Menu główne
Forum
Klubowicze
tomek1405 |
Dodany dnia 09-05-2014 17:31 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Zastanawia mnie sprawa nastepujaca jade temperatura prawidlowa wg czujnika wszystko ladnie i zalozmy gasze auto wtedy akurat zalaczy sie wentylator i jak wroce po chwili do auta odpalam to juz swieci mi sie na czerwono kontrolka temperatury cieczy przegazuje 3sekundy autmatycznie kreska opada kontrolka gasnie. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
renault19.pl | Dodany dnia 09-05-2014 17:31 |
ernesto_r19 |
Dodany dnia 09-05-2014 19:01 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 22.11.2005 21:47 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
Może czujnik na chłodnicy szaleje, lub ma zwarcie.
Do sprawdzenie w pierwszej kolejności ernesto Renata F3NL740 GG: 2272791 Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS ! Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 09-05-2014 19:11 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
@ernesto_r19 A co ma do tego czujnik na chlodicy? Senk w tym ze zalacza wentylator w odpowiednim momencie chlodzi tylko tak jakby ten plyn schlodzony nie zdazyl doplynac do czujnika z tyl glowicy. W F3Nie takiej sytuacji nigdy nie mialem nie wiem czemu w F3P cos takiego sie dzieje. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
ernesto_r19 |
Dodany dnia 09-05-2014 19:21 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 22.11.2005 21:47 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
Gapa, fakt pomyrgoliło mi się
Płyn stoi w miejscu nie masz zaników nigdzie ? Górna część silnika zawsze ma wyższą temperaturę. Tak miałeś od dawna czy zaczęło się dziać od jakiegoś czasu ? Sprawdź kable do czujnika. Może nie ma dobrego styku. Wiatrak jakąś część prądu pobiera. Odpalasz, przegazówka i alternator dobije prądu i zaskakuje. Elektryka jest wrogiem. Poszukaj z tej strony. Zaczynając od czujnika i jego okablowania. Sprawdź oporność na ciepłym, zimnym. Kiedyś na forum było coś o granicznych wskazaniach odpowiednich czujników. ernesto Renata F3NL740 GG: 2272791 Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS ! Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
|
Bot |
Dodany dnia 10-05-2014 08:40 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
W/g mnie coś nie halo. Ernesto źle piszesz. Jak odpali , przegazuje , to dopiero to gorącą wodę z bloku pompa wypompuje i dlatego dopiero się załączy czujnik w chłodnicy i będzie ją chłodził.
http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 10-05-2014 16:33 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
No nie wiem wlasnie czy tak ma byc czy nie bo czujnik ma wskazania prawidlowe bo jak jest auto odpalone to trzyma 2 kreski ponad ta duza. I jesli dojdzie do trzeciej zalaczy sie wentylator a ja pcozekam chwile az wentylator sie wylaczy i wtedy zgasze to jest ok. Ale jesli wylacze zanim zalaczy sie wentylator to jak wlacze ponownie auto wskazowka jest na 4 lub 5 malej kresce ponad duza i swieci czwerwona kontrolka. Przegazowuje plyn przelatuje ten chlodniejszy z chlodnicy i kreska odrazu spada do temp prawidlowej.
Treść dodana dnia 10 maj 2014 19:30: Widze ze brak pomyslow;P W sumie logiczne temp rosnie bo plyn nie krazy a zanim ten schlodzony doleci z chlodnicy troche mija ale czy u was tez tak jest? Dla pewnosci wymienie wszystkie czujniki temp. Edytowane przez tomek1405 dnia 10-05-2014 20:30 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
ernesto_r19 |
Dodany dnia 11-05-2014 00:11 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 22.11.2005 21:47 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
Jeśli nie gotuje, nie wyrzuca płynu i nie ma wycieków to nie ma czym się przejmować. Zwracaj uwagę czy odpala wentylator wtedy kiedy trzeba.
Od niczego zerknij na tą instalację elektryczną. Czasami wystarczy nawet wypiąć przeczyścić styki i wpiąć z powrotem. To jest elektryka. A wiesz mi to jest nic w porównani do tego co może się dziać w aucie gdzie czujnik czujnika trąbką zaworkiem i pompką pogania jak w moim przypadku ernesto Renata F3NL740 GG: 2272791 Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS ! Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 14-05-2014 00:25 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
tomek1405, dobrze myślisz - po wyłączeniu silnika, pompa nie przetacza płynu, także wentylator chłodzi to co w chłodnicy - zasada taka sama, jakbyś włączył na rozgrzanym silniku (ale niepracującym) nawiew na ciepły - po chwili będzie chłodny. Puszczasz obieg, chłodny płyn dochodzi do silnika i go chłodzi (w tym czujnik). Silnik po zakończonej pracy, jeszcze oddaje jakieś ciepło do cieczy (która stoi w miejscu). To że zapala się kontrolka to dziwne, bo nawet u mnie w F7P się nie zapala, mimo że mam odłączoną dodatkową pompę wody (mimo wszystko pilnuję temperatury na wskaźniku). Zastanawia mnie tylko, czy do samej kontrolki przegrzania nie ma osobnego czujnika. Jeśli jest, to w nim szukaj problemu jeśli wskaźnik chodzi Ci prawidłowo. Jakby były problemy z elektryką to by Ci się świeciło wszystko a nie tylko jedna kontrolka lub zapalałaby się losowo. Oczywiście styki do czyszczenia i sprawdzenia na dzień dobry w czujnikach - śniedź powoduje większą oporność, a czyszczenie nic nie kosztuje Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |