Menu główne
Forum
Klubowicze
ArbuzzZ |
Dodany dnia 15-07-2014 23:28 |
Postów: 165 Data rejestracji: 05.04.2014 11:11 Skąd: śląskie Dąbrowa Górnicza |
Witajcie więc walę prosto z mostu chce w mojej renacie zwiekszyc troszke mocy (silnik 1.2) i mam wstawioną strumiennicę i pytanie czy jeśli wstawię przelot ( w miejsce strumy rurka tej samej srednicy do kolektor wydechowy) to czy wpłynie to jakoś na osiągi ?. Druga sprawa myslalem na stożkiem ale nie jestem pewien czy to co kolwiek da. Jeśli macie jakieś pomysły jak wydusich te pare koni z tego silniczka to piszcie i będziemy wspólnymi siłami pracować i może z waszą pomocą uda mi się coś wykombinować. PS tak wiem silnik jest słaby ale nie stać mnie na zmianę a na chwile obecną nie ma chętnych na kupno więc można się pobawić Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F2N (1721/92KM), hatchback 5d, 191000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 15-07-2014 23:28 |
gp3090 |
Dodany dnia 15-07-2014 23:31 |
Postów: 776 Data rejestracji: 14.05.2010 21:26 Skąd: wielkopolskie Gniezno |
najlepsza opcja zeby wykrzesac cos z tego auta to wstawic wiekszy silnik... Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
|
Robsajson |
Dodany dnia 15-07-2014 23:40 |
Postów: 1743 Data rejestracji: 29.05.2011 22:33 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
ArbuzzZ napisał(a): Witajcie więc walę prosto z mostu chce w mojej renacie zwiekszyc troszke mocy (silnik 1.2) i mam wstawioną strumiennicę i pytanie czy jeśli wstawię przelot ( w miejsce strumy rurka tej samej srednicy do kolektor wydechowy) to czy wpłynie to jakoś na osiągi ?. Druga sprawa myslalem na stożkiem ale nie jestem pewien czy to co kolwiek da. Jeśli macie jakieś pomysły jak wydusich te pare koni z tego silniczka to piszcie i będziemy wspólnymi siłami pracować i może z waszą pomocą uda mi się coś wykombinować. PS tak wiem silnik jest słaby ale nie stać mnie na zmianę a na chwile obecną nie ma chętnych na kupno więc można się pobawić Sorry, że to napiszę ale Ty jesteś chyba lekko upośledzony Ciągle startujesz z jakimiś wątkami ku zwiększeniu mocy swojej padliny. Ludzie się produkują a Ty nie możesz skumać, że z gówna bata nie ukręcisz i wymigujesz się brakiem funduszy na swap. Zrozum w końcu, że przy tym silniku nic nie zdziałasz.Ciśnienie w układzie wydechowym jest nieznaczne a przy przelocie więcej stracisz niż zyskasz.Aby coś zrobić z tym motorem, 20 tyś zł to na dzień dobry musisz położyć. Zaraz napiszesz, że się do Ciebie dopierniczam ale na siłę coś chcesz, mając zerowy budżet i silnik z którego nic się nie da wykrzesać. Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
|
ernesto_r19 |
Dodany dnia 16-07-2014 17:21 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 22.11.2005 21:47 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
Chcesz wykrzesać moc?
Ale z czego? Zabawa z wydechem to nie jest taka łatwa sprawa. Gdyż musisz poznać dokładnie zasadę układów wydechowych w autach... sportowych autach. Trzeba wiedzieć jaką pojemność układu wydechowego zastosować by auto uzyskało odpowiedni przelot spalin, odpowiednią prędkość by silnik mógł dobrze wypełniać się powietrzem. Nawet zastosowanie gołej rury 500 cali może okazać się że tylko pogorszysz jego właściwości. Stożek ? Gdzie. Powietrze które dochodzi do komory spalania powinno posiadać odpowiednią gęstość i niską temperaturę. Widziałem przypadki gdzie takie zabawy tylko pogorszyły osiągi i zdrutowały auto. Lepiej sobie kupić naklejkę turbo z tyłu. Albo robisz coś porządnie albo wydajesz kasę na pierdoły które i tak nie dadzą zamierzonego efektu. Ja tu widzę tylko i wyłącznie swap. Bo stożki, wydechy, magnetyzery, turbiny elektryczne nic Ci nie dadzą a tylko uszczuplą twój portfel Ewentualnie poszukaj innej eRki nawet już L742 by Ci wystarczyło, tu już jest pełna szpryca i z czasem możesz sobie coś przerobić: wydajniejsza pompa paliwa, skuteczniejsze wtryski, inny program, turbo, intercoler, sprężarkę mechaniczną, lekkie koło zamachowe, następnie wzmocnienie skrzyni biegów ernesto Renata F3NL740 GG: 2272791 Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS ! Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 16-07-2014 18:12 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Z silnikiem typu C jedyne co możesz zrobić to założyć głowicę z gaźnikiem dwuprzelotowym, kolektor wydechowy, intercooler, turbinę, wałek rozrządu i kilka innych gratów od Renault 5 GT Turbo, tylko też nie z 1,2, ale potrzebujesz do tego CxJa, czyli 1,4, koszt to minimum trzy razy taki jak zdrowego F3P 90 KM kompletnego do swapu w wariancie kompletny dawca i to też jak znajdziesz gdzieś we Francji taki komplecik, bo to niezwykle unikatowe graty są i jak już ktoś takie ma do sprzedania to raczej pozostaje to pod maską R5, a do tego dochodzą jeszcze kute tłoki, korby i wał, ale silnik z pojemości 1397 ccm ma 120 kucy (a bez problemu z silnika wyciskasz 200) i rwie jak głupi.
Poszukaj sobie rozbitego anglika z silnikiem F3P N706 lub F3N L742 i go wsadź razem ze skrzynią biegów i elementami zawieszenia, którego u ciebie brakuje, bo nie masz stabilizatora, masz cienkie półosie i skrzynię, która przy większej mocy się rozsypie. Dodam tylko, że jeżeli gdzieś w europie pojawi się ten silnik 1,4 Turbo kompletny w stanie wymagającym kapitalnego remontu, to sumy liczone są w tysiącach ojro i to kompletne minimum to ponad 5 takich tysiączków. Storzek bez odpowiednio zaprojektowanego i wykonanego dolotu nic pozytywnego ci nie da, bo tylko pogorszy osiągi (możesz nawet nota bene odczuć to jako polepszenie), ale storzek bez PowerPipe, odseparowania od komory blachą termiczną, obudowy termicznej nic ci pozytywnego nie wniesie. Wydech nie dobrany pod konkretny silnik jeszcze bardziej pogorszy osiągi, a wydech liczy się z uwzględnieniem parametrów, o których nawet nie masz pojęcia i nigdy o nich nie słyszałeś, a potem i tak dobiera się na hamowni. Silnik typu C ma łomny układ chłodzenia i tego nie przeskoczysz, więc albo też kompletnie go przeprojektujesz, albo silnik zacznie się przegrzewać i go po prostu zajedziesz. Natomiast rozrządu nie przeskoczysz choćbyś nie wiem jak chciał i jak kombinował, bo to silnik OHV z łańcuszkiem i dość tępym wałkiem w bloku, możesz szukać wałka od wspomnianego C1J Turbo, ale i tak do 1,2 go nie założysz. Pozostaje ci tylko wałek robiony na zamówienie, a to koszta liczone w tysiącach, głowicę ściągnąć, rozwiercić kanały, wyszlifować na lustro, rozwiercić gniazda zaworowe i dać większe zawory, ale i tak nie przeskoczysz obecności szklanek i dźwigienek. Poza tym Cleon ma mokre tuleje, więc dochodzi ci jeszcze komplet tulei cylindrów z wymianą. Poza tym sam dolot i wydech nawet nie wiem jak dobrane nic ci nie dadzą na seryjnym gaźniku, bo tu nie ma wtrysku i przynajmniej MapSensora, więc dochodzi ci porządny gaźnik (też ponad tysiąc złotóweczek) i przerobienie kolektora dolotowego pod nowy gaźnik, a najlepiej kolektor robiony na zamówienie, a i tak jakby udało ci się w ten sposób wyciągnąć z tego silnika 80 koni to max co możesz marzyć aby wycisnąć za ponad 10 tysięcy, za sam wydech przelotowy z kwasówki dobrany pod konkretnyy egzemplarz silnika to jakieś 5 klocków, dodaj do tego kolektory, robotę głowicy, wałek na zamówienie, skrzynię biegów, zawieszenie, hamulce, układ chłodzenia, tłoki, pierścienie, panewki, wał, korby komplet uszczelek do silnika, a kwota zacznie się zbliżać do 20 tysięcy. Znam ludzi, którzy się tak bawią, ale ich na to stać, aby wpakować w auto warte na rynku wtórnym max 3 tysiące jakieś 50-80 tysięcy mając świadomość, że więcej tej kasy w życiu nie zobaczą, tylko wtedy przestają tym autem jeździć na codzień, trzymają je w klimatyzowanym garażu pod bawełnianym pokrowcem szytym na miarę i autem wyjeżdżają tylko w idealną pogodę na spoty, czy na tor pod Poznaniem. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
ArbuzzZ |
Dodany dnia 23-07-2014 05:16 |
Postów: 165 Data rejestracji: 05.04.2014 11:11 Skąd: śląskie Dąbrowa Górnicza |
No to panowie robimy przekladke wiec prosze mi powiedziec jaka cena mnie wyjdzie za silnik i osprzęt itp, prosil bym o rozpisanie co bym musial zmienic, jakie koszty by tego były i jaki silnik, minimum 1.7 . Z góry dziękuje. PS dj_mafiozo dziękuję bardzo za sytą odpowiedź o taką mi właśnie chodziło podaj mi jakis kontakt do ciebie bo widzę że masz dość spore pojęcie więc myśle że mógł byś mi pomóc Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F2N (1721/92KM), hatchback 5d, 191000km
|
monterek5 |
Dodany dnia 23-07-2014 05:25 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
tylko 1.8 multi czy 1.8 16v 1.7 czy 1.8 90km to także zbędny wydatek, zmieniasz wszytko z pod maski do tego musisz zmienić sanki zwrotnice itd czyli wszystko od zderzaka do przegrody łącznie pewnie z wiązka deski takze nie wiem czy to oplacalna zabawa bedzie napewno bedzie wymagac doswiadczenia w temacie Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
ernesto_r19 |
Dodany dnia 23-07-2014 06:29 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 22.11.2005 21:47 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
monterek5 napisał(a): tylko 1.8 multi czy 1.8 16v 1.7 czy 1.8 90km to także zbędny wydatek, zmieniasz wszytko z pod maski do tego musisz zmienić sanki zwrotnice itd czyli wszystko od zderzaka do przegrody łącznie pewnie z wiązka deski takze nie wiem czy to oplacalna zabawa bedzie napewno bedzie wymagac doswiadczenia w temacie Taniej będzie kupić drugą i będzie miała wszystko ori bez modyfikacji i kombinowania. Bo szczerze to to co być wsadził w przeróbki to lepiej jest wcisnąć do skarbonki, sprzedać tą co masz i kupić szesnastkę ernesto Renata F3NL740 GG: 2272791 Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS ! Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
|
kosiarz79 |
Dodany dnia 27-08-2014 00:48 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
ernesto_r19 napisał(a): jak widac w skarbonce nie ma chlopak za duzo i dopiero startuje -wiec 16v odradzam zdecydowanie bo go wrabie z butami i nawet nie beknie -1,8 mono 90 koni w zupelnosci mu starczy po przesiadce z 1,2 to itak bedzie jak ja byb z coupe wsiadl do vipera .Nie polecajcie 1,8 16v ludzia co sami tego nie zrobia i nie maja czesci w zapasie bo klamoty sa drogie i malo dostepne -ja na 2 szt sie rozlozylem nawet maestro sie poddal .Ogolnie 1,8 16v mozna traktowac jako auto zabawko-skarbonke a nie do jazdy na codzien -i oczywiscie do meczenia vw i innego niemieckiego badziewia monterek5 napisał(a): tylko 1.8 multi czy 1.8 16v 1.7 czy 1.8 90km to także zbędny wydatek, zmieniasz wszytko z pod maski do tego musisz zmienić sanki zwrotnice itd czyli wszystko od zderzaka do przegrody łącznie pewnie z wiązka deski takze nie wiem czy to oplacalna zabawa bedzie napewno bedzie wymagac doswiadczenia w temacie Taniej będzie kupić drugą i będzie miała wszystko ori bez modyfikacji i kombinowania. Bo szczerze to to co być wsadził w przeróbki to lepiej jest wcisnąć do skarbonki, sprzedać tą co masz i kupić szesnastkę sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |