29 Marca 2024 09:45:53
Zdjęcia użytkowników
chomik89 kwasu
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
Muli przy pierwszym przełączeniu na gaz 
waldi95
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 30-11-2015 20:33
Awatar


Postów: 187

Data rejestracji: 20.11.2008 14:13
Skąd: wielkopolskie
Turek

Witam
Mam taki nie typowy problem z instalacją lpg na sterowniku Bingo M , przy pierwszym przełączeniu z benzyny na gaz auto muli i nie przyśpiesza , jak puszczę pedał gazu to zgaśnie . Ponowne przełączenie na benzynę i od razu na gaz likwiduje problem. Co morze być przyczyną takiego zachowania instalacji ?
Dodam że instalacja założona w kwietniu zeszłego roku filierek przy zaworze wymieniony po roku. zawory czyszczone ostatnio jakieś 2 tygodnie do tyłu, instalacja ustawiona że poniżej 18stopni nie przełącza .

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 30-11-2015 20:33
Awatar
szafran29
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 30-11-2015 21:36
Awatar


Postów: 351

Data rejestracji: 06.11.2009 11:25
Skąd: lubuskie
Szprotawa

na cieplym silniku jest juz ok?

Było R19, teraz Audi a3 1.8T, Scenic 1.6 16v, Laguna 1.8 8v i Mazda RX8 1.3Smile

Moje auto: Audi a3 1.8T, benzyna+LPG, 220000km
 
waldi95
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 30-11-2015 21:45
Awatar


Postów: 187

Data rejestracji: 20.11.2008 14:13
Skąd: wielkopolskie
Turek

Na ciepłym nie ma problemów , tylko przy pierwszym przełączeniu jest tak że nie idzie . Jak jadę silnik osiągnie te 18 stopni i się przełączy , zacznie mulić wytłaczam gaz przyciskiem i włączę po jakiś 2 - 3 sekundach zaskakuje i idzie normalnie .

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 30-11-2015 21:56
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

może ciut za niski próg przełączenia?
a jak odpalisz zimny silnik na pb, zagrzejesz go trochę bardziej niż te 18 stopni (30-35) i wtedy przełączysz to też problem występuje?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
waldi95
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 30-11-2015 22:09
Awatar


Postów: 187

Data rejestracji: 20.11.2008 14:13
Skąd: wielkopolskie
Turek

Temperaturę już testowałem do jakiś 40 stopni , co dzień przestawiana wyżej od dołu . I za każdym razem rano to samo. za pierwszym razem muli i wytłaczam i włączam i jadę dalej .

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 30-11-2015 22:12
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

jak masz wpięty parownik w układ chłodzenia?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
waldi95
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 30-11-2015 22:18
Awatar


Postów: 187

Data rejestracji: 20.11.2008 14:13
Skąd: wielkopolskie
Turek

bym musiała dokładnie zobaczyć , ale też zeszłej zimy było dobrze zero problemów i ustawione było na 14 stopni .

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
 
jonowaty
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 30-11-2015 23:06
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

może nakładanie się faz przejścia Benzyna / Gaz jest za długie ?

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
szafran29
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 30-11-2015 23:21
Awatar


Postów: 351

Data rejestracji: 06.11.2009 11:25
Skąd: lubuskie
Szprotawa

jaki parownik?

Było R19, teraz Audi a3 1.8T, Scenic 1.6 16v, Laguna 1.8 8v i Mazda RX8 1.3Smile

Moje auto: Audi a3 1.8T, benzyna+LPG, 220000km
 
lukasz609
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 01-12-2015 10:04
Awatar


Postów: 932

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

Czas nakladania paliw jedz do gaziarza niech opozni ta zwloke bo auto dziala na pb i lpg z tego co piszesz.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
misha
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 01-12-2015 12:55
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Z prostych rzeczy sprawdź szczelność przewodów za parownikiem bo może coś gdzież ucieka a jak nie to albo za długo się nakładają paliwo z gazem, albo nie masz tej opcji ustawionej i jest odwrotnie czyli nie masz już paliwa a gaziu jeszcze nie ma... ja stawiam na tą druga opcję bo jak przełączysz na paliwo to w tym czasie gaz zdąży dopłynąć do silnika bo jak ciśnienie zostało puszczone to go tak szybko nie zatrzymasz...
Pozdr
M

Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
waldi95
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 01-12-2015 16:03
Awatar


Postów: 187

Data rejestracji: 20.11.2008 14:13
Skąd: wielkopolskie
Turek

Kujtek - parownik jest podpięty na trójnitka do zbiornika wyrównawczego i nagrzewnicy tak jak zaznaczone na foto http://www.fotosi...e298319daf
jonowaty - nakładanie benzyny na gaz ustawione jest na 0,3 sek
szafran29 - a parownik jest z założenia Polski taki jak w tym linku http://www.palaca...lektronik/
a reszta ustawień wygląda tak ;
http://www.fotosi...e75e88c074
http://www.fotosi...0eac5d620e
http://www.fotosi...229ac512ad
Gazownik już szukał i czyścił zawory, parownik i nic nie znalazł . I według niego wszystko jest ok.
A jak się podczas jazdy przełączy samo na gaz to i tak muli lub gaśnie

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
 
Kujtek
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 01-12-2015 16:13
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

f3n mono z manualem nie posiada TPS, możesz ewentualnie wziąć sygnał leżącej przepustnicy na silniczku krokowym i sygnał pełnego otwarcia przepustnicy

może właśnie te 0.3 sekundy to za krótko? próbowałeś zwiększyć?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
waldi95
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 01-12-2015 16:29
Awatar


Postów: 187

Data rejestracji: 20.11.2008 14:13
Skąd: wielkopolskie
Turek

Gazownik ustawiał nakładanie mieszanki na 0,7 i jak się przełączało to dopiero była tragedia na 0,3 jest lepiej i nie ma takiej dziury wielkiej, to się tylko dzieje z rana lub jak postoi około 12 godzin i się odpala i jedzie.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
 
lukasz609
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 01-12-2015 17:41
Awatar


Postów: 932

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

ja bym na twoim miejscu wywalił to bingo i założyć zwykła centralkę WR czy STAG za 20-30zł do tego przekaźnik rozłączyć wtrysk i tyle zero problemu z nakładaniem i sondami Pfft

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
Kujtek
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 01-12-2015 18:41
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@waldi95 a gdzie ci podpiął się gazownik do "tps"?
próbowałeś czas nakładania 0 sekund i przełączanie przy opadających obrotach np. 2500-3000?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
waldi95
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 01-12-2015 19:20
Awatar


Postów: 187

Data rejestracji: 20.11.2008 14:13
Skąd: wielkopolskie
Turek

Kujtek - niestety nie mam pojęcia pod co się podpoił z tym tps , nakładanie było ustawiane minimalnie na 0,3 a obroty były ustawiane testowane do max 2200 i wtedy też był siłownik wolnych obrotów ustawiony żeby przy odpalaniu nie podbijało wyżej niż 2000 tysiące na benzynie bo od razu się na gaz przełączał .

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
 
Kujtek
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 01-12-2015 19:38
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

a ustaw interfejsem tps na brak

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
waldi95
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 02-12-2015 20:42
Awatar


Postów: 187

Data rejestracji: 20.11.2008 14:13
Skąd: wielkopolskie
Turek

TPS ustawiłem na brak , ale różnicy raczej nie ma na ciepłym silniku obroty częściej spadają do 750 . Jutro zobaczę jak będzie rano na zimnym silniku i popatrzę pod co pan gazownik Włazałek się podpoił z tpesem



Po sprawdzeniu szczelności i próbach z różnymi ustawieniami gazu dalej to samo się dzieje po pierwszym przełączeniu na gaz po nocy . Gaz zaskoczy po osiągnięciu temperatury ustawionej na 20 stopni , ale jedzie tak jak by nie dostawał pełnej dawki gazu . Dopiero po przełączeniu na benzynę i z powrotem na gaz idzie normalnie.
Jakieś ktoś ma jeszcze pomysły co by mogło być nie tak?

Edytowane przez waldi95 dnia 06-12-2015 19:19
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
 
Kujtek
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 06-12-2015 19:26
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

masz możliwość podmiany parownika na inny do testu?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: