Menu główne
Forum
Klubowicze
Backuss |
Dodany dnia 14-01-2016 20:02 |
Postów: 70 Data rejestracji: 17.06.2015 21:42 Skąd: dolnośląskie Bierutów |
Witam. Z przodu mam elektryczne szyby z tyłu manualne. Jak zamknąć szybę pasażera z przodu? Akumulator jest naładowany. Szyba kierowcy działa bez najmniejszego problemu. Nie mogę ruszyć szyby ani przełącznikiem od strony pasażera ani od strony kierowcy. Wcześniej mogłem otworzyć chociaż szybę a zamykanie szło tragicznie opornie, a żeby domknąć trzeba było ciągnąćją do góry. Teraz nie mogę nawet jej bardziej otworzyć, nic nie drgnie po wciśnięciu przełączników. Pierwsze pytanko. Pod które kabelki podłączyć z akumulatora aby zamknąć szybę ? I drugie pytanie. Czy 19-stka ma jakis czujnik zamknięcia/otwarcia szyby? I trzecie pytanie. Ktoś ma jakiś pomysł czym może być to spowodowane? I ostatnie. Jak (opis w skrócie) bezpiecznie wyjąć szybę boczną? (Szukałem już na forum ale albo brak zdjęć (odwołują się do zdjęć) albo nie mogę znaleźć) Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 14-01-2016 20:02 |
dj_mafiozo |
Dodany dnia 14-01-2016 22:40 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
ad 1. Żeby zamknąć szybę na krótko musiałbyś podpiąć bezpośrednio silniczek do akumulatora, cokolwiek uciążliwe, gdyż jest tak umiejscowiony, że wtyczkę wypinasz i wpinasz po omacku.
ad 2. Nie, R19 nie ma żadnego czujnika zamknięcia/otwarcia szyby. Przełącznik sekwencyjny, który masz od szyby kierowcy rozpina stycznik w momencie zwiększonego oporu elektrycznego na obwodzie silniczka, co oznacza, że szyba dalej nie idzie, a silnik próbuje ją jeszcze otwierać/zamykać ad 3. Prowadnice do oczyszczenia i przesmarowania, to klasyczny przykład, szczególnie zimą, tak samo klasycznym przykładem jest to, że szyba kierowcy chodzi normalnie, a szyba pasażera jakby chciała a nie mogła. ad 4. Aby wyjąć szybę musisz ściągnąć boczek drzwiowy, opuścić szybę do jakiejś 1/3 całego skoku mechanizmu, następnie delikatnie wypiąć taką plastikową zawleczkę na bolcu pośrodku szyby trzymającym ją i ustalającym do prowadnicy (pociągnij za wypustkę to wyjdzie, tylko uważaj, żeby nie połamać tej plastkowej zawleczki, zdjąć uszczelki dolne z obu stron szyby i delikatnie wysunąć ją z bolca i wyciągnąć do góry odchylając w strone zewnętrzną auta i przekręcając o 90*. Aby natomiast wyciągnąć mechanizm opuszczania musisz najpierw wyciągnąć szybę, odpiąć wtyczkę od silnika, odkręcić wszystkie śruby (klucz 10 mm) a następnie uzbroić się w cierpliwość i tak wymanewrować całym mechanizmem, aby wylazł z drzwi (wyjdzie tylko w jednej pozycji). Natomiast co do faktu, że nie możesz zamknąć szyby pasażera to dwie sprawy. Pierwszą jest bezpiecznik 30 A nr. 2 (drugi od lewej w górnym rzędzie) w skrzynce z bezpiecznikami - prawdopodobne, że się przepalił jak silnik zaczął stawiać za duży opór, a drugim jest przycisk od elektrycznej szyby po stronie pasażera. Jak nie wina bezpiecznika to zamień je miejscami z tym po stronie kierowcy (ten po stronie kierowcy może być walnięty lub całkowicie odłączony a szyba będzie chodzić, jeżeli będzie ten po stronie pasażera, to tym po stronie kierowcy tym bardziej nie ruszysz szyby nawet o milimetr.) "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Backuss |
Dodany dnia 14-01-2016 22:57 |
Postów: 70 Data rejestracji: 17.06.2015 21:42 Skąd: dolnośląskie Bierutów |
Dzięki wielkie. Jutro sprawdzę bezpiecznki. Szyby nie wyjmę na chwilę obecną ponieważ nie mam warsztatu czy nawet garażu. Mam jeszcze drugie drzwi do reni 19 ale w innym mieście ~80km ode mnie. Będe dopiero po nie jechał. Powymieniam bezpieczniki itp. Przy okazji. Który bezpiecznik jest od centralnego jeżeli wgl jest? Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 14-01-2016 23:08 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
spróbuj wyciągnąć wtyczkę na gumowej złączce drzwi, wtyczka będzie po stronie karoserii
to złącze R4 http://images29.f...081892.jpg rozepnij i daj plus i masę na A7 i B7 albo odwrotnie jak będzie ci się szyba zamykać równie dobrze możesz rozpiąć wtyczkę między drzwiami a budą, wydłubać przycisk z rączki pasażera i bezpośrednio tam dać plus i masę na piny 2 i 6 hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 15-01-2016 02:23 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Jak otworzysz skrzynkę z bezpiecznikami to na pokrywie będą ikonki opisujące każdy bezpiecznik (chociaż niektóre zabezpieczają więcej niż jeden obwód), nie pamiętam już dokładnie który jest od czego, pierwsze dwa są od szyb, od centralnego jest chyba w środkowym rzędzie. Poza tym centralny zamek ma przekaźnik nad bezpiecznikami, taki duży. Ikonki są w kolorach odpowiadających znamionowemu prądowi bezpiecznika dla danego obwodu.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Backuss |
Dodany dnia 31-01-2016 15:13 |
Postów: 70 Data rejestracji: 17.06.2015 21:42 Skąd: dolnośląskie Bierutów |
Minęło dużo czasu ale nie miałem możliwości nic robić. Straszna pogoda i brak garażu robią swoje Odebrałem już wszystkie częśći które miałem do reni. Ale narazie nie potrzebuje z nich części. A więc tak. Aby podnieść/zamknąć szybe z akumulatora należy podłączyć z akumulatora do wtyczki od strony pasażera ( tam gdzie wkłada się przełącznik od sterowania szyb ). Aby podnieść szybę podłączamy kabelkiem MINUS do 6 a PLUS do 2 Aby zamknąć szybę podłączamy odwrotnie --------------------------------- A więc tak. Wychodzi mi że mechanizm jest cały sprawny ale tak czy inaczej z przełącznika szyba się nie podnosi ani nie opuszcza. Ani od kierowcy ani od pasażera. Gdzie mogę szukać problemu i jakie mogły by być tego rozwiązania oraz najważniejsze jak to posprawdzać. Planuję sprawdzić kwestie przełączników, ale co może być jeszcze ? Moje auto: SPRZEDANE, benzyna, 999999km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 31-01-2016 20:17 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@Backuss znajdź gdzie w kostce masz masę i plus po zapłonie, dwiema zworkami spróbuj plus wsadzić w kostce w 2 przewód, a masę w 6 tak jak podnosiłeś
jak będzie działać to znaczy że przycisk się skończył kiedyś robiłem faq naprawy przycisków zwykłych, dla ph1 ale ph2 ciut aby się we wnętrzu będzie różnić, i tu i tu masz wyczyścić styki http://renault19....d_id=42681 hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |