Menu główne
Forum
Klubowicze
piesiec94 |
Dodany dnia 05-11-2013 18:05 |
Postów: 22 Data rejestracji: 28.10.2013 19:41 Skąd: podkarpackie Mielec |
Witam W mojej Reni na wolnych obrotach słychać stukanie, na wyższych jest ok co to może być? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 273000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 05-11-2013 18:05 |
se7en3 |
Dodany dnia 05-11-2013 18:10 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
brak oleju ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
Rolf |
Dodany dnia 05-11-2013 18:26 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
Witam Ja bym stawiał ma luźne zawory.. Przynajmniej u mnie tak było w Voplu a ogólnie to z którego miejsca dobiega stukot Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
Szaflarzanin |
Dodany dnia 05-11-2013 19:03 |
Postów: 279 Data rejestracji: 16.10.2013 19:09 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
nieraz slychac stukanie jak jest za malo plynu chlodniczego bo mniej wygłusza wtedy Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
|
astra945 |
Dodany dnia 05-11-2013 19:08 |
Postów: 638 Data rejestracji: 11.09.2010 19:04 Skąd: łódzkie Łódź |
Stukot to może być : kiepski olej, za mało oleju, nie wyregulowane zawory Póki co więcej pomysłów nie mam Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
|
piesiec94 |
Dodany dnia 05-11-2013 21:41 |
Postów: 22 Data rejestracji: 28.10.2013 19:41 Skąd: podkarpackie Mielec |
Wymieniałem kilka dni temu chłodnice wiec plyn jest uzupelniony ale stuki nie ucichly. Dochodza one raczej z zaworów. Olej jest do wymiany I jego stan jest prawie na minimum. Wiec wymienić olej a jak dalej tak będzie to regulacja zaworów? A czy moze to być łańcuch rozrządu? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 273000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 05-11-2013 21:45 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Szaflarzanin napisał(a): nieraz slychac stukanie jak jest za malo plynu chlodniczego bo mniej wygłusza wtedy Jeżeli masz olej do wymiany i na minimum to wymieniaj go i tak i tak. Łańcuch nie bedzie stukał. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
piesiec94 |
Dodany dnia 05-11-2013 21:48 |
Postów: 22 Data rejestracji: 28.10.2013 19:41 Skąd: podkarpackie Mielec |
Oczywiście ze wymienię ale nie myślałem że przez to też może stukac Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 273000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 05-11-2013 21:49 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Panewka?
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Szaflarzanin |
Dodany dnia 05-11-2013 21:49 |
Postów: 279 Data rejestracji: 16.10.2013 19:09 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
maestro napisał(a): Szaflarzanin napisał(a): nieraz slychac stukanie jak jest za malo plynu chlodniczego bo mniej wygłusza wtedy Jeżeli masz olej do wymiany i na minimum to wymieniaj go i tak i tak. Łańcuch nie bedzie stukał. no co sie smiejesz? jak kolega wymienial chlodnice i po rozgrzaniu silnika nie dolal plynu to moga byc takie cyrki... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
|
maestro |
Dodany dnia 05-11-2013 21:50 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Szaflarzanin BZDURA
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
michor |
Dodany dnia 05-11-2013 21:52 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
@maestro NIE ZNASZ SIĘ.
Jak oleju mało to też słabo wygłusza- i zobacz. wtedy panewki pukają bo olej nie wygłusza! CZŁOWIEKU NIE ZNASZ SIĘ! [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
astra945 |
Dodany dnia 05-11-2013 22:01 |
Postów: 638 Data rejestracji: 11.09.2010 19:04 Skąd: łódzkie Łódź |
@michor temat wręcz bym podpiął do FAQ teoria słyszalności stuków puków w zależności od ilości płynów. Rozważmy jeszcze temat zasilania silnika. W zależności od rodzaju wtrysku ilość paliwa między silnikiem a kabiną pasażerską jest różna czyli wniosek : słyszalność silników z monowtryskiem i ich pukanie jest większa
Treść dodana dnia 05 listopad 2013 21:03: To jest oczywiście żart i mam nadzieję że nikogo nie uraziłem. @Szaflarzanin twoja teoria niestety nie ma sensu z żadnego punktu widzenia. Treść dodana dnia 05 listopad 2013 21:06: @piesiec94 przy wymianie weź pod uwagę jakość oleju. Producent ma znaczenie a nie tylko wartości 5w30 15w40 itd itp Edytowane przez astra945 dnia 05-11-2013 22:06 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
|
piesiec94 |
Dodany dnia 05-11-2013 22:07 |
Postów: 22 Data rejestracji: 28.10.2013 19:41 Skąd: podkarpackie Mielec |
Mój kolega pseudo-mechanik twierdzi, że to tylko zawory mogą stukać. Więc pewnie sama wymiana oleju nie załatwi sprawy. astra945--> poprzedni właściciel twierdzi, że od zawsze był lany olej mineralny Elf i taka też resztke oleju mam w bagażniku lecz nie pamiętam jaka lepkość Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 273000km
|
|
|
Szaflarzanin |
Dodany dnia 05-11-2013 22:21 |
Postów: 279 Data rejestracji: 16.10.2013 19:09 Skąd: małopolskie Nowy Targ |
astra945 napisał(a): @michor temat wręcz bym podpiął do FAQ teoria słyszalności stuków puków w zależności od ilości płynów. Rozważmy jeszcze temat zasilania silnika. W zależności od rodzaju wtrysku ilość paliwa między silnikiem a kabiną pasażerską jest różna czyli wniosek : słyszalność silników z monowtryskiem i ich pukanie jest większa Treść dodana dnia 05 listopad 2013 21:03: To jest oczywiście żart i mam nadzieję że nikogo nie uraziłem. @Szaflarzanin twoja teoria niestety nie ma sensu z żadnego punktu widzenia. Treść dodana dnia 05 listopad 2013 21:06: @piesiec94 przy wymianie weź pod uwagę jakość oleju. Producent ma znaczenie a nie tylko wartości 5w30 15w40 itd itp ja domyslam sie ze to zawory ale ze ktos przedemna napisal o tym to wspomnialem ze to moze byc tez wina plynu jak nie wierzysz to spusc sobie z litr plynu z obiegu i zobaczymy czy nie bedzie roznicy Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
|
astra945 |
Dodany dnia 05-11-2013 22:23 |
Postów: 638 Data rejestracji: 11.09.2010 19:04 Skąd: łódzkie Łódź |
@piesiec94 to jak już jest mineralny to wymień na mineralny i może być elf. Mechanik w sumie ma trochę racji ale jak oleju jest mało albo jest "stary" (zmienia się go co rok) to zawory mogą stukać bo mają złe smarowanie. Wymień olej to będziesz wiedział. Niektórzy wieżą w uczciwość sprzedawców i może mają racje ale moim zdaniem zakup w oryginalnym opakowaniu, nie z beczki jest bezpieczniejszy
Treść dodana dnia 05 listopad 2013 21:26: @Szaflarzanin nie potrafię sobie tego wyobrazić jak to by mogło wpłynąć na głośność/pukanie tym bardziej że miałem ostatnio problem uciekającego płynu i nie stwierdzam różnicy. W każdym razie nie chcę specjalnie próbować bo płynu powinno być między min a maks Edytowane przez astra945 dnia 05-11-2013 22:26 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 05-11-2013 22:27 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@piesiec94 trzeba też zainteresować się regulacją zaworów, to silnik starej konstrukcji, będzie klepać i tak
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 05-11-2013 22:33 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Szaflarzanin silnik w zasadzie dopóki nie osiągnie temperatury pracy moze pracować bez płynu i nic mu sie nie stanie. i nie bedzie różnicy w slyszalności, glośności czy innych wydawanych odgłosach. ktoś Ci wciska kit a Ty w niego uwierzyłeś.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
piesiec94 |
Dodany dnia 05-11-2013 22:36 |
Postów: 22 Data rejestracji: 28.10.2013 19:41 Skąd: podkarpackie Mielec |
Dobra chłopaki dzieki za rady wymienie olej i zobaczymy jak będzie a jak nie to sie zrobi regulacje zaworów. Pozdro Aha i jeszcze jedno poprzedni właściciel coś kombinowal z zapłonem bo jest uszkodzony podcisnieniowy regulator obrotów i dlatego ponoć jest troszkę zapłon przestawiony ale nie mam pojęcia po co. Moze przez niewlasciwy zaplon tak stuka? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 273000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 05-11-2013 22:46 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Podciśnieniowy regulator obrotów?
W tym silniku nie da sie przestawić zapłonu bo jest ustalany elektronicznie, chyba że błędnie wybrałeś silnik do podpisu. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |