30 Kwietnia 2024 21:52:14
Zdjęcia użytkowników
borek88 wasq
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Nietypowy problem z termostatem 
TermiFNFAL
#41 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2014 00:10
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Właśnie nigdy nie zwracałem uwagi na to ustrojstwo, fakt, w 1,2 tego nie było ale nawet nie patrzyłem czy wchodzą tam węże czy nie Wink odepnę i dam znać Wink

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 18-01-2014 00:10
Awatar
maestro
#42 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2014 01:37
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

no ewidetnie to ona Wink
[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/900x675q90/819/bql5.jpg[/img] is not a valid Image.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
TermiFNFAL
#43 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2014 05:58
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Jeszcze jedno pytanko - trzeci czujnik w obudowie termostatu zapewne jest czujnikiem od tej pompy. Jak on działa, jak termowłącznik wentylatora chłodnicy? Bo mierzyłem go wczoraj ale nie wykazywał przejścia a nie miałem go za bardzo czym rozgrzać.
Bo jeśli okaże się, że to pompka mi świruje to na cieplejsze dni raczej będę chciał to naprawić. Schematu elektrycznego do 16V też nie posiadam

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Kujtek
#44 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2014 06:02
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@TermiFNFAL a sprawdzales czy stgnal idzie do sterownika? jak tak to na ktory pin?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
TermiFNFAL
#45 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2014 06:19
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Nie sprawdzałem, zanim wsadzę drucik we wtyczkę to wolę spytać jak ten czujnik działa WinkPrzypuszczam że i tak z czujnika bezpośrednio do pompy nie idzie, tylko przez przekaźnik, bo kabelki za cienkie

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
maestro
#46 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2014 06:34
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

pompka działa po każdym wyłączeniu zapłonu niezależnie od temperatury.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
TermiFNFAL
#47 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2014 06:39
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

To u mnie raczej nie działa po wyłączeniu bo jest zupełna cisza

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
maestro
#48 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2014 06:41
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

najczesciej przekaznik. podepnij pompke pod aku i zobacz Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
TermiFNFAL
#49 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2014 06:44
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Tylko istnieje obawa, że pracuje wraz z silnikiem ;D

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
misiek_Pt
#50 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2014 09:25
Awatar


Postów: 5849

Data rejestracji: 19.02.2008 18:26
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

nie ma możliwości żeby pracowała razem z silnikiem.

Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
 
TermiFNFAL
#51 Drukuj posta
Dodany dnia 18-01-2014 16:36
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

odpięcie pompy nic nie dało, czyli trzeba zainwestować w droższy termostat...


Treść dodana dnia 21 styczeń 2014 13:58:

Kupiłem nowy termostat Vermet'a (innych nie było, chyba że mogłem kupić oryginalny za 200 zł) i będę kombinował. Obawiam się, że problem może leżeć w samej pompie elektrycznej - dźwięk przy odpalaniu nadal jest, choć nie zawsze. Coś czuję, że sama pompka przepuszcza, na próbę bym musiał zacisnąć wąż idący do niej, no i oczywiście sprawdzić ją na krótko

Edytowane przez TermiFNFAL dnia 21-01-2014 14:58
Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
milas92
#52 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2014 15:27
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

TermiFNFAL napisał(a):
Obawiam się, że problem może leżeć w samej pompie elektrycznej - dźwięk przy odpalaniu nadal jest, choć nie zawsze. Coś czuję, że sama pompka przepuszcza, na próbę bym musiał zacisnąć wąż idący do niej, no i oczywiście sprawdzić ją na krótko


może i jestem w błędzie ale raczej pompka elektryczna o której mowa ma za zadanie tylko chłodzić silnik po zgaszeniu, czyli wymusza obieg układu
a podczas pracy normalnie przepuszcza tak jak by jej tam nie było.
bo jak to inaczej ma być? przez pompke ma być zatkany wąż ? eee..

na Twoim miejscu sprawdziłbym czy jakiś magik nie podłączył inaczej układu chłodzenia, sprawdź KAŻDE połączeni ze schematem.
a jak termostat jest dobry to nie ma opcji, żeby puszczał, nie otworzy się przy tak niskich temperaturach

czujnik temperatury na chłodnicy gdzie daje sygnał o temperaturze?

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
TermiFNFAL
#53 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2014 15:44
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

wg schematu wygląda tak, jakby pompka właśnie miała blokować przepływ bo pompka jest łącznikiem między obwodem małym i dużym. W chłodnicy mam jedynie termowłącznik wentylatora.
Kończą się pomału patenty a pogoda nie sprzyja, jednak ja jestem uparty Wink
Co do magików grzebiących w tym aucie - jeśli ktoś był w stanie zamiast uszczelniaczy wałków rozrządu walnąć silikon to już mnie nic nie zdziwi

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Lesiu11
#54 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2014 16:08
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

powiedz mi od czego jest w clio czujnik w kolorze bialym wkecony w obudowe termostatu?

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
milas92
#55 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2014 16:13
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

@Lesiu11 zależy bo były dwie obudowy w f7p z 3 czujnikami z tego co pamiętam


schamat z volvo ale pompka robi to samo, działa w dużym obiegu więc nie ma nic do termostatu

[img]http://img845.imageshack.us/img845/70/73bd.png[/img] is not a valid Image.

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
TermiFNFAL
#56 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2014 20:34
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

milas92, tu dałem schemat węży:
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/10/uu8m.jpg[/img] is not a valid Image.

Jakby się dobrze przypatrzeć, można wywnioskować, że jakby wywalić pompę i połączyć węże to pięknie omijamy termostat i mamy cały czas duży obieg. Dlatego będę chciał ścisnąć wąż na próbę i zobaczymy co się zmieni (tylko jeszcze nie bardzo wiem czym).

Lesiu11, w której wersji silnikowej, F7P? To jest sygnał do sterownika silnika (odpowiedzialny m.in. za ssanie). Ten na górze to wskaźnik

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Lesiu11
#57 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2014 20:58
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

biały kwadratowy ok -ssanie upraszczająć
brązowy na wskaźnik

a bialy okrągły? widziałem w jednym clio

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
milas92
#58 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2014 21:07
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

wąż nr 1 który idzie do chłodnicy jest poza termostatem to i pompa jest za nim

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
TermiFNFAL
#59 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2014 21:22
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

milas92 napisał(a):

wąż nr 1 który idzie do chłodnicy jest poza termostatem to i pompa jest za nim


Ale wąż 2 i 15 już za termostatem nie są a wchodzą do pompy. Więc albo są zamienione, albo pompa przepuszcza. Bo tak jak mówisz, raczej niemożliwe jest otwarcie się termostatu, musiałoby tam być niesamowite ciśnienie od strony chłodnicy, ale to prędzej by się coś rozerwało niż termostat otworzył. Może jutro się z tym pobawię, wydrukuję sobie schemat węży i będzie kombinatoryka Wink

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
milas92
#60 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2014 22:23
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

[img]http://img196.imageshack.us/img196/7615/dug4.png[/img] is not a valid Image.

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: