Menu główne
Forum
Klubowicze
lukasz1988 |
Dodany dnia 29-03-2014 18:17 |
Postów: 63 Data rejestracji: 17.04.2013 22:56 Skąd: mazowieckie Wołomin |
Witam. Mam taki problem z obrotami. Jak samochód jest zimny to trzyma tak na 1300 jak się rozgrzeje wchodzi wyżej na obroty. Silniczek sprawdzany, robiłem głowicę więc wymieniona uszczelka pod kolektorem ssącym i wydechowym. Dziwi mnie to, że po przytkaniu silniczka krokowego tak, że nie zaciąga nic powietrza samochód chodzi równo ok 1000 obrotów. Przewody podciśnienia sparawdzane, czujnik tps ustawiony. Myślę. że gdzieś łapie lewe powietrze tylko gdzie? Uszczelka pod przepustnicą? Może ktoś miał taki problem |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 29-03-2014 18:17 |
milas92 |
Dodany dnia 29-03-2014 22:06 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
@lukasz1988 uszczelka między kolektorem ssącym, a przepustnicą jest?
odłącz tps i sprawdź jak bedzie się zachowywał. Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
lukasz1988 |
Dodany dnia 30-03-2014 03:49 |
Postów: 63 Data rejestracji: 17.04.2013 22:56 Skąd: mazowieckie Wołomin |
Uszczelka jest i nie widać żeby z nią było coś nie tak. Po odłączeniu tps-a wzrastają obroty ale nie dużo a przy dłuższej jeździe takiej ostrzejszej obroty stoją tak koło 3000 jak zgaszę i odpalę schodzą na jakieś 2200. |
|
|
maestro |
Dodany dnia 30-03-2014 11:24 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
jak sprawdzałeś że TPS jest ustawiony według Ciebie prawidłowo? konkretnie.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
lukasz1988 |
Dodany dnia 30-03-2014 15:03 |
Postów: 63 Data rejestracji: 17.04.2013 22:56 Skąd: mazowieckie Wołomin |
Miernikiem na 0,19 czegoś tam to kolega mi sprawdzał bo powinien byś ustawiony na od 0,19 a 0,21. |
|
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 31-03-2014 02:07 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Mam podobny problem ; ) tylko obroty trochę niższe, właśnie po czyszczeniu przepustnicy ; ) Stwierdziłem, że u mnie wieszał się tps, a dokładnie ten od dużego wlotu - bo wskoczył sobie na 2 tys obrotów i tak został - dopiero go rozruszałem to spadł na 1300 i takie już ma obroty biegu jałowego. Ale ja myślę na kompa podjechać bo robiłem u siebie całą wiązkę i jakoś wiatru w polu mi się szukać nie chce. Za kompa dam 5 dych a może mniej, po podjeżdżam do zakładu gdzie praktyki miałem. Odpinałem u siebie wszystko i zawsze były zmiany. Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 31-03-2014 02:08 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@TermiFNFAL do takich renówek bez walizki xr25 nie podchodź...
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
adamor11 |
Dodany dnia 31-03-2014 06:43 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Wtryski dobrze siedzą?
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 31-03-2014 12:39 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Wtrysków nie ruszałem Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
adamor11 |
Dodany dnia 31-03-2014 14:14 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
regulatora biegu jałowego też nie rozbierałeś? Ja bym spróbował na innym komputerze może w nim układ sterujący krokowcem szwankuje, albo tps na podmiankę
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 01-04-2014 00:02 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
poza czyszczeniem przepustnicy nic nie robiłem ani nie kręciłem. Z podmianką kompa problemu nie będzie, z tps'em już gorzej
Treść dodana dnia 31 marzec 2014 23:13: Może opowiem od początku. Wymieniałem u siebie sprzęgło i przy okazji zrobiłem przegląd instalacji elektrycznej silnika. Konektory wyczyszczone i ponaginane (z wyczuciem), jeden kabelek musiałem przelutować - od temperatury powietrza dolotowego, no i nowe peszle i izolacja. Przedtem też zdarzało się, że obroty były podwyższone ale to właściwie tylko po dłuższej trasie zdarzało się, że wskakiwały na 1400 i tak siedziały. Teraz jak odpalam, (ssanie jest normalnie ale trwa tylko chwilę), obroty schodzą na 1100 i tak siedzą (takie mógłbym zaakceptować), rosną wraz z nagrzewaniem się silnika. Po południu jak jechałem do pracy to już nawet siedziały na 2000. Z powrotem było chłodniej to po dojechaniu do domu (12 km) 1400. Spróbuję go wyregulować na tej śrubie, chociaż wtedy będzie mi się dusił na chłodnym... A szczerze mówiąc to ja tam nie widzę typowego silniczka krokowego, który by sterował przepustnicą, chyba że steruje czym innym. Treść dodana dnia 31 marzec 2014 23:23: Bo rozumiem że wtyczka od krokowego to jest ta: Edytowane przez TermiFNFAL dnia 01-04-2014 00:23 Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
lukasz1988 |
Dodany dnia 01-04-2014 01:13 |
Postów: 63 Data rejestracji: 17.04.2013 22:56 Skąd: mazowieckie Wołomin |
Tak to ta wtyczka. |
|
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 01-04-2014 01:17 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Ale czym ona steruje? Bo raczej nie samą przepustnicą albo nie przyglądałem się zbyt dokładnie Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 01-04-2014 01:57 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@TermiFNFAL zaworem wolnych obrotów, silniczkiem krokowym, jak zwał tak zwał
to to co nie? hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 01-04-2014 02:16 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
W silniku Energy to wygląda inaczej (krokowy bezpośrednio sterował przepustnicą) a tamten mimo wszystko znam trochę lepiej Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
adamor11 |
Dodany dnia 01-04-2014 06:09 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Ja bym jeszcze wyciągnął regulator biegu jałowego i chociaż wd40 mu zaaplikował. Ale wydaje mi się że piardło sterowanie reg.b.jał w kompie.
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 01-04-2014 08:51 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@TermiFNFAL żeby nie było żadnych wątpliwości, za jałowe odpowiada element numer 9
Kujtek dodał/a następującą grafikę:
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 01-04-2014 12:27 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
nic nie krec śrubą na przepustnicy (tą od góry). ustaw TPS jak należy i wtedy sprawdz. bo nieszczelnosci rozumiem ze wyeliminowane a krokowy w odpowiednią strone zamontowany.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
TermiFNFAL |
Dodany dnia 01-04-2014 13:08 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Krokowego nie ruszałem, czujnika przepustnicy też nie, jedyna operacja to czyszczenie przepustnicy.
Obrazek wyjaśnił moje wątpliwości, dzięki podmienię sterownik i zobaczę czy jest jakaś zmiana Treść dodana dnia 01 kwiecień 2014 23:06: Cośtam dzisiaj spostrzegłem - póki jeżdżę w miarę spokojnie - czyli jeżdżę na małej gardzieli to jest ok, obroty ok 1100. Gorzej jak ruszę tą dużą. Jak ją ręcznie dopcham to jest ok. Tyle że jak zgaszę silnik, ruszę dużą gardzielą i odpalę to obroty mam normalne. Ale sterownik i tak podmienię Edytowane przez TermiFNFAL dnia 02-04-2014 00:06 Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
maestro |
Dodany dnia 02-04-2014 00:08 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Przepustnice wyczyść.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |