18 Kwietnia 2024 02:45:32
Zdjęcia użytkowników
maniek86g ciastini
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
swap na f4r 
lkrencik
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2014 08:00
Awatar


Postów: 197

Data rejestracji: 10.06.2014 08:52
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Czesc

Dość długo myślałem jakby tu podnieść móc w moim Cabrio.
Najpierw pomysł padł na f7p które stoi u mnie w garażu ale stwierdziłem że jak już robić to lepiej f7r włożyć.
Szukałem szukałem dawcy ale nie znalazłem nic sensownego. Dodatkowo podobno nie Da rady założyć sekwencji co jest dla mnie kolejnym minusem.

No i wtedy przyszło oświecenie - tzn nie wiem czy oświecenie bo pomysł zrodził się po dorodnym gibsztylku.

Przecież Mam kompletnego dawce. Spacer III 2,0 16v 140KM dodatkowo z sekwencja.
Jedyny minus to wypalone gniazdo zaworowe. No ale to nie problem bo i tak każdy inny silnik musiałby przejść gruntowny przegląd i remont.

No i teraz moje pytania :
- czy ktoś już robił takiego swapa?
- Może ktoś spotkał się z tutorialem krok po kroku w Internecie?
- f4r w espace jest silnikiem na CANie. Da się to pozenic z 19?
W eIII prędkość brana jest abs tu nie mam abs

Zastanawiam się czy warto e to się bawić. Co myślicie?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), cabrio, 168000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 27-09-2014 08:00
Awatar
Lesiu11
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2014 09:16
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

do f7r z megany sekwencja a i owszem - przecież mnówstwo tego jeździ

tylko w renixie f7p jest pod górkę

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
Kujtek
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2014 13:13
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@lkrencik gaz na linkę czy przepustnica elektroniczna w espejsie?

f4r pasuje P&P w mocowania naszych Fxx

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2014 13:58
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@lkrencik nie masz abs ale masz impulsator. w e3 bedzie pewnie na linke jeszcze. ogólnie nic nadzwyczajnego.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
lkrencik
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2014 16:02
Awatar


Postów: 197

Data rejestracji: 10.06.2014 08:52
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Linka

A co z polosiami?też p&p
?
Jest gdzieś jakiś tutorial przekładki?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), cabrio, 168000km
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2014 16:05
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

no to jak masz na linkę to super

skrzynia pasuje na pewno i wtedy stare półosie zostawiasz

nie wiem jak jest jak ładujesz skrzynię ze scenica, czy nasze półosie podchodzą

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
lkrencik
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2014 16:35
Awatar


Postów: 197

Data rejestracji: 10.06.2014 08:52
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Czyli do f4r zakładam skrzynie ze swojego f3n? Łapy i cała reszta też podchodzi?
co z elektryka? Przewalam wiązki i komputery tylko usuwam immobiliser?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), cabrio, 168000km
 
Kujtek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2014 16:54
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

wywalasz immo z kompa, i zabawa w łączenie wiązki f4r z wiązką 19
musisz mieć schematy, popytaj na forum clio/megane, tam ktoś prędzej będzie posiadać opis kostek f4r, kostki 19stkowe tu na forum znajdziesz albo kogoś podpytasz

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
dj_mafiozo
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2014 19:15
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Skrzynię najlepiej zostawić od wyczyna, tym bardziej, że ma chyba najlepsze przełożenia ze wszystkich benzynowych, osobną kwestią jest skrzynia od turboklekota w benzynie.
Mimo że w nowszych autach silniki wiszą a nie siedzą na poduszkach jak w R19 nie stanowi to problemu, generalnie kładziesz go na poduszkach albo dokupujesz mocowania od turboklekota do R19 (to jedyny silnik który w R19 wisi). Jak masz kompletnego dawce wyciągasz z niego silnik razem z wiązkami i ECU, to wszystko pakujesz pod maskę R19, łączysz wiązki budy i silnika na podstawie schematów obu wiązek, czyścisz imo z ecu, wkładasz kluczyk do stacyjki i odpalasz auto (jak byś się naprawdę uparł to można nawet przeszczepić kompletny imobilajzer, tylko to gra nie warta świeczki).
Nie jestem pewien, czy portki podejdą od F3Na czy będzie trza kombinować, reszta nie stanowi problemu o ile zostawiasz dziewiętnastkową skrzynię, od razu jak silnik będzie poza autem wymieniłbym kable, świece, uszczelniacze, rozrząd, sprzęgło, szczotki i tulejki w rozruszniku i po wszystkim zalał nowymi płynami.
Jakby był jakiś problem z osprzętem na pasku to po prostu przekładasz z F3Na.
W brew pozorom wymiana silnika w Renówce na inny silnik z innej Renówki nie stanowi jakiegoś wielkiego problemu, tym bardziej jeżeli to ta sama rodzina.
Może się jeszcze okazać, że pompa paliwa od F3Na daje za małe ciśnienie i F4R będzie się dławić na wysokich obrotach, ale mając kompetnego dawcę to nie jest jakiś duży problem, pamiętaj tylko aby opróżnić baki wpierw w obu autach zanim je zaczniesz opuszczać.
I jeszcze jedno, zainteresuj się szesnastkowymi hamulcami na przód 260 wentylami albo tymi z megi coupe 2.0 16v 280 wentylami, bo zwykłe od F3Na są nieco zasłabe na 140 kucy. Zawieszenie może zostać standardowe od F3Na ale mając mocniejszy silnik możnaby się pobawić w twardsze zawieszenie od 16v. Belka dwudrążkowa nie stanowi jakiegoś problemu, niby fajniej się jeździ na 4 drążkowej ale czterodrążkową łatwiej załatwić i wiele osób rezygnuje z czterodrążkowej na rzecz dwudrążkowej, sam mam belkę od F3Na przy F3Pku i utwardzone zawieszenie.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Kujtek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2014 19:21
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@dj_mafiozo przecież to cabrio, minimum co tam siedzi to f3p a ty tu o f3n piszesz

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
dj_mafiozo
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2014 19:24
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@Kujtek Twierdzi, że tam siedzi pod maską multiwyczyn, wiem że cabrio po lifcie minimum co było pod maską to F3P mono, zresztą przy tym o czym tu mowa nie stanowi to żadnej różnicy, skoro silnik i tak robi out.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
gielab0019
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2014 19:25
Awatar


Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

@Kujtek jeden uj Grin

Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000

Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
 
dj_mafiozo
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2014 19:27
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@Kujtek Dobra, odnalazłem zdjęcia tego auta i pod maską siedzi sobie grzecznie nie żaden wyczyn ale pełnoprawny F3P mono...

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
lkrencik
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 28-09-2014 12:29
Awatar


Postów: 197

Data rejestracji: 10.06.2014 08:52
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Dzięki za odpowiedzi
W cabrio faktycznie siedzi F3P mono
Muszę zobaczyć jak bedzie wyglądała sprawa skrzyni z E3, gdyż ta która obecnie jest w cabrio jest dla mnie ciut za krótka. Sporo latam autostradami i przy 140 zaczyna juz sporo palic, więc najchętniej bym przełożył skrzynię z espace.
Może wymiana przegubów wewnetrznych na te z e3 przy polosiach z r19 rozwiąże sprawe? muszę pomierzyc jak to wygląda

Co do zawieszenia i hamulców to muszę zobaczyć czy nie podejdą z espace - serwo i pompę na pewno bede przekladal. Obecnie czekam na kilka pln coby na przód wrzucic bilsteiny

co do silnika to przed włożeniem do r19 przejdzie kompletny remont i wymienione zostanie wszystko co mozliwe zeby móc sie cieszyć 19tka przez dłuuuugi czas

no i tak jak zapowiadałem oprócz butli z LPG pojawi sie tez druga butla z gazem rozweselającym tak na wszelki wypadek Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), cabrio, 168000km
 
Kujtek
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 28-09-2014 12:37
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

jak masz tam abs to pompy nie przełożysz bo ma 2 wyjścia a nie 4

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
lkrencik
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 28-09-2014 12:42
Awatar


Postów: 197

Data rejestracji: 10.06.2014 08:52
Skąd: mazowieckie
Warszawa

jest ABS ale to nie problem
jedno wyjscie obsluży przód na trójniku a druga tył na trójniku, choc jestem niemal pewien ze wyjscia sa 4


Treść dodana dnia 28 wrzesień 2014 11:43:

sa dwa wyjscia

Edytowane przez lkrencik dnia 28-09-2014 12:43
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), cabrio, 168000km
 
Kujtek
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 28-09-2014 13:22
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@lkrencik nie robi się takiego drutu pod tytułem "trójnik na pompie".

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
dj_mafiozo
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 28-09-2014 13:28
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

ABS jak chcesz to szukaj kompletu Bosha do R19, skrzynia od F3Pka rzeczywiście jest o kant czegoś potłuc, szczególnie jak ktoś jest przyzwyczajony do długiej, spalanie przy 140 na godzinę to jeszcze nic, ciekawostką jest fakt, że ledwo da się auto bujnąć do jakichś 172 km/h, przy czym tyle to podobno katalogowo wyczyn jedzie, z tym że wyczyn bez problemu ciągnął 190, mówię tu o gps nie o liczniku. Jak skrzynia od Espasa nie podejdzie albo będzie wymagać za dużo przeróbek biorcy to szukaj albo JB3028 albo JB3060, albo ewentualnie jeszcze JC5002. Dwie pierwsze to skrzynki od F3Na na których na V przy 100 na godzinę masz 2520 RPM a 140 masz 3528. Trzecia natomiast jest od turboklekota i jest zestrojona pod silnik, który kręci się poniżej 5kRPM, więc na benzynie, która kręci się do 7 to długaśny potwór, teoretycznie Vmax dla tej skrzyni na benzynie to 263 przecinek coś kilometra na godzinę, ale zarówno F7P jak i F4R (może z wyjątkiem tego z Clio) są zasłabe aby tyle dociągnąć. Dla JC5002 masz: 100 km/h = 2217 RPM, 140 km/h = 3103 RPM. Obliczenia przeprowadzałem z założeniem opon 185/65 R14.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
lkrencik
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 28-09-2014 13:36
Awatar


Postów: 197

Data rejestracji: 10.06.2014 08:52
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Kujtek napisał(a):

@lkrencik nie robi się takiego drutu pod tytułem "trójnik na pompie".


a wyjasnij mi czym innym niz "trojnik" jest pompa abs?

jedno wyjscie obsługuje sekcje LP i PP drugie wyjscie obsługuje wyjscie LT i PT
czyli wydatek pompy jest ok
Jakoś w rajdówkach częśto jest stosowane takie rozwiązanie - daje ono rowny rozklad hamowania na kolach L/P

co do skrzyni to jajchetniej biegi 1-3 zostawilbym z obecnej skrzyni a 4-5 z espace Grin

co do vmax to swojego cabrio bujnąłem do 182 wg gps ale trwalo to baaaaardzo długo


Treść dodana dnia 28 wrzesień 2014 12:48:

czy to nie jest przypadkiem f7r?


Treść dodana dnia 28 wrzesień 2014 12:48:

http://olx.pl/ofe...60af6547ed

Edytowane przez lkrencik dnia 28-09-2014 13:48
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), cabrio, 168000km
 
dj_mafiozo
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 28-09-2014 13:50
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Mi sedana na A2 udało się bujnąć do 172 jakichś, może i by więcej minimalnie jeszcze poszedł ale chyba na pustym kawałku dwudziestokilometrowej prostej i mam na myśli GPS, owszem licznik pokazywał coś koło 190, ale Srebrna z wyczynem pod maską i w budzie sedana na tej samej trasie szła 190 według tego samego GPSa. W Granatowej siedzi skrzynia F3P mono ze skrzynią ori od F3Pka w Srebrnej siedział sobie wyczyn ze skrzynią ori od wyczyna. Zresztą nie mogę się doczekać jak skrzynia od F3P zrobi out i na jej miejsce albo od wyczyna albo turboklekota i przy okazji zawita głowica od multi, a żeby było śmieszniej to silnik z cabrio.


Treść dodana dnia 28 wrzesień 2014 13:51:

No dokładnie, F7R, tylko ten silnik ma nie 140 KM a 150.

Edytowane przez dj_mafiozo dnia 28-09-2014 13:51
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: