29 Marca 2024 02:15:20
Zdjęcia użytkowników
jacek85 rafels22
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning optyczny
 Drukuj temat
Obniżenie ph1 dwa szybkie pytania 
kg71
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 00:09
Awatar


Postów: 31

Data rejestracji: 15.12.2013 14:53
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Siema,


2 szybkie kwestie:


1) Potrzebuje tanim kosztem obniżyć moje r19, proszę o porady/sugestie itd. Z wiedzy wyciągniętej do tej pory słyszałem o ucięciu sprężyn o 2 zwoje, albo o springach z megane 1, ktoś ma/miał i jest w stanie się wypowiedzieć? Może jakieś inne propozycje? Od razu mówię, że wszystkie gwinty i zawiechy za 100/200zł+ odpadają.


2) Obniżenie tyłu polega na obniżeniu go na belce? Ma ktoś foto-tutek jak się do tego zabrać co i jak? Ewentualnie czy jest jakiś dobry druch z Wrocławia i okolic, który już to robił i przy weekendzie chciałby pomóc swoją wiedzą i umiejętnościami w uglebianiuGrin ?


Wszelka krytyka na TAK, o ile konstruktywnaSmile Czekam na propozycje i sugestie

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 24-12-2013 00:09
Awatar
Bot
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 00:12
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

witam. Obcinanie jest często źle odbierane, sam się z tym nie spotkałem, ale ogólnie niezbyt bezpieczne.
Najprościej kupić sprężyny obniżające, mi się udało kupić całe kolumny ze sprężynami za 100zł, stoi tak jak 16v albo i minimalnie niżej .Myśle że taniej tego się nie da zrobić.
Tylnia belka - jest w faq gdzieś temat odnosnie podniesienia , tam znajdziesz podpowiedzi.

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
Robsajson
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 00:14
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Pisz do Ruli17.
Za cięcie sprężyn powinno się wieszać a wcześniej dożywotnio odbierać prawo jazdy Czerwona!
Z tyłu jest tak jak piszesz.Auto obniża się na belce.

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
kg71
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 00:19
Awatar


Postów: 31

Data rejestracji: 15.12.2013 14:53
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Robsajson napisał(a):

Pisz do Ruli17.
Za cięcie sprężyn powinno się wieszać a wcześniej dożywotnio odbierać prawo jazdy Czerwona!
Z tyłu jest tak jak piszesz.Auto obniża się na belce.



a jahim92?Grin przecież też ciął na początku. Ale on to ogólnie hardcor jest więc nie ma co się dziwić. Ogólnie też jestem temu przeciwny, sprężyna zupełnie inaczej wtedy przyjmuje przeciążenia i o jebut nie trudno

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
milas92
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 00:23
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

jak już opuszczasz na belce to wypada go utwardzić bo bedziesz miał problemy z przewozeniem pasażerów z tyłu

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
Bot
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 00:26
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

@milas92 a jak go utwardzić ? amory ?

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
Robsajson
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 00:28
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

To, że ktoś ciął i zrobił na tym niewiadomo ile km, wcale nie oznacza, że sprężyna nie strzeli.
Zmieniasz jej wytrzymałość.
Na zawieszeniu i hamulcach się nie oszczędza Smile
Ugadasz się z Rulikiem lub Klonem.Podjedziesz do ich wypizdówka i pomogą Ci zrobić co trzeba i jak chcesz Grin

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
milas92
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 00:35
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

@Bot belka 4dr Grin

ale czy amor sam coś da, sam nie wiem
wiem, że obniżona na 2dr i ori zawieszeniu robi się już słabo Wink

przód nigdy nie próbowałem obniżać na jakichś 'patentach'
miałem 16v mcpersony, a potem całe zawieszenie koni z poduchami od normalnych co zmniejszyło problemy z ich pękaniem. jest toche niżej niz seria 16v, ale twardo co ma swoje plusy przy takim zawieszeniu Wink

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
kg71
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 00:35
Awatar


Postów: 31

Data rejestracji: 15.12.2013 14:53
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

milas92 napisał(a):

jak już opuszczasz na belce to wypada go utwardzić bo bedziesz miał problemy z przewozeniem pasażerów z tyłu



Nie wożę z tyłu nikogo Smile na 100 wyjazdów samochodem max 2 są takie, że ktoś mi siada z tyłu ale to i tak na max 10/15min 'trasa'. Ale myśl możesz rozwinąć, śledziłem Twoje tematy i wiem że ogarniasz pro więc chętnie posłuchamSmile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
milas92
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 00:38
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

kg71 napisał(a):

Nie wożę z tyłu nikogo Smile na 100 wyjazdów samochodem max 2 są takie, że ktoś mi siada z tyłu ale to i tak na max 10/15min 'trasa'. Ale myśl możesz rozwinąć, śledziłem Twoje tematy i wiem że ogarniasz pro więc chętnie posłuchamSmile


też głównie sam jeżdże lub z moją, ale jak miałem wyprawe 1000 km w 4 osoby to zdejmowałem dystany dla oszczędności moich nadkoli Grin

widziałem już nieraz patent ze sprężynami z tyłu, dużo to daje

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
kg71
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 00:44
Awatar


Postów: 31

Data rejestracji: 15.12.2013 14:53
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

@milas92 a dystanse + ile były? Grin


Ponawiam pytanie w kwestii jakiegoś poradnika/tematu/zdjęć co do obniżenia na belce, bo FAQ mi satysfakcjonującego rezultatu poszukiwań nie dało, ogólnie coś tam nie działaPfft no i co z tymi megankami? prawda czy mit?

@edit odkopałem w końcu: http://www.renaul...20Clio.pdf
zasada działania na r19 jest taka sama?

Edytowane przez kg71 dnia 24-12-2013 00:50
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
astra945
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 01:41
Awatar


Postów: 638

Data rejestracji: 11.09.2010 19:04
Skąd: łódzkie
Łódź

@kg71 tak. co do obniżania to są na sprzedaż sprężyny koni -9. kwestia amora. ja dałbym go do skrócenia o 5-6 cm. Najtańsza opcja ale może być upierdliwa. Seryjny amor w 19 jest MIĘKKI i zaczniesz wolno jeździć Pfft

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
 
Robsajson
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 01:45
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

F3N nigdy szybko nie jeździł Rotfl

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
astra945
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 01:47
Awatar


Postów: 638

Data rejestracji: 11.09.2010 19:04
Skąd: łódzkie
Łódź

no niby tak ...ale i tak zwolni Pfft

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
 
Robsajson
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 01:49
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Tanim kosztem to raczej tylko da się belkę obniżyć i sprężyny obciąć.
Później to tylko paciorek aby automatycznego spowalniacza nie złapać lub koła się nie rozjechały Smile

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
astra945
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 01:51
Awatar


Postów: 638

Data rejestracji: 11.09.2010 19:04
Skąd: łódzkie
Łódź

@Robsajson ale tak szczerze .. przytocz parę przykładów związanych z cięciem sprężyn i wypadków . .seryjnych bym nie ucinał. . .też odradzam . .przykładów w których bezpośrednią przyczyną zdarzenia było ucięcie sprężyny

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
 
Robsajson
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 01:56
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Kolega ma właśnie serie.
Mój kolega zawsze mówił, że ,,Kto nie ryzykuje ten nie pije szampana".Ciął sprężyny i cuda z zawiasem robił.
Teraz jest 1,5 metra pod ziemią.
Od te pory gnębię pomysły typu flex+sprężyna...

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
astra945
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 01:58
Awatar


Postów: 638

Data rejestracji: 11.09.2010 19:04
Skąd: łódzkie
Łódź

@Robsajson cuda . .ale ja u siebie myślę o jednym zwoju w sprężynie która będzie jeździć w aucie o 300kg lżejszym . .Uważasz, że to taka przesada ? I faktycznie powodem było ucięcie sprężyny ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
 
Robsajson
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 02:05
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

W tamtym przypadku tak.Sprężyna strzeliła amor się zgiął i auto zawinęło się na drzewie Sad

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
astra945
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 02:17
Awatar


Postów: 638

Data rejestracji: 11.09.2010 19:04
Skąd: łódzkie
Łódź

Przemyślę to. w tym przypadku amor też jest od scenica więc po ucięciu powinno to jakoś jeździć i się sprawować . .Przemyślę temat . .

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: