16 Maj 2022 17:35:35
Zdjęcia użytkowników
kudlaty uniustomiss
Ilosć albumów: 1737, Ilosć zdjęć: 6652


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

andrzej81 [off] 13-05-2022 21:10
Pozdrawiam Pleyke Grin Pfft

andrzej81 [off] 13-05-2022 20:18
Cool

lika [off] 20-03-2022 15:23
Jeśli ktoś zainteresowany to wyślę zdjęcia całości. Torba uszczelek, przełączniki, blachy przód nad kołem i masa innych części. Nowe amorki i półos

lika [off] 20-03-2022 14:50
Cena-1500 zł co nie przekracza wartości całości

lika [off] 20-03-2022 14:48
Hej....niestety już nie mam swojego łatka- 19 cabrio 1.8 1994r. ale zostało mi sporo części nowe i używane. Szyby przód, dźwignią biegów, półoska- nowa, amortyzatory i maaaaasa innych. Czy ktoś był by zainteresowany? Warunek- tylko calosc

ogr [off] 27-02-2022 18:27
Hej. Mam do sprzedania felgi aluminiowe 13. Cena do uzgodnienia

Deaver [off] 19-02-2022 20:13
Ja jeżdżę 19 prawie codziennie. Jest to moja piąta dziewiętnastka i po prostu lubię ją bardzo. Dzisiaj z okazji jej imienin (19 luty Grin) kupiłem jej nowe klocki hamulcowe i wkrótce je wymienię.

marcin90pl [off] 18-02-2022 09:32
No cóż, nie ma się co oszukiwać, że R19 to model już leciwy. Średnia wieku 30lat to większość już na żyletki oddane. Mój egzemplarz jeszcze jeździ 3 razy w roku jako zapasowe i staram się dbać. Przegląd przechodzi póki co ? ?

piomazi [off] 17-02-2022 22:55
pozdrawiam, miałem 15 lat F3N super autko

konradk [off] 30-01-2022 19:31
Witam. Też dawno mnie tutaj nie było. Mam do dziś R19. W tym roku stuknie jej 30 lat Grin


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
F3P długo kręci zanim odpali 
jonowaty
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 02-05-2015 21:32
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

Nie wiem czy to problem, czy ten typ tak ma, walczę do ponad tygodnia z długim kręceniem F3P... sprawa ma się tak.

1. Silnik zimny - stary akumulator, słychać że zwalnia podczas kręcenia...

YouTube Video


2. Silnik pracował parę minut, nico się ugrzał na postoju, zgasiłem go, po 20 minutach próbuję odpalić - w między czasie wymieniłem akumulator na lepszy Smile kręci jak szatan ale to mu nie pomaga Smile

YouTube Video



Co zostało zrobione

- Krokowy - działa
- Świece - wszystkie 4 wyglądają identycznie, żadna nie ma nagaru, ani nie jest mokra - były wymienione nie dawno przez poprzedniego właściciela
- Przewody zapłonowe - nie posiadają przebicia
- Silnik pracuje równo na wszystkich cylindrach
- Kopułka i palec - nowe
- Próba odpalenia przekręcając kluczyk 5-7 razy żeby pompa podała paliwo - to samo
- Podciśnienia - nie znalazłem nieszczelności
- Pedału gazu nie naciskam, bo wtedy jest chyba jeszcze gorzej...
- Pies - szczeka bo jeszcze nie oswoił się z samochodem Grin

Na tą chwilę, nie wiem czego się już chwycić żeby było lepiej Smile mogę jeszcze ewentualnie zamienić któregoś dnia cewkę zapłonową, bo w C3J mam Valeo która ma może z 3-4 lata od nowości Smile

Edytowane przez jonowaty dnia 02-05-2015 21:40
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 02-05-2015 21:32
Awatar
raV
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 02-05-2015 23:01
Awatar


Postów: 116

Data rejestracji: 12.06.2009 15:15
Skąd: śląskie
Mikołów

Dziwne to że po nagrzaniu trochę, dłużej kręci, bo czytałem tu na forum że w F3Nach dłużej kręci żeby olej rozprowadzic, więc i u Ciebie też tak pewnie jest. Ktoś tu tak kiedyś pisał o tym kręceniu na sucho zanim wtrysk puści paliwo, mogę się mylić więc nie hejtujcie Smile

"Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN."

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 297000km
 
jonowaty
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2015 18:46
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

Co to jest za czujnik i jakie powinien wskazywać wartości oporu ? i czy w otworach zaznaczonych na zielono powinno coś być ? śruba ? a może coś przymocowane czego nie ma ?

iv.pl/images/11578553499318731580.jpg

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2015 18:53
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

czujnik spalania stukowego

nie powinno chyba

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
jonowaty
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2015 18:55
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

@Kujtek no właśnie nic nie pokauje...

a czujnik położenia wału i czujnik temperatury dla komputera gdzie znajdę ? najlepiej zaznaczcie mi to na jakimś zdjęciu, będzie szybciej Smile

Temperatury, to pewnie ten jaśniejszy po prawej stronie zdjęcia ? to przy temp. 16*C ma 3850 ohm'ów czyli prawidłowo Smile ( wg. książek 2000-3000 ohm dla temp. 20*C a im zimniej, tym więcej )

Edytowane przez jonowaty dnia 03-05-2015 19:10
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2015 19:20
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@jonowaty tak, temperatury cieczy dla sterownika to ten po lewej kremowy, a czujnik położenia wału jest centralnie nad skrzynią przy silniku, w cleonie ładnie go widać

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
jonowaty
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2015 19:21
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

@Kujtek a jakimi oporami powinien się cechować ?

Tutaj to chyba go bez wyjęcia minimum puszki z filtrem nie zobaczę Grin w C3J jeżeli dobry czujnik zmierzyłem, pokazał 230 ohmów.... można go w razie czego zamienić z C3J czy tak jak większość rzeczy nie ?

Edytowane przez jonowaty dnia 03-05-2015 19:27
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
Kujtek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2015 19:34
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

mi autodata mówi że przy 20stC ma mieć 3060-4045ohm

opór czujnika poł. wału to 150-250ohm

powinien podejść z cleona, niby wszystkie czujniki położenia wału w 19 są zamienne

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
jonowaty
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2015 19:36
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

@Kujtek kurde... ja go w F3P z góry to nawet nie widzę Grin jak nie rozmontuję filtra to nie sprawdzę Grin chyba jutro rano się zabiorę za niego...

jakieś inne czujniki mogę jeszcze sprawdzić ? chyba już wszystkie sprawdziłem poza luzem zaworowym, który sprawdzam od 3ech dni i nawet pokrywy zaworów jeszcze nie zdjąłem Smile


Treść dodana dnia 04 maj 2015 10:22:

Czujnik położenia wału... czysty - C3J, Brudny - F3P

i.imgur.com/Tgp8zR8.jpg

Zmieniłem czujnik iiii..... to jest absolutnie pierwsze odpalanie po 2 dniach postoju i wymianie czujnika...

YouTube Video


BRAWO Grin Grin Grin 2 tygodnie walki Grin Podejrzewam, że brudas też jest dobry, tylko tyle że był brudny Grin

Edytowane przez jonowaty dnia 04-05-2015 10:22
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
ANDI
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 04-05-2015 11:10
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

hym, dałeś mi do myślenia, moja 16 też ma ostatnio problem z odpaleniem ale podejrzewam cewkę, dziś chyba albo jutro odbiorę nową i obczaimy.. wczoraj poprawiałem masy w aucie i dalej.. jak zimna to kręci i kręci a jak odpali to łapie tak jak by każdy gar z osobna lol a na ciepłym od strzała... czujniki temperatury zamienione ale dalej lipa Smile

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
jonowaty
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 06-05-2015 19:35
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

tamten film, to chyba był przypadek, że odpalił na strzała Grin Grin drugi raz taka sytuacja na zimno nie miała miejsca Grin


Wymieniłem dodatkowo cewkę zapłonową na 3 letnią Valeo.

Na zimno - czy to już jest ok czy jeszcze coś go boli ? Grin

YouTube Video


Na ciepło - tu jest wg. mnie ok
YouTube Video



Treść dodana dnia 14 maj 2015 10:10:

i.imgur.com/URPowIC.jpg

Czy takie luzy zaworowe na zimnym silniku są przyczyną powyższego problemu ?


Treść dodana dnia 09 czerwiec 2015 16:19:

iv.pl/images/85686866691224116663.jpg

iv.pl/images/53379981494370938278.jpg

Kończy się tutaj na końcu oplotu...
Przewód łączący czujnik spalana stukowego z komputerem... dlaczego do środka wchodzi jakaś lipna masa ? fabryka ? rzeźba ? co to ma na celu ? nie rozumiem tego połączenia....

Edytowane przez jonowaty dnia 09-06-2015 16:25
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
Kujtek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2015 16:28
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

to jest ekranowanie kabla
poczekaj pójdę zobaczę jak to u mnie wygląda

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
dj_mafiozo
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2015 17:26
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Luzy są złe, ssaki mają mieć 0,20 natomiast wydmuchaki mają mieć 0,40. patrząc od rozrządu masz następująco krzywki:
wydech-ssanie (4), wydech-ssanie (3), ssanie-wydech (2), ssanie-wydech (1).
Kolejność regulacji masz dla przekrycia (momentu, gdy oba zawory są całkowicie zamknięte a krzywki skierowane w dół) na kolejnych garkach oba zawory dla cylindra:
1 > 4,
3 > 2,
4 > 1
2 > 3.
Czytaj, gdy oba zawory cylindra 1 się przekrywają (tego przy zamachu - francuzi liczą je od D strony) regulujesz oba zawory cylindra 4 (tego przy napędzie rozrządu)... Wink

I tak, źle ustawione luzy zaworowe mogą powodować problem z odpaleniem zimnego silnika, który na zimno ewidentnie za długo kręci, na ciepło powinien odpalać mniej więcej jak na tym filmiku, co wskazówka najpierw podnosi się po odpaleniu do 500 a potem normalnie (przyczyny tego dziwnego zachowania wskazówki szukaj w czarnej skrzynce).


Treść dodana dnia 09 czerwiec 2015 17:31:

@jonowaty A i jak będziesz miał przed sobą głowicę bez pokrywy zaworów zwróciłbyś uwagę jak wygląda od strony wewnętrznej mocowanie oczka do wyciągania silnika tego po strony skrzyni biegów, ostatnio z @Kujtek się zastanawialiśmy czy tam też jest dziura na wylot i śruba wkręcona tylko do jej połowy, miło jakbyś strzelił fotkę... Wink

Edytowane przez dj_mafiozo dnia 09-06-2015 17:33
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 143908km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 11300km
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 180100km
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6

Moje auto: Renault Scenic I RXi, Phase II, 2000r., F4R 2,0 16v (1998/140 KM), benzyna+LPG, 244000km
 
Kujtek
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2015 17:33
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@dj_mafiozo jest dziura bo mi wlasnie tam lecialo. sruby trzymajace wspornik od strony skrzyni zaslepiaja te dziur

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
jonowaty
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2015 18:49
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

jak sprawdzić, czy TPS działa prawidłowo?

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
Kujtek
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2015 19:24
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

mówiłem ci, zapalanie to nie wina tps, możesz go odpiąć nawet a i tak auto zapali (sprawdzałem). będzie aby kuleć podczas jazdy, gasnąć

zobacz jeszcze czy jest dobre przejście z 29 pinu kompa na wsuwkę rozrusznika...

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
jonowaty
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2015 20:36
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

@Kujtek no bez TPS jest to samo, tylko żę jak odpali, to mu obroty już nie maleją Grin

a jakieś wyjaśnienie połączenia pinu 29 z rozrusznikiem?

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
Kujtek
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2015 20:42
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

sprawdź, serwisówka tak mówi
jak będzie słabe/przerwane to popraw żeby było dobre

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: