28 Marca 2024 18:07:57
Zdjęcia użytkowników
Kali kudlaty
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
Regeneracja układu chłodzenia. 
jachu190
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2014 22:58
Awatar


Postów: 405

Data rejestracji: 09.06.2012 21:22
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

Witam wszystkich.

W najbliższym czasie mam zamiar przełożyć silniki w mojej Renówce. Poprzedni właściciel wymyślił jakiś patent zapobiegający zapowietrzaniu się układu.
Rozchodzi się o to,że niektóre węże wymagają wymiany ponieważ widać na nich pęknięcia itp. Potrzebuję schemat układu w oryginale. Na pewno będę musiał wymienić zbiorniczek wyrównawczy.

Z góry dzięki za pomocSmile


PS.Żeby nie było nieporozumień,to wymieniam diesla na dieslaSmile

Moje auto: Toyota Avensis T25 1.8 vvti, benzyna, 210000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 10-06-2014 22:58
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 11-06-2014 00:22
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

jaki tam masz znak na siódmym miejscu? podaj to ci wkleję schemat

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
jachu190
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 11-06-2014 21:12
Awatar


Postów: 405

Data rejestracji: 09.06.2012 21:22
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

@Kujtek Co masz na myśli z tym siódmym znakiem?

Moje auto: Toyota Avensis T25 1.8 vvti, benzyna, 210000km
 
gielab0019
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 11-06-2014 21:19
Awatar


Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

@jachu190 VIN Wink

Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000

Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
 
jachu190
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 11-06-2014 21:25
Awatar


Postów: 405

Data rejestracji: 09.06.2012 21:22
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

@gielab0019dziękiSmile co za nieogarSmile

Moje auto: Toyota Avensis T25 1.8 vvti, benzyna, 210000km
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 11-06-2014 22:59
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@jachu190 tak tak, chodzi o vin, zapomniałem napisać

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 12-06-2014 06:54
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

diesel ma w zasadzie jeden rodzaj układu chłodzenia. różnice są subtelne jeśli jest podgrzewacz pod filtrem oleju, podgrzewacz filtra paliwa lub klima. najczesciej pierwszy i drugi element wystepują razem.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
czaja48
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2015 11:39
Awatar


Postów: 38

Data rejestracji: 17.12.2010 18:42
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Witam, ja mam podobny problem (wiec chyba nie będę zakładał nowego tematu), u mnie jest awaria 1-2 razy w ciągu roku, parcieją/pękają rurki i muszę je ciągłe wymieniać. Kupuje wszędzie stare używane rurki ale zapas mi już maleje i nie wiem co to będzie później wiec chciałbym się dowiedzieć czy da się przerobić jakoś ten system chłodzenia w dieslu z dostępnych na rynku materiałów (np. z innego modelu lub coś gdzie kupie nowe rurki i je zastąpię i przerobie system chłodzenia)?
Ja mam wersje Basic czyli najprostszą bez wspomagania, klimatyzacji i innych bajerów. Rurek jest pod maska od groma, mój mechanik się gubi co jest co i do czego. Kupiłem ten samochód dawno temu i ktoś chyba tam coś namieszał wiec ten bym prosił o jakiś schemat/rysunek @Kujtek ;-]

Zawsze & Wszedzie

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 224000km
 
Robsajson
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2015 11:48
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Kiedy kupiłeś to auto, miało może rozsypaną rurę tłumika i zjedzone tylne nadkola?

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
czaja48
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2015 13:06
Awatar


Postów: 38

Data rejestracji: 17.12.2010 18:42
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

uuu dawno temu, z 6 lat temu około. Nie, miał inne wady, ale nie takie ;-]

Zawsze & Wszedzie

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 224000km
 
Robsajson
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2015 13:13
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

W trasie jadąc 1500 km węże wymieniałem dwa razy właśnie w klekocie.Jest to chyba wada fabryczna, bo często słyszę o pękających wężach.Układ można przerobić ale musisz trochę poszukać węży, które będą pasować.Problem bedzie z dopasowaniem węża z trójnikiem.

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
czaja48
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2015 00:47
Awatar


Postów: 38

Data rejestracji: 17.12.2010 18:42
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

No właśnie jakiś schemat by mi się przydał, gdzie idzie i jak idzie płyn chłodniczy, jakie wielkości są otwory itp. a co do trójnika to ja mam spawacza to zrobi mi coś takiego z metalu lub z miedzi wiec nie problem.
Uważam że maska w phI zasłania za mocno chłodnicę i powietrze nie chłodzi dobrze silnika i dlatego dochodzi do awarii wiec w phII jest już inna a diesel się grzeje strasznie zwłaszcza mój w lecie i w korkach.

Zawsze & Wszedzie

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 224000km
 
Kujtek
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2015 00:50
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@czaja48 coś w tym jest, widocznie nie bez powodu w ph1 w TurboDX była krótka maska z dużym wlotem jak w cabrio...

jutro ci tu podrzucę wszystko co mam na temat chłodzenia Twojego silnika, podaj mi vin jak byś mógł aby Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
czaja48
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2015 01:40
Awatar


Postów: 38

Data rejestracji: 17.12.2010 18:42
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Dziękuje, no właśnie problem polega na tym ze nie znam go ;-] Podeślij mi wszystko co masz do do ph1 diesel wersja podstawowa


Treść dodana dnia 02 luty 2015 09:26:

VF1S534050690****

Edytowane przez czaja48 dnia 02-02-2015 09:26
Zawsze & Wszedzie

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 224000km
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2015 13:08
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

czaja48 napisał(a):

No właśnie jakiś schemat by mi się przydał, gdzie idzie i jak idzie płyn chłodniczy, jakie wielkości są otwory itp. a co do trójnika to ja mam spawacza to zrobi mi coś takiego z metalu lub z miedzi wiec nie problem.
Uważam że maska w phI zasłania za mocno chłodnicę i powietrze nie chłodzi dobrze silnika i dlatego dochodzi do awarii wiec w phII jest już inna a diesel się grzeje strasznie zwłaszcza mój w lecie i w korkach.


chłodzenie odbywa się przez zderzak i tą szpare miedzy maską a zderzakiem. jeżeli grzeje Ci sie silnik to może chłodnice masz zabitą i wentylator za późno sie włącza (jeśli w ogóle pracuje)?

chłodzenie w dieslu jest proste jak dupa węża. na Twoim miejscu wyjąłbym wszystkie rurki i chłodnice i porządnie je wyczyścił a chłodnice także przedmuchał. patrząc przez radiator ma być przelot i widoczne światło. jak jest czarne to masz pierwszy strzał.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
czaja48
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2015 14:21
Awatar


Postów: 38

Data rejestracji: 17.12.2010 18:42
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Mówisz że przez szparkę pomiędzy maską a zderzakiem (tam jest około 1 cm prześwitu) a w zderzaku prześwit jest za nisko wiec mija się z chłodnicą i chłodzenie powietrzem w trakcie jazdy jest prawie znikoma.
Wentylator pracuje ale możliwe że jest jak mówisz, tego nie wiem.
,,Jak dupa węża,, hahaha to musisz zobaczyć co się dzieje u mnie ;-D
Jak zdemontuje układ chłodzenia to jest prawdopodobieństwo około 80% że już go nie złoże ;-]
Czy ktoś wie czy można jeszcze kupić nowe rurki pasujące do mojego modelu?

Zawsze & Wszedzie

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 224000km
 
grzes70
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2015 16:07
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

O nowe rurki pytaj w ASO.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
jachu190
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2015 18:45
Awatar


Postów: 405

Data rejestracji: 09.06.2012 21:22
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

@grzes70 Mi ASO w tym temacie nie pomogło. Na rynku wtórnym lepiej szukać.

Moje auto: Toyota Avensis T25 1.8 vvti, benzyna, 210000km
 
Kujtek
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2015 21:58
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk



chyba wszystko jeśli chodzi o wolnossącego diesla

i.imgur.com/X0q3WgD.png

i.imgur.com/6UFVvIO.png


na obrazku ze schematem chłodzenia oleju jest nadmiar informacji, jeśli czegoś nie masz to po prostu to olej

najlepiej sobie zaznacz na tych obrazkach tak jak ci teraz idzie układ chłodzenia i dopiero działaj
Kujtek dodał/a następującą grafiki:
2015-02-02_21-51-20.png 2015-02-02_21-48-08.png

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
czaja48
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 03-02-2015 00:33
Awatar


Postów: 38

Data rejestracji: 17.12.2010 18:42
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Dziękuje, wydaje mi się ze u mnie jest obrazek ,,19,,

Czy można jeszcze dostać opis numerów ?

Edytowane przez czaja48 dnia 04-02-2015 14:45
Zawsze & Wszedzie

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 224000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: