Menu główne
Forum
Klubowicze
kimada |
Dodany dnia 02-04-2014 09:08 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
Witam serdecznie.Zwracam się do Was z zapytaniem na powyższy temat.Otóż pojawiły mi się pęknięcia lakieru, po zapewne spartolonych naprawach lakierniczych, na masce i tylnym błotniku.Ruda atakuje powoli ranty błotników i wyłazi spod listwy progowej.Z jednej strony robiłem rok temu, ale się zbąbelkowało znowu i trza zaczynać od nowa. Zapytam więc, czy ktoś z Was testował farby reaktywne, a jeżeli tak, to z jakim skutkiem no i oczywiście jakie? Szczególnie potrzebuję na progach,bo tam nie da się wszystkiego wyskrobać, a poza tym muszę szybko zadziałać pod progami z tymi listwami gdzie się wsuwa lewarek, bo po całości zrudziało i farba odpada, ale blacha jeszcze do uratowania.
Zapomniałbym dodać, że atak przypuściła też na obrzeża drzwi Edytowane przez kimada dnia 02-04-2014 09:13 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 02-04-2014 09:08 |
milas92 |
Dodany dnia 02-04-2014 10:02 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
ja miałem w niektórych miejscach do gołej blachy przeszlifowane:
podkład reaktywny->podkład->baza->lakier po roku nigdzie nawet sie nie zapowiada rdza, a robiłem dokładne oględziny Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
kimada |
Dodany dnia 02-04-2014 10:20 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
@milas92 i git, kolejność też taką miałem w tamtym roku, ale jaki użyłeś podkład reaktywny, bo to najważniejsze. Każdy sprzedawca chwali swoje, a liczy się doświadczenie użytkownika Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
waldi95 |
Dodany dnia 02-04-2014 12:49 |
Postów: 187 Data rejestracji: 20.11.2008 14:13 Skąd: wielkopolskie Turek |
Jeżeli byś miał wyczyszczone do gołej brachy to bezpośrednio na nią możesz pomalować podkładem epoksydowym, ja przy drugim aucie miałem nim malowane po remoncie blachy i do tej pory rudej nie widać. A na fiatach też lubi szybko wychodzić. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
|
kimada |
Dodany dnia 02-04-2014 13:14 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
@waldi95 no właśnie czytam o tych cudach na necie i ile preparatów tyle też opinii, chociaż dogrzebałem się teraz do środka Polrust (dawny Kompleksor 2000), taki właśnie reaktywny na rdzę i może bym tym spróbował, bo nie wszystko dam radę wydrzeć do gołej blachy w tych zakamarkach, a potem to już jak trzeba, po kolei, aż do koloru i lakieru.
Treść dodana na prośbę reprezentanta firmy Nolack Sp. z o.o., producenta farb wodnych antykorozyjnych Pod marka KOMPLEKSOR 2000 i AQUARITE "Są to dwie odrębne farby rózniace sie na rymku i produkowane przez dwie rózne firmy Jesli chcą Państwo zasięgnąć własciwej informacji o naszych produktach zaprasam do odwiedzenia naszej strony . www.nolack.pl Pozdrawiam Krzysztof Gontarek" Edytowane przez playazka dnia 07-04-2014 21:06 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
waldi95 |
Dodany dnia 02-04-2014 13:34 |
Postów: 187 Data rejestracji: 20.11.2008 14:13 Skąd: wielkopolskie Turek |
@kimada Wszystko właśnie zależy jak doczyścisz, ja doszlifujesz i dobrze odtłuścisz powierzchnię to będzie trzymać i nie będzie dalej włazić ruda. Ja akurat miałem ten plus że dorwałem się u znajomego do piaskarki i było wyczyszczone na glanc. Na pewno się nie baw w żadne minie ani tego typu pochodne , one się już popsuły i nie działają tak jak kiedyś. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
|
kimada |
Dodany dnia 02-04-2014 13:40 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
@waldi95 no to wiem, naczytałem się dzisiaj o tych cudach wszelakich no i takich patentach,że masakra, co ludziska wypisują z cyklu "ja słyszałem" Tak sobie wynotowałem, Novol Protect 340, Brunox Epoxy, Noxyde i Polrust. Zobaczę co u siebie dostanę, bo reszta to już bez problemu Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
waldi95 |
Dodany dnia 02-04-2014 13:47 |
Postów: 187 Data rejestracji: 20.11.2008 14:13 Skąd: wielkopolskie Turek |
@kimada Praktycznie w każdym sklepie gdzie dobierają lakiery powinni mieć większość tych preparatów, i też jak będzie spoko sprzedawca to i doradzi co na ruda zaaplikować. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
|
kimada |
Dodany dnia 02-04-2014 13:57 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
@waldi95 taką właśnie mam nadzieję, więc będę się kierował tam gdzie mają najtaniej. Jak zacznę walkę, to porobię dokumentację fotograficzną, więc będzie można ocenić co się sprawdziło, a co nie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
Koucz |
Dodany dnia 02-04-2014 14:17 |
Postów: 541 Data rejestracji: 28.09.2009 20:19 Skąd: małopolskie Jordanów |
Puszka 1.6l podkładu epoksydowego novol 65zł chyba w tej cenie lepszego nie znajdziesz ;] a potem normalnie podkład i lakier, nie próbuj czarów z hammeritem itd bo to gówno sie łuszczy i odpada potem płatami a podkład na to czy lakier to już wogóle makabra Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 140000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 02-04-2014 14:24 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@Koucz hamerajda nie pokryjesz niczym już. Ale sam hamerajd jeszcze nigdy mi się nie złuszczył, nawet malowany prosto na spocony tłusty silnik. A zaciski malowane hamerajdem kilka lat temu do dzisiaj po przetarciu są jak malowane wczoraj. jeżeli nie masz gołej błyszczącej blachy tylko wyczyszczona nadżartą to musisz pokryć to podkładem reaktywnym. Potem epoksydowym, potem akrylowym, szpachlą, akrylowym i dopiero lakierem. Tak jest wg sztuki Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
kimada |
Dodany dnia 02-04-2014 14:34 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
Prawda, hamerajda trochę machnąłem parę lat temu na podwoziu, bo było trochę przetarte a mi została w puszce i trzyma się cholerka jak diabli jak i na butli LPG. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 02-04-2014 23:22 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Używałem brunox epoxy na pędzelek pod koniec tamtego roku, nakłada się rewelacyjnie ; ) tylko że używałem na podwoziu, jeszcze nie sprawdzałem czy mi coś tam wyłazi - tyle że może wyłazić bo do niektórych elementów ciężko było dojść. Wiertarka plus szczota działa cuda, ale jak są już wżery to jest gorzej - podobno brunox epoxy radzi sobie doskonale z wżerami (w końcu tani nie jest) Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
kimada |
Dodany dnia 03-04-2014 09:23 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
Więc tak. Jak na razie wszyscy polecili mi polrusta, tylko jeden warunek musi być spełniony, stosowanie zgodnie ze specyfikacją i każda warstwa ma wyschnąć idealnie, więc to wezmę na progi od góry bo mi spawach bąbelki się pojawiają.@TermiFNFAL brunox też ma świetną opinię, więc jak mi zabraknie polrusta, to zakupię brunoxa i zrobię inne ogniska rudej, wtedy będzie porównanie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 03-04-2014 09:40 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
to chyba tylko ja nie chwale brunoxa. To coś potrafi zejśc płatami, nawet jak schnie dobe. Tam gdzie jest rdza to się trzyma, ale kawałek dalej gdzie blacha swieci to odpada. Więc trzeba na to uważać. Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
kimada |
Dodany dnia 03-04-2014 10:16 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
@Lesiu11 no to obadamy organoleptycznie i będzie wiadomo co się lepiej sprawdzi. Cenowo oba specyfiki są porównywalne. I zgodzę się z Tobą, że Brunox ma taką tendencję do złażenia płatami, ale podobno jest to związane ze złą aplikacją. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 03-04-2014 11:05 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Dziwne bo jak ja brunoxem robiłem na dwa razy jeden element to nawet szczotą ciężko było zdrapać. Też będę musiał na to zwrócić uwagę Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
kimada |
Dodany dnia 03-04-2014 11:14 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
@TermiFNFAL widzisz, przyczyna może leżeć w tym, że brunoxa lepiej jest stosować na resztki rdzy, którą już nie dało się zedrzeć niż na czystą blachę, ale to tylko wyczytana teoria, jak sam spraktykuję,to będę wiedział Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 03-04-2014 11:33 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
@Lesiu11 ;@kimada preparaty typu brunox reagują z tlenkiem żelaza,jeśli pokryjemy nimi czystą blachę mogą się nie trzymać.Kolega pracujący w stoczni rzecznej przyniósł mi kiedyś trochę Cortanin F który oni stosują i po porównaniu z tym dostępnym w handlu wyszło że są to dwa różne preparaty,mimo tej samej nazwy. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
R9GTX |
Dodany dnia 03-04-2014 11:54 |
Postów: 5220 Data rejestracji: 12.12.2009 17:58 Skąd: lubelskie Lublin |
a ja na gołą blachę kładę mieszaninę bitexu i styropianu rozpuszczonego w rozpuszczalniku NITRO. Zębami to ciężko zerwać
Yo, seria dwieście, wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą... Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |