Menu główne
Forum
Klubowicze
Yooko |
Dodany dnia 30-04-2015 20:08 |
Postów: 5 Data rejestracji: 30.04.2015 20:02 Skąd: mazowieckie Pułtusk |
Witam, W moim R19 1,8s 90KM temperatura silnika na wskaźniku sięga przedostatniej kreski, sprawdziłem termostat i puszcza płyn z chłodnicy i wiatrak na chłodnicy też działa. Czy może być to wina termostatu, że puszcza płyn za późno i jest tak wysoka temperatura czy może jakiś czujnik źle wskazuje po prostu a może ten samochód ma tak po prostu? Z góry dzięki za pomoc. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 240000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 30-04-2015 20:08 |
dj_mafiozo |
Dodany dnia 30-04-2015 21:44 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Normalna temperatura pracy silnika w R19 to "trzecia długa kreska" na wskaźniku, tylko liczona z pominięciem tej na samym dole na której opiera się wskazówka na wyłączonym zapłonie i nie ma między nią a "pierwszą długą kreską" tych krótkich, czyli ta, która jest przy ikonce temperatury, wentylator włącza się około dwóch krótkich kresek powyżej. Wskaźnik w lecie w korku ma prawo dotrzeć gdzieś do połowy przed piątą długą, od piątej długiej masz problem. Mniej więcej od tej jedynej krótkiej za nią zapala się czerwona kontrolka temperatury.
Wszystko to i tak jest teoria, bo wystarczy że masz założony niestandardowy termostat i już silnik pracuje przy innych temperaturach, poza tym jeżeli ktoś kiedykolwiek rozbierał zegary może się okazać, że wskazówka wskaźnika jest źle założona i będzie pokazywać w cały świat, gdzieś na forum jest zdjęcie zegarów z zaznaczonymi miejscami zerowymi, bo są sporo poniżej początku tarczy wszystkich wskaźników. Kolejną kwestią jest sam czujnik temperatury od wskaźnika na desce rozdzielczej (znajduje się z przodu głowicy w okolicach cylindra nr 1 (francuzi liczą je od "d" strony, czyli od strony zamachu a nie jak każdy normalny od rozrządu). Treść dodana dnia 30 kwiecień 2015 21:50: Tak na prawdę pytanie jest kiedy termostat zaczyna się otwierać i kiedy jest w pełni otwarty, a to że węże się nagrzewają i wiatrak działa znaczy że układ jest szczelny i bez powietrza. Jak masz termometr na podczerwień to możesz wycelować go w chłodnicę w momencie gdy wyłączy się wentylator, powinien pokazywać około 90 stopni. Jak masz może multimetr z sondą temperaturową (wiem, że takie są, bo sam taki posiadam) to wsadź sondę w zbiornik wyrównawczy (zanim silnik się nagrzeje tak aby sonda była cała zakryta płynem) zakręć korek (i broń boże nie odkręcaj dopóki silnik nie ostygnie!), odpal auto i pozwól mu chodzić na wolnych obrotach dopóki nie wyłączy się wentylator cały czas sprawdzając temperaturę. Normalna temperatura pracy silnika benzynowego to 90*C i takiej wartości odpowiada wspomniana trzecia kreska na wskaźniku. Treść dodana dnia 30 kwiecień 2015 22:03: Aha, temperatura w momencie gdy chodzi wiatrak nie może przekroczyć pod żadnym pozorem 100*C, jeżeli by się do takiej wartości zbliżał natychmiast zgaś silnik i poczekaj jak ostygnie a następnie wyciągnij termostat i sprawdź dokładnie jakie ma oznaczenia (podana jest na termostacie jego wartość całkowitego otwarcia) i sprawdź w jakiej temperaturze się zaczyna otwierać i w jakiej jest w pełni otwarty. Robi się to w ten sposób, że gotujesz go w garnku z wodą z wsadzonym termometrem o skali do 100*C i uważnie go obserwujesz, zapisujesz wartość w której widać, że zaczyna się otwierać i wartość, w której już jest całkowicie otwarty. Termostat w silniku typu F masz pod tym kulistym kolankiem, do którego dochodzi górny wąż z chłodnicy, pamiętaj, że tam jest płyn a po każdym rozszczelnieniu układu trzeba go odpowietrzyć (odpowietrznik jest na chłodnicy z prawej strony na górze takie plastikowe pokrętło). Ile mnie pamięć nie myli standardowy termostat ma 73/89*C, ale pewny na 100% nie jestem. Treść dodana dnia 30 kwiecień 2015 22:09: Oryginalny termostat Valeo ma temperaturę otwarcia 89*C, tu masz link do tej części jak coś: Termostat układu chłodzenia VALEO 820008 Edytowane przez dj_mafiozo dnia 30-04-2015 22:09 "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Yooko |
Dodany dnia 30-04-2015 22:21 |
Postów: 5 Data rejestracji: 30.04.2015 20:02 Skąd: mazowieckie Pułtusk |
Ok dzieki za pomoc Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 240000km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 30-04-2015 22:44 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Zawsze służę pomocą i dzielę się swoją wiedzą, a poza tym witamy na forum, mam nadzieję że zostaniesz tu stałym bywalcem i zacznij od wypełnienia Profilu auta, abyśmy wiedzieli jakie dokładnie masz auto gdybyś w przyszłości miał jakieś (odpukać) problemy, bo są pewne drobne subtelne różnice w zależności od wersji nadwoziowej i rocznika.
Na przykład ten silnik (F3P mono) występował w dwóch wersjach różniących się układem wtryskowym (jeden - konkretnie F3P N706 jest na osprzęcie Bosha i ma pełne 90 KM /142 Nm, a drugi - jest na osprzęcie Magneti Marelli, jest bardziej awaryjny i słabszy - ma 88 KM, rozszyfrować można to na kilka sposobów, po pierwsze czy na obudowie wtrysku pisze Bosh czy jest logo MM, po drugie jaki konkretny typ jest wybity na tabliczce znamionowej silnika, a po trzecie po numerze VIN - jeżeli czwarty znak jest cyfrą (VIN każdej R19 zaczyna się w ten sposób: VF1?53?05 - pierwszy znak zapytania oznacza wersję nadwoziową i może być albo literą (L - sedan, B - Htb5, C - Htb3, D - Cabrio) albo cyfrą wskazującą na liczbę drzwi (ile pamiętam to cabrio ma 8) a drugi - 7 znak VINu - wskazuje na konkretny silnik, z którym auto wyjechało z fabryki, dla Bosha czwarty znak będzie cyfrą a siódmy literą A natomiast dla MM czwarty będzie literą a siódmy literą "Y" - ale też znane są przypadki niezgodności w autach, które wiadomo że z fabryki wyjechały z dokładnie tym silnikiem). Teoria mówi, że przed wrześniem 1994 był MM 88 KM a od września Bosch 90 KM, ale też nie do końca się to zgadza. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Kujtek |
Dodany dnia 30-04-2015 22:52 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Teoria mówi, że przed wrześniem 1994 był MM 88 KM a od września Bosch 90 KM, ale też nie do końca się to zgadza. no ta teoria to słaba jest, i to bardzo najłatwiej poznać po tym że za zbiorniczkiem płynu spryskiwaczy jak widać srebrne małe pudełko w dużym czarnym to MM, a jak jest duże czarne bez srebrnego to bosch Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 30-04-2015 23:02 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@Kujtek Ta, pamiętam jeszcze naszą dyskusję na ten temat, chodzi mi o VIN i F3P mono, chociaż ktoś mi kiedyś mówił, że inne kwiatki też się zdarzają typu według VINu powinien być gaźnik a jest wtrysk i tym podobne. A co do tego, że N706 wprowadzono we wrześniu 1994 to nieco wcześniej zaczęli je montować w pierwszej ladze od samego początku produkcji, czyli stycznia 1994 i się zdarzało, że pod maskę R19 trafiał silnik przeznaczony pod maskę Laguny.
Treść dodana dnia 30 kwiecień 2015 23:04: @Kujtek Ty, co tam jest bo nie kojarzę o tej porze? Mapsensor jest od opla więc pisze na nim GM... Edytowane przez dj_mafiozo dnia 30-04-2015 23:04 "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Kujtek |
Dodany dnia 30-04-2015 23:19 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
według VINu powinien być gaźnik a jest wtrysk ? w lagunie f3p ma inne numery mapsensor jest wszędzie taki sam, od cleona do 16v mi chodzi o to: http://i.imgur.co... obudowa ma dziurę i w niej widać sterownik = magneti marelli http://i.imgur.co... obudowa cała bez dziur - bosch plus przypatrz się kolanku plastikowemu na wtrysku, a szczególnie układowi śrub w obydwu wersjach wtrysku Edytowane przez Kujtek dnia 30-04-2015 23:27 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Yooko |
Dodany dnia 30-04-2015 23:31 |
Postów: 5 Data rejestracji: 30.04.2015 20:02 Skąd: mazowieckie Pułtusk |
co vin to mam VF1C53Y45 i dalej same cyfry, nie zgadza sie to z twoim opisem albo nie umiem czytać .
A mam takie pytanko jakie są żarówki do zegarów jak one sie nazywają bo obrotomierz zgasł i sie nie świeci Edytowane przez Yooko dnia 30-04-2015 23:38 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 240000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 30-04-2015 23:35 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@Yooko twoje autko? http://olx.pl/ofe...08884b1dcb no to się wszystko zgadza z vinem żaroweczki w5w są od podświetlenia Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Yooko |
Dodany dnia 30-04-2015 23:39 |
Postów: 5 Data rejestracji: 30.04.2015 20:02 Skąd: mazowieckie Pułtusk |
[quote]Kujtek napisał(a): @Yooko twoje autko? http://olx.pl/ofe...08884b1dcb Nie mam cabrio mam dorabiany szyberdach Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 240000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 30-04-2015 23:42 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
ops rozpędziłem się, myślałem że w vinie masz inną literkę Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Yooko |
Dodany dnia 30-04-2015 23:46 |
Postów: 5 Data rejestracji: 30.04.2015 20:02 Skąd: mazowieckie Pułtusk |
A przyczyną słabego odpalania na zimnym silniku mogą być słabe świece? Rozrusznik kręci z 5-10s i dopiero odpala na rozgrzanym nie ma problemu z odpaleniem, i jeszcze jedno pytanko na zimnym silniku na wolnych obrotach obroty spadają do 0.5 tyś co może być? A da radę kupić cały hamulec ręczny?
Edytowane przez Yooko dnia 30-04-2015 23:54 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 240000km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 01-05-2015 10:09 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Co do odpalania na zimnym to kiedy ostatnio był wymieniany olej i co jest zalane? Według VINu masz MM i wiem o co chodzi, że się nie zgadza, 4 na ósmym miejscu gdzie w 99% aut jest 0, nie mam pojęcia co ta cyferka oznacza, ale w każdej R19, którą dotąd widziałem było tam 0, dlatego z rozpędu napisałem o końcówce 05, natomiast potem występuje numer fabryczny i jest unikatowy dla każdego auta.
Ten silnik, nie ważne czy zima, czy wiosna czy lato nawet z samego rana po całonocnym postoju pod chmurką (ile jest dobry akumulator) kręci od strzała i w jakieś 1-2 sekundy odpala. Jeżeli winne miałyby być świece to auto by w ogóle kulało szczególnie pod obciążeniem, na przykład nagrzany silnik nagle traciłby moc w chwili gdy zaczynasz przyspieszać i dopiero po chwili by zaczynał ciągnąć. @Kujtek Wczoraj byłem tak wykończony, że nie kontaktowałem i myślałem, że chodzi ci o lewą stronę auta, dopiero potem się zreflektowałem, że chodzi o obudowę ECU. Wiem, że w lagunie ma inne numery, ale widziałem taką R19 z silnikiem na boshu z laguny z datą pierwszej rejestracji maj 1994, a właściciel twierdził że z tym silnikiem auto wyjechało z fabryki. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Kujtek |
Dodany dnia 01-05-2015 13:17 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@Yooko na zimnym spróbuj 2 rzeczy 1. daj parę razy na zapłon i cofnij przed odpaleniem żeby pompa paliwa nabiła ciśnienie 2. weź suszarkę i podgrzej czujnik położenia wału który znajduje się na górze skrzyni biegów, przy silniku powiedz czy coś pomogło @dj_mafiozo Według VINu masz MM no i weź tu się z Tobą kłóć szło jak mieli, aby przy automacie i klimie miałeś pewność że idzie bosch, w reszcie wypadków mogło być jedno mogło być drugie po numerze VIN - jeżeli czwarty znak jest cyfrą (VIN każdej R19 zaczyna się w ten sposób: VF1?53?05 - pierwszy znak zapytania oznacza wersję nadwoziową i może być albo literą (L - sedan, B - Htb5, C - Htb3, D - Cabrio) albo cyfrą wskazującą na liczbę drzwi (ile pamiętam to cabrio ma 8) a drugi - 7 znak VINu - wskazuje na konkretny silnik, z którym auto wyjechało z fabryki, dla Bosha czwarty znak będzie cyfrą a siódmy literą A natomiast dla MM czwarty będzie literą a siódmy literą "Y" - ale też znane są przypadki niezgodności w autach, które wiadomo że z fabryki wyjechały z dokładnie tym silnikiem) nie nie nie i jeszcze raz nie wymysły z kosmosu przemo ma caba i co? ma d53y. miał boscha którego teraz ja upalam na szrocie stało auto z mono boschem i klimą. mam z niego zieloną niemiecką książeczkę. i co? b53y widziałem taką R19 z silnikiem na boshu z laguny z datą pierwszej rejestracji maj 1994, a właściciel twierdził że z tym silnikiem auto wyjechało z fabryki. WŁAŚCICIEL TWIERDZIŁ... Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
jonowaty |
Dodany dnia 01-05-2015 13:52 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
Też mam VF1B53Y i mam Boscha i klimę fabryczną. nic nie jest rzeźbione
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |