Menu główne
Forum
Klubowicze
kg71 |
Dodany dnia 24-12-2013 00:09 |
Postów: 31 Data rejestracji: 15.12.2013 14:53 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Siema, 2 szybkie kwestie: 1) Potrzebuje tanim kosztem obniżyć moje r19, proszę o porady/sugestie itd. Z wiedzy wyciągniętej do tej pory słyszałem o ucięciu sprężyn o 2 zwoje, albo o springach z megane 1, ktoś ma/miał i jest w stanie się wypowiedzieć? Może jakieś inne propozycje? Od razu mówię, że wszystkie gwinty i zawiechy za 100/200zł+ odpadają. 2) Obniżenie tyłu polega na obniżeniu go na belce? Ma ktoś foto-tutek jak się do tego zabrać co i jak? Ewentualnie czy jest jakiś dobry druch z Wrocławia i okolic, który już to robił i przy weekendzie chciałby pomóc swoją wiedzą i umiejętnościami w uglebianiu Wszelka krytyka na TAK, o ile konstruktywna Czekam na propozycje i sugestie Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 24-12-2013 00:09 |
Bot |
Dodany dnia 24-12-2013 00:12 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
witam. Obcinanie jest często źle odbierane, sam się z tym nie spotkałem, ale ogólnie niezbyt bezpieczne.
Najprościej kupić sprężyny obniżające, mi się udało kupić całe kolumny ze sprężynami za 100zł, stoi tak jak 16v albo i minimalnie niżej .Myśle że taniej tego się nie da zrobić. Tylnia belka - jest w faq gdzieś temat odnosnie podniesienia , tam znajdziesz podpowiedzi. http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
Robsajson |
Dodany dnia 24-12-2013 00:14 |
Postów: 1743 Data rejestracji: 29.05.2011 22:33 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Pisz do Ruli17. Za cięcie sprężyn powinno się wieszać a wcześniej dożywotnio odbierać prawo jazdy Z tyłu jest tak jak piszesz.Auto obniża się na belce. Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
|
kg71 |
Dodany dnia 24-12-2013 00:19 |
Postów: 31 Data rejestracji: 15.12.2013 14:53 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Robsajson napisał(a): Pisz do Ruli17. Za cięcie sprężyn powinno się wieszać a wcześniej dożywotnio odbierać prawo jazdy Z tyłu jest tak jak piszesz.Auto obniża się na belce. a jahim92? przecież też ciął na początku. Ale on to ogólnie hardcor jest więc nie ma co się dziwić. Ogólnie też jestem temu przeciwny, sprężyna zupełnie inaczej wtedy przyjmuje przeciążenia i o jebut nie trudno Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
milas92 |
Dodany dnia 24-12-2013 00:23 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
jak już opuszczasz na belce to wypada go utwardzić bo bedziesz miał problemy z przewozeniem pasażerów z tyłu
Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
Bot |
Dodany dnia 24-12-2013 00:26 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
@milas92 a jak go utwardzić ? amory ?
http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
Robsajson |
Dodany dnia 24-12-2013 00:28 |
Postów: 1743 Data rejestracji: 29.05.2011 22:33 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
To, że ktoś ciął i zrobił na tym niewiadomo ile km, wcale nie oznacza, że sprężyna nie strzeli. Zmieniasz jej wytrzymałość. Na zawieszeniu i hamulcach się nie oszczędza Ugadasz się z Rulikiem lub Klonem.Podjedziesz do ich wypizdówka i pomogą Ci zrobić co trzeba i jak chcesz Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
|
milas92 |
Dodany dnia 24-12-2013 00:35 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
@Bot belka 4dr
ale czy amor sam coś da, sam nie wiem wiem, że obniżona na 2dr i ori zawieszeniu robi się już słabo przód nigdy nie próbowałem obniżać na jakichś 'patentach' miałem 16v mcpersony, a potem całe zawieszenie koni z poduchami od normalnych co zmniejszyło problemy z ich pękaniem. jest toche niżej niz seria 16v, ale twardo co ma swoje plusy przy takim zawieszeniu Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
kg71 |
Dodany dnia 24-12-2013 00:35 |
Postów: 31 Data rejestracji: 15.12.2013 14:53 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
milas92 napisał(a): jak już opuszczasz na belce to wypada go utwardzić bo bedziesz miał problemy z przewozeniem pasażerów z tyłu Nie wożę z tyłu nikogo na 100 wyjazdów samochodem max 2 są takie, że ktoś mi siada z tyłu ale to i tak na max 10/15min 'trasa'. Ale myśl możesz rozwinąć, śledziłem Twoje tematy i wiem że ogarniasz pro więc chętnie posłucham Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
milas92 |
Dodany dnia 24-12-2013 00:38 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
kg71 napisał(a): Nie wożę z tyłu nikogo na 100 wyjazdów samochodem max 2 są takie, że ktoś mi siada z tyłu ale to i tak na max 10/15min 'trasa'. Ale myśl możesz rozwinąć, śledziłem Twoje tematy i wiem że ogarniasz pro więc chętnie posłucham też głównie sam jeżdże lub z moją, ale jak miałem wyprawe 1000 km w 4 osoby to zdejmowałem dystany dla oszczędności moich nadkoli widziałem już nieraz patent ze sprężynami z tyłu, dużo to daje Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
kg71 |
Dodany dnia 24-12-2013 00:44 |
Postów: 31 Data rejestracji: 15.12.2013 14:53 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
@milas92 a dystanse + ile były?
Ponawiam pytanie w kwestii jakiegoś poradnika/tematu/zdjęć co do obniżenia na belce, bo FAQ mi satysfakcjonującego rezultatu poszukiwań nie dało, ogólnie coś tam nie działa no i co z tymi megankami? prawda czy mit? @edit odkopałem w końcu: http://www.renaul...20Clio.pdf zasada działania na r19 jest taka sama? Edytowane przez kg71 dnia 24-12-2013 00:50 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
astra945 |
Dodany dnia 24-12-2013 01:41 |
Postów: 638 Data rejestracji: 11.09.2010 19:04 Skąd: łódzkie Łódź |
@kg71 tak. co do obniżania to są na sprzedaż sprężyny koni -9. kwestia amora. ja dałbym go do skrócenia o 5-6 cm. Najtańsza opcja ale może być upierdliwa. Seryjny amor w 19 jest MIĘKKI i zaczniesz wolno jeździć Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
|
Robsajson |
Dodany dnia 24-12-2013 01:45 |
Postów: 1743 Data rejestracji: 29.05.2011 22:33 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
F3N nigdy szybko nie jeździł Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
|
astra945 |
Dodany dnia 24-12-2013 01:47 |
Postów: 638 Data rejestracji: 11.09.2010 19:04 Skąd: łódzkie Łódź |
no niby tak ...ale i tak zwolni Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
|
Robsajson |
Dodany dnia 24-12-2013 01:49 |
Postów: 1743 Data rejestracji: 29.05.2011 22:33 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Tanim kosztem to raczej tylko da się belkę obniżyć i sprężyny obciąć. Później to tylko paciorek aby automatycznego spowalniacza nie złapać lub koła się nie rozjechały Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
|
astra945 |
Dodany dnia 24-12-2013 01:51 |
Postów: 638 Data rejestracji: 11.09.2010 19:04 Skąd: łódzkie Łódź |
@Robsajson ale tak szczerze .. przytocz parę przykładów związanych z cięciem sprężyn i wypadków . .seryjnych bym nie ucinał. . .też odradzam . .przykładów w których bezpośrednią przyczyną zdarzenia było ucięcie sprężyny Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
|
Robsajson |
Dodany dnia 24-12-2013 01:56 |
Postów: 1743 Data rejestracji: 29.05.2011 22:33 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Kolega ma właśnie serie. Mój kolega zawsze mówił, że ,,Kto nie ryzykuje ten nie pije szampana".Ciął sprężyny i cuda z zawiasem robił. Teraz jest 1,5 metra pod ziemią. Od te pory gnębię pomysły typu flex+sprężyna... Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
|
astra945 |
Dodany dnia 24-12-2013 01:58 |
Postów: 638 Data rejestracji: 11.09.2010 19:04 Skąd: łódzkie Łódź |
@Robsajson cuda . .ale ja u siebie myślę o jednym zwoju w sprężynie która będzie jeździć w aucie o 300kg lżejszym . .Uważasz, że to taka przesada ? I faktycznie powodem było ucięcie sprężyny ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
|
Robsajson |
Dodany dnia 24-12-2013 02:05 |
Postów: 1743 Data rejestracji: 29.05.2011 22:33 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
W tamtym przypadku tak.Sprężyna strzeliła amor się zgiął i auto zawinęło się na drzewie Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
|
astra945 |
Dodany dnia 24-12-2013 02:17 |
Postów: 638 Data rejestracji: 11.09.2010 19:04 Skąd: łódzkie Łódź |
Przemyślę to. w tym przypadku amor też jest od scenica więc po ucięciu powinno to jakoś jeździć i się sprawować . .Przemyślę temat . . Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |