27 Kwietnia 2024 22:25:21
Zdjęcia użytkowników
Lederpk baniak012
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Dlaczego silniki po remoncie chodzą jak sieczkarnia??? 
majkel87
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 08-12-2014 21:43
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 28.12.2010 10:58
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

Od razu mówię, że nie mam tu na myśli takiego remontu z prawdziwego zdarzenia, ale zrobienie tego, co było absolutnie niezbędne do dalszej eksploatacji. Mechanikiem nie jestem, ale może ktoś się podzieli tą wiedzą tajemną tutaj na forum i uroni rąbka tajemnicy... Smile Otóż tak... Silnik typu cleon na łańcuchu rozrządu, 1100, typ C1E na gaźniku, zawory mechaniczne, ale myślę, ze większość z forum zna ten motor... Trzeba było wymienić uszczelkę pod głowicą, głowica do planowania, przy okazji wymieniono uszczelniacze zaworowe na nowe, docierano zawory, zakład który to robił ma jakąś tam renomę, istnieje od dawien dawna... Po zrobieniu silnik chodzi tragicznie, jak to mówią nie jest to samo co było wcześniej, tzn. zastrzeżenia co do hałasu, czyli ta nasza ukochana sieczkarnia pod maską Smile Nie zrobiłem jeszcze tych 1000 pierwszych kilometrów, ale zostałem poinformowany, że raczej się już nic nie zmieni w tej kwestii Smile Czy mógłbym prosić o mały wykładzik na ten temat...? kogoś kto się na tym zna Tak z czystej ciekawości Smile Co do samego silnika, jego historia jest bardzo dobrze mi znana, od nowości bez remontu, przebieg oczywiście dosyć duży, kompresja idealna, na każdym cylindrze po 11, bez różnic, no tzn. typu 11,2. Wycieków zero!

Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 08-12-2014 21:43
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 08-12-2014 22:49
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@majkel87 w jakim sensie jak sieczkarnia?
ustawiałeś zawory?
klawiatura w głowicy poprawnie złożona?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
majkel87
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2014 08:44
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 28.12.2010 10:58
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

co do złożenia to ja nie wiem.... Bo ja tego nie robiłem. Niby można zaufać tym zakładom co to robiły... Zawory to są chyba dobrze wyregulowane, bo... było rozpaczliwe szukanie przyczyny tego stanu rzeczy i telefon do mnie, że ten silnik to trochę głośno chodzi, ale to chyba tak już będzie.... Smile Ja nie wiem, przecież to auto jest prostsze niz tico niż maluch! Jak do karwy nędzy można było to spie.....ć! Jak?

Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
 
Bot
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2014 09:11
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

coś musieli spieprzyć.

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
Kujtek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2014 09:20
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@majkel87 nagraj jakiś film jak to chodzi

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2014 12:51
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

te silniki mają specyficzną prace, ale to co opisujesz na pewno nie jest normalne Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
majkel87
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2014 13:42
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 28.12.2010 10:58
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

Specyficzną? Co to znaczy? Wg mnie silnik w dobrym stanie chodzi w miarę cicho, wibracja na wolnych obrotach to jest wada tych silników typu C - może to miałeś na myśli?
YouTube Video

Powiedzcie mi czy mam tam lać benzynę czy ropę, bo z odgłosu pracy wynika, ze ropę.... W tle przez moment słychać przejeżdżające ferrari (musicie mi wierzyć na słowo)

Edytowane przez majkel87 dnia 09-12-2014 14:10
Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
 
Kujtek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2014 13:49
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@majkel87 przy 850-900 obr nie powinno być drgań, zależy jak nisko masz ustawione wolne obroty

no a głośno to przez typ rozrządu, ohv ma jednak trochę więcej elementów rozrządu, a to wszystko pracuje w te i nazad.

pokaż lepiej jakiś film albo chociaż nagraj dźwięk


Treść dodana dnia 09 grudzień 2014 15:19:

o matko, faktycznie chodzi jak diesel

sprawdź luzy zaworowe na zimnym silniku:
ssące 0.15mm
wydechowe 0.20mm

ogólnie ściągnij pokrywę zaworów i przyjrzyj się czy o niczym nie zapomnieli bo głos jak by nigdy nikt nic nie regulował i wszystko by latało


Treść dodana dnia 09 grudzień 2014 15:19:

o matko, faktycznie chodzi jak diesel

sprawdź luzy zaworowe na zimnym silniku:
ssące 0.15mm
wydechowe 0.20mm

ogólnie ściągnij pokrywę zaworów i przyjrzyj się czy o niczym nie zapomnieli bo głos jak by nigdy nikt nic nie regulował i wszystko by latało

Edytowane przez Kujtek dnia 09-12-2014 15:19
hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
majkel87
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2014 15:46
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 28.12.2010 10:58
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

Wiem tyle, ze w momencie złożenia tego wszystkiego do kupy, luzy zostały ustawione jak najbardziej prawidłowo! Jakieś inne sugestie? Może ktoś miał podobny problem?

Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
 
Kujtek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2014 16:03
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@majkel87 ale widziałeś jak ustawiają? sam ustawiałeś? ja bym nie wierzył na słowo i samemu sprawdził, może ustawili na ciepło...

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
majkel87
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2014 16:18
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 28.12.2010 10:58
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

raczej nie ma takiej opcji, nie ten mechanik, chociaż kto wie... Może jeszcze troszeczkę przejeździć?? Tutaj silnik pracuje okropnie, co myślę słychać na filmie. Raczej regulacja luzu nic nie pomoże

Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
 
Kujtek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2014 16:36
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

ja się bym uczepił rozrządu bo nic innego nie mogło być ruszane...

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
grzes70
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2014 22:41
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

W silnikach typu C zawory ustawia się w innej kolejności niż standardowo,obrazka nie wrzucę bo mi skaner zdechł.Ale jest to gdzieś na forum opisane.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
majkel87
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2014 23:32
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 28.12.2010 10:58
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

A co jeśli zamontuje się uszczelkę pod głowicę od innego typu silnika?

Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
 
Kujtek
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2014 00:27
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@majkel87 może być problem z pracą silnika bo inaczej wygląda komora spalania, uszczelka nigdy nie jest "spłaszczana" na zero

czyżbyś znalazł jakiś trop? masz może dane uszczelki która została założona?

http://en.wikiped...capacities

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
majkel87
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2014 10:51
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 28.12.2010 10:58
Skąd: śląskie
Dąbrowa Górnicza

no praktycznie chyba jestem już pewien. W latach 90 tych turasy i inne rumuny robiły przekręty na samochodach sprowadzanych z zagranicy...

Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
 
Bot
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2014 12:16
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

PRzed chwilą mówisz że mechanik pewny na 100procent a potem piszesz że z uszczelką mogą być problemy.
Ja mimo wszystko sprawdziłbym samemu zawory

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
milas92
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2014 12:32
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

brzmi na zawory :)

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
tomek1405
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2014 14:23
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Auto jest slabsze niz bylo do tej pory?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
grzes70
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2014 22:38
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

majkel87 napisał(a):

W latach 90 tych turasy i inne rumuny robiły przekręty na samochodach sprowadzanych z zagranicy...


Tylko jaki to ma związek z głośną pracą silnika po jego naprawie?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: