Menu główne
Forum
Klubowicze
TermiFNFAL |
Dodany dnia 18-01-2014 00:10 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Właśnie nigdy nie zwracałem uwagi na to ustrojstwo, fakt, w 1,2 tego nie było ale nawet nie patrzyłem czy wchodzą tam węże czy nie odepnę i dam znać Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 18-01-2014 00:10 |
maestro |
Dodany dnia 18-01-2014 01:37 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
no ewidetnie to ona
[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/900x675q90/819/bql5.jpg[/img] is not a valid Image. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
TermiFNFAL |
Dodany dnia 18-01-2014 05:58 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Jeszcze jedno pytanko - trzeci czujnik w obudowie termostatu zapewne jest czujnikiem od tej pompy. Jak on działa, jak termowłącznik wentylatora chłodnicy? Bo mierzyłem go wczoraj ale nie wykazywał przejścia a nie miałem go za bardzo czym rozgrzać. Bo jeśli okaże się, że to pompka mi świruje to na cieplejsze dni raczej będę chciał to naprawić. Schematu elektrycznego do 16V też nie posiadam Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 18-01-2014 06:02 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@TermiFNFAL a sprawdzales czy stgnal idzie do sterownika? jak tak to na ktory pin?
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 18-01-2014 06:19 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Nie sprawdzałem, zanim wsadzę drucik we wtyczkę to wolę spytać jak ten czujnik działa Przypuszczam że i tak z czujnika bezpośrednio do pompy nie idzie, tylko przez przekaźnik, bo kabelki za cienkie Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
maestro |
Dodany dnia 18-01-2014 06:34 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
pompka działa po każdym wyłączeniu zapłonu niezależnie od temperatury.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
TermiFNFAL |
Dodany dnia 18-01-2014 06:39 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
To u mnie raczej nie działa po wyłączeniu bo jest zupełna cisza Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
maestro |
Dodany dnia 18-01-2014 06:41 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
najczesciej przekaznik. podepnij pompke pod aku i zobacz
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
TermiFNFAL |
Dodany dnia 18-01-2014 06:44 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Tylko istnieje obawa, że pracuje wraz z silnikiem ;D Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
misiek_Pt |
Dodany dnia 18-01-2014 09:25 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
nie ma możliwości żeby pracowała razem z silnikiem.
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 18-01-2014 16:36 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
odpięcie pompy nic nie dało, czyli trzeba zainwestować w droższy termostat...
Treść dodana dnia 21 styczeń 2014 13:58: Kupiłem nowy termostat Vermet'a (innych nie było, chyba że mogłem kupić oryginalny za 200 zł) i będę kombinował. Obawiam się, że problem może leżeć w samej pompie elektrycznej - dźwięk przy odpalaniu nadal jest, choć nie zawsze. Coś czuję, że sama pompka przepuszcza, na próbę bym musiał zacisnąć wąż idący do niej, no i oczywiście sprawdzić ją na krótko Edytowane przez TermiFNFAL dnia 21-01-2014 14:58 Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
milas92 |
Dodany dnia 21-01-2014 15:27 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
TermiFNFAL napisał(a): Obawiam się, że problem może leżeć w samej pompie elektrycznej - dźwięk przy odpalaniu nadal jest, choć nie zawsze. Coś czuję, że sama pompka przepuszcza, na próbę bym musiał zacisnąć wąż idący do niej, no i oczywiście sprawdzić ją na krótko może i jestem w błędzie ale raczej pompka elektryczna o której mowa ma za zadanie tylko chłodzić silnik po zgaszeniu, czyli wymusza obieg układu a podczas pracy normalnie przepuszcza tak jak by jej tam nie było. bo jak to inaczej ma być? przez pompke ma być zatkany wąż eee.. na Twoim miejscu sprawdziłbym czy jakiś magik nie podłączył inaczej układu chłodzenia, sprawdź KAŻDE połączeni ze schematem. a jak termostat jest dobry to nie ma opcji, żeby puszczał, nie otworzy się przy tak niskich temperaturach czujnik temperatury na chłodnicy gdzie daje sygnał o temperaturze? Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 21-01-2014 15:44 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
wg schematu wygląda tak, jakby pompka właśnie miała blokować przepływ bo pompka jest łącznikiem między obwodem małym i dużym. W chłodnicy mam jedynie termowłącznik wentylatora. Kończą się pomału patenty a pogoda nie sprzyja, jednak ja jestem uparty Co do magików grzebiących w tym aucie - jeśli ktoś był w stanie zamiast uszczelniaczy wałków rozrządu walnąć silikon to już mnie nic nie zdziwi Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 21-01-2014 16:08 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
powiedz mi od czego jest w clio czujnik w kolorze bialym wkecony w obudowe termostatu? Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
milas92 |
Dodany dnia 21-01-2014 16:13 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
@Lesiu11 zależy bo były dwie obudowy w f7p z 3 czujnikami z tego co pamiętam
schamat z volvo ale pompka robi to samo, działa w dużym obiegu więc nie ma nic do termostatu [img]http://img845.imageshack.us/img845/70/73bd.png[/img] is not a valid Image. Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 21-01-2014 20:34 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
milas92, tu dałem schemat węży: [img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/10/uu8m.jpg[/img] is not a valid Image. Jakby się dobrze przypatrzeć, można wywnioskować, że jakby wywalić pompę i połączyć węże to pięknie omijamy termostat i mamy cały czas duży obieg. Dlatego będę chciał ścisnąć wąż na próbę i zobaczymy co się zmieni (tylko jeszcze nie bardzo wiem czym). Lesiu11, w której wersji silnikowej, F7P? To jest sygnał do sterownika silnika (odpowiedzialny m.in. za ssanie). Ten na górze to wskaźnik Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 21-01-2014 20:58 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
biały kwadratowy ok -ssanie upraszczająć brązowy na wskaźnik a bialy okrągły? widziałem w jednym clio Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
milas92 |
Dodany dnia 21-01-2014 21:07 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
wąż nr 1 który idzie do chłodnicy jest poza termostatem to i pompa jest za nim
Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 21-01-2014 21:22 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Ale wąż 2 i 15 już za termostatem nie są a wchodzą do pompy. Więc albo są zamienione, albo pompa przepuszcza. Bo tak jak mówisz, raczej niemożliwe jest otwarcie się termostatu, musiałoby tam być niesamowite ciśnienie od strony chłodnicy, ale to prędzej by się coś rozerwało niż termostat otworzył. Może jutro się z tym pobawię, wydrukuję sobie schemat węży i będzie kombinatoryka Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
milas92 |
Dodany dnia 21-01-2014 22:23 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
[img]http://img196.imageshack.us/img196/7615/dug4.png[/img] is not a valid Image.
Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |