16 Maj 2022 16:13:41
Zdjęcia użytkowników
andrzej81 kikol
Ilosć albumów: 1737, Ilosć zdjęć: 6652


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

andrzej81 [off] 13-05-2022 21:10
Pozdrawiam Pleyke Grin Pfft

andrzej81 [off] 13-05-2022 20:18
Cool

lika [off] 20-03-2022 15:23
Jeśli ktoś zainteresowany to wyślę zdjęcia całości. Torba uszczelek, przełączniki, blachy przód nad kołem i masa innych części. Nowe amorki i półos

lika [off] 20-03-2022 14:50
Cena-1500 zł co nie przekracza wartości całości

lika [off] 20-03-2022 14:48
Hej....niestety już nie mam swojego łatka- 19 cabrio 1.8 1994r. ale zostało mi sporo części nowe i używane. Szyby przód, dźwignią biegów, półoska- nowa, amortyzatory i maaaaasa innych. Czy ktoś był by zainteresowany? Warunek- tylko calosc

ogr [off] 27-02-2022 18:27
Hej. Mam do sprzedania felgi aluminiowe 13. Cena do uzgodnienia

Deaver [off] 19-02-2022 20:13
Ja jeżdżę 19 prawie codziennie. Jest to moja piąta dziewiętnastka i po prostu lubię ją bardzo. Dzisiaj z okazji jej imienin (19 luty Grin) kupiłem jej nowe klocki hamulcowe i wkrótce je wymienię.

marcin90pl [off] 18-02-2022 09:32
No cóż, nie ma się co oszukiwać, że R19 to model już leciwy. Średnia wieku 30lat to większość już na żyletki oddane. Mój egzemplarz jeszcze jeździ 3 razy w roku jako zapasowe i staram się dbać. Przegląd przechodzi póki co ? ?

piomazi [off] 17-02-2022 22:55
pozdrawiam, miałem 15 lat F3N super autko

konradk [off] 30-01-2022 19:31
Witam. Też dawno mnie tutaj nie było. Mam do dziś R19. W tym roku stuknie jej 30 lat Grin


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Uszczelka pod głowicą - czas na wymianę ?? 
jonowaty
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 06-06-2015 19:02
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

Siema. Dzisiaj pojechałem w trasę... 200km w 2 strony... w jedną stronę poszło gładko, wracając temperatura poszła wysoko do góry... zatrzymaliśmy się, chwytam za górny wąż, napierdzielony jak balon.. odkręcam powoli korek zbiornika wyrównawczego, zaczął się napełniać, powietrze uciekało parę minut po gwincie... odpowietrzliśmy, bo węże były puste, płyn zaciągnęło do układu z powrotem.... jedziemy... zero poprawy temperatury.... odpowietrzenie jeszcze raz i w drogę... co 15km zatrzymywaliśmy się kontrolnie... węże miękkie, zero powietrza no to na ogrzewaniu na full jazda do domu... temperatura nieco powyżej normy, ale poniżej progu załączenia wentylatora... wyjeliśmy termostat, odpowietrzenie i na próbę... temperatura nadal podwyższona.... ale przecież.... stary termostat jak zacinał się otwarty to ledwo na drugą kreskę w ciepłe dni wchodziła temperatura, a tutaj bez między 3 a 4... czyżby na dworze +30*C powodowało takie temperatury ?? raczej nie !


Co dalej co pogrąża całą sytuację...

Parownik LPG za słaby od 10 lat ( bo nie sądzę żeby kiedyś jeździł na lepszym )
Regulacja gazu - był ustawiony krokowy na ok. 70 kroków.... jak ja go regulowałem, to żeby mieć jakieś prawilne odczyty z sony musiałem dać PWA na 110-120 ale... na PWA 70 też sonda pokazywała nieraz że i bogato i biednie... tak skakało lewa prawa Wink
Luz zaworowy - słaby
Stan oleju nie rośnie, stan płyny chłodniczego niby też nie..
Ciężki rozruch i nie równa praca silnika ( ale to już znacie z innego tematu )
Górny wąż chłodnicy - na wolnych obrotach można go ścisnąc palcami, dając gazu ciśnienie rośnie, gdy obroty opadają, ciśnienie również..

Parę zdjęć

po regulacji LPG
i.imgur.com/QBnTYJl.png
przyśpieszanie

i.imgur.com/acnmzeu.png
Równa jazda


i.imgur.com/e2vbASf.jpg
Temp bez termostatu a na dworze +30*C

i.imgur.com/URPowIC.jpg
Luzy zaworowe

Ktoś mi coś dobrego podpowie ? może jakieś koszty napraw też mile widziane Smile

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 06-06-2015 19:02
Awatar
TermiFNFAL
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2015 05:16
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

A wentylator chłodnicy się włączał? On działa niezależnie od czujnika temperatury - powinien się włączać przy 4 kresce na sprawnym czujniku. Może zwyczajnie czujnik Ci wysiadł i za dużo pokazuje.

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
lukasz609
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2015 08:13
Awatar


Postów: 932

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

@jonowaty wykręć czujnik z chłodnicy podłącz do niego miernik na zwarcie lub żarówkę z zasilaniem i do wody na gazie włóż jak będzie się zaczynać się gotować a obwód się zamknie czujnik okej. Mogłeś też zrobić zworkę przy czujniku żeby wentyl chodził cały czas i sprawdzić temperaturę.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
jonowaty
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2015 12:48
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

Sprawdziłem kompresję. Nie wskazuje na usterkę bo.

1. 1.3mpa
2. 1.4mpa
3. 1.2mpa
4. 1.4mpa

Tu wygląda na dobrze Smile

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
Kujtek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2015 13:03
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

no 12-14 bar to jest spoko

mierzyłeś na zimnym silniku czy na ciepłym?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
jonowaty
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2015 13:07
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

Zimnym. Stał 3 dni nie jeźdzony. 2 razy mierzyłem i to samo wychodziło. Wtrysk odpiety.

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
Kujtek
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2015 13:19
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@jonowaty dawałeś mu tam ciut oleju potem?
sprawdź jeszcze na rozgrzanym silniku jaki wyniki, potem na rozgrzanym psiuknij mu ciut oleju, zobaczymy czy na ciepłym nie ucieka kompresja przez zbyt mały luz, a olejem sprawdzisz jak pierścienie się trzymają

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
jonowaty
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 08-06-2015 16:55
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

Na ciepło wzrost kompresji był średnio mniejszy niż 1 bar ( 0,5-0,7 ) a na 3cim cylindrze wzrosło najmniej, bo o 0,2Bara...


Problem wysokiej temperatury to brudny blok, chłodnica i cała reszta....

a problem ustalenie dlaczego się zapowietrzył parę dni temu z wysokim ciśnieniem oraz kulawej pracy silnika na wolnych obrotach nadal nie rozwiązany Grin


Treść dodana dnia 14 czerwiec 2015 16:28:

nalałem dzisiaj na próbę wody do zbiorniczka wyrównawczego do pełna i tym cienkim wężem idą cały czas bąbelki.... będzie to uszczelka czy szukać szukać szukać wycieku np. na wężach ?


Treść dodana dnia 15 czerwiec 2015 20:41:

i.imgur.com/myIDxZR.jpg

i.imgur.com/O9nQ7Wi.jpg


moim amatorskim okiem...... wygląda mi na to, że ktoś uszczelkę zmienił metodą budżetową, czyli bez planowania, wygląda w miarę świeżo.... nie szczelność powiedziałbym że mogła być dlatego, że coś jest krzywe, źle spasowane, bo uszczelka nie jest nigdzie wypierdziana, chyba że gdzieś taka aby mikro szczelinka Smile

Co w ogóle mogę zrobić we własnym zakresie mając zdjętą głowicę, żeby nie zaszkodzić, a polepszyć ?

Edytowane przez jonowaty dnia 15-06-2015 20:52
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
mazzurr
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 15-06-2015 23:17
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 03.09.2013 07:06
Skąd: lubelskie
Parczew

[/b]jonowaty[/b] ile czasu masz te auto lub ile km zrobiłeś?

Jestem amatorem wśród profesjonalistów, ale profesjonalistą wśród amatorów.

I <3 Renault 19 Baccara Grin

Moje auto: Renault 19 phase I, hatchback, 1990r., 1.4 C3J, (1390/58KM), benzyna +LPG 320000km.
Moje auto: Citroen ZX 1.9D, hatchback, 1994r., 1.9 XUD9A (1905/68KM), Diesel, 183000km .

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
jonowaty
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 15-06-2015 23:49
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

@mazzurr 2 miesiące i zrobiłem może z 2 tysiące.

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
TermiFNFAL
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 16-06-2015 03:22
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Oddaj głowice do planowania, daj nową uszczelkę, przykręć jak książka nakazuje i zobacz czy problem będzie występował Wink

A co chcesz polepszyć, moc? ;D

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
jonowaty
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 16-06-2015 04:56
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

@TermiFNFAL chce zrobić to tak abym nie musiał znowu zdejmować głowicy za miesiąc czy za rok bo czegoś nie zrobiłem Wink

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: