Menu główne
Forum
Klubowicze
michor |
Dodany dnia 09-04-2014 09:18 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
^^ dokładnie. Najlepiej sobie miernik na stałe przyczepić jakoś do kabli, lekko poluzować tps i popukać w niego np. śrubokrętem aż się ustawi.
Po co miernik na stałe? Bo zwykle przy dokręcaniu się znów przestawia to jest precyzyjna robota ustawienie tego dziadostwa [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 09-04-2014 09:18 |
Kujtek |
Dodany dnia 09-04-2014 11:24 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@TermiFNFAL nie marudź tylko miernik w łapę i idź ustawić tps jak trzeba
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 09-04-2014 19:55 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
TermiFNFAL napisał(a): Wolę nic nie grzebać przy tps'ie, jeśli będzie dobrze to niech tak zostanie ; ) chociaż 1100 to lekko za wysokie, z resztą zobaczę ; ) Najpierw niech się okaże że jeden problem jest wyeliminowany a powinno być to wiadomo już dzisiaj Przeniosłeś sie z forum Clio tutaj, więc zadając tu pytanie i prowadząc dyskusje na temat o którym nie masz pojęcia słuchaj mądrzejszych i tych którzy Ci dobrze radzą. Powoli zaczynam mieć obraz dlaczego nie ma Cie już na RCK Nie bierz tego do siebie, ale skoro od 4 lat miernik to Twoje podstawowe narzędzie pracy, o TPSie już sie dowiedziałeś co nie co a na koniec twierdzisz po pomiarze który wskazał błędne jego ustawienie że tak zostawisz bo "tak musi być" to ręce opadają. Przeczytaj sobie drugą strone tego tematu to po prostu kiszki się skręcają. Tutaj na prawde ludzie piszą to, co wiedzą i jest sprawdzone. Problemem który musisz wyeliminować to źle ustawiony TPS. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
TermiFNFAL |
Dodany dnia 09-04-2014 20:48 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
maestro, marudzisz. Nie raz okazało się, że zadając jakieś pytanie, okazało się, że ludzie wypowiadający się nie trafiali a do rozwiązania i tak dochodziłem sam.
Wysokie obroty zlikwidowane. Winny był zawór wolnych obrotów. Tps'a nie ruszałem bo niby po co mam go ruszać, skoro nie on jest winny? Chciałem go tylko wykluczyć. Jeśli wcześniej działał bez zarzutów i nagle coś zaczęło się psuć to na pewno tps się nie przestawił. A po poprzednim aucie wiem, że ruszenie tps'u to ostateczność bo dzieją się cuda. Nie przeniosłem się z forum clio tu, bo wiecie więcej na temat tps. Przeniosłem się tu, ponieważ administracja tutaj jest bardziej wyrozumiała i ludzie bardziej przyjaźni, ale - nie obraź się - trochę psujesz ten obraz - ale jeśli porównać Cię do KRC - to przynajmniej się znasz - bo nie mogę Ci zarzucić że się nie znasz. Tylko widzę chwilami Cię ponosi. I w tym wypadku racji nie miałeś. Najbardziej pomógł mi tu Kujtek ; ) także o nagrodzie coś pomyślimy ; ) Podsumowanie: Maestro ma ogromną wiedzę, ale strasznie się wymądrza i często nie trafia. Do diagnozy elektrycznej oczywiście miernik. Do sprawdzenia tps'u to chyba Maestro robił poradnik ale coś linka nie mogę zlokalizować na szybko. Maestro, czemu Twoja wiedza została podważona? Bo tu chłopaki piszą o zaworze wolnych obrotów a Ty się czepiłeś tego tps'a. Tak, jakby te 0,1V powodowało wzrost o 100% obrotów. A tu ktoś bardzo ładnie opisał działanie tpsa (chyba Kujtek, nie widzę z tego okna), piszę, że na postoju po czyszczeniu zaworu wszystko idealnie a Ty się dalej spierasz że masz rację. To nie jest tak, że ja metodą prób błędów. Ja znam zasadę działania i pewne rzeczy mi zwyczajnie nie pasują. Często pytam bo się gubię, bo mi coś tam nie pasuje ale mniej więcej wiem o co chodzi. Czasem mam braki w teorii, czasem w praktyce. Ale nie mądruj się, jeśli wcześniej napisałem, że problem rozwiązany. Edytowane przez TermiFNFAL dnia 09-04-2014 21:10 Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 09-04-2014 20:50 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
... alee, TPS masz dalej źle, i obroty jak sam napisałeś 1000-1100
a maestro dlatego Ci tak napisał bo masz dalej źle tps i mówisz że takie obroty są OK (a nie są) tu jest działalność charytatywna Spokojnie, bez nerwów. Winny był zawór wolnych obrotów. Nie tylko Tps'a nie ruszałem bo niby po co mam go ruszać, skoro nie on jest winny? Masz źle ustawiony i 1000-1100 na jałowych przez złe ustawienie Maestro ma ogromną wiedzę, ale strasznie się wymądrza i często nie trafia. Musisz się przyzwyczaić do stylu wypowiedzi i nie brać tak bardzo osobiście Edytowane przez Kujtek dnia 09-04-2014 21:21 hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 09-04-2014 20:56 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Mam racje, bo TPS masz źle ustawiony. Koniec kropka. Równie dobrze każdy z nas mógłby sie wypiąć i żadnych konkretów nie napisać ani nie umieścić info gdzie tego szukać.
Chyba to właśnie Ciebie poniosło i zaczyna mnie drażnić to Twoje podejście do wszystkich i wszystkiego. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
TermiFNFAL |
Dodany dnia 09-04-2014 21:19 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Wiem że mam tps żle. Bo powinno być 0,2V a nie 0,31V. Ale miałem inny problem i wolałem tego nie ruszać. Jak zrobię wszystko inne to wtedy zajmę się tps'em. Polecacie ustawianie tps'u przy złym ustawieniu innych czujników? No kurde wybaczcie, ale z Wami się nie zgadzam a to co zrobiłem to działa. Przecież dla ściemy tego nie piszę, bo ja mam rację i że udam że mi się udało a tak naprawdę mi się nie udało bo obroty jałowego mam na 3 tys - nie. Wyczyściłem zawór wolnych obrotów i wszystko wróciło do normy. Pisałem wcześniej, że jak dla mnie 1100 obrotów to ciut za dużo więc może w przyszłości zajmę się tps'em i go przestawię, lecz najpierw muszę ogarnąć resztę, to już tego maestro nie widziałeś. nie czytacie dokładnie moich postów. muszę mniej pisać Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 09-04-2014 21:24 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@TermiFNFAL tak, ale jak masz tps źle ustawiony to zawsze jedna rzecz więcej do sprawdzenia. Jakbyś ustawił na początku tps jak trzeba to by było "tps jest ok, zastanawiamy co jeszcze nie tak". Na zawór jałowych na pewno by przyszła pora.
to co zrobiłem to działa nikt tego nie neguje, postawiłeś na zawór i dobrze trafiłeś Polecacie ustawianie tps'u przy złym ustawieniu innych czujników? a dlaczego nie, skoro na tps wpływa tylko żeby były od niego dobre kable i przepustnica? hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 09-04-2014 21:39 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
tps od dwóch lat był ustawiony tak samo, jeśli padły obroty, to nie przestawił się nagle, prawda? Pozostało mi zmierzyć napięcie i oporność. Już byłem gotowy kupować "nową" używkę przepustnicę z tps'em. Jednak postanowiłem wyciągnąć zawór i go wyczyścić. To że pomogło to nie moja wina. Wcześniej były opisane łopatologicznie objawy uszkodzenia czujnika położenia przepustnicy, pomierzyłem wszystko, wszystko u mnie ok z tps'em poza położeniem. Problem rozwiązany a Wy dalej ciągniecie, że wina tps'u. Jak wina tps'u skoro obroty już normalne. Jak mi zacznie przeszkadzać 1100 to sobie przestawię na tps'ie ale najpierw chcę się upewnić, że to zawór był winny i za dwa dni znów nie zacznie się coś dziać. Na razie jest super. Jak tak pozostanie, to przestawię tps na 0,2V. Się kurde czepiacie niepotrzebnie :/ Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
maestro |
Dodany dnia 09-04-2014 21:52 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
TermiFNFAL napisał(a): Wiem że mam tps żle. Bo powinno być 0,2V a nie 0,31V. Ale miałem inny problem i wolałem tego nie ruszać. Jak zrobię wszystko inne to wtedy zajmę się tps'em. Polecacie ustawianie tps'u przy złym ustawieniu innych czujników? No kurde wybaczcie, ale z Wami się nie zgadzam a to co zrobiłem to działa. Przecież dla ściemy tego nie piszę, bo ja mam rację i że udam że mi się udało a tak naprawdę mi się nie udało bo obroty jałowego mam na 3 tys - nie. Wyczyściłem zawór wolnych obrotów i wszystko wróciło do normy. Pisałem wcześniej, że jak dla mnie 1100 obrotów to ciut za dużo więc może w przyszłości zajmę się tps'em i go przestawię, lecz najpierw muszę ogarnąć resztę, to już tego maestro nie widziałeś. nie czytacie dokładnie moich postów. muszę mniej pisać Jeżeli szukasz po omacku i natrafiasz na stuprocentowy problem to czemu go omijasz i szukasz dalej? Nie wiem jaką logiką sie kierujesz, ale życze bardziej życzliwych ode mnie w kwestii udzielania sie i ewentualnych pomysłów. Nie czepiamy sie niepotrzebnie tylko wkurzające sie robi jak sie tłumaczy jak krowie na rowie a ona wiadomo co robi. Pamietaj że to Ty krecisz śrubki i egzystujesz z tym autem, my możemy sobie tylko popisać i sie powkurzać na opornych ludzi. Skoro nieprzeszkadzają Ci podwyższone obroty to spoko, Twoja fura. Edytowane przez maestro dnia 09-04-2014 21:54 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kujtek |
Dodany dnia 09-04-2014 21:54 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@TermiFNFAL wibracje, temperatura itp. normalne że się przestawił
Już byłem gotowy kupować "nową" używkę przepustnicę z tps'em no widzisz, a wystarczy ustawić To że pomogło to nie moja wina. no to piszę, dobry strzał i część masz z głowy, ale nie wszystko jest idealnie obroty na jałowym powinieneś mieć 900 +/-50 ale jak chcesz żeby Ci więcej palił no to już nic nie mówię hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 09-04-2014 21:55 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Kujtek daj spokój więcej wiesz o F7P z tego forum nie mając tego pod domem niż Termi który posiada fure od lat kilku.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Bot |
Dodany dnia 09-04-2014 22:38 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
Dajta spokój się zaczęła dyskusja niepotrzebna
Uwierz , ale ten czujnik tps`u to chyba najgorsza rzecz która odpowiada za prace silnika , a te kilka dziesiątych robi różnicę , wiem bo sam u siebie mam już 3ci ten czujnik : ) http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 10-04-2014 20:41 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Może u was w 19 jest inaczej ale u mnie mając obroty 900 na rozgrzanym to strasznie telepie budą. 1000 jest ok. 1100 za duże, więc wypadałoby przestawić tps'a. Ale maestro robisz takie parcie, jakby wszystko inne zależało od tych 0,1V. I sugerujesz że się nie znam na 16V - bo się nie znam. Ale pewne rzeczy są dla mnie tak logiczne, że nie muszę się znać na tym silniku. Wcześniej krokowca to ja w ogóle odrzuciłem, bo myślałem, że on działa na tej samej zasadzie co w silnikach Energy. Czyli elektryczny i co tam się ma zepsuć jak on tylko dostaje sterowanie od ECU. Później wymontowałem przepustnicę i zgłupiałem, bo nie widziałem niczego, co nią steruje. Jak później wyczytałem to F7P nie ma krokowca tylko zawór wolnych obrotów. I że on już przyciąć się może. W temacie pytałem wyraźnie, czy tps może spowodować wzrost obrotów do 2000. Kujtek chyba bardzo łopatologicznie to opisał. A maestro nadal drąży tps. Maestro, jakaś może drobna refleksja by się przydała... Z samoregulatorem sprzęgła też nie trafiłeś i cały czas mówiłem że jest dobry. Fakt, że on różnie łapał, ale winna była wyjechana na maksa tulejka pod łapą sprzęgła. Dziwi mnie, jak taki znawca jak Ty nie wziął tego pod uwagę. Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 10-04-2014 20:50 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
TermiFNFAL napisał(a): Może u was w 19 jest inaczej ale u mnie mając obroty 900 na rozgrzanym to strasznie telepie budą. 1000 jest ok. 1100 za duże, to bardzo źle! poduszki silnika do sprawdzenia! przy 900 ma być stabilnie i równo, bez trzęsienia. w 1.4 przy 850 jest brak wibracji, przy 1.8 i wyższych obrotach nie mają prawa się pojawiać! więc wypadałoby przestawić tps'a. tps-em nie można regulować! tps informuje sterownik w jakiej pozycji przepustnica, i od tego zależy ile paliwa podać (oprócz mapsensora) tam chyba powinna być jakaś śrubka przy przepustnicy jak już chcesz koniecznie podnieść obroty. nią operuj, to wtedy silnik też będzie o tym wiedział bo z tps pójdzie info że uchylona trochę. prawidłowe ustawienie tps jest bardzo ważne, taki sam cyrk jest w autach z przepływomierzem, poczytaj jakie cyrki potrafią być jak źle wskazuje, albo auto ciągnie lewe powietrze za przepływką przez co sterownik ma inne dane i inaczej leje Ale maestro robisz takie parcie, jakby wszystko inne zależało od tych 0,1V. 0.1V jest bardzo ważne, poszukaj tutaj na forum o tps i jak małe niedokładności wpływają na działanie silnika. hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 10-04-2014 21:14 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Kujtek, nie chroń maestra ;D znam swoje autko na tyle, że stwierdzam, że "może i masz rację ale nie do końca". Poduszki silnika są nowe. Silniki F7P 722 z tego co wiem, w R19 nie występowały. Ja mam sterownik silnika z R19, więc na pewno musiał być dostosowany. Kujtek - zgadzam się, że tps'a się nie reguluje - bo to jest informacja dla kompa. Więc jeśli jest dobrze to nie ruszam. Jest śrubka przy przepustnicy i już się nią bawiłem. Po zrobieniu krokowca ustawiłem ją na "oko". Śrubka od dużej przepustnicy ma malutki luz, a pamiętam że tak było. Kujtek, ja pisalem że wyreguluję to z czasem, ale chcę mieć pewność, że to jedno jest skończone. Bo w tych naszych autkach jest taki problem, że robimy jedno, a drugie robi problemy. Wymieniałem sprzęgło i naprawiałem wiązkę elektryczną i po podłączeniu wszystkiego były problemy z wolnymi obrotami a zaworu nie ruszałem. Czyściłem przepustnicę ; ) Jak przestawię tps'a na 0,2V to pewnie obroty mi spadną do 1000 i to są takie optymalne obroty jak zauważyłem. Tyle że chciałem najpierw pojeździć i zobaczyć czy się nic nie zmienia, a tu taka presja. Ktoś widocznie u mnie coś szperał w tps'ie, bo jak mówię, od kiedy kupiłem to po długiej trasie obroty wskakiwały na wyższe. Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 10-04-2014 21:21 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
nikogo nie chronię w 19 są 700 i 704, ale obroty jałowe identycznie, mają być 900 +/-50 i koniec kropka. a wsad sterownika zapewne różni się stemplem daty i tyle, musiałbym poszukać na dysku bo mam chyba jedynej różnicy jakiej bym się doszukiwał to numerek i ew. długości/kształtu niektórych przewodów Ktoś widocznie u mnie coś szperał w tps'ie napisałem że niekoniecznie. tam masz cały czas wibracje i duże wahania temperatury, i gdyby nie było przewidziane że się może coś przestawić i zmienić to nigdzie by nie było wspomniane o regulacji tps a tak to jest jasno wszędzie opisywane co i jak oraz dojście jest banalne ustawiaj tps jak serwisówka przykazała a nie się bronisz że w przyszłości poprawisz Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 10-04-2014 21:30 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Ustawię, ale najpierw muszę jeszcze raz wyjąć zawór wolnych obrotów i wykąpać go w ropie a nie smarze teflonowym - w ropie forum R19 nakazuje ; ) Jak po kąpieli będzie nadal ok to wtedy przepustnicę ustawię na 0,2V ; ) Kujtek, ogólnie pomogłeś mi najbardziej, wiszę Ci browca, jeśli nie flaszkę ; ) Oby nasze nerwy okazały się pomocne dla potomnych ; ) Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 10-04-2014 21:34 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@TermiFNFAL NAJPIERW ustaw tps na 0.2V, zaufaj mi Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 10-04-2014 22:51 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Refleksja jest taka że zakończyłem udział charytatywny w tym temacie bo nie dociera do Ciebie co ludzie piszą, w tym ja. A wkurzać się bo ktoś i tak ma w dupie innych nie zamierzam. Różnica w pracy silnika bedzie jak zmienisz o 0.01V a Ty mówisz o jakichś tam 0.1V, co to jest. Jeżeli trzesie Ci budą na 900obrotów to proponuje pomiar ciśnienia na rozgrzanym silniku, bo to nie jest normalne. No ale Twoje auto jest wyjąkowe i tak ma byc że 1100obr to norma.
To ja Tobie dam czas na refleksje. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |