29 Marca 2024 00:04:57
Zdjęcia użytkowników
damian1425 masterpascaler
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
f3p mono bosch często gaśnie przy ruszaniu (rozwiązany) 
Kujtek
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 09-04-2015 17:21
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

f3p mono, komputer silnika z wersji automatu, wiazka silnika manual, brak gazu

wczoraj wymienilem wiazke silnika z wersji automatu na manula

wczesniej autko trzymalo ~1500 jalowych ale nie bylo problemu z moca ani ruszaniem

teraz na cieplym czasem jak probuje dodac ciut gazu i puszczac sprzeglo to potrafi zgasnac

jalowe na cieplym to ok. 800obr/min

zeby nie gasl najpierw delikatnie daje do 2000 i dopiero puszczam sprzeglo zeby nie zgasl

wymienilem czujnik polozenia przepustnicy z 7 pinowego na 4 pinowy

nie jest podpieta sonda lambda, przed wsadzeniem wiazki manuala byla podpieta jednoprzewodowa z c3j


Treść dodana dnia 09 kwiecień 2015 21:11:

póki mu trzymam powyżej 1500 obrotów to błyskawicznie reaguje na gaz, jak mu pozwolę opuścić na jałowe obroty do około 800 to muszę bardzo delikatnie dodać gazu, przez chwilę będzie chciał zgasnąć, potrzymam chwilkę gaz i dopiero jak wkręci się powyżej tych 1500 to mogę normalnie ruszyć

mapsensor podpinałem drugi na pewno sprawny, brak zmian

Edytowane przez Kujtek dnia 10-04-2015 16:31
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 09-04-2015 17:21
Awatar
dj_mafiozo
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 10-04-2015 10:15
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Ja bym stawiał jednak na tą sondę lambda. Podłącz nawet tą jednoprzewodową, trzyprzewodowa ma dodatkowo grzałkę, która ją podgrzewa aby szybciej zimna zaczęła pracować, tylko się upewnij, który pin w wiązce jest od sygnału z sondy bo jak jej podepniesz zasilanie grzałki to ją sfajczysz. Pamiętaj, że ECU na podstawie jej odczytu na bieżąco koryguje ilość wtryskiwanego paliwa. Jak silnik wejdzie na obroty to nie ma to aż takiego znaczenia czy mieszanka staje się bogatsza czy uboga, silnik i tak będzie pracować dopóki skład stechiometryczny jest zachowany w odpowiednich granicach, natomiast na wolnych obrotach może się okazać, że mieszanka staje się zbyt uboga aby silnik mógł na niej pracować pod rosnącym obciążeniem, puki sobie spokojnie pracuje na biegu jałowym to się kręci, ale gdy próbujesz ruszyć znacząco zwiększając opory, które musi pokonać silnik to zaczyna brakować mocy na zubożałej mieszance i silnik zaczyna się dusić. Poza tym nadmierne zubożenie mieszanki może opóźnić reakcję na uchylenie przepustnicy.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Lesiu11
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 10-04-2015 13:39
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

linkę prędkościomierza masz z impulsatorem? Auto nie dymi? może coś z mapsensorem? Podciśnienie od niego zatkane możę?

to nie lambda, możesz całkiem odłączyć i będzie poprawnie pracować tylko dużo palić.

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 10-04-2015 13:46
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

linka z impulsatorem - podpięta
auto nie dymi
mapsensor wrzucałem ze starego silnika na pewno sprawny - brak zmiany
dałem nowy przewód do mapsensora

zaraz wyciągam krokowiec bo z serwisówki wynika że ma być na czujniku zamknietej przepustnicy 0 Ohm a na otwartej nieskończoność
u mnie zamknięta to jakieś 300 Ohm a otwarta to nieskończoność

i nie czaję, miernikiem na pinach kompa wygląda super, na jałowych 4.7v podawane na silniczek krokowy, a tu brak reakcji. wpiąłem ładowarkę usb (stabilne 5v) i nagle silniczek żyje...

jak do 15 czegoś nie wymyślę to jadę na szrot może pożyczą kompa silnika na podmiankę, i może wydębię wymianę czujnika przepustnicy na ori 1.8s bo obecnie mam z golfa 1.8 adz (teoretycznie powinno być to samo, nawet numery wewnątrz te same co na czujniku z 1.8s automat)


Treść dodana dnia 10 kwiecień 2015 16:31:

NAPRAWIŁEM!

winnym okazał się czujnik przepustnicy
mądry kujtek sobie wyszukał że z golfa 1.8 adz będzie odpowiedni
a tu guzik
wieczorem wrzucę fotki jak powinien wyglądać odpowiedni 4 pinowy, 7 pinowy z automatu oraz niepasujący 4 pinowy z golfa

przy okazji wrzuciłem z dawcy silniczek krokowy, mimo identycznych numerów teraz lepiej trzyma jałowe

koszt - 20zł


Treść dodana dnia 18 kwiecień 2015 21:02:

wrzucam fotki:

dobry 7 pin z automatu:

i.imgur.com/ph19MhDm.jpg

i.imgur.com/tseWQlOm.jpg

zły 4 pin z golfa 1.8 ADZ

i.imgur.com/3LiTjlBm.jpg

i.imgur.com/3elmlIdm.jpg

dobry 4 pin f3p-706

i.imgur.com/QBfu1k2m.jpg

i.imgur.com/UiRt01um.jpg

Edytowane przez Kujtek dnia 18-04-2015 21:02
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
tomek1405
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2015 14:17
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Podepne pod temat bo mozliwe ze powiazane.

Jak jest auto zimne jedzie idealnie jak tylko osiagnie prawidlowa temperature szaleja obroty. Jak zrzucam bieg na jalowy lub wysprzeglam by wrzucic inny obroty spadaja do 500 po czym gwaltowanie wskakuja na 800, auto szarpie jak w tym momencie wrzuce inny bieg i dodam gazu. Potrafi tez zgasnac gdy obroty spadna ponizej 500 w najgorszym momencie np na zakrecie jezeli :/
Jak nie jade a stoje to obroty trzymaja sie tak na 800 ale gdy wlaczy sie wentyltor chlodnicy spadaja do 600 i auto wpada w wibracje. Troche wiecej tez pali. Coz to moze byc?

Wymienione juz:
- kable WN Bougicord
- sonda lambda nowa NGK
- swiece nowe Bosch dedykowane
- silnik krokowy nowy Bosch

sprawdzone:
-MAP sensor podmieniony to samo
- wszystkie weze podcisnienia szczelne
- ustawienie srubki sterujacej krokowcem sprawdzone
- reset kompa robiony bez zmian

Moze faktycznie u mnie padl ten czujnik rpzepustnicy jak sadzicie?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2015 14:36
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

kręciłeś tym tpsem co wyżej fotki wrzucałem?


Treść dodana dnia 28 lipiec 2015 14:40:

sprawdzenie tps w bosch mono:

i.imgur.com/UrMTgcn.png

zrozumiesz czy przetłumaczyć instrukcję?

Edytowane przez Kujtek dnia 28-07-2015 14:40
hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
tomek1405
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2015 15:02
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Krecilem teraz ustawilem tak jak powinno a napiecie zaraz zmierze a co jak dobre napiecie to czujnik ok czy jAK?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Kujtek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2015 15:10
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@tomek1405 no jak będzie dobre napięcie to ten tps jest okej, to raczej nie psuje się bo ani tego na allegro nie widać ani na szrocie w żadnym silniku nie widziałem ruszanych śrubek od tego

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
tomek1405
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2015 17:05
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Zmierzylem i jak sie nie myle zakres powinien byc 0,2V do 5V u mnie jest 1,15V nic nic nic i 4,96V cos jakos mozna to ustawiac czy caly czujnik do wymiany? Jak widac tylko koncowe wskazanie jest prawidlowe.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Kujtek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2015 17:10
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

a odkręcałeś całkiem ten tps z wtrysku?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
tomek1405
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2015 17:13
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Nie na przykreconym. Tylko ja mierzylem na czujniki polozenia a nie na krowowcu tak jak wyslales mi te foto. Ale tam tez zmierze tylko ze jutro.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Kujtek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2015 17:18
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

ach, niedopowiedziane
na ilustracji do krokowca pokazane jest jak podpiąć baterię 4.5v żeby krokowiec cofnął się na maksa

jak się cofnie to masz pełny zakres kręcenia przepustnicą

napięcie mierz na pinach sterownika silnika, pomiędzy 9 a 17 pinem

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
tomek1405
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2015 19:37
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Oj a tam na wtyczce czujnika nie moge mierzyc?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Kujtek
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2015 19:40
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@tomek1405 możesz oczywiście, jak tą gumę odsuniesz, dla pewności pin 9 z kompa to pin 2 tps, pin 17 kompa to pin 1 tps

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
tomek1405
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2015 19:41
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Czyli co napierw bateria dziada i potem dopiero zmierzyc? Myslisz ze od 1,15V zaczyna sie przez niecofniety krokowiec?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Kujtek
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2015 19:44
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

tak, równie dobrze możesz po prostu odkręcić śrubki krokowca żeby przepustnica cofnęła się maksymalnie

może, po zgaszeniu sterownik uchyla przepustnicę

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
tomek1405
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2015 19:46
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Tak jak mowisz lekko uchyla. Jutro sprobuje mam nadzieje ze ten czujnik dobryPfft Tylko jesli nie ten czujnik to co;P Bo szlak mnie trafia najdziwniejsze ze te obroty swiruja tylko na cieplym.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Kujtek
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2015 19:50
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

powiedz jeszcze dokładnie co to za sonda lambda

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
tomek1405
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2015 19:54
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

3 przewodowa NGK

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Kujtek
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2015 19:56
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@tomek1405 model, podtyp, cokolwiek więcej.

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: