29 Marca 2024 02:53:57
Zdjęcia użytkowników
robertino89 vincent
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Tuleja cylindrów. 
bronek19991
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2014 12:01
Awatar


Postów: 87

Data rejestracji: 11.07.2012 11:28
Skąd: lubelskie
Lublin

Witam,
Przy oczyszczaniu bloku silnika z resztek uszczelki chciałem wyczyścić wnętrze cylindra. Po przekręceniu wałem jeden z cylindrów wyszedł razem z tuleją. Ostrożnie go wsunąłem ale przy ponownym przekręceniu wałem znowu się wysuwa. Trzeba go delikatnie palcem przytrzymać żeby się nie wysuwał.
Co z tym fantem zrobić? Czy wystarczy sam oring czy na coś to się klei?

Edytowane przez bronek19991 dnia 27-05-2014 13:23
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), sedan, 230000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 27-05-2014 12:01
Awatar
michor
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2014 14:22
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

to żeś sobie zrobił zgryz. Tyle Ci powiem.

Poszukam zaraz coś w serwisówce na ten temat.

Ale obstawiam że bez warsztatu się nie obędzie.


Treść dodana dnia 27 maj 2014 14:33:

Opis z Etzolda:

Przy pomocy płyty z czujnikiem zegarowym, ustawić występ tulei cylindra nad kadłubem silnika w zakresie od 0,02 do 0,09 mm.

Różnica pomiędzy sąsiednimi tulejami nie może być większa niż 0,05mm

Tuleje powinny być od 1 do 4 cylindra ustawione rosnąco lub malejąco
(w sensie każda następna tuleja powinna być niżej niż poprzednia (lub wyżej) - w schodki.
Nie może być tak że pierwsza będzie np. 0,02, druga 0,05, trzecia 0,03, czwarta 0,06.
Musi być rosnąco lub malejąco.)

Jak narzędzia nie skombinujesz do pomierzenia tego dokładnie to d*pa zbita, laweta do mechaniora.

A tuleja od góry jest trzymana głowicą przecież...

Edytowane przez michor dnia 27-05-2014 14:34
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
milas92
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2014 14:43
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

a może załóż głowice? Wink

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
bronek19991
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2014 15:26
Awatar


Postów: 87

Data rejestracji: 11.07.2012 11:28
Skąd: lubelskie
Lublin

Z dołu nie będzie żadnych wycieków?jak założę normalnie głowicę?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), sedan, 230000km
 
michor
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2014 15:44
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

No jak odkleiłeś tuleję z uszczelnienia na dole to mogą być.
Albo nie będzie jak osiądzie tak jak trzeba i uszczelnienie jeszcze coś jest warte.

Napsułeś sobie i tyle.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
bronek19991
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2014 15:48
Awatar


Postów: 87

Data rejestracji: 11.07.2012 11:28
Skąd: lubelskie
Lublin

jedyne co pozostaje to odkręcić miskę i uszczelnić.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), sedan, 230000km
 
michor
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2014 16:23
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

?

Interesujące teorie snujeszSmile
Ciekawe jak się dobierzesz pomiędzy wałem a korbami? Grin
Może jeszcze silkonem chcesz tam sięgnąć?

Tam jest oring.
Jak się odkleił/ruszył przy podniesieniu tulei to chyba jedyne co Ci zostaje to wyciągnąć ją do końca i obejrzeć.

W inny sposób nie widzę tego.

są specjalne narzędzia żeby tuleje się nie ruszały przy zdjęciu głowicy...

narobiłeś sobie roboty że hoho moim zdaniem.

Chyba że założysz czapkę i będziesz trzymał kciuki że płyn nie wyleci Ci do miski olejowej Smile
(a jak wyleci to chyba nie muszę mówić co się stanie?)


EDIT:
Teraz pomyślałem- chyba że chcesz miskę zdjąć po to żeby poodkręcać korby z tłokami żeby jak człowiek wyjąć tuleje i uszczelnić.
Żeby wyjąc tuleję najpierw musisz wyjąc tłok.
POtem nie nasuniesz tulei na tłok z pierścieniami od góry...

Edytowane przez michor dnia 27-05-2014 16:30
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
bronek19991
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2014 17:04
Awatar


Postów: 87

Data rejestracji: 11.07.2012 11:28
Skąd: lubelskie
Lublin

No myślałem żeby odkręcić tłok od dołu i wysunąć go razem z tuleją. Wymienię oring na nowy i wsunę razem z tłokiem.
Chyba że to zły pomysł albo jest lepszy to napiszcie.

Edytowane przez bronek19991 dnia 27-05-2014 20:21
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), sedan, 230000km
 
michor
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2014 09:55
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@bronek19991 Jedyny słuszny. Tulei nie wyciągniesz inaczej jak z tłokiem.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: