30 Kwietnia 2024 22:24:03
Zdjęcia użytkowników
dawid2911 maku187
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Co to za kostka? 
lukasz1988
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 17:41
Awatar


Postów: 63

Data rejestracji: 17.04.2013 22:56
Skąd: mazowieckie
Wołomin

Od czego jest ten czujnik niebieski? przykręcony pod kolektorem dolotowym? Urwały mi się kable brązowy i biały i teraz nie nie wiadomo który był w którym pinie.
lukasz1988 dodał/a następującą grafikę:
wtyk4zy.jpg
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 08-03-2014 17:41
Awatar
Rolf
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 17:50
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

To jest czujnik od spalania stukowego.....
A ten z boku na jeden kabelek to czujnik od poziomu/ciśnienia oleju, pokazuje wyniki na zegarach Wink

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
gielab0019
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 19:11
Awatar


Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

też mam tą kostkę co zaznaczyłeś strzałką ale nie podłączona też się zastanawiałem od czego to

Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000

Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 19:16
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Rolf ten po prawej z niebieskim to chyba nie od oleju tylko piąty wtryskiwacz - startowy

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Rolf
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 19:41
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Kujtek
Chodziło mi o ten czujnik na jeden kabelek (kremowy plastik obok filtra oleju)
A ten niebieski to piąty wtryskiwacz? (nawet nie wiem czy takie coś jest Grin) bo jak dla mnie wygląda jak czujnik spalania stukowego.

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 20:04
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Rolf na 99% to piąty. on jest dla łatwiejszego uruchomienia, benzyna jest rozpylana o w dalszej odległości od silnika i ma czas by wymieszać się z powietrzem co ułatwia rozruch
we wczesnych silnikach f7p (f7p-700) nie występował, listwa paliwowa nie miała wyjścia na jego zasilanie, a sam silnik nie posiadał sondy lambda tylko potencjometr co2

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Rolf
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 20:25
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Kujtek
O proszę i człowiek się cały czas czegoś nowego uczy Smile
W takim razie w jaki sposób rozwiązany jest dopływ paliwa do tego wtrysku?, jak nie z listwy to musi posiadać własny wężyk.

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
arczycho
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 20:33
Awatar


Postów: 1636

Data rejestracji: 22.04.2006 23:31
Skąd: małopolskie
Wolbrom

@Kujtek ale to nie jest piąty wtryskiwacz na 100%

Alfa Romeo 147 1.9 JTDM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 300000km
 
Kujtek
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 20:37
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@arczycho a co to może być? czujnik temp. powietrza w dolocie?

w każdym razie
@Rolf tak wygląda wyprowadzenie na 5 wtryskiwacz:
http://i.imgur.co...

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Rolf
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 20:43
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Kujtek
Dzięki Panie Smile
Jeszcze jedno pytanko, on podaje paliwo tylko i wyłącznie w trakcie rozruch silnika a potem się odłącza?

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
Kujtek
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 20:46
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Rolf dokładnie

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Rolf
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 21:05
Awatar


Postów: 762

Data rejestracji: 11.08.2013 02:42
Skąd: lubuskie
Gorzów Wielkopolski

@Kujtek
Nie powiem ciekawe rozwiązanie Smile

http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja Pfft to przydatna stronka Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
 
arczycho
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 21:35
Awatar


Postów: 1636

Data rejestracji: 22.04.2006 23:31
Skąd: małopolskie
Wolbrom

@Kujtek fajnie że piąty wtryskiwacz jest wkręcony w blok silnika Smile a nie w kolektor dolotowy Smile

Alfa Romeo 147 1.9 JTDM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 300000km
 
Kujtek
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 21:42
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@arczycho a on nie jest bliżej na tym zdjęciu w kolektorze?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
arczycho
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 21:51
Awatar


Postów: 1636

Data rejestracji: 22.04.2006 23:31
Skąd: małopolskie
Wolbrom

@Kujtek a co Ci strzałka wskazuje ?

Alfa Romeo 147 1.9 JTDM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 300000km
 
Kujtek
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2014 21:57
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@arczycho ale Rolf pytał o to z niebieskim na bliższym planie Smile

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
lukasz1988
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2014 00:38
Awatar


Postów: 63

Data rejestracji: 17.04.2013 22:56
Skąd: mazowieckie
Wołomin

No tak myślałem, że to piąty wtryskiwacz bo z listwy idzie do niego przewód tylko teraz pytanie jak te kable powinny iść bo urwały mi się tak, że nie wiem po której stronie wtyczki powinien iść biały i gdzie brązowy Grin a mam teraz gorszy problem bo nie chodzi mi F7P na jednym cylindrze do tego płyn w zbiorniczku zrobił się z zielonego na taki ciemno zielony i obawiam się że to uszczelka pod głowicą tylko że w zbiorniczku na pewno to nie jest olej. Wszystko działa, wentylator się załącza tak ja powinien, ogrzewanie jest tylko jest problem z obrotami wymieniłem krokowca, zawór ciśnienia paliwa, tps ustawiony na 100%. I nie mam pojęcia czemu tak jest teraz jest koło 1500 obrotów gdy zatkam krokowca palcem na maxa że nie dostaje nic powietrza obroty spadają tak jak by ssał gdzieś lewe powietrze bo przy przytkanym na maxa krokowcu powinien zgasnąć i teraz pytanie czy to na 100% uczelka pod głowicą? A i jeszcze jedno jak dodaje gazu na ciepłym to zasysa wąż ten od chłodnicy co idzie pod termostat no dziwne akcje jakieś się dzieją. Co myślicie? Z tym przewodem to może być wina termostatu, że nie puszcza?
 
Kujtek
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2014 00:45
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

płyn w zbiorniczku zrobił się z zielonego na taki ciemno zielony

a jakiego koloru był wcześniej? jak nie płukałeś układu chłodzenia przed swapem to po wlaniu nowego płynu wymieszał się z resztkami starego i tyle

szukaj nieszczelności w dolocie a nie zaraz na uszczelkę zwalasz winę


co do kabli do wtrysku to nie ma różnicy, przecież i tak kabelki zasilają cewkę we wtryskiwaczu

Edytowane przez Kujtek dnia 09-03-2014 00:48
hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Bot
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2014 00:47
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

Jak już masz bałagan w zbiorniczku i gar ma słabe ciśnienie to uszczelka.
Wtyczka z jednym pinem to od ciśnienia oleju.
a to co w kolektor dolotowy to 5ty wtryskiwacz, działa przy rozruchu i jak się przyjrzycie to dochodzi do niego paliwo.

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
lukasz1988
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2014 00:49
Awatar


Postów: 63

Data rejestracji: 17.04.2013 22:56
Skąd: mazowieckie
Wołomin

Kujtek napisał(a):

płyn w zbiorniczku zrobił się z zielonego na taki ciemno zielony

a jakiego koloru był wcześniej? jak nie płukałeś układu chłodzenia przed swapem to po wlaniu nowego płynu wymieszał się z resztkami starego i tyle

szukaj nieszczelności w dolocie a nie zaraz na uszczelkę zwalasz winę


co do kabli do wtrysku to nie ma różnicy, przecież i tak kabelki zasilają cewkę we wtryskiwaczu


Był kolory zielonego Grin
Był płukany i to sporo i przez jakieś dwa dni płyn był w zbiorniczku jak nowy póżniej się zrobił taki ciemno zielony. Przy włączonym silniku jak zdejmę przewód z świecy na tym cylindrze co nie chodzi to silnik coś tam reaguje ale nie tak jak zdejmę z innej świecy.

Edytowane przez lukasz1988 dnia 09-03-2014 00:53
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: