25 Kwietnia 2024 10:15:14
Zdjęcia użytkowników
mati_ cwieq89
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Wymiana uszczelniaczy zaworowych, planowanie głowicy 
Irek
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 08-12-2013 19:11
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 27.10.2013 19:51
Skąd: -

Witam!
Mam takie pytanie : czy wymieniał ktoś uszczelniacze zaworowe w E6J / E7J bez zdejmowania głowicy ? Chodzi mi o to czy wystarczy ustawić tłok w GMP gdy operacje wykonujemy na zaworach danego cylindra aby te nie wsunęły sie zbyt daleko bo zdjęciu sprężyny czy trzeba doprowadzić do cylindra ciśnienie które spowoduje że zawory będą zamknięte.
Z góry dzięki z odpowiedzi
Pozdrawiam

Edytowane przez Irek dnia 13-12-2013 19:10
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 250000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 08-12-2013 19:11
Awatar
se7en3
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 08-12-2013 19:17
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

hymmm ja wymieniałem ale głowice ściagałem przy okazji zrobił bys sobie uszczelke Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
Irek
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 08-12-2013 19:26
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 27.10.2013 19:51
Skąd: -

Jakby była konieczność wymiany UPG to bym zdjął głowice i uszczelniacze przy okazji zrobił Wink a że auto z UPG nie ma żadnych problemów to chce sobie ograniczyć i kosztów i roboty

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 250000km
 
WoZnY
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2013 22:21
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Ja wymieniałem bez ściągania głowy. Wystarczyło zakręcić wałem i ustawić tłok w górnym położeniu. Do sprężyn użyć musiałem oczywiście dźwigni.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
Irek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2013 19:08
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 27.10.2013 19:51
Skąd: -

Jednak głowica wylądowała na stole . Po zdjęciu nie wygląda wszystko źle ; gładź tulei cylindrowych w porządku, progów nie czuć, rys nie ma. Prowadnice , gniazda i przylgnie zaworów ok ale zawory będę docierał.
Poza tym tylko dużo nagaru i uszczelniacze całkowicie zużyte i bardzo stwardniałe. , uszczelki kolektorów, pompy paliwa, simeringi aparatu także do wymiany.

Oczywiście wymieniona zostanie uszczelka i zrobie planowanie głowicy i tu sie nasuwa pytanie do osób które to robiły w silniku typu E : u mnie jest wymagane - na krawędzi komór spalania jednego z cylindrów są 2 niewielkie ryski / wżery głębokość ~0,1mm więc głowice trzeba na pewno o 0,1-0,2mm zeszlifować. Wobec tego co traktuje serwisówka mam obawy czy nie będzie występowało po takiej operacji spalanie detonacyjne... jeśli robił ktoś planowanie to prosze o odpowiedź czy po splanowaniu głowicy nie występują uboczne skutki.

Edytowane przez Irek dnia 13-12-2013 21:10
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 250000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: