Menu główne
Forum
Klubowicze
Lesiu11 |
Dodany dnia 24-03-2014 16:42 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
Już zima się skończyła, ale do tematu można podejść już teraz zanim zacznie się następna Przedstawiam jak wyglądają oryginalne maty podgrzewania foteli w r19, jak sprawdzić czy są sprawne oraz w których miejscach najczęściej ulegają uszkodzeniu. Pokaże także moją propozycję naprawy takich mat. 1. Na początku. Tak wyglądają maty podgrzewania foteli tak oparcie: tak siedzisko: i komplet : Maty podłączone są ze sobą szeregowo, zatem jeśli przepaleniu/uszkodzeniu ulegnie jedna z nich, przestaje działać cały zestaw! 2. Sposób sprawdzenia czy maty są sprawne Jeśli nie jesteście pewni czy maty działają, bo nie macie zbyt wrażliwego tyłka to najpierw sprawdźcie zanim rozbierzecie fotel. Da się to zrobić nawet przy zainstalowanym w aucie siedzisku. Podłączamy miernik w sposób pokazany na zdjęciu, do wtyczki podgrzewania (biały i niebieski przewód): miernik w pozycji badania oporu, sprawdzamy przejście. Jeżeli miernik wskazuje brak "przejścia" (jedynka z kropką) któraś z mat jest uszkodzona przystępujemy do zbadania która mata uległa uszkodzeniu. Odpinamy drugą kostkę która łączy ze sobą obie maty. sposób sprawdzenia maty siedziska (przewód niebieski i czarny): sposób sprawdzenia maty oparcia (przewód czarny i biały): 3. Naprawa maty na przykładzie maty siedziska Najbardziej prawdopodobne, że uszkodzona jest mata siedziska. Jest kilka newralgicznych punktów, które pokażę. Po pierwsze termostat. Należy sprawdzić czy istnieje przejście. Jest to termostat typu NC (normalnie zamknięty) zatem aż do osiągnięcia zadanej temperatury maty ma być na nim przejście (przepuszcza napięcie), u mnie w obu fotelach był uszkodzony. tak wygląda oryginalny termostat (na zdjęciu 2szt) tak wygląda zakupiony przeze mnie, dostępny na allegro NC 10A/250VAC 50*C Rozłącza przy 50 stopniach celcjusza. Kosztuje około 3zł sztuka termostat jest tylko w macie siedziska! dokładnie w miejscu zaznaczonym na zielono: Musimy delikatnie rozerwać mate, tak aby było do niego dojście, na tyle delikatnie, żeby nie rozerwać jej zbyt daleko ( bo po co) tutaj widzimy już termostat, ułożony wygodnie w takiej gąbeczce. Na zdjęciu juz wymieniony, normalnie jest na wsuwki, ja nowy przylutowałem, bo wsuwki były za małe. To akurat mało istotne tak to wygląda w zupełnie zdezelowanej macie: no to jeśli termostat jest sprawny i przepuszcza napięcie, to pewnie uszkodzeniu uległ drut grzewczy. przewód ten ulega uszkodzeniu najczęściej w następujących miejscach - przy przewodach przylutowanych (wyjściach na wtyczkę) do czarnego i niebieskiego przewodu, zaznaczono na czerwono - na zagięciu maty wchodzącej w głąb fotela, spiętej pod drutem tapicerki tu widać, że coś się tu iskrzyło tam gdzie wykryliśmy przepalenie drutu, lutujemy go odrobina cyny, lub nawet skręcamy ze sobą potem możemy obie części maty skleić klejem do tapicerki. Ja to zeszyłem mocną nitką a przy wyjściu na wtyczke dałem klej na gorąco Jeżeli nie rozerwaliśmy zbyt dużo, to to powinno wystarczyć. Potem jeszcze raz sprawdzamy maty miernikiem i jeżeli wszsytko jest ok, możemy zakładać. Pamiętamy, żeby były one dobrze przyklejone do gąbki, inaczej grozi to uszkodzeniem. Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
renault19.pl | Dodany dnia 24-03-2014 16:42 |
Kujtek |
Dodany dnia 24-03-2014 17:15 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
co do termostatu to fabrycznie jest taki:
ELMWOOD 2450R T177 14-27C do klejenia warstw mat dobry też jest butapren, ja miałem w puszcze, do tego pędzelkiem ładnie do klejenia mat do gąbki też butaprenem i do dziś się nic nie dzieje aha, i żebyście nie popełnili błędu jak ja - termostat przed sprawdzeniem schłodźcie... broń boże na ciepłej podłodze... @Lesiu11 napisałem o termostacie żeby ktoś kto zmienia był świadomy że mocniej zacznie grzać @Lesiu11 albo pogodzić dwa termostaty i mamy dwa stopnie grzania - bajka Edytowane przez Kujtek dnia 24-03-2014 17:29 hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 24-03-2014 17:19 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@Kujtek temat także pomocny jak komuś maty grzeja za słabo, tak, że ich nie czuja.
Termostat można sobie dobrać taki jaki komu w duszy gra, ale chyba większego niż 50 stopni nie ma sensu. Nie znalazłem identycznego dla fabrycznego, ale nie ma co szukać jak zamiennik kosztuje grosze Treść dodana dnia 24 marzec 2014 17:25: @Kujtek no dokładnie, fabryczny termostat grzeje poniżej 14 stopni jak dobrze pamietam, więc troche stypa. Przy zamienniku rozłączającym przy 50 stopniach grzejemy nawet przy 35 jak dobrze pamietam Edytowane przez Lesiu11 dnia 24-03-2014 17:25 Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
marco19nf |
Dodany dnia 25-03-2014 22:41 |
Postów: 64 Data rejestracji: 01.01.2009 21:11 Skąd: wielkopolskie Zbąszyń |
a czy z termostatem stykają się (oryginalnie) przewody grzejne, czy termostat sam w sobie się nagrzewa i rozłącza ?
Renault 19, ph2, 1994r, benzyna, F3P-N760 (1794/88KM), cabrio, 179000km
Renault Clio III, ph1, 2006r, K9K-N764 (1461/106KM), hatchback, 105000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 179000km
|
maestro |
Dodany dnia 25-03-2014 22:50 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
termostat fizycznie ma podpięte przewody normalne, które przechodzą w drut oporowy dalej. wiec gdy sie nagrzeje to robi przerwe w obwodzie. przepływający prąd go nie nagrzewa.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kujtek |
Dodany dnia 25-03-2014 22:59 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
wydaje mi się że jak dupą nie siedziałem na termostacie to mocniej grzało
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
ANDI |
Dodany dnia 26-10-2015 23:01 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
idzie zima, dziś było 9*C więc czas na grzanie
moje maty przejście mają, wymieniłem termostaty na nowe (do 50 stopni) i niby grzeją ale tak jak by chciały a nie mogły, rewelacji nie ma ... po pół godziny grzania jeden fotel i to tylko na siedzisku miał może na oko tak z max 20 stopni a w drugim ciepło w ogóle nie było wyczuwalne ... dlaczego? nie wiem, może się drut wypalił ze starości albo coś.. więc nie brnąłem dalej w temat i zamówiłem sobie na allegro uniwersalne maty z regulacją mocy grzania - podłącze pod ori wiązkę od grzania i mam nadzieje że będzie zacna poprawa ps, gdyby ktoś chciał zrobić sobie grzane dupy bo nie ma albo coś to nic trudnego, aby kupić i odpowiednio podłączyć Edytowane przez ANDI dnia 26-10-2015 23:18 Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 26-10-2015 23:45 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Jeśli siada się zimą na fotele materiałowe, to nie ma tego szoku, co się siada na skórzane ; dlatego wolę materiałowe Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 26-10-2015 23:56 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
najfajniej by było drugi "drut" (w cudzysłowie bo to wygląda między gąbkami jak kabelek wielożyłowy) dostać i na nowo położyć między materiałem
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
ANDI |
Dodany dnia 27-10-2015 00:02 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@TermiFNFAL mam skórzane kubły
Kujtek napisał(a): generalnie tak, ale jak 5 dych kosztuje nowa mata "w nowej technologii", którą można sobie dowolnie docinać i modyfikować, z wbudowanym termostatem to chyba gra nie warta świeczki.. podmieniasz maty a reszte podpinasz pod ori wiązki i po kłopocie a na to samo wyjdzie a i roboty nawet mniejnajfajniej by było drugi "drut" (w cudzysłowie bo to wygląda między gąbkami jak kabelek wielożyłowy) dostać i na nowo położyć między materiałem Edytowane przez ANDI dnia 27-10-2015 00:23 Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 01-01-2016 13:58 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
niestety lutowanie nie zdało egzaminu u mnie, i znowu przepaliło akurat po obydwu stronach lutowania, teraz skręciłem leciutko przewody ze sobą i w miarę gęsto owinąłem je drucikiem miedzianym żeby się nie rozchodziły
zobaczymy jak to się będzie sprawować, mam nadzieję że będzie bardziej odporne na to że całe siedzisko pracuje obawiam się że wypada rozejrzeć się za matą i przy okazji zastanawiam się nad ewentualnym wyciągnięciu starego drutu i owinięciu kierownicy w miejscu skóry... hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |