29 Marca 2024 02:39:28
Zdjęcia użytkowników
Plutek jarekd
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Modyfikacja układu wydechowego, poprawienie osiągów 
ArbuzzZ
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 15-07-2014 23:28
Awatar


Postów: 165

Data rejestracji: 05.04.2014 11:11
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

Witajcie więc walę prosto z mostu chce w mojej renacie zwiekszyc troszke mocy (silnik 1.2) i mam wstawioną strumiennicę i pytanie czy jeśli wstawię przelot ( w miejsce strumy rurka tej samej srednicy do kolektor wydechowy) to czy wpłynie to jakoś na osiągi ?. Druga sprawa myslalem na stożkiem ale nie jestem pewien czy to co kolwiek da. Jeśli macie jakieś pomysły jak wydusich te pare koni z tego silniczka to piszcie i będziemy wspólnymi siłami pracować i może z waszą pomocą uda mi się coś wykombinować. PS tak wiem silnik jest słaby ale nie stać mnie na zmianę a na chwile obecną nie ma chętnych na kupno więc można się pobawić Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F2N (1721/92KM), hatchback 5d, 191000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 15-07-2014 23:28
Awatar
gp3090
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 15-07-2014 23:31
Awatar


Postów: 776

Data rejestracji: 14.05.2010 21:26
Skąd: wielkopolskie
Gniezno

najlepsza opcja zeby wykrzesac cos z tego auta to wstawic wiekszy silnik...

Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
 
Robsajson
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 15-07-2014 23:40
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

ArbuzzZ napisał(a):

Witajcie więc walę prosto z mostu chce w mojej renacie zwiekszyc troszke mocy (silnik 1.2) i mam wstawioną strumiennicę i pytanie czy jeśli wstawię przelot ( w miejsce strumy rurka tej samej srednicy do kolektor wydechowy) to czy wpłynie to jakoś na osiągi ?. Druga sprawa myslalem na stożkiem ale nie jestem pewien czy to co kolwiek da. Jeśli macie jakieś pomysły jak wydusich te pare koni z tego silniczka to piszcie i będziemy wspólnymi siłami pracować i może z waszą pomocą uda mi się coś wykombinować. PS tak wiem silnik jest słaby ale nie stać mnie na zmianę a na chwile obecną nie ma chętnych na kupno więc można się pobawić Smile

Sorry, że to napiszę ale Ty jesteś chyba lekko upośledzony Smile
Ciągle startujesz z jakimiś wątkami ku zwiększeniu mocy swojej padliny.
Ludzie się produkują a Ty nie możesz skumać, że z gówna bata nie ukręcisz i wymigujesz się brakiem funduszy na swap.
Zrozum w końcu, że przy tym silniku nic nie zdziałasz.Ciśnienie w układzie wydechowym jest nieznaczne a przy przelocie więcej stracisz niż zyskasz.Aby coś zrobić z tym motorem, 20 tyś zł to na dzień dobry musisz położyć.
Zaraz napiszesz, że się do Ciebie dopierniczam ale na siłę coś chcesz, mając zerowy budżet i silnik z którego nic się nie da wykrzesać.

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
ernesto_r19
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 16-07-2014 17:21
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 22.11.2005 21:47
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

Chcesz wykrzesać moc?
Ale z czego?
Zabawa z wydechem to nie jest taka łatwa sprawa. Gdyż musisz poznać dokładnie zasadę układów wydechowych w autach... sportowych autach.
Trzeba wiedzieć jaką pojemność układu wydechowego zastosować by auto uzyskało odpowiedni przelot spalin, odpowiednią prędkość by silnik mógł dobrze wypełniać się powietrzem. Nawet zastosowanie gołej rury 500 cali może okazać się że tylko pogorszysz jego właściwości.
Stożek ? Gdzie. Powietrze które dochodzi do komory spalania powinno posiadać odpowiednią gęstość i niską temperaturę.
Widziałem przypadki gdzie takie zabawy tylko pogorszyły osiągi i zdrutowały auto.
Lepiej sobie kupić naklejkę turbo z tyłu.

Albo robisz coś porządnie albo wydajesz kasę na pierdoły które i tak nie dadzą zamierzonego efektu.

Ja tu widzę tylko i wyłącznie swap. Bo stożki, wydechy, magnetyzery, turbiny elektryczne nic Ci nie dadzą a tylko uszczuplą twój portfel
Ewentualnie poszukaj innej eRki nawet już L742 by Ci wystarczyło, tu już jest pełna szpryca i z czasem możesz sobie coś przerobić:
wydajniejsza pompa paliwa, skuteczniejsze wtryski, inny program, turbo, intercoler, sprężarkę mechaniczną, lekkie koło zamachowe, następnie wzmocnienie skrzyni biegów

ernesto
Renata F3NL740
GG: 2272791
Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia

RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS !

Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
 
dj_mafiozo
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 16-07-2014 18:12
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Z silnikiem typu C jedyne co możesz zrobić to założyć głowicę z gaźnikiem dwuprzelotowym, kolektor wydechowy, intercooler, turbinę, wałek rozrządu i kilka innych gratów od Renault 5 GT Turbo, tylko też nie z 1,2, ale potrzebujesz do tego CxJa, czyli 1,4, koszt to minimum trzy razy taki jak zdrowego F3P 90 KM kompletnego do swapu w wariancie kompletny dawca i to też jak znajdziesz gdzieś we Francji taki komplecik, bo to niezwykle unikatowe graty są i jak już ktoś takie ma do sprzedania to raczej pozostaje to pod maską R5, a do tego dochodzą jeszcze kute tłoki, korby i wał, ale silnik z pojemości 1397 ccm ma 120 kucy (a bez problemu z silnika wyciskasz 200) i rwie jak głupi.

Poszukaj sobie rozbitego anglika z silnikiem F3P N706 lub F3N L742 i go wsadź razem ze skrzynią biegów i elementami zawieszenia, którego u ciebie brakuje, bo nie masz stabilizatora, masz cienkie półosie i skrzynię, która przy większej mocy się rozsypie. Dodam tylko, że jeżeli gdzieś w europie pojawi się ten silnik 1,4 Turbo kompletny w stanie wymagającym kapitalnego remontu, to sumy liczone są w tysiącach ojro i to kompletne minimum to ponad 5 takich tysiączków.

Storzek bez odpowiednio zaprojektowanego i wykonanego dolotu nic pozytywnego ci nie da, bo tylko pogorszy osiągi (możesz nawet nota bene odczuć to jako polepszenie), ale storzek bez PowerPipe, odseparowania od komory blachą termiczną, obudowy termicznej nic ci pozytywnego nie wniesie. Wydech nie dobrany pod konkretny silnik jeszcze bardziej pogorszy osiągi, a wydech liczy się z uwzględnieniem parametrów, o których nawet nie masz pojęcia i nigdy o nich nie słyszałeś, a potem i tak dobiera się na hamowni.

Silnik typu C ma łomny układ chłodzenia i tego nie przeskoczysz, więc albo też kompletnie go przeprojektujesz, albo silnik zacznie się przegrzewać i go po prostu zajedziesz. Natomiast rozrządu nie przeskoczysz choćbyś nie wiem jak chciał i jak kombinował, bo to silnik OHV z łańcuszkiem i dość tępym wałkiem w bloku, możesz szukać wałka od wspomnianego C1J Turbo, ale i tak do 1,2 go nie założysz. Pozostaje ci tylko wałek robiony na zamówienie, a to koszta liczone w tysiącach, głowicę ściągnąć, rozwiercić kanały, wyszlifować na lustro, rozwiercić gniazda zaworowe i dać większe zawory, ale i tak nie przeskoczysz obecności szklanek i dźwigienek. Poza tym Cleon ma mokre tuleje, więc dochodzi ci jeszcze komplet tulei cylindrów z wymianą.

Poza tym sam dolot i wydech nawet nie wiem jak dobrane nic ci nie dadzą na seryjnym gaźniku, bo tu nie ma wtrysku i przynajmniej MapSensora, więc dochodzi ci porządny gaźnik (też ponad tysiąc złotóweczek) i przerobienie kolektora dolotowego pod nowy gaźnik, a najlepiej kolektor robiony na zamówienie, a i tak jakby udało ci się w ten sposób wyciągnąć z tego silnika 80 koni to max co możesz marzyć aby wycisnąć za ponad 10 tysięcy, za sam wydech przelotowy z kwasówki dobrany pod konkretnyy egzemplarz silnika to jakieś 5 klocków, dodaj do tego kolektory, robotę głowicy, wałek na zamówienie, skrzynię biegów, zawieszenie, hamulce, układ chłodzenia, tłoki, pierścienie, panewki, wał, korby komplet uszczelek do silnika, a kwota zacznie się zbliżać do 20 tysięcy. Znam ludzi, którzy się tak bawią, ale ich na to stać, aby wpakować w auto warte na rynku wtórnym max 3 tysiące jakieś 50-80 tysięcy mając świadomość, że więcej tej kasy w życiu nie zobaczą, tylko wtedy przestają tym autem jeździć na codzień, trzymają je w klimatyzowanym garażu pod bawełnianym pokrowcem szytym na miarę i autem wyjeżdżają tylko w idealną pogodę na spoty, czy na tor pod Poznaniem.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
ArbuzzZ
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 23-07-2014 05:16
Awatar


Postów: 165

Data rejestracji: 05.04.2014 11:11
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

No to panowie robimy przekladke wiec prosze mi powiedziec jaka cena mnie wyjdzie za silnik i osprzęt itp, prosil bym o rozpisanie co bym musial zmienic, jakie koszty by tego były i jaki silnik, minimum 1.7 . Z góry dziękuje. PS dj_mafiozo dziękuję bardzo za sytą odpowiedź o taką mi właśnie chodziło podaj mi jakis kontakt do ciebie bo widzę że masz dość spore pojęcie więc myśle że mógł byś mi pomóc

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F2N (1721/92KM), hatchback 5d, 191000km
 
monterek5
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 23-07-2014 05:25
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

tylko 1.8 multi czy 1.8 16v 1.7 czy 1.8 90km to także zbędny wydatek, zmieniasz wszytko z pod maski do tego musisz zmienić sanki zwrotnice itd czyli wszystko od zderzaka do przegrody łącznie pewnie z wiązka deski takze nie wiem czy to oplacalna zabawa bedzie napewno bedzie wymagac doswiadczenia w temacie

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
ernesto_r19
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 23-07-2014 06:29
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 22.11.2005 21:47
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

monterek5 napisał(a):

tylko 1.8 multi czy 1.8 16v 1.7 czy 1.8 90km to także zbędny wydatek, zmieniasz wszytko z pod maski do tego musisz zmienić sanki zwrotnice itd czyli wszystko od zderzaka do przegrody łącznie pewnie z wiązka deski takze nie wiem czy to oplacalna zabawa bedzie napewno bedzie wymagac doswiadczenia w temacie


Taniej będzie kupić drugą i będzie miała wszystko ori bez modyfikacji i kombinowania. Bo szczerze to to co być wsadził w przeróbki to lepiej jest wcisnąć do skarbonki, sprzedać tą co masz i kupić szesnastkę

ernesto
Renata F3NL740
GG: 2272791
Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia

RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS !

Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
 
kosiarz79
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 27-08-2014 00:48
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

ernesto_r19 napisał(a):

monterek5 napisał(a):

tylko 1.8 multi czy 1.8 16v 1.7 czy 1.8 90km to także zbędny wydatek, zmieniasz wszytko z pod maski do tego musisz zmienić sanki zwrotnice itd czyli wszystko od zderzaka do przegrody łącznie pewnie z wiązka deski takze nie wiem czy to oplacalna zabawa bedzie napewno bedzie wymagac doswiadczenia w temacie


Taniej będzie kupić drugą i będzie miała wszystko ori bez modyfikacji i kombinowania. Bo szczerze to to co być wsadził w przeróbki to lepiej jest wcisnąć do skarbonki, sprzedać tą co masz i kupić szesnastkę
jak widac w skarbonce nie ma chlopak za duzo i dopiero startuje -wiec 16v odradzam zdecydowanie bo go wrabie z butami i nawet nie beknie -1,8 mono 90 koni w zupelnosci mu starczy po przesiadce z 1,2 to itak bedzie jak ja byb z coupe wsiadl do vipera ubaw.Nie polecajcie 1,8 16v ludzia co sami tego nie zrobia i nie maja czesci w zapasie bo klamoty sa drogie i malo dostepne -ja na 2 szt sie rozlozylem nawet maestro sie poddal Grin.Ogolnie 1,8 16v mozna traktowac jako auto zabawko-skarbonke a nie do jazdy na codzien -i oczywiscie do meczenia vw i innego niemieckiego badziewia ubaw

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: