Menu główne
Forum
Klubowicze
sly |
Dodany dnia 31-01-2006 09:55 |
Postów: 50 Data rejestracji: 11.01.2006 09:37 Skąd: - |
witam chce sam wymienic rozrzad, R19 F3N 1721ccm 1993r. Czy jest to jakos cholernie skomplikowane? Troche w zyciu grzebalem w autach(Fiat126p, Skoda Favorit). Nie wiem, czy sam poradze, a nie mam kaski na mechanika, zyczy sobie 200zl Z opisu w ksiazce do R19 wyglada na to, ze nie jest to trudne. Nie wiem jak ustawic prawidlowy naciag paska, a moze po wymianie pojechac do serwisu zeby sprawdzili i ustawili, powinni miec przyrzad odpowiedni. Co przy okazji takiej roboty wypadaloby jeszcze wymienic? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 245000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 31-01-2006 09:55 |
Maciej_R21 |
Dodany dnia 31-01-2006 11:19 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Ja ci go wymienie za 100 i jeszcze niezle zarobie . Pasek musi być napręzony o ile dobrze pamiętam siła 30N czyli przy 3 kg powinien sie zaczac uginac ,albo na najdluzszej swojej odleglosci powinien dać sie obrócić o 90 stopni .Oczywiscie nic nie zastąpi przyrządu . Zeby wymienic pasek musisz zdjac prawe kolo ,zdjac plastik w nadkolu ,odkrecic kolo pasowe z silnika,obudowe rozrządu ,ustawic uklad w GMP ,odkrecic napinacz ,zdjac pasek zalozyc nowy sprawdzic ustawienie ,ustawic napinacz ,poskladac do kupu wszystko .Obrócic dla pewnosci silnik kilka razy ręcznie i odpalić . |
nazgul |
Dodany dnia 31-01-2006 11:22 |
Postów: 86 Data rejestracji: 16.08.2005 22:31 Skąd: - |
Ja napiszę tak.
Jak kupiłem auto z niemiec to od razu wymieniłem rozrząd na podwórku. Zrobił mi to facet - blacharz ze stacji diagnostycznej u mnie na wsi. Po tym zdarzeniu silnik nie pracował nak należy i jak pojechałem na serwis do boscha to okazało się że był o 2 ząbki przestawiony. Ostatnio wyciągnąłem ten silnik z auta i okazało się że nadal był przestawiony o 1 zabek. Ja tej operacji nie polecam robić samemu ale jak widać mechanikom ufać też nie mogę. Jak będziesz wymianiał to 5 razy sprawdź górny i dolny znak kontrolny. a naciąg to możesz pojechać do kogoś kto ma ten przyrząd na stacji diagnostycznej pewnie mają i sprawdzą za 10 - 20 zł "...Jeden, by wszystkie odnaleźć..."
|
|
|
Hipis |
Dodany dnia 31-01-2006 15:55 |
Postów: 2396 Data rejestracji: 24.10.2005 00:02 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Witam, mi wymienial znajomy roboty troche jest na jakies 4 godzinki zalezy od stanu srubek hehe nad jedna pracowalismy 45 min miala gwint zjechany.Ogolnie duzo srubek i troche udziwnnien wiec zabawy jest troche. Moje auto: Chwilowy brak, we krwi, benzyna
|
|
|
jama |
Dodany dnia 19-04-2006 21:31 |
Postów: 186 Data rejestracji: 06.04.2006 00:17 Skąd: - |
WItam , potrzebuję pilnej porady! Wczoraj rozmontowałem rozrząd w swojej R19 F3N, wymieniłem uszczelniacz na wale , założyłem nową rolkę, napinacz i teraz chcę sięupewnic jak ustawić cały rozrzad przed założeniem paska. Na wałku rozrządu u góry rozumiem ze znaczek na tym kole powinien się pokrywac z obudową rozrządu. A w jaki sposób prawidłowo ustawić dół? Od str sprzęgła widac kilka zębów koła tzw (wieniec chyba). i z tego co zauważyłem na jednym z tych zębów jest nacięcie( pionowa kreska). Teraz na obudowie sprzegła mam takie znaczki: 0 stopni - 8 stopni. Czy ustawiac znaczek na kole z tym 0 stopni na obudowie sprzęgłą i będzie ok? Mozna zakładac pasek? |
|
|
WoZnY |
Dodany dnia 19-04-2006 22:45 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
musisz szukać znaczków ale na kołach od rpzrządu a nie od strony sprzęgła. Przyjamniej jest takie moje zdanie. Ściągnij sobie książkę jeśli nie masz (gdzieś na forum lezy) tam jest dokładnie opisane.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
jama |
Dodany dnia 19-04-2006 23:03 |
Postów: 186 Data rejestracji: 06.04.2006 00:17 Skąd: - |
No tak, góra jest bez problemu, tyle że na dolnym kole mam znaczek a nigdzie nie mogę go namierzyc na obudowie z dołu rozrządu aby się pokrywały , więc dlatego piszę o tej obudowie sprzęgła.
Z działu download niestety nic nie da się ściągnąć Edytowane przez jama dnia 19-04-2006 23:06 |
|
|
lechos |
Dodany dnia 20-04-2006 07:06 |
Postów: 498 Data rejestracji: 13.01.2005 16:09 Skąd: - |
Na dole masz jedynie znak na kole a jest on do ustawienia paska. Na pasku powinienes miec 2 kreski i one powinny sie pokrywac ze znakami na kole rozrzadu i na kole od walu. Jesli nic nadal nie masz to pozostaje Ci odkrecenie sruby po prawej stronie na dole silnika, niedaleko sprzegla i w ten otwor wkladasz chyba 10mm bolec (trzpien ustalajacy) powinien wskoczyc w odpowiednie miejsce i dol masz wtedy ustawiony. W knidze jest to dokladnie opisane
była Renatka 19 1,8 RT flaming color |
|
|
jama |
Dodany dnia 20-04-2006 07:47 |
Postów: 186 Data rejestracji: 06.04.2006 00:17 Skąd: - |
Zgadza się ! Mam 2 znaczki na pasku i tak ustawię aby się pokrywały z górnym ustawionym kołem i znaczkiem na dolnym kole. Wszystko ręcznie obrócę ze 4 razy i jak nie będzie oporów załączę rozrusznik. Wielkie dzięki , pozdr |
|
|
lechos |
Dodany dnia 20-04-2006 09:11 |
Postów: 498 Data rejestracji: 13.01.2005 16:09 Skąd: - |
Tylko uwazaj bo te znaki nie sa w polowie paska tylko maja rozne odleglosci miedzy soba. Jesli po zdjeciu paska nie bawiles sie kolami to powinien pasek pasowac prawie idealnie na znaki.
była Renatka 19 1,8 RT flaming color |
|
|
damian_1_7 |
Dodany dnia 20-04-2006 09:49 |
Postów: 7 Data rejestracji: 10.03.2006 06:41 Skąd: - |
U nas w warsztatach samochodowych za wymiane rozrządu krzycza 70-80zł, wiec myslę ze lapiej dac te 70zł i miec pewnosc ze wszystko bedzie ok. |
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 20-04-2006 14:25 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Tylko na taka usługę bierze sie albo baaaardzo zaufany warsztat albo potwierdzenie wykonania takiej czynnosci, gdyz w przeciwnym wypadku pasek moze strzelić po 100km a pan Henio z warsztatu sie wypnie i powie ze on zrobił jak nalezy i ze to wina paska albo złej pogody . |
jama |
Dodany dnia 21-04-2006 14:10 |
Postów: 186 Data rejestracji: 06.04.2006 00:17 Skąd: - |
damian_1_7 napisał/a: U nas w warsztatach samochodowych za wymiane rozrządu krzycza 70-80zł, wiec myslę ze lapiej dac te 70zł i miec pewnosc ze wszystko bedzie ok. Hej, nie wiem gdzie mieszkasz bo u mnie w ok Warszawy krzyczą min 200zł za robotę + części! Ale w końcu sam się wziełem i wymieniłem: pasek Gates, napinacz, rolkę prowadzącą i 2 uszczelniacze. Dzięki uprzejmosci forumowiczów udało mi się to zrobic. Niestety, wyciek oleju mam od str skrzyni i tutaj juz nic nie pomoze: trzeba do warsztatu Za wymianę uszczelniaczy z obu stron silnika chcą 600PLN nie licząc części. (pytałem w kilku warsztatach). Dobrze że chociaż rozrząd udało mi się zrobic. Coraz mniej mi się to podoba, jak tak dalej pójdzie to chyba rozstanę się z tym autem szybciej jak myslałem... To nie to samo co Opel... |
|
|
Sebo83 |
Dodany dnia 02-05-2006 22:26 |
Postów: 845 Data rejestracji: 02.04.2005 15:47 Skąd: - |
Hej. W zeszłym tygodniu i Ja wymieniłem rozrząd. Za komplet (pasek, + 2 rolki) zapłaciłem 265zł...oryginał francuz...a za wymiane tego + wymiana paska na alternatorze zapłaciłem 100zł Czyli za całość 365 zł....chyba do bra cena
A tak na marginesie...Czy możliwe jest mniejsze spalanie po wymianie rozrząu? bo na pełnej butli zrobiłem o 35 km więcej po mieście. Co prawda rolka napinajaca była tak styrana ze sie kreciła ledwo Renault 19 '93 5D 1721ccm 73KM LPG (było) Audi A4 Avant 1,9 TDI AFN (było) KIA Cee'd SW 1,6CRDi Jest
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 165000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 03-05-2006 09:32 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Nie jest możliwe mniejsze spalanie, poprostu trafiles lepszy gaz i to wszystko. Jezeli mowisz o rozrzadzie "oryginalnym" to na tych rozrzadach znajdziesz mało widoczny napis "made in czech republik albo "made in slovakia". Oczywiscie nie swiadczy to o tym ze jest to zle a wrecz przeciwnie.
Wazny jest tylko wiek rozrzadu gdyż ostatnio na allegro gośc oferuje paski boscha po 36 złotych ktore sam chcialem zakupic jednak po kilku pytaniach okazalo sie ze paski sa 11 letnei co całkowicie wyklucza je z eksploatacji. Edytowane przez Maciej_R21 dnia 03-05-2006 09:34 |
Darecky |
Dodany dnia 03-05-2006 12:41 |
Postów: 230 Data rejestracji: 04.03.2006 20:22 Skąd: - |
ja kupilem oryginalny zestaw rozrzadu na allegro. Zapłaciłem za niego 220 zł. pasek Gates (made in united kingdom ) łożysko i napinacz NAP (chyba). Za wymiane zapłaciłem 100 zł ale tylko dlatego ze przy okazji mechanik wymienił mi pasek klinowy i podokręcał porozkręcany alternator. |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |