26 Kwietnia 2024 08:41:55
Zdjęcia użytkowników
dula hary1357
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
temperatura 
tomek1405
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 09-05-2014 17:31
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Zastanawia mnie sprawa nastepujaca jade temperatura prawidlowa wg czujnika wszystko ladnie i zalozmy gasze auto wtedy akurat zalaczy sie wentylator i jak wroce po chwili do auta odpalam to juz swieci mi sie na czerwono kontrolka temperatury cieczy przegazuje 3sekundy autmatycznie kreska opada kontrolka gasnie.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 09-05-2014 17:31
Awatar
ernesto_r19
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 09-05-2014 19:01
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 22.11.2005 21:47
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

Może czujnik na chłodnicy szaleje, lub ma zwarcie.
Do sprawdzenie w pierwszej kolejności

ernesto
Renata F3NL740
GG: 2272791
Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia

RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS !

Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
 
tomek1405
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 09-05-2014 19:11
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

@ernesto_r19 A co ma do tego czujnik na chlodicy? Senk w tym ze zalacza wentylator w odpowiednim momencie chlodzi tylko tak jakby ten plyn schlodzony nie zdazyl doplynac do czujnika z tyl glowicy. W F3Nie takiej sytuacji nigdy nie mialem nie wiem czemu w F3P cos takiego sie dzieje.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
ernesto_r19
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 09-05-2014 19:21
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 22.11.2005 21:47
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

Gapa, fakt pomyrgoliło mi się Pfft
Płyn stoi w miejscu nie masz zaników nigdzie ?
Górna część silnika zawsze ma wyższą temperaturę. Tak miałeś od dawna czy zaczęło się dziać od jakiegoś czasu ? Sprawdź kable do czujnika. Może nie ma dobrego styku. Wiatrak jakąś część prądu pobiera.
Odpalasz, przegazówka i alternator dobije prądu i zaskakuje.
Elektryka jest wrogiem. Poszukaj z tej strony. Zaczynając od czujnika i jego okablowania. Sprawdź oporność na ciepłym, zimnym. Kiedyś na forum było coś o granicznych wskazaniach odpowiednich czujników.

ernesto
Renata F3NL740
GG: 2272791
Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia

RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS !

Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
 
Bot
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2014 08:40
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

W/g mnie coś nie halo. Ernesto źle piszesz. Jak odpali , przegazuje , to dopiero to gorącą wodę z bloku pompa wypompuje i dlatego dopiero się załączy czujnik w chłodnicy i będzie ją chłodził.

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
tomek1405
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2014 16:33
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

No nie wiem wlasnie czy tak ma byc czy nie bo czujnik ma wskazania prawidlowe bo jak jest auto odpalone to trzyma 2 kreski ponad ta duza. I jesli dojdzie do trzeciej zalaczy sie wentylator a ja pcozekam chwile az wentylator sie wylaczy i wtedy zgasze to jest ok. Ale jesli wylacze zanim zalaczy sie wentylator to jak wlacze ponownie auto wskazowka jest na 4 lub 5 malej kresce ponad duza i swieci czwerwona kontrolka. Przegazowuje plyn przelatuje ten chlodniejszy z chlodnicy i kreska odrazu spada do temp prawidlowej.


Treść dodana dnia 10 maj 2014 19:30:

Widze ze brak pomyslow;P W sumie logiczne temp rosnie bo plyn nie krazy a zanim ten schlodzony doleci z chlodnicy troche mija ale czy u was tez tak jest? Dla pewnosci wymienie wszystkie czujniki temp.

Edytowane przez tomek1405 dnia 10-05-2014 20:30
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
ernesto_r19
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 11-05-2014 00:11
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 22.11.2005 21:47
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

Jeśli nie gotuje, nie wyrzuca płynu i nie ma wycieków to nie ma czym się przejmować. Zwracaj uwagę czy odpala wentylator wtedy kiedy trzeba.
Od niczego zerknij na tą instalację elektryczną. Czasami wystarczy nawet wypiąć przeczyścić styki i wpiąć z powrotem. To jest elektryka. A wiesz mi to jest nic w porównani do tego co może się dziać w aucie gdzie czujnik czujnika trąbką zaworkiem i pompką pogania jak w moim przypadku

ernesto
Renata F3NL740
GG: 2272791
Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia

RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS !

Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
 
TermiFNFAL
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 14-05-2014 00:25
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

tomek1405, dobrze myślisz - po wyłączeniu silnika, pompa nie przetacza płynu, także wentylator chłodzi to co w chłodnicy - zasada taka sama, jakbyś włączył na rozgrzanym silniku (ale niepracującym) nawiew na ciepły - po chwili będzie chłodny. Puszczasz obieg, chłodny płyn dochodzi do silnika i go chłodzi (w tym czujnik).

Silnik po zakończonej pracy, jeszcze oddaje jakieś ciepło do cieczy (która stoi w miejscu).

To że zapala się kontrolka to dziwne, bo nawet u mnie w F7P się nie zapala, mimo że mam odłączoną dodatkową pompę wody (mimo wszystko pilnuję temperatury na wskaźniku).

Zastanawia mnie tylko, czy do samej kontrolki przegrzania nie ma osobnego czujnika. Jeśli jest, to w nim szukaj problemu jeśli wskaźnik chodzi Ci prawidłowo.

Jakby były problemy z elektryką to by Ci się świeciło wszystko a nie tylko jedna kontrolka lub zapalałaby się losowo.

Oczywiście styki do czyszczenia i sprawdzenia na dzień dobry w czujnikach - śniedź powoduje większą oporność, a czyszczenie nic nie kosztuje Wink

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: