Menu główne
Forum
Klubowicze
lordgibon |
Dodany dnia 10-03-2014 20:31 |
Postów: 2 Data rejestracji: 10.03.2014 20:14 Skąd: - |
Witam, otóż "kupiłem" za symboliczną złotówkę od wuja r19 90km 93r wersja 5 drzwiowa, i generalnie no samochód jeździ, dziś sobie założyłem stożek a bo jakiś tam leżał na strychu (kn xd) , ale wiadome starość nie radość trochę rzeczy wymeinić trzeba mianowicie rozrząd - w czwartek wymienie olej w silniku- wymieniony no piszę żeby już pytań o to nie było i teraz tak: zawieszenie przy pełnym skręci trykocze chociaż nie jak przeguby jakoś troche inaczej, amortyzatory do wymiany, przy dodawaniu gazu drążek skrzyni biegów rusza się myślę że to poduszka skrzyni biegów, generalnie wiadome polskie drogi dziurawe i po tych dziurach jak jadę to strasznie kierownica lata na wszystkie strony ale luzów jako takich nie ma, Dodam tylko że silnik 0 wycieków suchutki, 0 rdzy, wszystko cacy jest, czy opłaca się inwestować i jakie to będą mniej więcej koszty żeby to wszystko powymieniać, bo póki co chcę takie rzeczy porobić a później myślę pobawię się trochę zrobię jakiś dolot, tłumniczek, kierowniczke, skrócę troszkę ten drążek bo to padaka taki długi bynajmniej ja nauczony do krótkich jestem, kwestia tylko czy to co muszę wymienić aby ałto było sprawne i sterowne to są duże koszta czy nie, możę pisze trochę jakobym się znał choć trochę ale raczej wszystko to co tu przypuszczam to na podstawie przeglądania internetu: ) z góry dzięki za pomoc |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 10-03-2014 20:31 |
Bot |
Dodany dnia 10-03-2014 20:48 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
Witamy!
W zawieszeniu to pewnie łożyska kolumny mcphersona , koszt jakieś 30zł za oba , wymiana prosta. Co do trzęsienia podczas jazdy to stawiam że koła niewyważone. Reszte sam dobrze oceniłeś co trzeba zrobić http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
maestro |
Dodany dnia 10-03-2014 20:57 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Bot chyba 30 za jedno łożysko
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
dj_mafiozo |
Dodany dnia 11-03-2014 09:45 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
A wymienia się oba. Jak nic się nie pozapiekało to masz roboty na dwie godzinki spokojnie na obie strony. Pamiętaj, że francuzy poskręcały to wszystko na klucz 18, więc jak takiego nie masz to nawet nie podnoś auta do góry. R19 droga w utrzymaniu nie jest, a większość części możesz dostać od ręki, szczególnie te tak zwane eksploatacyjne.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 11-03-2014 10:03 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Lozyska mcphersona firmy SNR polecam po 20zl sztuka wibracje trzeba sprawdzic stan opon i zdjac opony sprawdzic felgi czy nie sa pogiete. Co do ruszania sie galki biegow jesli drzy to norma jesli przesuwa sie znacznie to poduszki silnika lub skrzyni biegow. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 11-03-2014 10:33 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Jak drży po wciśnięciu gazu to normalny objaw, bo skrzynia przenosi obciążenie z silnika na koła (i z powrotem) oraz wibracje silnika na całą budę, owszem, poduszki są po to, aby je niwelować, ale i tak w całości tego nie robią, bo zespół napędowy jest ze sobą skręcony na sztywno, a w R19 nie masz (na szczęście) koła dwumasowego. Ponad to zauważyłem, że najbardziej drży drążek w R19 na IV biegu. Ile drążek nie lata to po prostu normalny objaw z którym trza się pogodzić.
Jak chcesz więcej mocy to najprędzej uzyskasz to wymieniając głowicę z osprzętem od 110 (F3Pm), potrzebne będzie głowica, dolot, listwa wtryskowa, wiązka silnika i ECU, bo w obu F3P masz ten sam blok, poza wymienionymi przeze mnie elementami jedyną różnicą jest jeszcze tabliczka znamionowa, na której jest wybity konkretny typ silnika i jego numer produkcyjny (np. F3P 705 - mono (VF1x53Y), F3P 700 - multi (VF1x538)), na przód kompletne MacPhersony od 16v z tarczami wentylowanymi 158 mm (tylko wówczas koła minimum 14", szesnastkowe zawieszenie jest utwardzone i auto powinno lekko usiąść na nim. Kierownicę od 16v w skórze albo zwykłą RTkową z poduchą (były też skórzane - wieniec jest cieńszy i po obszyciu masz taką grubość jak ma zwykła nieskóra), chociaż według mnie pomijając skórzane to najwygodniej się trzyma w ręku właśnie tą "biedę" bez poduchy. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
lordgibon |
Dodany dnia 15-03-2014 08:21 |
Postów: 2 Data rejestracji: 10.03.2014 20:14 Skąd: - |
dzięki za odpowiedzi ogólnie to dobrze słyszeć że tak źle nie będzie;p @dj_mafiozo no nie powiem fajnie by było coś tam przy silniku pomodzić ale to mówie narazie chcę aby ona jeździła pewnie dołożę sobie jakieś duperelki żebym się lepiej czuł jadąc a dopiero jak trochę odłożę to pomyślę o prawdziwym tuningu;p może wam się to wydawać jakieś że gówniarz chce sobie jakieś wieś tuningi robić z tłumnikami żeby pianę bić ale akurat ja robię to po to bo gdy słyszę dodawając gazu ten piękny basowy dźwięk emanuje radością, dużo przyjemniej się jedzie słysząc wyraźnie te spaliny; p |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |