Menu główne
Forum
Klubowicze
pawee79 |
Dodany dnia 01-01-2016 14:46 |
Postów: 43 Data rejestracji: 21.08.2015 10:21 Skąd: zachodniopomorskie Koszalin |
witam Mam taki problem z akumulatorem,po naładowaniu go potrafię jeździć tylko na nim około tygodnia-dojeżdżam około 50 km do pracy w dwie strony i przychodzę rano i koniec akumulatora.Wymieniłem klemy na nowe bo były jeszcze oryginalne zakręcane i były luźne jak się zakładało ale okazało się że nic to nie zmieniło.W końcu pojechałem na sprawdzenie akumulatora do punktu i co się okazało z wydruku może po kolei: Test akumulatora: napięcie: 12,38V pojemność akumulatora :360 EN zmierzona pojemność : 250 EN Test rozruchu: Rozruch:10,05V Czas:1,47s Test Ładowaniauruchomiony silnik) Bez obciążenia:14,26V Z obciążeniem(włączone światła długie i dmuchawa na maksa):11,83V Więc wyszło że jest za małe napięcie podczas obciążenia,moje podejrzenia są takie że jest to wina alternatora czy może się mylę? Czy jest to droga naprawa? A może ktoś ma inne przypuszczenia? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 222000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 01-01-2016 14:46 |
Kujtek |
Dodany dnia 01-01-2016 15:03 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
no jak nic alternator nie daje rady
regulator napięcia zmień na sam początek hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Artutitu82 |
Dodany dnia 01-01-2016 16:11 |
Postów: 291 Data rejestracji: 09.07.2009 21:37 Skąd: świętokrzyskie Opatów |
Mi alternator robił też kiedyś psikusy. Lądował aż do momentu gdy silnik się porządnie nie zagrzal.wtedy działał w drugą stronę nie raz nie szło auta odpalić.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., B+LPG, To już historia
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 359555km
|
pawee79 |
Dodany dnia 01-01-2016 16:29 |
Postów: 43 Data rejestracji: 21.08.2015 10:21 Skąd: zachodniopomorskie Koszalin |
a idzie samemu zmienić ten regulator napięcia i czy jest to skomplikowane i jak do tego się zabrać? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 222000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 01-01-2016 16:39 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
jak masz sprawną chociaż jedną dłoń to tak
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
pawee79 |
Dodany dnia 01-01-2016 16:55 |
Postów: 43 Data rejestracji: 21.08.2015 10:21 Skąd: zachodniopomorskie Koszalin |
tak mam sprawna a w którym miejscu jest ten regulator i jak go się wymienia jest lutowany czy przykręcany? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 222000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 01-01-2016 17:00 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
zależy od tego jaki masz alternator, jak od tylu jest plastik to na wierzchu przykręcony na dwie śruby, jak tył cały aluminiowy to masz dziadostwo delco remy 80a
najlepiej pokaż jaki masz hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
pawee79 |
Dodany dnia 01-01-2016 17:12 |
Postów: 43 Data rejestracji: 21.08.2015 10:21 Skąd: zachodniopomorskie Koszalin |
ok jutro zrobię zdjęcie i podeślę.Wiem tylko że mam na wierzchu u góry przykręcone kable i chyba kostkę bo sam odkręcałem i czyściłem bo była zaśniedziała
Treść dodana dnia 01 styczeń 2016 20:08: witam udało mi się porobić zdjęcia ale nie mogę ich dodać nie wiem czemu? Edytowane przez pawee79 dnia 01-01-2016 20:08 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 222000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 01-01-2016 20:12 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
a, dobra, działa ci jednak
http://renault19....o_id=14486 bez problemu ci w pierwszym lepszym motoryzacyjnym sklepie sprzedadzą coś takiego: http://allegro.pl...75888.html hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
pawee79 |
Dodany dnia 01-01-2016 20:31 |
Postów: 43 Data rejestracji: 21.08.2015 10:21 Skąd: zachodniopomorskie Koszalin |
oto zdjęcia które zrobiłem Treść dodana dnia 01 styczeń 2016 21:14: A jaką mamy pewność ze to jest regulator napięcia? i słyszałem że lepiej kupić jakiś porządny regulator napięcia. i jakie dane mam podać w sklepie?
pawee79 dodał/a następującą grafiki:
Edytowane przez pawee79 dnia 01-01-2016 21:14 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 222000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 01-01-2016 21:26 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
bardzo często to regulator pada i zarazem jest najtańszą rzeczą do wymiany
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
pawee79 |
Dodany dnia 01-01-2016 21:58 |
Postów: 43 Data rejestracji: 21.08.2015 10:21 Skąd: zachodniopomorskie Koszalin |
a czy w ogóle można sprawdzić jakoś ten regulator napięcia żeby mieć pewność że to on padł? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 222000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 01-01-2016 22:20 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
regulator jest nierozbieralny i jedna opcja to montaż nowego
chyba że masz możliwość pożyczenia na chwilę regulatora z innej renówki z podobnym alternatorem to wtedy możesz się upewnić że jest do wymiany mimo wszystko zdemontuj regulator i sprawdź stan szczotek oraz czy bieżnie alternatora nie są wytarte hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
pawee79 |
Dodany dnia 01-01-2016 22:45 |
Postów: 43 Data rejestracji: 21.08.2015 10:21 Skąd: zachodniopomorskie Koszalin |
A jak go wymienię to trzeba sprawdzić ponownie miernikiem pod obciążeniem i ile powinno pokazywać? Czy jest jakiś problem w tym rozruszniku z wymianą regulatora? Rozumiem że szczotki pokażą się po zdjęciu regulatora? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 222000km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 01-01-2016 22:55 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
W alternatorze Valeo masz o tyle dobrze, że masz regulator na wierzchu i szczotki tak samo, są pod tą czarną plastikową obudową i ja bym się cieszył z tego powodu, że masz alternator Valeo, chociaż sam nie jestem zadowolony mając go założonego ponownie z konieczności (awaria w trasie alternatora Delco Remy). Tu przynajmniej nie musisz rozbierać całego alternatora aby się dostać do czegokolwiek. Rozebrać jak rozebrać, ale potem złożyć z powrotem alternator Delco bywa problem ze względu na szczotki ;-) Więc bym się cieszył, że w tym, który masz wszystko jest na wierzchu i jak się uprzeć to nawet nie trzeba go wyciągać z auta, wystarczy odłączyć akumulator, wyciągnąć wtyczkę z wzbudzeniem i kontrolką, odkręcić oba oczka (plus i masa) i bez luzowania paska bez problemu można wymienić regulator.
Natomiast po wymianie gdy weźmiesz miernik w łapę to pod obciążeniem napięcie nie powinno spaść poniżej 14 V na wolnych obrotach. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
pawee79 |
Dodany dnia 01-01-2016 23:10 |
Postów: 43 Data rejestracji: 21.08.2015 10:21 Skąd: zachodniopomorskie Koszalin |
Ok dzięki za wyczerpującą odpowiedź a w sklepie wystarczy podać model alternatora czyli Valeo 2541119 i jakiej firmy są najlepsze? Czy poprosić też o szczotki i je wymienić? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 222000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 01-01-2016 23:19 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@pawee79 raczej ciężko będzie znaleźć coś innego niż chińczyk za ~30zł
podaj albo ten numer co napisałeś albo A13N159, nie będzie problemu, regulator do tego alternatora pasuje do wielu innych alternatorów szczotki są wbudowane w regulator hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
pawee79 |
Dodany dnia 01-01-2016 23:32 |
Postów: 43 Data rejestracji: 21.08.2015 10:21 Skąd: zachodniopomorskie Koszalin |
ok dzięki jutro przed pracą skoczę do sklepu i postaram się kupić a w poniedziałek wymienić bo mam wolne i dam znać czy poprawiło się ładowanie pod obciążeniem. A jak sprawdzić czy bieżnie alternatora są wytarte? A jeśli są wytarte to co robić? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 222000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 01-01-2016 23:58 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@pawee79 będziesz widział czy są głębokie rowki zrobione przez szczotki
jak są wytarte to trzeba zmienić hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
pawee79 |
Dodany dnia 02-01-2016 00:05 |
Postów: 43 Data rejestracji: 21.08.2015 10:21 Skąd: zachodniopomorskie Koszalin |
ok będę sprawdzał jak zdemontuje. Czy idzie samemu to wymienić,jak to wygląda i jakie są koszty? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1996r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 222000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |