Menu główne
Forum
Klubowicze
piotrdun |
Dodany dnia 11-02-2015 23:20 |
Postów: 2 Data rejestracji: 04.05.2008 20:54 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Mam R19 i niestety nadszedł czas na wymianę kół (krzywa felga), prostowanie jest możliwe, ale za duże ryzyko pęknięcia. Teraz się zastanawiam czy ma sens kupować komplet standardowych 13'' czy zobaczyć jak będzie się jeździć na 14''? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 11-02-2015 23:20 |
Kujtek |
Dodany dnia 11-02-2015 23:22 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
a to cały komplet masz krzywy? jak masz opony i jeszcze chcesz na nich jeździć to zastanów się czy jest sens kupować felgi plus opony Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
jonowaty |
Dodany dnia 11-02-2015 23:25 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
@piotrdun ale Alus nawet jak pęknie przy prostowaniu, to można go pospawać, a jak mówią że nie można to znaczy że słabi fachowcy
a jak stalówka to śmiało dokup jedną i jeździj dalej... " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
piotrdun |
Dodany dnia 11-02-2015 23:25 |
Postów: 2 Data rejestracji: 04.05.2008 20:54 Skąd: pomorskie Gdańsk |
problem w tym że mam 4x13' aluminiowych i jedna niestety już kończy żywotność. a zapas jaki był jak dostałem to auto jest na foldze 14' Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
jonowaty |
Dodany dnia 11-02-2015 23:27 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
@piotrdun powiem ci tak - zakładając 14 komfort i prowadzenia praktycznie bez zmian. nadal duży balon
kupując 15' masz już lepsze prowadzenie, ale komfort też jest zachowany dobry, także może rozważ zakup 15 jak na alusie ? " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 11-02-2015 23:29 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@piotrdun najtaniej komplet stalówek 13, grosze wychodzi, największym kosztem ogólnie będzie przekładka opon Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
ernesto_r19 |
Dodany dnia 12-02-2015 09:20 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 22.11.2005 21:47 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
bierz 15"
ernesto Renata F3NL740 GG: 2272791 Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS ! Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 12-02-2015 11:06 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Powiem tak, Htb od nowości jeździ na 13" felgach, mój poprzedni sedan jeździł na 175/65R14, różnicy żadnej ani w prowadzeniu ani w komforcie jazdy.
Mój obecny sedan w dalszym ciągu jeździ na 14" (185/70R14 lato, 175/60R14 zima) felgach, tylko tu mam hamulce od 16v na które nie wejdzie mniejsza niż 14" felga i usportowione zawieszenie i jest różnica w prowadzeniu, ale to nie kwestia opon tylko zawieszenia i rozpórki kielichów. Kwestia opon zaczyna mieć znaczenie dopiero przy 195/55R15, które były seryjnie montowane w 16v, z tym że tam również było sportowe zawieszenie. Natomiast 16" czy wręcz 17" i bardzo nisko-profilowe opony znacznie pogarszają komfort jazdy, owszem na idealnie równej jak blat stołu drodze prowadzi się świetnie, ale... nasze drogi są dalekie od das Autobahn. Dlatego jeżeli chcesz zakładać większe felgi to pomyśl wpierw. Większa felga to nie tylko lepszy wygląd auta, ale taka felga sama w sobie jest droższa, ale to można odżałować (zwykle jest to wydatek do zaakceptowania gdy się "napalisz" na jakieś felgi), czego ludzie zwykle nie biorą pod uwagę kupując nie wiadomo jakie felgi to koszt kompletu opon, który rośnie wprost proporcjonalnie do rozmiaru felgi, dajmy na to komplet 4 opon 165/70R13 kosztuje jakieś 450 zł, komplet 175/65R14 to już jakieś 550 złotych, 185/70R14 to już koło 650 zł. Komplet w rozmiarze 195/55R15 to już wydatek około 1050 zł. Komplet opon 225/35R17 to już są ponad dwa klocki. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
jonowaty |
Dodany dnia 12-02-2015 11:26 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
195/55R15 nie jest fabrycznym rozmiarem dla R19 tylko 195/50/R15 a opony w tym rozmiarze kosztują porównywalnie do całej reszty mniejszych opon.
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
ernesto_r19 |
Dodany dnia 22-02-2015 01:08 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 22.11.2005 21:47 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
Ja do Swojej Reni zapodałem 195/50/R15 Fuldy opony mnie kosztowały 1050 komplet plus 550 felgi.
Warto było. ernesto Renata F3NL740 GG: 2272791 Pierwsze przykazanie F3N : Będe dbał o szczelny układ chłodzenia RENAULT 19 1.8 16V to nie jest WILLIAMS ! Moje auto: Audi A8 4.2 ABZ 299KM, benzyna+LPG, 265000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |