02 Maja 2024 04:58:24
Zdjęcia użytkowników
lukasz609 Bonio
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TOWARZYSKIE » Hyde Park
 Drukuj temat
Swap 
themati93r
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2015 18:55
Awatar


Postów: 248

Data rejestracji: 07.03.2014 15:22
Skąd: lubuskie
Rzepin

Witam, mam okazję kupić silnik f3p 110 km i moje pytania są takie co potrzebuje dokładnie do swap. Silnik wiązka silnika komputer ( komp bez imo) odlot wraz z puchą na filtr czy mój kolektor będzie pasował czy go potrzebuje pompę wspomagania mam więc też odpada czy to wszystko wystarczy do kompletnego swapu?
dodam jeszcze, że posiadam lpg a w tym silniku była sekwencja moja instalacja ma około 2 miesiące jest nowa i czy ona będzie pasowała i jaki mikser potrzebuje do tego silnika ?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 187360km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 14-07-2015 18:55
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2015 19:18
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

osprzętu generalnie nie potrzebujesz, możesz wszystko co do silnika z przodu jest przykręcone wsadzić ze swojego

jeszcze pompa paliwa bo dla wielopunktu jest wydajniejsza

a tego silnika nie możesz kupić z instalacją lpg co w nim była? mikser a sekwencja to niebo a ziemia

musiałbyś dokupić inny mikser. do tego parownik będzie za słaby bo teraz pewnie masz "100hp"

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
themati93r
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2015 19:23
Awatar


Postów: 248

Data rejestracji: 07.03.2014 15:22
Skąd: lubuskie
Rzepin

@Kujtek mój parownik jest do 130 km lub 150, a moje lpg nie da rady nie chce tej sekwencji choć wiem, że jest dobra. a mikser jak już chce kupić to jaki musiał bym mieć? a i jak jest sekwencja to nie ma przypadkiem wierconego kolektora ? kurde :/

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 187360km
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2015 19:30
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

to parownik będzie na styk

co twoje lpg? przełożysz parownik, zaworów pod maską i przewodów miedzianych nie ruszaj, silnik krokowy i centralkę ze swojego wrzucisz

stary mikser nie podejdzie, musisz kupić do f3p-700.

jest wiercony. najwyżej jak są króćce wkręcone to zaślepisz je i tyle

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
themati93r
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2015 20:32
Awatar


Postów: 248

Data rejestracji: 07.03.2014 15:22
Skąd: lubuskie
Rzepin

@Kujtek to mój parówki zostanie i moja centrala tez może być?
Tylko zaślepić otwory od sekwencji. Mój krokowy tez ok tylko nowy mikser o gazu podłączenie instalacji pod silnik i gitara tak?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 187360km
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2015 20:48
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

no i emulator wtrysków trzeba
po podpięciu do gaziarzy na ustawienie

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
misha
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 15-07-2015 15:41
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

prościej będzie przełożyć silnik razem z gazem wiązkę masz juz pociętą przełącznik masz pewnie ze wskazaniem więc może pasować zależy tylko czy twój z sekwencją pod względem firmy nie pokłóci ... multi ma słabą i sztywną rurę dolotową i przy zakładaniu miksera może strzelić... a znaleźć sprawną to ciężka sprawa...
Moim zdaniem jak masz multi ładuj sekwencję Wink
Pozdr
M

Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
dj_mafiozo
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 16-07-2015 12:47
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Do F3PMa jedynym słusznym wyborem jest sekwencyjny wtrysk gazu, tym bardziej jeżeli bierzesz silnik, który już pracował na sekwie.
I niech zgadnę, silnik to ten od Fediego (@fed21) z RSi, ten który ja miałem od niego brać? Jeżeli tak to ten silnik w cabie RSi trafił do niego już bez rzeczonej sekwencji z pozaślepianymi dziurami w kolektorze.
Tak jak @misha mówi, największym problemem przy multi ze zwykłym mikserem jest rura dolotu łącząca puchę filtra z przepustnicą, bo jest sztywna i łatwo może pójść w drobny mak jak będzie wystrzał gazu, a dostanie drugiej graniczy niemal z cudem, oczywiście pozostaje zawsze opcja ASO, tylko koszt większy niż kompletnego silnika do swapu.
Natomiast cały osprzęt na pasku podchodzi z F3Na, tak samo układ chłodzenia, co potrzebne do swapu jednego eFa SOHC na innego to słupek z kolektorami i przepustnicą, dolot, wiązka silnika i sterownik oraz niektóre czujniki. Sonda lambda jest inna i jest gdzie indziej wkręcona, więc przydałyby się również portki od F3Pka MPI łącznie z sondą.
Sam u siebie pod maską mam F3Pka tylko mono swapowanego po F3Nie L740 i osprzęt na pasku (potem wymieniłem jeszcze altka Valeo 70A na DR 80A, który był ściągnięty z kolejnego F3Na i dodatkowo zabrałem na wszelki wypadek pasek osprzętu mimo że piszczał jak było wilgotno, ale od tego czasu leży w bagażniku w razie gdyby odpukać był potrzebny), chłodnica łącznie z wężami jest zostawione od wyczyna i nie ma żadnej różnicy poza tym, że węże chłodnicy idą przy puszce filtra a nie przy wentylatorze. A silnik utrzymuje idealnie temperaturę. Mały obieg się nieco różni między monowyczynem a F3Pkami, więc dobrze by było mieć to razem z silnikiem do swapu.


Treść dodana dnia 16 lipiec 2015 13:27:

A co do pompy paliwa, no niby jest mocniejsza, ale Fed jak ściągnął bak w tym RSi to była tam pompa od F3Na i chodziło to i ciągnęło równo.

Edytowane przez dj_mafiozo dnia 16-07-2015 13:27
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
misha
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 16-07-2015 15:09
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

dj_mafiozo napisał(a):
dostanie drugiej graniczy niemal z cudem, oczywiście pozostaje zawsze opcja ASO, tylko koszt większy niż kompletnego silnika do swapu.

W aso niedostępna z francji też nie ściągniesz bo nie ma Sad
Pozdr
M

Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
dj_mafiozo
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 16-07-2015 21:18
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@misha ktoś mi kiedyś mówił, że mają do ściągnięcia, cena uwaga prawie trzy tysiące, widocznie się skończyły...

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Kujtek
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 16-07-2015 21:24
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

dwa łączniki silikonowe, cztery opaski oraz rura metalowa z jednej strony sklepana na owal i macie to z głowy
a jak ktoś ma ciśnienie na wygląd fabryczny to łączniki czarne, rura na czarno i z głowy

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Lesiu11
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 16-07-2015 22:42
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

dodam, że łącznik w wymiarze 76mm pasuje na tą owalną przepustnice

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
dj_mafiozo
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 17-07-2015 08:57
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@Kujtek Ciśnienie na wygląd fabryczny? A widziałeś co ja zrobiłem ze swoją rurą dolotową? Działa? Działa! I dodatkowo izoluje od węży okładu chłodzenia, które tuż obok idą do zbiornika wyrównawczego... Wink

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
misha
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 17-07-2015 10:28
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Działa można dać wszystko na niebieskich gumach i błyszczących alu rurkach wkręcić czujniki na silikonie zamiast puszki stożek w obudowie lub bez ale nie będzie to ori dolot, zawsze można pęknięcie równie dobrze okleić taśmą albo wsadzić rurę w środek ale chyba nie oto chodzi...

Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
dj_mafiozo
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 17-07-2015 10:40
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@misha Ja właśnie okleiłem pęknięcie taśmą wzmacnianą aluminiową i to nie tylko pęknięcie (na przegubie), ale całą rurę, działa? Działa. Jest ori rura? Jest, a że nie jest czarna guma na wierzchu tylko srebrna taśma, jak założyłem z powrotem nawet za bardzo się nie rzuca w oczy, co widać na załączonym obrazku. A dodatkowym atutem jest izolacja termiczna od węży do zbiornika wyrównawczego, które normalnie niemal jej dotykają.

[img]http://i58.tinypic.com/2e1rqtl.jpg[/img] is not a valid Image.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: