24 Kwietnia 2024 23:28:16
Zdjęcia użytkowników
Polczyniak camillo
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Kilka problemów na raz - uwaga DRASTYCZNE 
przemek1386
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2014 00:51
Awatar


Postów: 39

Data rejestracji: 07.03.2014 19:19
Skąd: kujawsko-pomorskie
Mogilno

Siemka. A więc znowu ja. Mam nie lada problem, bowiem od ostatniego deszczu (tydzień temu w sobotę) auto dostało "na łeb". Problem tkwi w tym, że na biegu jałowym się dławi, przerywa, przez co jazda jest niesmaczna. Być może stało się to, kiedy "wpadłem" w ogromną kałużę, bo tak jakby w tym momencie auto ch*j strzelił. Obstawiałem, że to może być od przewodów WN, świec, kopułki i palca, ale dość dziwne jest to, że od tamtego dnia olej spier*ala jak najęty, a na podwórzu tam gdzie stawiam auto pojawia się coraz więcej oleju. Sprawdzałem miskę, i niby nic nie widać, ale jedno mnie niepokoi - stan oleju drastycznie zmalał, gdzie przez 2 miesiące użytkowania nie brał nawet grama oleju, bo wciąż był ten sam stan. Olej niestety widać na sankach, ale nie wiem, czy to od wspomagania, które i tak jest do wymiany, czy jednak od miski. Ponadto auto straciło na mocy, gdzie mogło się bujnąć w dość krótkim czasie do setki (niecałe 11 sekund), a teraz buja się w ponad 18 sekund, co jest też bardzo dziwne. Ogółem w sobotę będę odpowietrzał chłodnicę, bo coś dupnie chłodzi silnik, a na postoju wskazówka wskakuje na max, a to jest też dziwne, to jeszcze przy odpalaniu wokół auta wali olejem, oraz LPG. A jeszcze jedno - Bankowo muszę lecieć na regulację LPG, bo żre w mieście 17/18l/100km, co mnie przeraża wręcz, ale raczej od tego by takich przyczyn nie było. Być może również to wina "podciągniętej" linki gazu, bo auto gasło przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Z dnia na dzień coraz bardziej się przywiązuję do Reni, ale jakoś z drugiej strony odpychają mnie jej ciągłe usterki. Prosiłbym wszystkich o jakiekolwiek informacje co mogę sprawdzić, co mogło pójść itp. Będę wdzięczny za każdą radę Smile Pozdrówki !

Moje auto: Mitsubishi Colt CAO 1.3 12V 4G13 '95 r, benzyna
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 23-05-2014 00:51
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2014 00:56
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

miski olejowej nie uszkodziłeś że ci tak olej ucieka?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
przemek1386
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2014 01:04
Awatar


Postów: 39

Data rejestracji: 07.03.2014 19:19
Skąd: kujawsko-pomorskie
Mogilno

Raczej nie, bo po dziurach nie poginam, ale nie wiem czy od prędkości przy wpadnięciu w kałużę się coś nie stało. Ogółem podczas montowania rozrusznika, przyczaiłem, że przy misce coś było grzebane (jakaś uszczelka, czy silikon). Na złomie stoi nastka w kolorze 454. Nie wiem co z nią jest, ale może na dawce by się przyjęła, żeby porobić coś w mojej. Co do miski jeszcze, to nie wydaje się na pogiętą itp, ale wcześniej leciutko była śruba uwalona olejem przy niej. Może jeszcze do środy uda mi się dorwać kanał u znajomego i sprawdzić, co jest grane z tą miską, bo tak na "leżaka" za dużo nie zobaczę Sad

Moje auto: Mitsubishi Colt CAO 1.3 12V 4G13 '95 r, benzyna
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2014 01:09
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

umyj silnik może najpierw i dopiero szukaj skąd leci
spsiukaj, zostaw na 15-20 minut, spłukaj goraca woda, zostaw auto na minimum 12h i dopiero odpal
alternator w torebkę żeby go nie zalać

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
przemek1386
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2014 01:11
Awatar


Postów: 39

Data rejestracji: 07.03.2014 19:19
Skąd: kujawsko-pomorskie
Mogilno

Chyba tak zrobię. Skołuję 60zł na pranie środka + mycie silnika u znajomego i na pewniaka sprawdzę co nie gra.

Moje auto: Mitsubishi Colt CAO 1.3 12V 4G13 '95 r, benzyna
 
Szaflarzanin
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2014 01:35
Awatar


Postów: 279

Data rejestracji: 16.10.2013 19:09
Skąd: małopolskie
Nowy Targ

Co do sprawdzania co to za olej, to maglownica jest zalana czerwonym olejemWink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d
 
marcin90pl
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2014 08:03
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Mechanikiem nie jestem, ale jak dla mnie uciekający olej plus szybkie przegrzewanie silnika to uszczelka pod głowicą wydmuchana i teraz olej z płynem miesza. Sprawdź czy zbiorniczek wyrównawczy nie jest brunatny/czarny od środka i jak dasz radę to wyciągnij strzykawką trochę płynu, wlej do słoika czy czegoś przeźroczystego i zobacz czy nic na wierzchu nie pływa (oka jak w rosole sygnalizują olej w układzie). Takie są moje przypuszczenia. Olej poza tym może uciekać: korkiem na klawiaturze, całą powierzchnią styku klawiatury, korkiem od miski olejowej, w miejscu łączenia 2 części miski olejowej (góra i dół), ew. Renia może go przepalać.
Ale jak pisałem- nie znam się aż tak na tym Smile

BJ999E2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
przemek1386
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2014 10:20
Awatar


Postów: 39

Data rejestracji: 07.03.2014 19:19
Skąd: kujawsko-pomorskie
Mogilno

@Szafiarzanin , chyba nic z tego, bo : jest czerwony olej od wspomagania, jakiś przeźroczysty, i troszkę czarnego. Każdy się zmieszał ze sobą, ale postaram się umyć silnik i sprawdzić dokładnie co tam cieknie/co jest pogięte itp.
@marcin90pl Właśnie uszczelka mogła dostać :/ Co do "ok jak w rosole" to w którym zbiorniczku? Ogółem na miarce po wpadnięciu w kałużę na mierniku były jakby "bąble" i chyba do oleju dostała się woda.

Moje auto: Mitsubishi Colt CAO 1.3 12V 4G13 '95 r, benzyna
 
Robsajson
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2014 10:37
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Nie chcę Cię martwić ale blok lub głowica mogły strzelić.
Silnik był rozgrzany a woda z kałuży nagle go schłodziła.

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
przemek1386
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2014 10:46
Awatar


Postów: 39

Data rejestracji: 07.03.2014 19:19
Skąd: kujawsko-pomorskie
Mogilno

O kur*a Shock To faktycznie nieciekawie mogę mieć teraz Shock Jeśli koszty będą większe, to lepiej kupić silnik z osprzętem za 400zł..

Moje auto: Mitsubishi Colt CAO 1.3 12V 4G13 '95 r, benzyna
 
marcin90pl
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2014 12:22
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 16.11.2010 13:17
Skąd: pomorskie
Kościerzyna

Dokładnie. Oka jak w rosole w zbiorniczku wyrównawczym z płynem chłodzącym co to się znajduje po prawej u góry (tam gdzie dolewasz płynu chłodzącego).

BJ999E2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 277000km
 
przemek1386
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2014 12:37
Awatar


Postów: 39

Data rejestracji: 07.03.2014 19:19
Skąd: kujawsko-pomorskie
Mogilno

A to tam nie ma nic takiego Smile Bo sprawdzam stan płynu codziennie. Ale jeszcze jutro zobaczę na strzykawkę Smile

edit: sprawdziłem przed chwilą. W płynie w zbiorniczku nie ma jakichkolwiek oczek Smile

Edytowane przez przemek1386 dnia 23-05-2014 19:07
Moje auto: Mitsubishi Colt CAO 1.3 12V 4G13 '95 r, benzyna
 
maestro
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2014 19:15
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

poki nie wiesz skad leci to.... Wink duze spalanie, osłabione osiągi to wszystko jest efektem słabej iskry.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
przemek1386
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2014 16:53
Awatar


Postów: 39

Data rejestracji: 07.03.2014 19:19
Skąd: kujawsko-pomorskie
Mogilno

Przewody WN wraz z kopułką, palcem i świecami jakoś za 2 tyg powinienem dostać. W środę idę po uszczelkę pod miskę, bo uszczelka przy misce się zakończyła ;x

Moje auto: Mitsubishi Colt CAO 1.3 12V 4G13 '95 r, benzyna
 
tomek1405
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2014 16:59
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

A nie bierzecie opcji ze moglo zassac wode skoro tak wbil ostro w kaluze? Tarcze jak mocno cieple tez pewnie zgielo.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Camille
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2014 10:03
Awatar


Postów: 233

Data rejestracji: 18.06.2011 11:40
Skąd: zachodniopomorskie
Police

mi w szkole mówiono, że jak woda wpadnie do cylindra, to coś musi się stać, a że woda nie jest rozprężliwa to najprawdopodobniej tłok pęknie. Info do potwierdzenia przez naszych tutaj speców, czy dobrze napisałem.

Na misce ori był silikon, więc jak ja ściągniesz, oczyścisz, przesmarujesz DIRCO i możesz składać.

Moje auto: Peugeot 206 2.0 16v, 2000r, benzyna, 178000km
 
przemek1386
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2014 23:08
Awatar


Postów: 39

Data rejestracji: 07.03.2014 19:19
Skąd: kujawsko-pomorskie
Mogilno

Sprawa wygląda tak: Wziąłem go "na warsztat" , sprawdziłem miskę po przemyciu spodu - nie cieknie. Wlałem nowy olej, i drugi dzień póki co odpukać - nic nie wycieka. Co do tarcz - są proste, nie zgięły się (za ostro nie hamowałem, bo wiem czym to grozi - w deszczu w trasie tylko pulsacyjnie). Wygląda na to, że gdzieś musi być nawet malutka dziurka w korku od miski i przez wodę wszystko tam uszło. W tamtej nastce na złomie siedzi silnik taki jak w mojej, więc co będę potrzebował na wymianę, to wezmę. Tak czy siak czekam za kolejnymi problemami z jej strony Grin

Moje auto: Mitsubishi Colt CAO 1.3 12V 4G13 '95 r, benzyna
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2014 00:56
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Gdy silnik zassa wode to staje więc....Smile

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
przemek1386
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2014 16:34
Awatar


Postów: 39

Data rejestracji: 07.03.2014 19:19
Skąd: kujawsko-pomorskie
Mogilno

Tylko nie mów, że niebawem siądzie Shock

Moje auto: Mitsubishi Colt CAO 1.3 12V 4G13 '95 r, benzyna
 
michor
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2014 17:04
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Nieee.

Jak by zassał wody to korba w moment zgięta.
Woda się nie spręża więc zwykle wygina korby Grin

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: