Menu główne
Forum
Klubowicze
Funkymis |
Dodany dnia 08-10-2015 19:21 |
Postów: 9 Data rejestracji: 08.10.2015 19:08 Skąd: łódzkie Koluszki |
Witam Jestem po wymianie płynu chłodniczego wraz z odpowietrzeniem. Mianowicie jest taki problem że temperatura jaką mi pokazuje wskaźnik jest to ostatnia kreska przed apostrofem i trzema kreskami kiedy stoję w korku. Właśnie wtedy załącza się wentylator, jeśli jadę kreska jest między 3 a 4 kreską. Mechanik powiedział że ciśnienie powinno takie być, i jest wszystko ok, może czujnik źle pokazuje ale przed wymianą pokazywał dobrze. Wąż do silnik jest spuchnięty i twardy, wąż dolny od chłodnicy zazwyczaj ma niższą temperature. Gdy odkręcam kurek oczywiście leci para i woda podbija do góry. Mechanik twierdzi że jest wszystko okej a na moje oko temperatura jest zbyt wysoka lub ciśnienie bo wąż wygląda jakby miał wybuchnąć. Prosze o szybką odpowiedź zanim jeszcze nic się poważnego nie stało, dzięki wielkie. Może jakaś rada naprowadzająca Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 22000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 08-10-2015 19:21 |
tomek1405 |
Dodany dnia 08-10-2015 19:54 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Waz niepowinien byc twardy Twardy moze byc ze starosci oblepiony w srodku albo za duze cisnienie brak odpowietrzenia. Wskaznik temp jesli wentylator zalacza to najprawdopodobniej zle wskazuje czujnik. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Magister |
Dodany dnia 08-10-2015 20:45 |
Postów: 364 Data rejestracji: 03.04.2010 19:49 Skąd: małopolskie Tarnów |
Chłodnica ma na górze odpowietrznik, poza tym procedura odpowietrzania polega na dwukrotnym włączeniu wentylatora. Polecam odpowietrzyć na otwartym korku w zbiorniczku i ugniatać węże.
P.s. wypełnił profil samochodu, żebyśmy mogli Ci lepiej pomóc. Obecnie: Volkswagen Jetta, Mk III, 1995r., benzyna, VR6 AAA (2792/174KM), sedan, 64 000mil
Obecnie: Opel Zafira II, Phase I, 2005r., benzyna, Z18XER (1796/140KM), hatchback, 136 500km Moje auto: Renault Vel Satis, Phase I, 2002r., F4RT-762 (1998/163KM), hatchback, benzyna+LPG, 126870km
|
Funkymis |
Dodany dnia 08-10-2015 21:13 |
Postów: 9 Data rejestracji: 08.10.2015 19:08 Skąd: łódzkie Koluszki |
A więc przed chwilą poszedłem odpowietrzać ale już jest odpowietrzony, zaczeło wywalać wodę ze zbiorniczka na zewnątrz po nagrzaniu a wentylator się nie właczył. Poszedłem na stacje po płyn dolałem do max i rozbieram gumke z czujnika a tam wypięty czerwony kabelek, wpiąłem, teraz pokazuje na wolnych temperature jedna mini kreseczke za 3 główną, wentylator się nie włącza,
Treść dodana dnia 08 październik 2015 21:21: Jednak ten czujnik był to czujnik spalania stukowego, ale w każdym razie musze zaizolować i już jest wpięty, a na wolnych tak jak mówie temperatura jest teraz za 3 kreska Edytowane przez Funkymis dnia 08-10-2015 21:21 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 22000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 08-10-2015 21:52 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@Funkymis
wentylator uruchamia ci się przy niebieskiej kresce na tym obrazku tak? hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Funkymis |
Dodany dnia 08-10-2015 21:56 |
Postów: 9 Data rejestracji: 08.10.2015 19:08 Skąd: łódzkie Koluszki |
Nie uruchomił się na niebieskiej,płyn petrygo wywaliło ze zbiornika na otworzonym korku, po dolaniu trzyma temperaturę na niebieskiej na wolnych bez jazdy obecnie. Podczas jazdy w korkach dobija do ostatniej białej i wtedy się załącza wentylator
Treść dodana dnia 08 październik 2015 21:59: Jutro sprawdze z rana stan oleju i jak wygląda bo ucieka z simeringów po zgaszeniu. Korek od oleju czysty a w płynie chłodzącym nie widać sladów oleju, wiec obecnie wykluczam uszczelke(daj boże żeby nie). Edytowane przez Funkymis dnia 08-10-2015 21:59 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 22000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 08-10-2015 22:29 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@Funkymis układ chłodzenia masz w aucie ciśnieniowy. oznacza to że do poprawnego działania musi być szczelny. na zbiorniczku wyrównawczym znajduje się korek który pełni funkcję zaworu ciśnieniowego, utrzymuje on układ pod ciśnieniem 1.2bara (jeśli dobrze pamiętam)
nie rób takich rzeczy że grzejesz auto bez zakręconego korka bądź odkręcanie korka na gorącym silniku. możesz się poparzyć Treść dodana dnia 09 październik 2015 18:17: jak rozgrzejesz silnik do tej 5 kreski to weź miernik i sprawdź opór czujnika temperatury dla sterownika ten czujnik jest od przodu silnika, po prawej stronie, pod pierwszą świecą od prawej strony, ma kolor kremowy jak zmierzysz to nam powiedz ile wyszło, ustaw zakres od 0 do 1000ohm Edytowane przez Kujtek dnia 09-10-2015 18:17 hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Funkymis |
Dodany dnia 09-10-2015 18:23 |
Postów: 9 Data rejestracji: 08.10.2015 19:08 Skąd: łódzkie Koluszki |
Nie posiadam miernika, lecz tak jak napisałem autko dziś z powrotu z pracy temperaturę miało ładną tyle że nawiewy miałem na full ustawione a leciało średnio ciepłe powietrze bywało lepiej. Jutro z tą sprawą z rana zgłaszam się do mechanika i myślę że na 67% jest to termostat. a na 33% że to czujnik temperatury. Bezpieczniki też od wentylatora sprawdzałem no ale jednak dobry Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 22000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 09-10-2015 18:36 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@Funkymis termostat możesz wymienić samemu, wszystko jest na wierzchu
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Funkymis |
Dodany dnia 09-10-2015 18:43 |
Postów: 9 Data rejestracji: 08.10.2015 19:08 Skąd: łódzkie Koluszki |
ale znowu coś mogę spierniczyć, jak wymieniałem wodę na płyn to nie odpowietrzyłem i sie zaklinował ten świr (termostat), ja to tylko mam ręke do swojego fachu a jak się dobieram do auta to wszystko odłączam dotykam i później tylko koszty. Fajnie jest pomajsterkować i to bardzo lubię ale zostawię to specowi. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 22000km
|
|
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 09-10-2015 19:40 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Przy termostacie raczej się nie da nic zepsuć, chyba że będziesz go próbował na siłę wsadzić odwrotnie Renówki mają akurat odpowietrznik w chłodnicy ale większość aut nie ma - wtedy zalewasz, odpalasz, zakręcasz korek i kontrolujesz płyn aż do załączenia wentylatora. Od nieodpowietrzenia termostat się nie zablokuje, nie wiem skąd taka myśl Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 10-10-2015 15:18 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
I nikt nawet nie zwrócił uwagi na to, że jak płyn wywala zbiorniczkiem to układ nie jest odpowietrzony. Nie wiem, kto wymieniał płyn ani jak odpowietrzał, ale w dalszym ciągu jest powietrze w układzie skoro wywala go korkiem.
Sprawdź poziom płynu na zimnym silniku, a następnie nie zakręcając korka odpal silnik i zostaw go na wolnych obrotach, wyłącz wentylator nawiewu, załóż grube rękawiczki i zacznij powoli, ale mocno ugniatać oba węże do chłodnicy kontrolując czy się nagrzewają i cały czas poziom płynu. Poza tym zwróć uwagę, czy przelewa się od góry w zbiorniczek. Górny wąż zacznie się nagrzewać dopiero jak termostat zacznie się otwierać i od tego momentu go ugniataj. Raz na jakiś czas przegazuj silnik zwracając uwagę, czy poziom płynu nie wzrasta gwałtownie. W między czasie pilnuj wskaźnika na zegarach i gdyby zaczęła wychylać się powyżej połowy między 3 a 4 kreską natychmiast zgaś silnik, tak samo jakby wywaliło płyn ze zbiorniczka. Kolejną czynnością jest kontrolowanie, czy nagrzewa się cała chłodnica, a zwłaszcza jej najdalszy punkt czyli tuż obok odpowietrznika (przy prawej lampie, nieopodal tabliczki znamionowej auta). Kiedy zacznie tam się nagrzewać zgaś silnik i poluzuj odpowietrznik. powinny zacząć uchodzić bąbelki to jeszcze bardziej go poluzuj i zakręć mocno z powrotem kiedy zacznie się z niego wylewać czysty płyn ciurkiem. Gdy będzie ubywać płynu, a powinno to dolewaj do zbiorniczka tak, aby utrzymać cały czas na MAX. Odpal silnik i pozostaw go chodzącego aż włączy się i wyłączy wentylator chłodnicy, a następnie zgaś, uzupełnij płyn i jeszcze raz odkręć odpowietrznik. Uzupełnij płyn, zakręć korek zbiorniczka, wsiądź do auta, odpal silnik i włącz ogrzewanie. Powinno być dobrze. Poczekaj aż wentylator się ponownie załączy, powinien wówczas niewiele ponad 3 kreską na wskaźniku i poczekaj aż się wyłączy. Jak się wyłączy to gratulacje, układ został odpowietrzony. UWAGA! Nie odkręcaj korka na nagrzanym silniku, jeżeli już koniecznie musisz to przez szmatkę i bardzo powoli. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Funkymis |
Dodany dnia 10-10-2015 17:26 |
Postów: 9 Data rejestracji: 08.10.2015 19:08 Skąd: łódzkie Koluszki |
Zrobione, przyczyną był termostat, nie włączał się wiatrak bo termostat był zacięty. Pozdrawiam i dzięki Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 22000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |