Menu główne
Forum
Klubowicze
PrzemekR19 |
Dodany dnia 06-06-2015 23:30 |
Postów: 105 Data rejestracji: 15.10.2014 19:11 Skąd: lubelskie Zamość |
Cześć, już od dawna borykam się z problemem czarnych spalin,otóż: Gdy mocniej przycisnę puści czarny dymek, no chyba nie da się tego opisać bardziej szczegółowo Czego to może być wina Proszę o odpowiedzi . Pozdrawiam Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), sedan, 361000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 06-06-2015 23:30 |
Kujtek |
Dodany dnia 07-06-2015 02:10 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
czarny dym to za bogata mieszanka -> za dużo paliwa leje ile ci auto pali benzyny? nie falują ci obroty? może być walnięta sonda lambda, nieszczelny/odpięty wężyk od mapsensora (przerabiałem to, aż chodnik przed domem cały osmoliło) Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
PrzemekR19 |
Dodany dnia 08-06-2015 01:19 |
Postów: 105 Data rejestracji: 15.10.2014 19:11 Skąd: lubelskie Zamość |
Spalania nie liczyłem a obroty owszem falują Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), sedan, 361000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 08-06-2015 05:09 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
czarny dym to raczej w dizlu jak za dużo benzyny leje to nie ma dymu, tyle że śmierdzi niesamowicie; prędzej olej silnikowy pali Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 08-06-2015 13:00 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@TermiFNFAL a odepnij sondę (kabelek) i mapsensor (wężyk a nie kabelek) Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Snorky |
Dodany dnia 08-06-2015 15:05 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
@TermiFNFAL - Przy przepalaniu oleju to spaliny są bardziej białe (z niebieskawym odcieniem) niż czarne (wiem, bo przerabiałem to ).
@PrzemekR19 zapodaj jakiś filmik, bo może się okazać, że tylko Ci się wydaje... Jaki jest stan wydechu? Kat jest? Spaliny są czarne na LPG czy na Pb? Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 08-06-2015 17:00 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
mapsensor ma odpięte albo zatkane podciśnienie, pewnie auto muli przywciśnięciu gazu i zastanawia się zanim się rozpędzi Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
PrzemekR19 |
Dodany dnia 09-06-2015 15:09 |
Postów: 105 Data rejestracji: 15.10.2014 19:11 Skąd: lubelskie Zamość |
@Snorky a cholera wie xD wydech zżarty ale mi to nie przeszkadza bo dźwięk ma fajny
Treść dodana dnia 09 czerwiec 2015 15:10: @Snorky na PB są czarne Edytowane przez PrzemekR19 dnia 09-06-2015 15:10 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), sedan, 361000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 09-06-2015 15:33 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
A pytanie za sto punktów, czy lepiej chodzi na gazie niż na benzynie? Jeżeli tak to ściąg obudowę dolotu na przepustnicy i za silnikiem idzie wężyk wchodzący w kolektor dolotowy za przepustnicą i idący do takiej czarnej prostokątnej skrzyneczki na grodzi nad cewką zapłonową z napisem "GM" bo to jedyna część w tym aucie od Opla (mapsensor), przerabiałem to w dwóch autach, wężyk musi być cały, nie popękany ani nie zapchany. Sprawdzić to możesz też w ten sposób, że wyciągniesz mapsensor z zatrzasków i nie odpinając zielonej wtyczki z trzema przewodami odepniesz wężyk, jeżeli praca silnika się nie zmieni lub pogorszy się tylko nieznacznie to wężyk jest do wymiany, po za tym znacznie bardziej odczuwalne jest to jeżeli silnik chodzi na benzynie niż na gazie (instalacja II generacji działa na zasadzie podciśnienia a nie komputerowo sterowanego wtrysku, który dawkuje paliwo na podstawie wskazań tego ustrojstwa). Czarny dym oznacza za bogatą mieszankę, jak pali olej to masz niebieskawe spaliny, szczególnie zaraz po odpaleniu silnika i szaro-niebieski gęsty dym gdy mocno wciśniesz pedał, jak leje do cylindra płyn chłodniczy masz białe obłoki pary z wydechu. Kolejnym elementem jest sonda lambda, gdy nie działa lub nie wskazuje prawidłowo ECU przerzuca się w tryb awaryjny i leje paliwo ciurkiem.
@PrzemekR19 wydech zżarty może i tobie nie przeszkadza, ale diagnoście przy okazji pieczątki w dowodzie będzie przeszkadzać... ;-) "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |