Menu główne
Forum
Klubowicze
ArbuzzZ |
Dodany dnia 14-04-2014 10:43 |
Postów: 165 Data rejestracji: 05.04.2014 11:11 Skąd: śląskie Dąbrowa Górnicza |
Witajcie no więc zacznę od tego że chciałbym z swojej renacie dodać troszke mocy ponieważ mam 55km i to jest troszkę mało a wiem że jakos sie da i pytanie do was ; co polecacie zrobic aby ja deliaktnie podkręcić ? słysalem cos o przelocie ze troche daje ale nie wiem o co z tym dokladnie chodzi swoja drogą chodzi mi tez o to aby auto zbyt duzo nie palilo a bylo troszke mocniejsze niz jest dodam że jesli chodzi o silnik to w renacie aktualnie jest remontowane wszystko co albo sie rozwali albo jest rozwalone i zostalo juz zrobione : uszczelka pod pompą wody, uszczelniony caly uklad chlodniczy i przeczyszczony, gaznik wymyty wyregulowany, tłumik uszczelniony, swiece nowe, oleje filtry i pasek klinowy, przewody ogarnięte, zawieszenie w dobrym stanie, hamulce zrobione na "igły" . PS ; rozrząd jest na łańcuchu czy pasku ? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F2N (1721/92KM), hatchback 5d, 191000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 14-04-2014 10:43 |
R9GTX |
Dodany dnia 14-04-2014 10:46 |
Postów: 5220 Data rejestracji: 12.12.2009 17:58 Skąd: lubelskie Lublin |
rozrząd łańcuch. A tak wogóle to "z g*wna bata nie ukręcisz". Szybciej i taniej wyjdzie wrzucić inny, mocniejszy motor
Edytowane przez R9GTX dnia 14-04-2014 10:49 Yo, seria dwieście, wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą... Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 14-04-2014 10:47 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Mocniejsze auto oznacza wieksze spalanie cos za cos nie da sie miec ciastko i zjesc ciastko. A jak chcesz wieksza moc to duzo lepiej zrobic swapa na mocniejszy silnik. Spalanie nie wiele wieksze a moc wieksza. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
gielab0019 |
Dodany dnia 14-04-2014 11:00 |
Postów: 4227 Data rejestracji: 13.09.2009 12:18 Skąd: dolnośląskie Bogatynia |
jak to mówią z g**na bata nie ukręcisz
pakuj inny silnik co ty chcesz modyfikować w tym 1.2 słaby przedpotopowy silnik Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000
Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
|
R9GTX |
Dodany dnia 14-04-2014 11:05 |
Postów: 5220 Data rejestracji: 12.12.2009 17:58 Skąd: lubelskie Lublin |
@gielab0019 nie gadaj bo cleony mają bardzo bogatą historię, jeden z najdłużej produkowanych silników.
Yo, seria dwieście, wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą... Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
|
ArbuzzZ |
Dodany dnia 14-04-2014 11:12 |
Postów: 165 Data rejestracji: 05.04.2014 11:11 Skąd: śląskie Dąbrowa Górnicza |
Dobra to teraz prosze mi powiedzieć z szczegółami jaki silnik wstawić i wiadomo ze skrzynią trzeba i napiszcie mi co bede musiał mniej wiecej pozmieniać jak bym chciał taki 1.7 z renaty do renaty wpakować i jakie koszty tego by były ? i za ile bym opchną swój silnik i jak z przegladem itp . Z góry dzięki bardzo Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F2N (1721/92KM), hatchback 5d, 191000km
|
R9GTX |
Dodany dnia 14-04-2014 11:32 |
Postów: 5220 Data rejestracji: 12.12.2009 17:58 Skąd: lubelskie Lublin |
@ArbuzzZ szukaj ogólnie f3p, mono ma 90km albo multi 110. Silniki bardzo fajne, nie palą jak smoki i nie są problematyczne. 1.7 mono to taki diesel na benzynę, pali dużo ale jest wytrzymały.
Yo, seria dwieście, wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą... Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
|
ArbuzzZ |
Dodany dnia 14-04-2014 11:38 |
Postów: 165 Data rejestracji: 05.04.2014 11:11 Skąd: śląskie Dąbrowa Górnicza |
ok hmm mi zalezy troszke na mocy ale głównie na nie dużym spalaniu i pytanie jakie koszty mnie wyjda za silnik i przekladkę silnika, oczywiscie bede ja robil sam ale wole sie dowiedziec wczesniej co debe musial modyfikowac i jaki wydatek mnie czeka bo musze odłożyć troche kasy Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F2N (1721/92KM), hatchback 5d, 191000km
|
Snorky |
Dodany dnia 14-04-2014 12:32 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
Co do spalania: F3P multi (110KM) u mnie palił 10 L LPG \ 100km przy jeździe 120km\h.
Co do kosztów: ja silnik z klimą z gazem sekwencyjnym (miałem wcześniej 2gen wbity legalnie w papiery, a F3P multi wymaga sekwencji) wyrwałem bodajże za 1,5k pln od Lutka z forum. Do tego doliczyć trzeba płyny (olej, układ chłodzenia) + filty. Warto też zrobić od razu rozrząd i pasek klinowy. Przy zmianie z 1.2 na 1.8 dojdzie Ci wspomaganie, więc maglownica do zmiany (bez silnika łatwizna). Całość wyjdzie koło 2000 pln - tak pi razy oko. Co do przeglądu... Zgodnie z polskim prawem - silnik część wymienna (w dowodzie rejestracyjnym nie ma numeru silnika). Zgodnie z przepisami po zmianie pojemności i mocy silnika należy udać się na stację diagnostyczną w celu zrobienia przeglądu pod kątem wymiany silnika (sprawdzenie poprawności montażu, sprawności układów itd). Koszta przeglądu są identyczne jak przy zwykłym przeglądzie (100pln bez gazu, 160pln bodajże z gazem). Z takim kwitem idziesz do wydziału komunikacji i zgłaszasz fakt zmiany silnika na większy \ mocniejszy. Tutaj jest procedura taka jak przy przerejestrowaniu - panie zmieniają dane samochodu i wymieniasz dowód rejestracyjny + zmiana danych w karcie wozu. Później do ubezpieczyciela żeby przeliczyli składkę z racji większego silnika. Z drugiej zaś strony póki nikt się nie zczai, że masz inny silnik niż w papierach to nic Ci nie zrobią. Na zgłoszenie zmiany masz 30 dni od dokonania zmiany, czyli jak na przeglądzie wyjdzie, że silnik jest nie taki (różnica między 1.2 z gaźnikiem, a 1.8 na pełnym wtrysku jest kolosalna) to możesz powiedzieć, że zmieniłeś 1-2 tygodnie temu, bo tamten padł i chciałbyś, żeby sprawdzili czy jest wszystko ok i pójdziesz załatwić papiery. Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 14-04-2014 12:34 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@ArbuzzZ do tego ważne pytanie - ile możesz przeznaczyć na nowy silnik? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
ArbuzzZ |
Dodany dnia 14-04-2014 12:41 |
Postów: 165 Data rejestracji: 05.04.2014 11:11 Skąd: śląskie Dąbrowa Górnicza |
hmm wiecie chce jak namniej przeznaczyc nawet wystarczy mi 1.7 wazne aby nie duzo palil albo bym w gazie albo diesel bo 1.2 to troche slabo idzie wiecie na chwile obecna nie mam nic do przeznaczenia ale chce sie dowiedziec ile mial bym przeznaczyc na jaki silnik aby wiedziec ile mam odłożyć . Z góry dzieki pany za odpowiedzi i pomoc macie piwko u mnie Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F2N (1721/92KM), hatchback 5d, 191000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 14-04-2014 12:45 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@ArbuzzZ to najlepiej popytać za 1.8 90KM - łatwo znaleźć, nie jest drogi, prosty silnik, tani w utrzymaniu Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
ArbuzzZ |
Dodany dnia 15-04-2014 16:07 |
Postów: 165 Data rejestracji: 05.04.2014 11:11 Skąd: śląskie Dąbrowa Górnicza |
Dobra to chyba moja renata bedzie szla na zlom poniewam zrobilem wszystko ale okazuje sie ze uszczelka jest walnieta bo nie chce sie odpowietrzyc i zaczyna dymic para wodna (nie wazne czy goracy czy zimny) i smierdzi takim czyms na pewno nie olejem spalonym wiec pany jak cos mam sporo czesci do renaty bo koszt naprawy nie jest oplacalny według mnie Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F2N (1721/92KM), hatchback 5d, 191000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 15-04-2014 18:00 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
A jak z blacharką, Ph1 były w pełnym ocynku, więc nie powinny rdzewieć, tego silnika robić się nie opłaca, ale poszukaj sobie F3Na albo F3Pka. Tego pierwszego bym miał kompletnego, ale sam go nie wyciągam z budy, skrzynia jak coś zostaje u mnie. Silnik zdrowy, zwawo ciagnął do samego końca (jak na F3Na, chociaż 185 szedł równo z GPSem), do wymiany uszczelniacze i rozrząd, cieknął pod kołem zamachowym, uszczelniacze zamykają się w 100 zł, rozrząd to jakieś 250, a i koło 90 olej z filtrem, kompletny układ zapłonowy i filtr powietrza robiony ze 3-4 tyś. km temu, silnik nigdy nie widział gazu, palił tyle co zdrowy F3N, to wdzięczny silnik a tym bardziej gdy się założy gaz do niego, silnik nie katowany, jeździł sporo po trasie i autostradach, mam gdzieś nagrane jak odpalał i chodził w zeszłym roku.
Treść dodana dnia 15 kwiecień 2014 18:02: A i przydałoby się wymienić chłodnicę, bo ta co jest kapie po bokach i została uszczelniona silikonem (i przestała kapać). Edytowane przez dj_mafiozo dnia 15-04-2014 18:02 "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |