Menu główne
Forum
Klubowicze
picia |
Dodany dnia 20-02-2015 01:06 |
Postów: 18 Data rejestracji: 20.02.2015 00:58 Skąd: małopolskie Kraków |
Chciałem założyć wtrysk do swojego silnika który oryginalnie był zamontowany w tym silniku i mam pewien problem z podłączeniem wszystkiego. Otóż przykręciłem już kolektory, wstępnie podłączyłem instalację i tak, komputer pracuje, zapłon ok (iskra jest), paliwo dochodzi (pompa jest załączana bezpośrednio ze stacyjki, poza obwodem komputera) ale wtryskiwacz nie puszcza paliwa. Aktualnie mam wszystko podpięte poza sondą lambdą. Ogólnie chciałbym się dowiedzieć co jest potrzebne do wysterowania wtryskiwacza i jak najprościej mogę go uruchomić, jak też odbywa się to sterowanie? Fajnie by było jakby ktoś wspomógł jakimś schematem, zdjęciem, rysunkiem, cokolwiek |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 20-02-2015 01:06 |
maestro |
Dodany dnia 20-02-2015 01:26 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Napisz wszystko od poczatku do konca. Nie wiem co masz pod maska, co sobie zamarzyłeś włożyć i co już włożyłeś i co do czego poskładałeś.
Wtryskiwaczem steruje komputer silnika. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
picia |
Dodany dnia 20-02-2015 11:48 |
Postów: 18 Data rejestracji: 20.02.2015 00:58 Skąd: małopolskie Kraków |
No to tak, mam silnik C3J z którego został zdemontowany wtrysk i cała instalacja (chodził do końca) i został zastąpiony gaźnikiem. Aktualnie chciałem wrócić do wtrysku, założyłem kolektory z wtryskiem, wsadziłem instalację, map sensor, zmieniłem moduł wszystko tak jak oryginalnie było. Jedyne różnice są takie, że pompa paliwa nie jest sterowana przez przekaźnik znajdujący się na instalacji komputera, tylko osobnym obwodem przez stacyjkę (pozostałość po gaźniku) i nie mam podpiętej sondy lambdy ale dzisiaj postaram się to ogarnąć. No i zapłon działa, pompa pracuje ale wtryskiwacz nie puszcza paliwa, oczywiście jak mu od góry nalałem trochę paliwa to silnik łapie. Wtryskiwacz sprawdzałem, obwód połączenia z komputerem nigdzie nie jest przerwany, zmieniałem komputer na inny a jednak dalej nie puszcza paliwa. Chciałbym się też dowiedzieć w jaki sposób ten wtryskiwacz jest sterowany, co on dostaje na te 2 przewody które wychodzą z wtryskiwacza? Za każdą pomoc i sugestię będę bardzo wdzięczny |
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 20-02-2015 12:14 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
jak załapuje z paliwem to iskra jest jak jest iskra to czujnik położenia wału jest ok jak czujnik jest ok to komputer powinien walić paliwem na pewno wtryskiwacz ma połączenie z 20 i 21 pinem komputera? sonda nie powinna nic tu psocić Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
picia |
Dodany dnia 20-02-2015 12:20 |
Postów: 18 Data rejestracji: 20.02.2015 00:58 Skąd: małopolskie Kraków |
Zaraz to sprawdzę bo dokładnie nie pamiętam które to były piny. Na pewno wtryskiwacz miał połączenie z komputerem ale nie jestem pewien czy były one koło siebie. Rozumiem, że do pinu 21 ma iść przewód B z wtryskiwacza a do pinu 21 przewód A, tak? |
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 20-02-2015 12:30 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
nie pamiętam który na wtryskiwaczu to który, ale na pewno jeden to plus, drugi połączony ze sterownikiem Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
picia |
Dodany dnia 20-02-2015 13:06 |
Postów: 18 Data rejestracji: 20.02.2015 00:58 Skąd: małopolskie Kraków |
No i mam trochę dziwną sytuacje, wziąłem miernik i tak przewód z wtryskiwacza A łączy mi się z pinem 7, 9, 10, 16, 17, 18, 29 natomiast przewód B z pinem 33. O ile dobrze liczę piny (sugeruje się schematem). Oprócz tego miejsce na pin 20 mam pusty a 21 nie łączy mi się z żadnym przewodem. Dziwny jest przypadek przewodu A bo wygląda tak jakby miał gdzieś zwarcie. |
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 20-02-2015 13:43 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@picia znalazłem, styk A to plus po zapłonie, B idzie do pinu numer 21 w kompie Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
picia |
Dodany dnia 20-02-2015 14:31 |
Postów: 18 Data rejestracji: 20.02.2015 00:58 Skąd: małopolskie Kraków |
O super, wielkie dzięki to już wiele wyjaśnia Jeszcze tylko jakby ktoś mi mógł napisać czy te piny we wtyczce dobrze odczytuję, bo korzystam z tego schematu [img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/bdd088d1085a.jpg[/img] is not a valid Image. a tutaj moja wtyczka z zaznaczonymi (według mnie pinami 20 i 21) [img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/5473a5c1e09e.jpg[/img] is not a valid Image. Ten wtryskiwacz w takim razie jest sterowany masą z komputera z tego pinu 21? Z racji strasznego zamieszania w moich przewodach spróbuję puścić osobny przewód z pinu 21 do B wtryskiwacza i stałe napięcie z akumulatora do A, powinno zapalić i jeśli się uda to problem będzie rozwiązany, a przynajmniej tak mi się wydaje |
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 20-02-2015 14:53 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
tak, odczytujesz dobrze, na zdjęciu wtyczki które zamieściłeś piny są tak: 18 ... 1 35 ... 19 dokładnie, sterowany masą. to jest element 268 ze schematu, widzisz, jest opisane co gdzie idzie masz w tej książce opis tego schematu co na pierwszym zdjęciu czy mam ci wrzucić? jak nie pod schematem to na końcu powinno być objasnienie Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
picia |
Dodany dnia 20-02-2015 15:05 |
Postów: 18 Data rejestracji: 20.02.2015 00:58 Skąd: małopolskie Kraków |
Niestety nie mam opisu ani książki, ten schemat to tylko zdjęcie jakie znalazłem w internecie. |
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 20-02-2015 15:27 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Edytowane przez Kujtek dnia 20-02-2015 23:02 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
picia |
Dodany dnia 20-02-2015 22:51 |
Postów: 18 Data rejestracji: 20.02.2015 00:58 Skąd: małopolskie Kraków |
Wtryskiwacz wysterowany puszcza paliwo Ale chyba trochę późno bo po 2 sekundach od kręcenia rozrusznikiem i do tego on bardziej kapie, jak powinno być prawidłowo? |
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 20-02-2015 23:12 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@picia powinna być mgiełka, ale trochę ciężko to zobaczyć, najlepiej i najłatwiej to rozgrzać silnik, zdjąć obudowę i podczas pracy silnika otworzyć przepustnicę na maksa - powinien tak strzelać paliwem w takim stożku
ps. mam pytanie, czemu przechodziłeś z wtrysku na gaźnik a teraz z gaźnika na wtrysk? Edytowane przez Kujtek dnia 20-02-2015 23:17 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 21-02-2015 13:41 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@picia To, że wtrysk nie puszcza od razu paliwa to przez ECU, które ma zaprogramowane, że dopiero przy 3 czy 4 obrocie wału podczas rozruchu puszcza paliwo, żeby silnik nie odpalał "na sucho" (bez smarowania), dlatego dwa czy trzy obroty wałem robi bez paliwa i iskry, żeby nie odpalił, a pompa oleju miała czas nabić ciśnienie i dopiero puszcza paliwo i zapłon żeby silnik odpalił, tak samo było w 1,7 73km (zresztą mają dokładnie ten sam układ wtryskowy i ten sam ECU).
Poza tym nie podawaj na wtryskiwacz plusa bezpośrednio z akumulatora tylko po zapłonie. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
picia |
Dodany dnia 22-02-2015 21:23 |
Postów: 18 Data rejestracji: 20.02.2015 00:58 Skąd: małopolskie Kraków |
@Kujtek przechodziłem z wtrysku na gaźnik bo zakładałem turbo, a myślę aktualnie nad sprzedażą i chcę zostawić graty z turbienia stąd powrót do wtrysku @dj_mafiozo dzięki za info, co do plusa bezpośrednio z akumulatora to połączyłem to na krótko żeby zobaczyć tylko czy zadziała, oczywiście normalnie będzie po zapłonie Ogólnie mam filmik z odpalania jak ten wtrysk się zachowuje, postaram się jutro wrzucić to ocenicie czy jest ok czy coś niedomaga |
|
|
maestro |
Dodany dnia 22-02-2015 22:47 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
kładłeś turbo i nic na ten temat sie nie pochwaliłeś?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kujtek |
Dodany dnia 23-02-2015 00:59 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@picia napisz więcej bo ciekawi jesteśmy! Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
picia |
Dodany dnia 25-02-2015 17:19 |
Postów: 18 Data rejestracji: 20.02.2015 00:58 Skąd: małopolskie Kraków |
Ogólnie to nie mam R19, a R5 i zawsze marzyła mi się oczywiście wersja GTT. No ale wiadomo po ile chodzą takie i jak ciężko dorwać coś w miarę utrzymanego. Kiedyś kupiłem zgnitą R5 GT Turbo z padniętym niekompletnym silnikiem (pęknięty blok, brak całej góry i zasilania) za całe 400zł, a następnie zwykłego campusa 1.4 C3J Udało mi się zdobyć kolektory z gaźnikiem po pieniądzach od r5 gtt, turbo garett i zabrałem się za rzeźbienie W międzyczasie zdobyłem zintegrowaną chłodnicę wody i oleju również z gtt, intercooler, węże i wszystko poskładałem do kupy. Nie odprężałem silnika, w zasadzie to nawet nie zajrzałem mu do środka. Wszystko polegało na wymianie układu zasilania, chłodzenia, układu wydechowego no i doprowadzenia oleju do turbosprężarki. Wszystko robione w seryjnej R5 Campus, oczywiście żeby również jakoś to wyglądało przełożyłem poszerzenia, szeroką deskę, zawieszenie i hamulce. No cóż mogę powiedzieć, samochód bajka przy tej masie i swoich gabarytach rwało to naprawdę super, na 2 biegu jak się wcisnęło gaz w podłogę zrywał przyczepność. Niestety jestem zmuszony sprzedać R5 stąd powrót do mono bo cały set turbo zostawiam gdyż posiadam drugi silnik który będę składał już od podstaw z odprężeniem itd. żeby można więcej dmuchnąć, potem tylko jakąś budę dorwać Ogólnie jak się chce i trochę się poszuka części to można całkiem niedrogo uturbić sobie silnik, ja swoim zrobiłem około 5tyś. km bez żadnych przygód i nic nie zapowiada żeby miał się skończyć. Może jak się uda zebrać wszystkie zdjęcia to opiszę dokładniej uturbienie mojego silnika w odpowiednim dziale |
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 25-02-2015 17:54 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@picia z chęcią obejrzymy co tam modziłeś. zmieniałeś pompę oleju na tą z turbo gdzieś czytałem temat o "uturbianiu" bloku C3J to wielkimi czerwonymi literami było żeby pod żadnym pozorem nie zostawiać pompy oleju z jednopunktu możesz uchylić tajemnicy jakie koszty? ostatnio dorwałem kolektor wydechowy i kolanko 90stopni za turbo od piątki i tak sobie rozmyślam Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |