29 Marca 2024 10:53:35
Zdjęcia użytkowników
kukens_19 wowo89
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
blow off - zawór upustowy 
mesh
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 19-12-2014 15:13
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 29.10.2014 20:24
Skąd: lubelskie
Łuków

Witam, panowie zastanawiam sie nad zakupem prezentu dla mojej renaty pod choinke Smile a mianowicie zawor upustowy blow off.
Jakie sa tego plusy i minusy? Wole sie poradzic przed zakupem Smile

zaworki na allegro

ktory bylby odpowiedni?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 19-12-2014 15:13
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 19-12-2014 15:15
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@mesh kolego a pytanie na wstępie, masz turbosprężarkę w aucie? albo kompresor?
bez jednego albo drugiego nie będzie działać

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
mesh
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 19-12-2014 15:19
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 29.10.2014 20:24
Skąd: lubelskie
Łuków

Nie nie mam, byla by mozliwosc zamontowania turbosprearki do F3N'a ?

patrzac ze schematu to latwo nie bedzie w f3n;
[img]http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/turbosprezarka.jpg[/img] is not a valid Image.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
 
patrick_LCH
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 19-12-2014 15:25
Awatar


Postów: 1184

Data rejestracji: 10.11.2010 16:59
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@mesh Za duże koszty ... Lepiej założyć silnik B18FT z Volvo.
Najpierw posiedź poczytaj sporo się pisało o tym na forum.

Fuck the new car !!
I'm driving oldschool Smile

Moje auto: Renault 19 2.0 16V F7R, benzyna, 200km
 
mesh
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 19-12-2014 15:31
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 29.10.2014 20:24
Skąd: lubelskie
Łuków

dobra, a osprzęt z f3n bedzie sie nadawal do tego b18ft z Volvo ?
bo na allegro obecnie jest okolo 600zl ale bez osprzetu.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
 
patrick_LCH
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 19-12-2014 15:35
Awatar


Postów: 1184

Data rejestracji: 10.11.2010 16:59
Skąd: mazowieckie
Warszawa


Fuck the new car !!
I'm driving oldschool Smile

Moje auto: Renault 19 2.0 16V F7R, benzyna, 200km
 
dj_mafiozo
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 19-12-2014 15:54
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Potrzebujesz kompletny silnik do swapu, osprzęt na pasku może zostać od F3Na, bo to niemal ten sam silnik, tylko że sam słupek, nawet z kolektorami i turbiną cię nie urządza, bo potrzebujesz oba sterowniki silnika, wiązkę, pompę chłodzenia turbiny, węże układu chłodzenia, najprościej jest dorwać kompletnego dawce pod tytułem Volvo 440/460/480 1,7 Turbo i z niego wyciągnąć silnik. Chłodnica zostaje twoja, co natomiast nie pasuje z Volvo Turbo Intercooler to właśnie intercooler, tego od Volvo nie wsadzisz pod maskę R19, najprościej dorwać od R19 turboklekota razem ze zderzakiem od turboklekota i mocowaniami intercoolera i oczka do holowania (w turboklekocie jest z drugiej strony, bo tam gdzie normalnie jest masz właśnie intercooler). Sam silnik B18FT jest o tyle fajny, że jest zakuty, ma natrysk oleju na denka tłoków, niezależne od silnika chłodzenie suszarki, turbinę renomowanej firmy Garret, pełny sekwencyjny wtrysk i głowicę projektowaną ponoć przez Porsche i przy seryjnym leciutkim dodmuchu 0,3 bara w peeku ma 120-122 KM (w zależności od rocznika - polecam te po 1992 bodaj), ale bez problemu wytrzymuje nawet 1,5 bara przy których ma ponad 200 KM, tylko trzeba się bawić z ECU, bo seryjnie jest ograniczenie ciśnienia doładowania polegające na odcięciu wtrysku powyżej 0,95 bara. Skrzynia też bez problemu może zostać, odpada przynajmniej problematyczne małżeństwo skrzyni z Volvo z resztą renówki.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Kujtek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 19-12-2014 15:57
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

patrick_LCH napisał(a):
Lepiej założyć silnik B18FT z Volvo.


do niego też bardzo niedobrze zakładać blow-off przy fabrycznym sterowaniu silnikiem

dj_mafiozo napisał(a):
pełny sekwencyjny wtrysk

nie, fabrycznie jest full-group, wtryski 16 Ohm

dj_mafiozo napisał(a):
problematyczne małżeństwo skrzyni z Volvo z resztą renówki.

jedyny problem to prędkościomierz, to też da się rozwiązać, zobacz jak milas92 i Johny zrobili super

Edytowane przez Kujtek dnia 19-12-2014 16:03
hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
jonowaty
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 19-12-2014 15:58
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

nie żebym głupoty podpowiadał, aleee Grin Grin lol

YouTube Video

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
mesh
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 19-12-2014 16:06
Awatar


Postów: 130

Data rejestracji: 29.10.2014 20:24
Skąd: lubelskie
Łuków

Dzieki chlopaki za dobre rady Smile raczej trzeba kupic kompletnego dawce, przetestowac i brac sie za swap.

@jonowaty oszukiwac samego siebie Smile

temat chyba do zamkniecia, bo watpliwosci juz rozwiane.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 318000km
 
milas92
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 19-12-2014 16:26
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

johnego 19 turbo jakby co jest na sprzedać

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
patrick_LCH
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 19-12-2014 18:21
Awatar


Postów: 1184

Data rejestracji: 10.11.2010 16:59
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Kujtek napisał(a):

patrick_LCH napisał(a):
Lepiej założyć silnik B18FT z Volvo.


do niego też bardzo niedobrze zakładać blow-off przy fabrycznym sterowaniu silnikiem



No chyba że tak Pfft aż tak bardzo nie wgłębiałem się w temat B18FT

Fuck the new car !!
I'm driving oldschool Smile

Moje auto: Renault 19 2.0 16V F7R, benzyna, 200km
 
maestro
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 19-12-2014 19:05
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Etam pitolenie. Do alfy tez mialo nie wejsc i szkodzic a bajer fest Grin

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kujtek
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 19-12-2014 19:13
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@maestro maf (przepływka jak w traktorach vw) czy map był w alfie podstawowe pytanie

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 19-12-2014 21:08
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

maf Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
dj_mafiozo
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 20-12-2014 15:16
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

A co maf ma do blowoffa, skoro wpina się go zamiast powrotu przed przepustnicą i ma to za zadanie zamiast kierować z powrotem sprężone powietrze przed przepustnicę przy jej zamknięciu tylko zamiast tego upuszczać to ciśnienie do atmosfery? A maf masz za przepustnicą, która gdy jest uchylona to blowoff jest zamknięty. Poza tym ten silnik ma oprócz maf również map.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Kujtek
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 20-12-2014 15:30
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@maestro to ja nie wiem jak ci to miało dobrze działać Grin

@dj_mafiozo a tak, że maf jest przed turbo. wypuszczasz blow-offem powietrze w atmosferę. czyli wywalasz powietrze "zmierzone i przeliczone" przez maf. masz wtedy w dolocie mniej powietrza niż komputer dostał sygnał. komputer leje paliwa dla większej ilości powietrza. efekt? czarny bąk i wywalanie "check-engine"
dump valve wraca nadmiar ciśnienia przed przepustnicą po jej zamknięciu przed turbo a za mafa czyli nic nie ginie

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
dj_mafiozo
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 20-12-2014 15:48
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Tylko zapominasz, że ten silnik ma dodatkowo map, który ma korygować dane pochodzące z maf...

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Kujtek
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 20-12-2014 16:16
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@dj_mafiozo owszem ma, a Ty mi teraz powiedz który sensor jest przy którym komputerze

ecu paliwowy : lh 2.2
ecu zapłon : ez210k

sensor map
sensor maf

jak połączysz dobrze to zrozumiesz czemu mam racę Wink

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
lkrencik
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 20-12-2014 16:36
Awatar


Postów: 197

Data rejestracji: 10.06.2014 08:52
Skąd: mazowieckie
Warszawa

B18ft nie ma kutych gratow w srodku!!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), cabrio, 168000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: