Menu główne
Forum
Klubowicze
majkel87 |
Dodany dnia 22-12-2014 15:26 |
Postów: 54 Data rejestracji: 28.12.2010 10:58 Skąd: śląskie Dąbrowa Górnicza |
Mam problem z silnikiem, tzn. jak już pisałem w poprzednim temacie mam dziurę w gazie na niskich obrotach - najbardziej to się objawia na pierwszym biegu, przy przełączaniu z 2 na 3 bieg, przy 4 raczej nic takiego nie występuje. Silnik jest bardzo słaby, to jest 1.4 60 KM z elektronicznym zapłonem, a chodzi jakby miał ze 30 koni mniej, przy przyspieszaniu czuć wyraźnie szarpanie. Jest nowy filtr powietrza i paliwa, nowe świece, nowe kable, tzn. nie nowe ale dobre i są na pewno dobre! tak samo kopułka. Wczoraj odpiąłem gumowy wąż od aparatu zapłonowego i wylała się z niego benzyna, a nie powinna. Ktoś wie gdzie można szukać przyczyny? Gdzie można znaleźć jakiekolwiek schematy obsługi tego gaźnika? tylko proszę o wypowiedzi od osób, które podadzą KONKRETNE możliwe przyczyny, a nie odp. w stylu "wymień koniecznie kable, to jednak będą kable mówię ci!" Obroty są ustawione na 700-750 na minutę, nie zauważyłem żeby falowały, ładnie chodzi... Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 22-12-2014 15:26 |
Kujtek |
Dodany dnia 22-12-2014 15:45 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@majkel87 a jak tam kopułka się ma?
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
grzes70 |
Dodany dnia 22-12-2014 17:02 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Szukaj kontaktu z Kapuśniakiem,on dość dobrze ten gaźnik ogarnia. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
majkel87 |
Dodany dnia 30-12-2014 16:08 |
Postów: 54 Data rejestracji: 28.12.2010 10:58 Skąd: śląskie Dąbrowa Górnicza |
przeczyściłem gaźnik sprężonym powietrzem, został złożony prawidłowo i ustawiony i oczywiście żeby nie było tak wesoło poprawy nie widać.... Trochę mniej się dławi, dalej jest to samo - na ssaniu auto jeździ całkiem nieźle, jak się wyłączy ssanie to efekt jest jakby pod maską było max. ze 30 KM. zapomniałem dodać, że po otwarciu górnej pokrywy w dyszy głównej siedziała urwana uszczelka, ale jak widać to mogło być tylko jedną z przyczyn usterki... Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 30-12-2014 16:16 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@majkel87 pogadaj z tym użytkownikiem -> http://renault19....ookup=3178 (kapusniak19)
na forum piątki nic nie ma o podobnych objawach? hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
majkel87 |
Dodany dnia 03-01-2015 11:28 |
Postów: 54 Data rejestracji: 28.12.2010 10:58 Skąd: śląskie Dąbrowa Górnicza |
Podejrzenia skierowałem na pompę paliwa, zauważyłem, że strasznie się "poci", paliwo od razu wraca do baku po wyłączeniu silnika, tzn. wystarczy jakieś kilka minut, to normalne Jeszcze musiałbym zaobserwować czy paliwo dostaje się do oleju, ale mam takie podejrzenia już od bardzo bardzo dawna... Pompa jest na pewno oryginalna, bo mam ten silnik już 13 lat a kupiłem z przebiegiem 100 tys. to raczej jest trwały element, marka to sofabex, nierozbieralna Mam pompę paliwa taką samą jak w tym linku - https://www.motoi...leo-247072 , tzn. jestem pewien na 99%, bo jej jeszcze nie wyjmowałem... Ale wygląda tak samo. Zauważyłem, że ta rozkręcalna włoska ma inny króciec, nie będzie pasować? Wałki rozrządu mogły się czymś różnić W tych samych silnikach o tej samej pojemności? Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
|
|
|
kapusniak19 |
Dodany dnia 03-01-2015 13:58 |
Postów: 1337 Data rejestracji: 01.01.2007 18:43 Skąd: podkarpackie Ustrzyki Dolne |
Sprawdzałeś czy pływak jest dobrze ustawiony Może przelewa Jak dławi przy dodaniu gazu to ne działa pompka wzbogacająca mieszanke... Ile pali ? nie dymi na czarno? Szczerze to 1 raz się spotykam z tym gaźnikiem w c1j Chciaz jest bardzo podobny do Zenitha co miałem Pompa paliwa jeśli cieknie jest do wymiany Może jakiś filmik jak silnik chodzi jak sie wkręca na obroty kiedy dławi? Skąd jesteś Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 231000km
|
|
|
majkel87 |
Dodany dnia 03-01-2015 15:28 |
Postów: 54 Data rejestracji: 28.12.2010 10:58 Skąd: śląskie Dąbrowa Górnicza |
Z tym pływakiem to może być gorsza sprawa, bo nie wiem w jaki sposób to sprawdzić, przypuszczam, że chyba tylko z założonym gaźnikiem w samochodzie... Jakoś to zmierzyć czy jak Druga sprawa - pompka wzbogacająca mieszankę - prosiłbym o zaznaczenie na zdjęciu tego elementu bo nie jestem pewien tak samo reszta zaznaczonych przez mnie rzeczy - tak dla info za co są odpowiedzialne i co kiedy nie działają poprawnie.. będę niezmiernie wręcz wdzięczny Na obroty wkręca się słabo, dławi przy dodaniu gazu w zakresie 700 - 1500 obrotów. Zużycia paliwa nie jestem w stanie sprawdzić, bo nie używam teraz tak często auta, a ostatnio ciut pojeździłem ale więcej grzebałem przy gaźniku, więc trochę więcej przypuszczam mogło pójść tego paliwa. Przed przeczyszczeniem palił malutko, ale był ustawiony źle... W R19 występuje zenith z c1J, w R5 chyba właśnie solex... Ja jestem z Dąbrowy Górniczej; dzięki za pomoc!
http://www.eter-m...top_sklepu - to jest ta czerwona przepona/ pompka, o której mówimy Edytowane przez majkel87 dnia 03-01-2015 18:28 Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
|
|
|
Rolf |
Dodany dnia 04-01-2015 00:57 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@majkel87
Nie chce mi się wertować kartek , a z pamięci nie będę w błąd wprowadzał Tu masz materiały do przejrzenia........ http://www.gaznik...jecia.html Ewentualnie pobierz tą książkę...... http://sendfile.p...pdf.tar.gz http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
kapusniak19 |
Dodany dnia 04-01-2015 01:10 |
Postów: 1337 Data rejestracji: 01.01.2007 18:43 Skąd: podkarpackie Ustrzyki Dolne |
1 podciśnieniowy wzbogacacz mieszanki
2 odpowietrzenie komory pływakowej 3 dysza wolnych obrotów 4. nie widze czy dziura gdzieś prowadzi czy jest w środku zaślepiona 5 pompka wzbogacająca mieszanke, po dodaniu gazu pompuje paliwo które jest wstrzykiwane przez wygietą rurkę tam gdzie znaznaczyłeś punkt 2 tylko po drugiej stronie. 6, nie wiem nie widze co to robi, musiał bym mieć gaźnik w rekach Treść dodana dnia 04 styczeń 2015 00:13: czerwona membrana punkt 1 Edytowane przez kapusniak19 dnia 04-01-2015 01:13 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 231000km
|
|
|
majkel87 |
Dodany dnia 05-01-2015 15:33 |
Postów: 54 Data rejestracji: 28.12.2010 10:58 Skąd: śląskie Dąbrowa Górnicza |
4 - dziura nigdzie nie prowadzi, jest zaślepiona fabrycznie, w innych wersjach solexa 32 bis jest śruba reg. ze sprężynką... I stąd moje pytanie... odnośnie reszty to w sumie wiedziałem, ale chciałem się upewnić Czyli tak - czerwona membranka musi zostać wymieniona...? Nie robiłem foty,a le musicie mi wierzyć, że wygląda kiepsko, poza tym się lekko "poci" na krawędzi... Za nią jest ponoć jakiś zawór, jeszcze nie wiem jak wygląda... Dzięki za odpowiedzi! Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
|
|
|
kapusniak19 |
Dodany dnia 11-01-2015 17:45 |
Postów: 1337 Data rejestracji: 01.01.2007 18:43 Skąd: podkarpackie Ustrzyki Dolne |
jak chesz to możesz wysłac gaźnik i za pewna niewielka opłata moge go przeglądnac i wymieic co trzeba Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 231000km
|
|
|
majkel87 |
Dodany dnia 14-01-2015 15:39 |
Postów: 54 Data rejestracji: 28.12.2010 10:58 Skąd: śląskie Dąbrowa Górnicza |
Kupiłem zestaw naprawczy, wykorzystałem z niego prawie wszystko. Zepsuta była najprawdopodobniej membrana wzbogacenia mieszanki, ale w zestawie naprawczym była... inna membrana, oryginalnie była płaska blaszka z wypustką wchodzącą do tego zaworka w gaźniku, natomiast u mnie jest schodek... No ka mć! Na każdym kroku jakiś problem... Żeby się nie dało kupić normalnie żadnej części? Musiałbym to zobrazować zdjęciem, bo to trudno jest tak wytłumaczyć... Dlatego przestrzegam jeśli ktoś będzie robił ten gaźnik, aby zwrócić na to uwagę! O ile to ma jakiekolwiek znaczenie... Auto jeździ, teraz już nie dławi, ale demon prędkości to to nie jest Być może przyzwyczaiłem się ostatnio do trochę mocniejszego auta Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
|
|
|
matus9108 |
Dodany dnia 27-02-2016 15:11 |
Postów: 4 Data rejestracji: 26.02.2016 20:19 Skąd: lubelskie Lublin |
Witam Mam problemy z tym gaźnikiem. czy jak ciepłe czy jak zimne auto to z-żeby się wkręciło na wyższe obroty to muszę zaciągać ssanie bo bez ssania gaśnie. Z tej rurki od pompki wzbogacenia paliwo cos tam leci. Ale nie wiem czy to ma duzo tego psiknac.Proszę o pomoc Moje auto: Renault 19, Phase I, 1988r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 350000km
|
|
|
Rolf |
Dodany dnia 27-02-2016 15:36 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@matus9108
Na początku profil samochodu http://renault19....it_car.php Sam gaźnik w jakim stanie, był regulowany To też ma sporo do rzeczy..... Masz LPG http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
matus9108 |
Dodany dnia 27-02-2016 16:03 |
Postów: 4 Data rejestracji: 26.02.2016 20:19 Skąd: lubelskie Lublin |
Powiem tak LPG nie ma samochód stal ze 2 lata nie palony. Jeździł nim jakiś dziadek ale sprzedali ten samochód bo już sie sypał. Ja go tylko kupiłem na dawcę. I powiem szczerze ze bardzo nie wiem jaki to silnik jakie oznaczenie wiem tyle ze 1.2 na łańcuszku ze skrzynią czterobiegowa A i apropo regulacji Gdzie i czy są w tym gaźniku śruby do reg składu mieszanki? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1988r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 350000km
|
|
|
Rolf |
Dodany dnia 27-02-2016 17:54 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
@matus9108
Poszukaj tabliczki znamionowej, lub tu zerknij i będziesz wiedział dokładnie co za silnik: http://renault19....d_id=27474 Według mnie gaźnik jest zastany czyli rozbiórka nieunikniona...... możesz też spróbować Go pomoczyć w benzynie. Ale wątpię czy coś to da. Jak chcesz poczytać i się bawić w rozbieranie, to ma książkę w PDF'ie o gaźnikach podaj e-mail'a to Ci wyślę http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
matus9108 |
Dodany dnia 27-02-2016 19:07 |
Postów: 4 Data rejestracji: 26.02.2016 20:19 Skąd: lubelskie Lublin |
Spoko tabliczki nie ma bo ten samochód jest bez prawa do rejestracji . A gdzieś czytałem żeby go w occie gotować przez 15 minut tylko wszystkie uszczelki i membrany wyjąc Pozdr Moje auto: Renault 19, Phase I, 1988r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 350000km
|
|
|
Rolf |
Dodany dnia 27-02-2016 19:38 |
Postów: 762 Data rejestracji: 11.08.2013 02:42 Skąd: lubuskie Gorzów Wielkopolski |
Z silnika znamionówkę zabrali Dziwne.....
O gotowaniu w occie też słyszałem, lecz zabrakło Mi odwagi by się w to bawić Wolałem rozebrać Gaźnik i się bawić EDIT: Wysłałem Ci książkę, jak by co daj znać http://www.dzikie.net/index.php?art=podstawy_elektroniki&full=true&cpage=1
Jeżeli ktoś się zna na elektronice tak jak ja to przydatna stronka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan
|
matus9108 |
Dodany dnia 27-02-2016 20:01 |
Postów: 4 Data rejestracji: 26.02.2016 20:19 Skąd: lubelskie Lublin |
Nie sorry na silniku są numery powaliło mi sie z ta na nadwoziu Bo ten samochód jest bez prawa do rejestracji i facet numery zeszlifować i tabliczkę zabrał A na silniku są numery. Książka doszła Rozbiorę i bede sie bawił Dzięki bardzo za pomoc Pozdr Moje auto: Renault 19, Phase I, 1988r., benzyna, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 350000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |