29 Kwietnia 2024 16:23:30
Zdjęcia użytkowników
maestro lutek
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TOWARZYSKIE » Hyde Park
 Drukuj temat
Czujnik ciśnienia oleju i temperatury oleju 
michor
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 14:06
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Alo Pany.

Temperatura jest jasna jako tako -

Moze ktoś wie - czy jest np. taki czujnik co by robił i za wskaźnik i za lampkę ostrzegawczą?

W R19 są 2- ale widziałem takie czujki z 2 pinami - i pytanie czy ten 2 pin to masa, czy na lampkę?

Jak coś to będę wdzięczny za podpowiedź z czego kraść.


Chciałbym sobie po remoncie dodać proste wskazanie ciśnienia i temperatury oleju-> i żeby nie robić zbędnego czwórnika to bym zrobił trójnik, a lampkę podłączył do nowego czujnika.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 12-11-2013 14:06
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 14:31
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

a nie lepiej jakoś zrobić że jak sygnał z czujnika poniżej jakiegoś poziomu to zapala się lampka?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Christmas_23
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 15:53
Awatar


Postów: 827

Data rejestracji: 17.12.2011 16:37
Skąd: śląskie
Częstochowa

Czujnik z mercedesa spełnia rolę lampki ostrzegawczej (jeden pin) i na zegar olejowy, ciśnienie (drugi pin), masa jest przez gwint wkręcany do bloku. zakres tego czujnika to 0-5V i pasuje do zegarów od audi s2 i były jakies zegary w 80 b4 cupe (takowe ja posiadam w reni).
czujnik: www.bazarek.pl/pr...

Moje auto: Laguna II Grandtour 1.8 16v, benzyna+LPG, 230000km
 
michor
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 16:04
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Kujtek napisał(a):

a nie lepiej jakoś zrobić że jak sygnał z czujnika poniżej jakiegoś poziomu to zapala się lampka?


A jak fabryczną kontrolke podłączę hm?

A jak mi się spitoli coś z układzikiem?
Wolę "prawie" fabryczne rozwiązanie Smile

(a i otwieranie klapy bagażnika mam uzależnione od kontrolki oleju więc wiesz... - tutaj kombinacji za wiele nie można zrobić Smile )


@Christmas_23: dzięki - o to mi właśnie chodziło. Tak to robię zwykły trójnik, w jeden koniec ten czujnik w drugi czujnik temperatury i pozamiatane.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Christmas_23
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 16:26
Awatar


Postów: 827

Data rejestracji: 17.12.2011 16:37
Skąd: śląskie
Częstochowa

Spoko, powiedziałem tyle ile mi Lesiu przekazał gdyż to on przecierał szlaki w tym temacie.

Moje auto: Laguna II Grandtour 1.8 16v, benzyna+LPG, 230000km
 
Lesiu11
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 16:42
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

typowy czujnik ciśnienia oleju do zegarów vdo bańka ma dwa piny, jeden na wskaźnik drugi na kontrolkę. Występują z kilkoma rozmiarami gwintów, np ten z mercedesa ma ten sam gwint co ten w renówce. Od temperatury oleju jest osobny czujniczek na jeden pin-wsuwkę.

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
michor
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 21:08
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@Lesiu11 Ok, dzieki! W zasadzie chciałem potwierdzić (bazując na R19) że jak bańka ma 2 piny to jest razem z kontrolką.

Zasadniczo to upraszcza cały "zestaw" przejściówek do zogranizowania i spięcia z fabryczną instalacją.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 21:27
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@michor A przejściówek w sklepie nie kupisz bo wszedzie są kosmicznie nietypowe gwinty (M12x1 M10x1 M12x1.25).

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 12-11-2013 23:56
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

mam M14/1,5 fabrycznie.


Bez przesady - jak coś to mi na tokarce wyrezasz Pfft

EDIT:

Tylko teraz jakąś sprytną elektronikę do tego za grosze wrezać na jakichś linijkach diodowych czy cuś i mamy temperatura + ciśnienie oleju.

Edytowane przez michor dnia 13-11-2013 00:27
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2013 12:36
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@michor Lesiowi rezałem Pfft

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2013 21:02
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@maestro no ja wiem ja wiemSmile

dlatego jak coś to się bedę uśmiechałSmile


znalazłem se coś takego jak Arduino - podobno rzekomo śmiesznie prosto się to programuje itp.

Może bym se komputer zrobił do kappy?

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2013 21:08
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@michor moze bys se porzadne auto kupił? regulamin

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kujtek
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 13-11-2013 21:16
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@michor a po co ci toto? Smile2

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
michor
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 14-11-2013 01:21
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@Kujtek głównie to mi na ciśnieniu i temperaturze oleju zależy w kontekście panewek.

Już wiele słyszałem historii pt- lece se autostradą 200 a tu puk puk bo się olej zagrzał.


A spalanie? - może lepiej nie wiedzieć Pfft

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Kujtek
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 14-11-2013 02:21
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@michor ja się pytam o arduino Smile

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
michor
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 14-11-2013 07:12
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

A Arduino do zrobienia komputera pokładowego. Z tego co kumam to najprostsza opcja (i gotowa) do obslugi LCD, We/wy itp.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Kujtek
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 14-11-2013 10:51
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@michor MPGuino?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
michor
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 14-11-2013 11:22
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@Kujtek widziałem- za proste jak na mój gust- coś bardziej skomplikowanego się po głowie kołata.

jakieś 2 zestawy danych przełączalne a'la VAG (jeden stały, drugi resetujący się po co najmniej 2h postoju/ po każdym zagaszeniu)

I tam takie różne pomysły.

Na razie, to nie mogę znaleźć odpowiedniego LCD żeby mi nie kaleczył zegarów jakąś wioską Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Kujtek
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 14-11-2013 11:28
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@michor ty się martwisz wyglądem, a kto ci wsad napisze do tego ustrojstwa? czy sam chcesz tworzyć?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
michor
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 14-11-2013 11:33
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Sam se napiszę a co? Smile
wykształcenie wyższe jest (nie inżynierskie wprawdzie) - to se poradze/nauczę się Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: