16 Kwietnia 2024 07:01:47
Zdjęcia użytkowników
pawelw667 poli166
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Elementy nadwozia
 Drukuj temat
[F] Polerowanie szklanych szkieł reflektorów - poradnik 
TermiFNFAL
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2014 18:44
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Polerowanie plastikowych kloszy lamp to nie jest problem, ale w necie chodzi plota, że szklanych reflektorów się nie poleruje. Nie jest to prawda.
Na moich szkłach halogenów była tragedia, prawie cała powierzchnia pokryta minimalnymi odpryskami, praktycznie że powierzchnia matowa.
Na zdjęciach może mało widać, ale po prawej szkło jest spolerowane:
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/856/ne6w.jpg[/img] is not a valid Image.

W szkłach halogenów jest o tyle łatwo, że powierzchnia szkła jest gładka, oznaczenia homologacyjne są wytłoczone wewnątrz. Na lampach głównych niestety wytłoczone są na zewnątrz i może to troszkę utrudnić sprawę, ale tę część szkła trzeba wtedy pominąć.

Potrzebne rzeczy:
1. Wiertarka lub wkrętarka (max 800 obrotów). Może być akumulatorowa, jeśli da radę pracować na tych obrotach przez ok godzinę na dość sporym obciążeniu.

2. Krążek polerski, nie powinien być większy niż 100 mm:
[img]http://domtechniczny24.pl/bilder/dysk-mocujacy-na-rzep-trzpien.jpg[/img] is not a valid Image.

3. Filc na rzep na krążek polerski:
[img]http://www.autokosmetyki.pl/images/hartpolish_filc_5mm_125mm.gif[/img] is not a valid Image.

4. Papier ścierny w krążkach: najpierw 220 (przy głębszych odpryskach), potem poprawić 400 lub nawet drobniejszym. Ręcznie szlifować nie polecam, chyba że ktoś chce na to stracić cały dzień (specjalnie jechałem po krążki ścierne)

5. Tlenek ceru - jest to środek do polerowania szkła. Są dostępne dwa kolory - biały i różowy, lepiej wziąć biały, różowy jest z dodatkiem sproszkowanego korka przez co jest łagodniejszy. Na oba halogeny 50 g wystarczy (cena ok 13 zł na allegro), na główne reflektory lepiej wziąć 100g (22 zł).
Nie ma się co sugerować stopniem wlewania wody 1:1 bo będzie za rzadki, lepiej dolewać wody po trochę.
img818.imageshack.us/img818/5909/bia50c.jpg


Opis czynności:
Lampę trzeba w czymś zamocować, aby przy polerowaniu można było docisnąć wiertarkę i lampa się nie przesuwała. Ja użyłem dziur w płocie Wink

Najpierw zakładamy krążek 220 i szlifujemy powierzchnię aby zedrzeć wierzchnią, uszkodzoną powłokę szkła. Jeśli uznamy że jest ok, bierzemy krążek 400 i szlifujemy na gładko (jeśli tego nie zrobimy to nawet po przepolerowaniu pastą mogą być widoczne rysy).

Następnie rozrabiamy trochę proszku tlenku ceru z wodą - nie wszystko Wink
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/577/4b4l.jpg[/img] is not a valid Image.

Nakładamy pastę na filc i jedziemy. Dobrze jest odwracać lampę o 180 stopni aby polerowanie nie było tylko w jedną stronę (polerowanie nie będzie odbywało się całością krążka, z resztą jak ktoś się za to zabierze to będzie wiedział co mam na myśli).
Nie powiem ile ma to trwać, wg własnego uznania, przejechać palcem po szkle i zobaczyć jaka jest powierzchnia. Nie polewać wodą, bo rozgrzane szkło może pęknąć. No i nie powinno być więcej obrotów wiertarki niż 800. Podczas polerowania można dać odpocząć chwilę powierzchni niech się troszeczkę ostudzi.

To samo robimy z drugą lampą.

Gdy uznamy, że jest już dobrze, można zmoczyć ściereczkę i dobrze wytrzeć lampę, następnie na sucho. Potem jeszcze oględziny, czy powierzchnia jest taka, jaka powinna być i ew. poprawka - wg uznania.

[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/845/ub9v.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/853/7teb.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/716/obuh.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/42/wfg9.jpg[/img] is not a valid Image.

Na zdjęciach raczej ciężko uchwycić różnicę w szkłach reflektorów.
Mam fotkę, jak to świeci - robione czymś o wiele lepszym niż telefon na jednym ze zlotów R19 - autko trzecie od prawej:
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/845/yz94.jpg[/img] is not a valid Image.

Edytowane przez Lesiu11 dnia 19-01-2014 19:12
Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 19-01-2014 18:44
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2014 23:05
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Na lampach głównych niestety wytłoczone są na zewnątrz i może to troszkę utrudnić sprawę, ale tę część szkła trzeba wtedy pominąć.


Tyle aut ile miałem możliwość dotknąć i pomacać lampy nigdy nie było oznaczeń 'zewnętrznych'.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
astra945
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2014 23:17
Awatar


Postów: 638

Data rejestracji: 11.09.2010 19:04
Skąd: łódzkie
Łódź

@maestro może bez twojej ilości macanych szkieł ale również takowych nie widziałem. W sumie bez znaczenia. Poradnik przydatny Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
 
jonowaty
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2014 20:37
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

trzeba prysnąć po wyszlifowaniu i wypolerowaniu lakierem bezbarwnym ?

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
maestro
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2014 20:59
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

to nie poliweglan

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
jonowaty
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2014 21:02
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

no właśnie... plastiki to wiedziałem, że się maluje, lewy halogen polerowałem jesienią i dałem na koniec bezbarwny, to jest teraz szorstki że ho ho, trochę kurzu i robi się "Mleczny" Grin w wolnej chwili go poprawię Smile

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
TermiFNFAL
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 03-02-2014 01:28
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Szkieł niczym nie malowałem i efekt do tej pory się utrzymuje Wink

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: