www.youtube.com/w...
Oszczędzaj Jak mozesz,a potem powiedz ze R19 do d-py jest
Moje auto: Audi 80 B4, benzyna
|
kaczor9032 |
Dodany dnia 04-11-2013 21:48 |
Postów: 22 Data rejestracji: 04.11.2013 12:35 Skąd: - |
OK ja to wszystko rozumiem i wiem o co chodzi bo sam czytałem takie posty. loguje się ktoś nowy kupił Renatę, i będzie turbo zakładał bo myśli że turbo to tylko coś na wydechu z aluminiowym ślimakiem. Taki laik to naprawdę musi się liczyć z tym że to "turbo" go wyniesie grube tysiące bo dla niego nikt nie będzie ryzykował i robił tego za fri. Ja wchodząc na forum liczyłem może na jakieś podpowiedzi i pomoc ze strony was wszystkich bo wiadomo że nie da się wiedzieć wszystkiego."im więcej wiem tym mam większą świadomość tego że jest jeszcze więcej tego o czym nie wiem". Miałem nadzieję że może ktoś się kiedyś dokopał do wiadomości np. z francuskiego forum bo ja dużo szukałem i coś znalazłem ale nie znam francuskiego a translatory tłumaczą głupoty a jeżeli chodzi o techniczne rzeczy i ich skróty to już całkiem nie można ładu dojść. Najbardziej interesowało mnie coś odnośnie ciśnienia doładowania jakie można tam wywołać na seryjnych korbach bo coś kiedyś wydedukowałem na tych właśnie francuskich forach że maksymalnie 0,5 bara można dmuchnąć bo potem korbowody zginają się jak plastelina. myślałem że ktoś mi to potwierdzi np. ze coś takiego już buło robione i faktycznie tek korby są słabe. Tyle że po tych wszystkich odpowiedziach nic się nie dowiedziałem |
maestro |
Dodany dnia 04-11-2013 21:55 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@kaczor9032 Jeśli chodzi Ci oto to internet mówi że 16V na seryjnych gratach dobrze pracuje do 200KM.
Nie odpowiedziałeś mi na pytanie czy ten ktoś z Twojego otoczenia znający sie na rzeczy nie jest przypadkiem z Łodzi? W Łodzi jest właśnie chłopak który zrobił hybryde bloku z 1.7 z góra 16V, dołożył dmuchajke i.... Na 0.3bara to już powinno być odczuwalnie różnie w stosunku do serii. Wiecej na ten temat chyba znajdziesz na forum Clio. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
astra945 |
Dodany dnia 04-11-2013 22:01 |
Postów: 638 Data rejestracji: 11.09.2010 19:04 Skąd: łódzkie Łódź |
@kaczor9032 kwestia turbo w silnikach to jest ekonomia. Porównywalne osiągi w wolno-ssącym masz z dużo większej pojemności (przykład b18ft jest słaby bo tu jest soft turbo) Zasada downsizing-u i spalania. Kolejna sprawa to stosunek pojemności do mocy i momentu. W większości wypadków jest tak że silniki ze stosunkowo niską mocą maksymalną (moc vs pojemność) mają większy moment obrotowy niż mniejsze z tą samą mocą. (1.4 energy/1.7 f3n) Przy zwiększaniu mocy maksymalnej wartości momentu względem pojemności maleją (1.6 hondy vti. aż 160KM ale 150 Nm. ) Różnica w turbo/ a większy wolnossak jest taka, że wolnossący ma dość duży moment w dużym zakresie obrotowym. charakterystyka nie jest "skokowa" jak to się ma przy turbo, nie ma czasu w którym turbina wypełnia układ. U mnie jest to widoczne przy zmianie biegu. Gdy przepustnice się zamknie, zmieni bieg i doda gazu jest "opóźnienie" w dostawie mocy mimo odpowiednich obrotów. Wiem że to kwestia turbiny, układu icka itd ale zjawisko takie jest i występuje zawsze, kwestia skali. W wolnossaku moc masz od razu jak tylko masz obroty odpowiednie do rodzaju silnika ( 2 zawory na cylinder/ 4 zawory) Podane przykłady dotyczą silników raczej z tamtych lat bo nie mam takiej wiedzy w kwestii nowych motorów. Kilka rzeczy które wymieniłeś są, ok. Masz chęć i głowy które Ci mogą sensownie przy tym pomóc. Ja osobiście Ci życzę: zrób taki projekt. Chętnie go będę obserwował a jak zacznie jeździć to tym bardziej będę chętny żeby go zobaczyć, porozmawiać na ten temat. Dużo rzeczy weryfikuje już rozpoczęty projekt i związane z nim problemy. Działaj i tyle. Co do korbowodów w Polsce słabo z taką wiedzą. Jeżeli masz czas i poważne chęci na ten projekt to spędź kilka dooooobrych nocy na forum: racingforum.pl. Tam jednym z moderatorów jest Jadźwin, który jest twórcą polskiego emu , ecumastera itd. Poza tym że on udziela pomocy jak już robisz jakiś projekt na jego komputeracj to na forum jest mega dużo rzeczy których można się dowiedzieć, nauczyć, itd itp. To co my robimy na naszym forum to jest powiem kolokwialnie drapanie się lewą ręką po jajkach Myślę że jeżeli szukałeś pomocy i wiedzy to właśnie Ci jej udzielam.
Treść dodana dnia 04 listopad 2013 21:02: @maestro Znasz więcej szczegółów odnośnie tej hybrydy ? Edytowane przez astra945 dnia 04-11-2013 22:02 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
|
kaczor9032 |
Dodany dnia 04-11-2013 22:03 |
Postów: 22 Data rejestracji: 04.11.2013 12:35 Skąd: - |
silniki volvo 2.0 turbo nie znam się za bardzo na tym bo nigdy mnie takie jednostki nie interesowały ale z tego co wiem mają 160km te zwykłe i można je za 1,5 tys. kupić i jeszcze osprzęt trzeba ale to już drożej wyjdzie a te silniki 200km T4 to jak się jakiś raz na jakiś czas pokaże jest dobrze ale ich cena jest tak duża że cena silnika przerośnie mi wartość przerobienia mojego. Tak to wychodzi. |
astra945 |
Dodany dnia 04-11-2013 22:07 |
Postów: 638 Data rejestracji: 11.09.2010 19:04 Skąd: łódzkie Łódź |
@kaczor9032 na volvo też czekałem rok ale założenie to wydaćdo 1.5 tys za auto z b18ft. Znalazłem z padniętą skrzynia. Wystarczyła żeby dojechać 200km ale silnik zdrowy. Dzięki temu że kupiłem całe auto miałem możliwość sprawdzenia silnika na trasie, mocy, v-max itd itp. Tydzień temu sprzedałem ostatnie części i swap zwrócił mi się w 100%. Poczekaj, poszukaj, kup zmień silnik, volvo na części i wyjdzie Ci podobnie. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
|
kaczor9032 |
Dodany dnia 04-11-2013 22:12 |
Postów: 22 Data rejestracji: 04.11.2013 12:35 Skąd: - |
ten kto się na tym zna nie jest z łodzi ani okolic. to 2 koniec polski |
Bot |
Dodany dnia 04-11-2013 22:15 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
http://www.klubcl... tu zaglądałes?
Rób, pisz, zdjęcia wklejaj, ja lubię takie tematy czytać, chociaż czasem wcale się nie udzielam http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
kaczor9032 |
Dodany dnia 04-11-2013 22:19 |
Postów: 22 Data rejestracji: 04.11.2013 12:35 Skąd: - |
astra945. dzięki za to co napisałeś. Ja już znam tamto forum i zaglądam.
Treść dodana dnia 04 listopad 2013 21:21: Bot, na forum clio już też byłem. Zanim się tu zalogowałem nie siedziałem bezczynnie Edytowane przez kaczor9032 dnia 04-11-2013 22:21 |
guciowsk |
Dodany dnia 04-11-2013 23:13 |
Postów: 2952 Data rejestracji: 18.12.2008 16:49 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
@kaczor9032 nie kupuje się samego silnika tylko całe auto ( najlepiej anglik (bo taniej a graty te same) i myślę że zmieścisz sie w cenie, a nawet będzie mniej niż jakbyś miał F7P przerabiać. W T4 masz juz zakute wszystko, a podkręcić możesz na oryginalnym osprzęcie
Turbo Burbo eL Pi Dżi
Moje auto: Renault Megane II F4RT (1998/163KM) cabrio, benzyna+LPG, 115000km
|
michor |
Dodany dnia 05-11-2013 00:45 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Oj czytam i czytam i się śmieję w duchu...
Wał idealny nominalny bez szlifu i tylko nowe panewki i korby... Będzie śmiechowo [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
kaczor9032 |
Dodany dnia 05-11-2013 22:28 |
Postów: 22 Data rejestracji: 04.11.2013 12:35 Skąd: - |
Panowie, wszystkim za pomoc i chęci wielkie dzięki ze mieliście coś do powiedzenia w tej sprawie (ale wszystkim co sensownie się wypowiadali). A takim niekompetentnym niedowiarkom jak kolega michor który nie ma zielonego pojęcia o czym mów, i nigdy w życiu chyba na oczy nie widział wału korbowego czy korbowodów, proponował bym się udzielać na tematy o jakich ma pojęcie, bo po jego elokwentnych wypowiedziach wynika że jest jednym z wielu cwaniaczków co są "specjalistami" wirtualnego tuningu na resorakach w piaskownicy i swoją pseudo wiedzę nabyli czytając posty podobnych osobników o ilorazie inteligencji klapy muszli klozetowej. Tacy ludzie tylko sieją zamęt i nic sensownego nie wnoszą do rozmowy psując innym nerwy. Gość który nie widział wału nominalnego w bardzo dobrym stanie bez konieczności robienia szlifu i do strojenia standardowego sterownika silnika F7P chce używać sondy szerokopasmowej jest naprawdę śmieszny Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie tematem, ale już nie będę kontynuował dalej tego, bo tu jest kilka osób z którymi można by to dalej toczy ale i są wrzody z którymi nie będę spekulował bo psują atmosferę jak śmierdzący bąk. Jak już wszystko zostanie zrobione i uruchomione to wtedy założę nowy temat z kompletną "wizualizacją" projektu i wtedy będziemy rozmawiać co i jak, a na razie proszę Administratora o usunięci tego tematu bo może niepotrzebnie zajmuje miejsce i blokuje bardziej ciekawy wątki. |
maestro |
Dodany dnia 05-11-2013 22:31 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@kaczor9032 Wjazd na kogoś po jego jednym poście - robisz to samo z michorem, to według Ciebie my zrobiliśmy z Toba. Chyba sam przyznasz że zatoczyłeś koło?
Michor mógłby Ci jeszcze wiele rzeczy wytłumaczyć o których Ci sie nie śniło, a już na pewno podejść do wszystkiego z punktu widzenia liczb, objętości i innych różnych rzeczy jak zjawiska które towarzyszą takim zmianom. Sam widzisz - dopięliśmy swego jak widać w Twoim ostatnim zdaniu? Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
michor |
Dodany dnia 05-11-2013 22:37 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Tyle mam do powiedzenia jako człowiek z ilorazem inteligencji klapy klozetowej Szkoda kurka że się szlifierza nie podpytałem o Twoje teorie jak odbierałem wał od Kappy ostatnio Ciekawe czemu musiałem zawieźć wał, korby i blok do pomierzenia... Przecież nic nie było widać! Wał oryginalny nominał! Panewki nominał! kurka. Mogłem kłaść nominał i by było przecież ok! [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
kaczor9032 |
Dodany dnia 05-11-2013 22:42 |
Postów: 22 Data rejestracji: 04.11.2013 12:35 Skąd: - |
Ps. Jestem Magistrem Inżynierem Mechaniki i Budowy Maszyn o specjalizacji z budowy silników spalinowych także z całym szacunkiem ale człowieku jesteś w błędzie. Odnośnie tych liczb objętości i zjawisk zachodzących w silniku podczas procesu spalania mieszanki, AFR i takich spraw czuje się jak ryba w wodzie, więc te niby docinki nie mają racji bytu. Zamykam temat bo szkoda tylko mojego czasu DO WIDZENIA |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |