Nawigacja
Menu główne
Forum
Klubowicze
Logowanie/Rejestracja
Najbliższe spoty
Zobacz temat
Kujtek ![]() |
Dodany dnia 25-07-2015 19:22 |
![]() ![]() Klubowicz #0475
Postów: 7639 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
to normalne że ten silnik tak długo jest gorący?
wystarczy pojechać do sklepu, wrócić do domu, temperaturę złapie odpowiednią a po zgaszeniu to ze 3 godziny muszę czekać żeby pogrzebać bo się go dotknąć nie da taki gorący hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl ![]() |
Dodany dnia 25-07-2015 19:22 |
![]() |
|
grzes70 |
Dodany dnia 25-07-2015 19:48 |
![]() Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
W zimie bedziesz miał lepiej ![]() Tak,silniki potrafią dość długo trzymać temperaturę.Trochę pomaga otwarcie maski. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 27-07-2015 09:25 |
![]() Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@Kujtek Wszystkie eFy, się szybko nagrzewają i długo trzymają temperaturę po zgaszeniu. Mi to tylko jeszcze brakuje pompki obiegowej, żeby po zatrzymaniu silnika był przepływ przez nagrzewnicę ;-). A co więcej, ostatnio jak takie upały były a auto stało nawet nie centralnie na słońcu tylko w lekkim cieniu, silnik który nie był od wieczora odpalany, godzina powiedzmy 14-15, wkładam kluczyk, przekręcam i wskazówka temperatury ląduje w połowie skali. Te silniki mają żeliwny blok z suchymi tulejami, który długo utrzymuje temperaturę i się bardzo powoli wychładza (oczywiście zimą gdy masz znacznie poniżej zera szybciej), natomiast aluminiowa głowica sprawia, że silnik się szybko nagrzewa bo aluminium jest świetnym przewodnikiem ciepła, a obieg płynu chłodniczego powoduje równomierne nagrzewanie całego silnika (gdy strzeli pasek chociażby głowica po chwili od uruchomienia zimnego silnika jest gorąca a blok w dalszym ciągu zimny).
Treść dodana dnia 27 lipiec 2015 09:31: Latem jak ciepło na dworze, auto stojące pod wiatą od zachodu/północy, które wróciło chociażby ze sklepu oddalonego kilka kilometrów po południu do późnego wieczora (tak naprawdę dopóki nie zacznie się wychładzać na dworze) trzyma temperaturę taką jak dopiero zgaszony. Edytowane przez dj_mafiozo dnia 27-07-2015 09:31 "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 143908km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 11300km Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 180100km Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 Moje auto: Renault Scenic I RXi, Phase II, 2000r., F4R 2,0 16v (1998/140 KM), benzyna+LPG, 244000km
|
Przejdź do forum: |