29 Marca 2024 11:28:18
Zdjęcia użytkowników
robertino89 adas
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning optyczny
 Drukuj temat
Obniżenie ph1 dwa szybkie pytania 
Lipek
#41 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 15:40
Awatar


Postów: 549

Data rejestracji: 09.12.2010 12:22
Skąd: lubelskie
Lublin

@kg71 Dupa siądzie tyle ile opuścisz. Ale proponowałbym jak mówi @Bot dobrać pierwsze felgi, ja np. W cabie musiałem podnosić dupę bo nie mogłem zmieścić 9" z et15. Także obniżyć to nie sztuka Wink

"Bóg dał nam nogi, aby dojść tam gdzie nie da się wjechać na glebie" Wink
Moje auto: Renault Clio, Phase I, 1992r.,F7r/p 2.0 16v (1998/1?KM),Hot hatch, benzyna Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., F7P 1.8 16v (1764/136KM),Cabrio, benzyna
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 24-12-2013 15:40
Awatar
tomek1405
#42 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 16:03
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Jak sie juz wypowiadacie to wtrace swoje 2slowa;P
Sam jezdzilem na cietych z przodu jakis czas bo poprzedni wlasciciel taka mial wizje wytrzymalo to ale fakt faktem nie jest to bezpieczne. Co do obnizenia jesli chcesz miec jakas uzytecznosc we wro to -30mm max bo pod krawezniki nie wjedziesz.
jesli zas chodzi o tyl to uwazam ze mozna obnizyc na drazkach ale trzeba by odrazu poprawic frezy i sprawdzic stan samych drazkow czy nie wymagaja wymiany.
Bo nie bez przyczyny w wiekszosc R19 ktore sa obnizane na belce po krotkim czasie pekaja drazkiSmile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
maestro
#43 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 16:16
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

trzeba by odrazu poprawic frezy

mozesz to rozwinac?

Bo nie bez przyczyny w wiekszosc R19 ktore sa obnizane na belce po krotkim czasie pekaja drazki Smile2

pierwsze slysze

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
tomek1405
#44 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 16:23
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

@maestro Wiedzialem ze to napiszesz wlasnie tyWink

na 5 obnizonych R19 dwie po pewnym czasie padaja o czyms to swiadczy. Frez mam na mysli miejsce mocowania drazka oparcie. Bo peka albo sam drazek albo to.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Lipek
#45 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 16:42
Awatar


Postów: 549

Data rejestracji: 09.12.2010 12:22
Skąd: lubelskie
Lublin

tomek1405 napisał(a):

Jak sie juz wypowiadacie to wtrace swoje 2slowa;P
Sam jezdzilem na cietych z przodu jakis czas bo poprzedni wlasciciel taka mial wizje wytrzymalo to ale fakt faktem nie jest to bezpieczne.

Nie to żebym był czepialski, ale chciałbym żebyś uzasadnił dlaczego jest to niebezpieczne. Nie lubię powielania mitów bez konkretnego uzasadnienia.

"Bóg dał nam nogi, aby dojść tam gdzie nie da się wjechać na glebie" Wink
Moje auto: Renault Clio, Phase I, 1992r.,F7r/p 2.0 16v (1998/1?KM),Hot hatch, benzyna Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., F7P 1.8 16v (1764/136KM),Cabrio, benzyna
 
maestro
#46 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 16:47
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Lipek praktycznie rzecz ujmując charakterystyka takiej sprezyny sie zmienia (była jednak punktowo nagrzana a jej koniec nie jest już tak 'podgięty' jak w oryginale), zawieszenie automatycznie inaczej pracuje (inny zakres/wieksze obciążenie na elementy które mogą o wiele szybciej sie zużywać).

To praktyka. Ale każdy przypadek jest inny. Sam miałem przez chwile cięte (ale dwa zwoje pełen hardcore) i to był jedyny taki zawias gdzie auto skakało jak piłeczka. Miałem różne obniżające sprezyny ale takiego klejenia i skakania nie było nigdy Wink

Pomijam fakt - sprezyny mozna kupic w nieduzych pieniadzach wiec moze warto kupic? Smile


Treść dodana dnia 24 grudzień 2013 16:49:

tomek1405 napisał(a):

@maestro Wiedzialem ze to napiszesz wlasnie tyWink

na 5 obnizonych R19 dwie po pewnym czasie padaja o czyms to swiadczy. Frez mam na mysli miejsce mocowania drazka oparcie. Bo peka albo sam drazek albo to.

Nic nie zrozumiałem z drugiego zdania.

A co do obniżanych belek to bzdura. To ma tyle lat że w kazdej chwili moze trzasnąc.

Edytowane przez maestro dnia 24-12-2013 16:49
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kg71
#47 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 17:43
Awatar


Postów: 31

Data rejestracji: 15.12.2013 14:53
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Mogę prosić linki do np. alledrogo z przykładami 'tanich, niedrogich, dobrych sprezyn' ? Grin Widzę, że temat cięcia sprężyn wywołuje podobną dyskusję za/przeciw co eutanazja, więc zapytam inaczej - czy ktoś miał u siebie ciętą serię o co najmniej 2 zwoje i czy coś mu mówiąc wprost jeb....o podczas ujeżdżania tego zawiasu?

@Tomek - znam Wrocław, poradzę sobieSmile Pod domem mam ładny parking strzeżony bez wysokich progów, wjazd na osiedle to samo a żeby gdzieś dojechać to można polecieć 2 uliczkami dalej i niekoniecznie wbijać pod krawężnik żeby zaparkować

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
ruli17
#48 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 18:19
Awatar


Postów: 4342

Data rejestracji: 17.11.2010 16:57
Skąd: dolnośląskie
Oława

@kg71 nie polecam, jeszcze cięty jeden jest znośny ale cięty na dwa zwoje, to już samobójstwo i porażka, sam zakładałem sprężyny z golfa II do renault 19, ale tego też nie polecam, sprężyna trzymała się tylko na ścisk, bez jakichkolwiek punktów zaparcia. po prostu najlepiej znaleźć sprężyny sportowe i będzie spokój.

Z idiotami się nie dyskutuje, najpierw zaciągają na swój poziom, później niszczą doświadczeniem.
Z rapem od zawsze na zawsze!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 666km
 
Lipek
#49 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 18:39
Awatar


Postów: 549

Data rejestracji: 09.12.2010 12:22
Skąd: lubelskie
Lublin

@maestro Spoko ja to wiem i rozumiem. Tylko drażni mnie jak ktoś mówi że coś jest złe, dobre, niebezpieczne jak w sumie wie to tylko dlatego że tak mówią inni ma być źle i hooy Wink Ja uważam że cięcie sprężyn seryjnych jest chore, a dajmy na to jak się utnie zwój czy dwa ze sprężyn które są twardsze niż seryjne dołoży odbój to i tak ta sprężyna nie będzie pracować tak mocno jak bez odboi i wątpię w to żeby miała szansę na pęknięcie.
A tak na dobrą sprawę to i seryjna sprężyna bez skracania i kombinowania jak ma strzelić to strzeli Wink Co do sklepów ze springami... nie znalazłem nigdzie sprężyn krótszych niż -40. Taniość? Albo tuningi albo oszczędności Wink

"Bóg dał nam nogi, aby dojść tam gdzie nie da się wjechać na glebie" Wink
Moje auto: Renault Clio, Phase I, 1992r.,F7r/p 2.0 16v (1998/1?KM),Hot hatch, benzyna Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., F7P 1.8 16v (1764/136KM),Cabrio, benzyna
 
kg71
#50 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2013 20:15
Awatar


Postów: 31

Data rejestracji: 15.12.2013 14:53
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Taniość? Albo tuningi albo oszczędności Wink




... bo całe kciuki, pełne portfele i wolne weekendy są przereklamowaneGrin zdaje sobie z tego sprawę, chodzi o to, że podczas dyskusji padło parę stwierdzeń typu te co napisałem, wiec chciałbym poznać propozycje na realnych żywych przykładach i porównać parę ofert. Nie znam się na tym aż tak dobrze, żeby powiedzieć które ze springow jakie znajdę będą dobre i dlatego proszę o pomocSmile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
kosiarz79
#51 Drukuj posta
Dodany dnia 22-02-2014 22:38
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

moje 3 grosze sa takie (TO JETS MOJA PRYWATNA OPINIA KAZDY ROBI JAK UWAZA!!) nie raz temat ciecia byl przerabiany -akurat dysponowalem czasem i sprezynami do megany zostaly pociete tzn 1 zwoj .Po tym zabiegu kazdy kto z emna jezdzi to wie jak jezdze .Auto sie utwardzilo zadnych negatywnych reakcji nie zauwazylem megana juz byla skazana na zlomowanie wiec jej nie oszcedzalem przed ostatnia podroza dziury zakrety itp wszystko bylo oki .Pomijajac fakt ze pewno w niejednej 19 sa popekane sprezyny wlasnie o 1 zwoj (bo tak ma) i jezdzi wiara latami i nie wie ubaw-OCZYWISCIE KAZDY ROBI JAK UWAZA! nikogo nie zachecam ani nie zniechecam -tak dla testow zrobilem i juz ,Pomijajac fakt ze wiara kupuje auta zespawane z 3 ,5 czy 10 i sie cieszy hi hi bo nie widac .Przy obcieciu 1 zwoju to dla mnie jakis banal o wypadajacej sprezynie itp bajkach . ZDECYDOWANIE ODRADZAM MONTOWANIE JAKIS OPASEK DO KABLI ITP bo i tak wiara robi nie testowalem -bo to sie do testowania nie nadaje ubaw

Edytowane przez kosiarz79 dnia 22-02-2014 23:31
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
Lipek
#52 Drukuj posta
Dodany dnia 22-02-2014 23:24
Awatar


Postów: 549

Data rejestracji: 09.12.2010 12:22
Skąd: lubelskie
Lublin

@kosiarz79 Lubię to! up

"Bóg dał nam nogi, aby dojść tam gdzie nie da się wjechać na glebie" Wink
Moje auto: Renault Clio, Phase I, 1992r.,F7r/p 2.0 16v (1998/1?KM),Hot hatch, benzyna Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., F7P 1.8 16v (1764/136KM),Cabrio, benzyna
 
dj_mafiozo
#53 Drukuj posta
Dodany dnia 23-02-2014 14:24
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Dlaczego cięcie sprężyn jest niebezpieczne? Ponieważ zmieniasz jej charakterystykę.

Edytowane przez Lesiu11 dnia 23-02-2014 15:26
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: