30 Kwietnia 2024 20:59:08
Zdjęcia użytkowników
rynio19481 MonteR
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Wysokie obroty F7P 
lukasz1988
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2014 18:17
Awatar


Postów: 63

Data rejestracji: 17.04.2013 22:56
Skąd: mazowieckie
Wołomin

Witam. Mam taki problem z obrotami. Jak samochód jest zimny to trzyma tak na 1300 jak się rozgrzeje wchodzi wyżej na obroty. Silniczek sprawdzany, robiłem głowicę więc wymieniona uszczelka pod kolektorem ssącym i wydechowym. Dziwi mnie to, że po przytkaniu silniczka krokowego tak, że nie zaciąga nic powietrza samochód chodzi równo ok 1000 obrotów. Przewody podciśnienia sparawdzane, czujnik tps ustawiony. Myślę. że gdzieś łapie lewe powietrze tylko gdzie? Uszczelka pod przepustnicą? Może ktoś miał taki problem Grin
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 29-03-2014 18:17
Awatar
milas92
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2014 22:06
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

@lukasz1988 uszczelka między kolektorem ssącym, a przepustnicą jest?

odłącz tps i sprawdź jak bedzie się zachowywał.

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
lukasz1988
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 30-03-2014 03:49
Awatar


Postów: 63

Data rejestracji: 17.04.2013 22:56
Skąd: mazowieckie
Wołomin

Uszczelka jest i nie widać żeby z nią było coś nie tak. Po odłączeniu tps-a wzrastają obroty ale nie dużo a przy dłuższej jeździe takiej ostrzejszej obroty stoją tak koło 3000 jak zgaszę i odpalę schodzą na jakieś 2200.
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 30-03-2014 11:24
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

jak sprawdzałeś że TPS jest ustawiony według Ciebie prawidłowo? konkretnie.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
lukasz1988
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 30-03-2014 15:03
Awatar


Postów: 63

Data rejestracji: 17.04.2013 22:56
Skąd: mazowieckie
Wołomin

Miernikiem na 0,19 czegoś tam to kolega mi sprawdzał bo powinien byś ustawiony na od 0,19 a 0,21.
 
TermiFNFAL
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 31-03-2014 02:07
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Mam podobny problem ; ) tylko obroty trochę niższe, właśnie po czyszczeniu przepustnicy ; )
Stwierdziłem, że u mnie wieszał się tps, a dokładnie ten od dużego wlotu - bo wskoczył sobie na 2 tys obrotów i tak został - dopiero go rozruszałem to spadł na 1300 i takie już ma obroty biegu jałowego. Ale ja myślę na kompa podjechać bo robiłem u siebie całą wiązkę i jakoś wiatru w polu mi się szukać nie chce. Za kompa dam 5 dych a może mniej, po podjeżdżam do zakładu gdzie praktyki miałem.
Odpinałem u siebie wszystko i zawsze były zmiany.

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Kujtek
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 31-03-2014 02:08
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@TermiFNFAL do takich renówek bez walizki xr25 nie podchodź...

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
adamor11
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 31-03-2014 06:43
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Wtryski dobrze siedzą?

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
TermiFNFAL
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 31-03-2014 12:39
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Wtrysków nie ruszałem

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
adamor11
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 31-03-2014 14:14
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

regulatora biegu jałowego też nie rozbierałeś? Ja bym spróbował na innym komputerze może w nim układ sterujący krokowcem szwankuje, albo tps na podmiankę

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
TermiFNFAL
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 01-04-2014 00:02
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

poza czyszczeniem przepustnicy nic nie robiłem ani nie kręciłem. Z podmianką kompa problemu nie będzie, z tps'em już gorzej


Treść dodana dnia 31 marzec 2014 23:13:

Może opowiem od początku.

Wymieniałem u siebie sprzęgło i przy okazji zrobiłem przegląd instalacji elektrycznej silnika. Konektory wyczyszczone i ponaginane (z wyczuciem), jeden kabelek musiałem przelutować - od temperatury powietrza dolotowego, no i nowe peszle i izolacja.
Przedtem też zdarzało się, że obroty były podwyższone ale to właściwie tylko po dłuższej trasie zdarzało się, że wskakiwały na 1400 i tak siedziały.
Teraz jak odpalam, (ssanie jest normalnie ale trwa tylko chwilę), obroty schodzą na 1100 i tak siedzą (takie mógłbym zaakceptować), rosną wraz z nagrzewaniem się silnika. Po południu jak jechałem do pracy to już nawet siedziały na 2000. Z powrotem było chłodniej to po dojechaniu do domu (12 km) 1400. Spróbuję go wyregulować na tej śrubie, chociaż wtedy będzie mi się dusił na chłodnym...
A szczerze mówiąc to ja tam nie widzę typowego silniczka krokowego, który by sterował przepustnicą, chyba że steruje czym innym.


Treść dodana dnia 31 marzec 2014 23:23:

Bo rozumiem że wtyczka od krokowego to jest ta:
i.imgur.com/W861FPK.jpg

Edytowane przez TermiFNFAL dnia 01-04-2014 00:23
Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
lukasz1988
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 01-04-2014 01:13
Awatar


Postów: 63

Data rejestracji: 17.04.2013 22:56
Skąd: mazowieckie
Wołomin

Tak to ta wtyczka.
 
TermiFNFAL
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 01-04-2014 01:17
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Ale czym ona steruje? Bo raczej nie samą przepustnicą albo nie przyglądałem się zbyt dokładnie

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
Kujtek
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 01-04-2014 01:57
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@TermiFNFAL zaworem wolnych obrotów, silniczkiem krokowym, jak zwał tak zwał
to to co nie?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
TermiFNFAL
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 01-04-2014 02:16
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

W silniku Energy to wygląda inaczej (krokowy bezpośrednio sterował przepustnicą) a tamten mimo wszystko znam trochę lepiej Grin

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
adamor11
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 01-04-2014 06:09
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Ja bym jeszcze wyciągnął regulator biegu jałowego i chociaż wd40 mu zaaplikował. Ale wydaje mi się że piardło sterowanie reg.b.jał w kompie.

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
Kujtek
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 01-04-2014 08:51
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@TermiFNFAL żeby nie było żadnych wątpliwości, za jałowe odpowiada element numer 9
Kujtek dodał/a następującą grafikę:
2014-04-01_08-44-55.png

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 01-04-2014 12:27
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

nic nie krec śrubą na przepustnicy (tą od góry). ustaw TPS jak należy i wtedy sprawdz. bo nieszczelnosci rozumiem ze wyeliminowane a krokowy w odpowiednią strone zamontowany.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
TermiFNFAL
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 01-04-2014 13:08
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Krokowego nie ruszałem, czujnika przepustnicy też nie, jedyna operacja to czyszczenie przepustnicy.
Obrazek wyjaśnił moje wątpliwości, dzięki Wink podmienię sterownik i zobaczę czy jest jakaś zmiana


Treść dodana dnia 01 kwiecień 2014 23:06:

Cośtam dzisiaj spostrzegłem - póki jeżdżę w miarę spokojnie - czyli jeżdżę na małej gardzieli to jest ok, obroty ok 1100. Gorzej jak ruszę tą dużą. Jak ją ręcznie dopcham to jest ok. Tyle że jak zgaszę silnik, ruszę dużą gardzielą i odpalę to obroty mam normalne. Ale sterownik i tak podmienię

Edytowane przez TermiFNFAL dnia 02-04-2014 00:06
Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 02-04-2014 00:08
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Przepustnice wyczyść.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: