16 Maja 2024 00:59:02
Zdjęcia użytkowników
darek8511 DieselPower
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Bylo: Oprogramowanie w F3N/jest: problem z odpaleniem F3Nw Volvo 480 
mayah480
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2006 12:45
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 20.09.2005 15:11
Skąd: -

Witam!
Jakie jest oprogramowanie sterujace praca silnika F3N na wielpounkcie? Bosch LH jetronic 2.2 czy Fenix3.2?

Edytowane przez mayah480 dnia 10-02-2006 23:29
Volvo 480ES bez turbo. Grzebana glowica
foto>>http://photobucket.com/albums/v304/mayah480/
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 10-02-2006 12:45
Awatar
Maciej_R21
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2006 14:31
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Otwórz sterownik ,na pamięci wewnątrz masz opis .
 
mayah480
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2006 15:37
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 20.09.2005 15:11
Skąd: -

Nie no, dzieki za rade ale jak ja otworze to na 100% bedzie Renix/Fenix 3.2, bo ja mam Volvo 480 Smile2 a chodzi mi o to czy spasuje czujnik temp wtrysku od jakiejs R19 bo do mojego motoru tylko w ASO, bo ten silnik wraz z oprogramowaniem tylko 2 lata byl wstawiany do 480.
Wiec jak pomoze ktos?

Volvo 480ES bez turbo. Grzebana glowica
foto>>http://photobucket.com/albums/v304/mayah480/
 
ASUS
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2006 16:16
Awatar


Postów: 306

Data rejestracji: 15.02.2005 22:07
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Z opisu wynika że chodzi o czujnik temperatury mieszanki, nie ma znaczenia jaki typ oprogramowania masz w komputerze. W obudwóch przypadkach jest to ten sam czujnik NTC. Chyba że chodzi ci o zmianę zakresu odczytu i przesunięciu jego parametrów.
Jeśli tylko zakup nowego to np. Sulejówek ul.Drobiarska mówisz co i jak i po zawodach.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 100000km
 
mayah480
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2006 16:40
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 20.09.2005 15:11
Skąd: -

No to moze inaczej, jest to czunik ktory przkazuje info do ECU o temp chlodziwa i ECU zmienia sklad mieszanik: zimny silnik wiecej paliwa, cieply mniej.

Volvo 480ES bez turbo. Grzebana glowica
foto>>http://photobucket.com/albums/v304/mayah480/
 
Maciej_R21
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2006 18:42
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

NO i dobrze ,kolega powyzej napisał ze czujnik nie ma nic wspolnego z oprogramowaniem sterownika .Czujnik jest podlaczony do jakiegos elementu wykonawczego w tym wypadku jest to wzmacniacz operacyjny ktory z kolei zamienia opornosc czujnika na napiecie i podaje go dalej a w koncu do procesora ktory ustala dawke paliwa itd itd itd ....i to tutaj dopiero wystapuja roznice zwiazane z oprogramowaniem Smile
Czujnik jest ten sam i jego zadaniem jest zmiana opornosci w zaleznosci od temp.
 
mayah480
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2006 19:39
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 20.09.2005 15:11
Skąd: -

Maciej R21N R19 F126 napisał(a):
NO i dobrze ,kolega powyzej napisał ze czujnik nie ma nic wspolnego z oprogramowaniem sterownika .Czujnik jest podlaczony do jakiegos elementu wykonawczego w tym wypadku jest to wzmacniacz operacyjny ktory z kolei zamienia opornosc czujnika na napiecie i podaje go dalej a w koncu do procesora ktory ustala dawke paliwa itd itd itd ....i to tutaj dopiero wystapuja roznice zwiazane z oprogramowaniem Smile
Czujnik jest ten sam i jego zadaniem jest zmiana opornosci w zaleznosci od temp.

OK zrozumialem, ale w takim razie po co sa rozne typy czunikow? Mi sie wydaje ze zakres opornosci czujnikow jest rozny.
Ale jako ze jestemtypem czlowieka ktory jak nie zobaczy to ciezko mu uwierzyc, wiec ponawiam pytanie, czy w silniku F3N bylo oprogramowanie Renix/Fenix czy jakis inny Bosch?

Volvo 480ES bez turbo. Grzebana glowica
foto>>http://photobucket.com/albums/v304/mayah480/
 
ASUS
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2006 20:18
Awatar


Postów: 306

Data rejestracji: 15.02.2005 22:07
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Są różne typy czujników ale do różnych zadań i odczytów, czujnik temperatury mieszanki jest jeden typ.
W silnikach typu F3N są trzy typy komputerów w zależności od wtrysku, może to być AC DELCO, BOSCH, SIEMENS. Nie ma różnicy jaki jest komputer, ten czujnik występuje we wszytkich typach komputerów i jest ten sam. Mowa tu o temperaturze mieszanki.

U mnie jest silnik F3N wtrysk typu RENIX sterownik do niego jest SIEMENS-a.
U kumpla jest silnik też F3N wtrysk typu BENDIX a sterownik ma BOSCH-a.

A czujniki mamy te same, są tylko wkręcone w innych miejscach.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 100000km
 
mayah480
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2006 20:29
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 20.09.2005 15:11
Skąd: -

ASUS napisał(a):
Są różne typy czujników ale do różnych zadań i odczytów, czujnik temperatury mieszanki jest jeden typ.
W silnikach typu F3N są trzy typy komputerów w zależności od wtrysku, może to być AC DELCO, BOSCH, SIEMENS. Nie ma różnicy jaki jest komputer, ten czujnik występuje we wszytkich typach komputerów i jest ten sam. Mowa tu o temperaturze mieszanki.

U mnie jest silnik F3N wtrysk typu RENIX sterownik do niego jest SIEMENS-a.
U kumpla jest silnik też F3N wtrysk typu BENDIX a sterownik ma BOSCH-a.

A czujniki mamy te same, są tylko wkręcone w innych miejscach.

No widzisz a do 480 jest tego co najmniej z 5 roznych i niezawsze ze soba wspolgraja, ale zawsze sa w jednym i tym samym miejscu: prawa przednia strona glowicy.
OK jesli tak jest to jutro podjade i kupie czujnik od Renaulta, jesli nie bedzie pasowal to juz brakuje mi pomyslow co moglo mi sie popsuc... :/

Volvo 480ES bez turbo. Grzebana glowica
foto>>http://photobucket.com/albums/v304/mayah480/
 
ASUS
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2006 23:09
Awatar


Postów: 306

Data rejestracji: 15.02.2005 22:07
Skąd: mazowieckie
Warszawa

To może inaczej, napisz co się dzieje z silnikiem i jakie są objawy? Może prędzej się dojdzie.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 100000km
 
mayah480
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2006 23:27
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 20.09.2005 15:11
Skąd: -

ASUS napisał(a):
To może inaczej, napisz co się dzieje z silnikiem i jakie są objawy? Może prędzej się dojdzie.

Auto jak jest zimne to pali niechetnie, musi chwile pochodzic i wtedy sie wkreca ladnie na obroty, jak sie nagrzeje to niepozwala wlaczyc sie wntylatorowi tylko samo gasnie faluja wolnymi przy tym przestraszliwie, pozniej niedaje sie uruchomic, trzeba odczekac chwile (30-40min) i odpala. Nieraz niechce odpalic nawet jak nie osaiganie pelnej temp tylko ok 60C, ale wtedy wystarczy w odpowiednim momencie nasicnac gaz i auto zapala-bez tego ani rusz.
Wyelminowalem juz czujnik polozenia walu, bo jak probuje ponownie odpalic auto to obrotomierz sie porusza, a sygnal jest wlasnie z tego czujnika, iskra tez jest, sondy lambda fabrycznie brak, pozostaje mi tylko czujnik temp. przeplywomierza tez jako takiego niema.
Jak dla mnie objawy sa podobne do zalewania silnika, ale moge sie mylic. Najpierw chcialbym uporzadkowac sprawe odpalania auta a w drugiej kolejnosci falowanie wolnych. Czy mozliwe jest ze zostal uszkodzony komputer?

Volvo 480ES bez turbo. Grzebana glowica
foto>>http://photobucket.com/albums/v304/mayah480/
 
ASUS
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2006 00:14
Awatar


Postów: 306

Data rejestracji: 15.02.2005 22:07
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Z tego co opisujesz to jest ci bardziej potrzebny czujnik temperatury płynu chłodniczego, a przynajmniej takie są objawy jak się zepsuje. Czyli ciężkie zapalanie zimnego silnika, nierównomierna praca jak zapali. Wkręcony jest w głowicę i przy takiej temperaturze (+4)ma około 7,5Kohma wraz z wzrostem temperatury silnika jego rezystancja powinna maleć +20*C - 3,5Kohm, +90*C - 240 Ohm, czyli tak jak pisałem wcześniej czujnik NTC.
Sprawdź czujnik musi mieć jakąś rezystancję.

Jeszcze jedno ten czujnik nie ma wpływu na wiatrak od chłodnicy!?!?!? Sprawdź czemu się nie włącza, nie przypiłowałeś auta jesteś pewny że uszczelka pod głowicą jest dobra??

Edytowane przez ASUS dnia 11-02-2006 00:21
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 100000km
 
Maciej_R21
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2006 01:15
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Zapomniales albo nie napisales o prawie najwazniejszych czujnikach .
Mianowicie ,pierwszym z nich jest czujnik polozenia wały (sygnał obrotomierza nie jest pobierany z niego tylko z moduły zaplonowego ktorym z kolei steruje sterownik /komputer).Potrafi on robic cyrki wlasnie na nagrzanym silniku ,nie problem chyba odlaczyc kostkę i sprawdzic opornośc ktora powinna wynosic ~200ohmów.
Drugim waznem czujnikiem jest czujnik podcisnienia ,ktory ma glówny wplyw na dawkowanie paliwa .Do sprawdzenia szczegolnie jego polaczenie gumową rurką z kolektorem ssacym .trzecim czujnikiem jest czujnik polozenia przepustnicy (nie jestem pewny czy u ciebie wystepuje) on tazke jest odpowiedzialny za dawkowanie paliwa oraz za uruchamianie zaworu /słownika/silnika krokowego/itp... odpowiadajacego za regulacje wolnychobrotów oraz za wspomaganie rozruchu silnika .( na zimnym silniku wymienione zawory (w zaleznosci od typu wtrysku) sa w pelni otwarte niezaleznie od temperatury silnika).To by mogło wyjaśniac potrzebe lekkiego wcisniecia gazu podczas rozruchu .Czujnik polzenia przepustnicy mozna na troche uratowac myjąc go wewnatrz oraz stosujac preperat KONTAKT do naprawy potencjometrów .
Oczywiscie czujniki temperatury sa takze wazne ,ale zaczalbym od tych najwazniejszych .Duzo czasu na to nie trzeba a czlowiek wie na czym stoi .
 
mayah480
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2006 14:16
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 20.09.2005 15:11
Skąd: -

ASUS napisał(a):

Jeszcze jedno ten czujnik nie ma wpływu na wiatrak od chłodnicy!?!?!? Sprawdź czemu się nie włącza, nie przypiłowałeś auta jesteś pewny że uszczelka pod głowicą jest dobra??


Wiatrak sie zalaczal ale po zmianie termostatu na nowy nieudalo mi sie rozgrzac plynu chlodniczego ktoryznajdue sie w chlodnicy do temp w ktorej be sie zalaczyl wentylator. Czujnik mi sie udalo znalezc w Wawie na ulicy Gidzinskiego 5 w serwisie Renaulta. Jednkze nie mialem swojego starego ze soba i jeszcze niezamowilem, ale to uczynie w pon i na wt bede mial mam nadzieje sprawne auto.
Uszczelka zmieniana we wrzesniu wiec niesadze zeby padla.
Czujnik polozenia przepustnicy dziala, poniewaz mam drugi zapasowy i na obu jest tak samo, a po jego odpieciu wzrastaja obroty.
Jedyne co nie wplywa na zmiane pracy silnika to odpiecie czujnika temp chlodziwa. Dlatego jest on najbardziej podejrzany.

Volvo 480ES bez turbo. Grzebana glowica
foto>>http://photobucket.com/albums/v304/mayah480/
 
ASUS
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2006 18:15
Awatar


Postów: 306

Data rejestracji: 15.02.2005 22:07
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Zmierz ten czujnik jakimś miernikiem i zobacz jaka jest jego rezystancja na zimnym silniku, odpal motor niech się trochę podgrzeje i ponów pomiar na ciepłym silniku. Będzie wszystko jasne.
Co do termostatu znam fachowców, którzy zamontowali go odwrotnie i też się dziwili że płyn nie idzie do chłodnicy. Termostat to nie wyłącznik elektryczny klik/klak zamknięty/otwarty. W zależności od wersji silnika zaczyna się otwierać od 86*C i powoli przepuszcza płyn do chłodnicy.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 100000km
 
mayah480
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2006 20:46
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 20.09.2005 15:11
Skąd: -

ASUS napisał(a):
Zmierz ten czujnik jakimś miernikiem i zobacz jaka jest jego rezystancja na zimnym silniku, odpal motor niech się trochę podgrzeje i ponów pomiar na ciepłym silniku. Będzie wszystko jasne.
Co do termostatu znam fachowców, którzy zamontowali go odwrotnie i też się dziwili że płyn nie idzie do chłodnicy. Termostat to nie wyłącznik elektryczny klik/klak zamknięty/otwarty. W zależności od wersji silnika zaczyna się otwierać od 86*C i powoli przepuszcza płyn do chłodnicy.

Nie, nie u mnie jest termo dobrze bo rura od chlodnicy jest przez dlugi czas zimna a pozniej sie nagrzewa ale widocznie nie na tyle zeby woda w chlodnicy osiagnela ok 90st C czy jakos tak.
A zreszta druga strona nie wchodzil w glowice.

Volvo 480ES bez turbo. Grzebana glowica
foto>>http://photobucket.com/albums/v304/mayah480/
 
tomek1
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2006 12:13
Awatar


Postów: 15

Data rejestracji: 12.02.2006 10:51
Skąd: -

Witam wszystkich użytkowiników Renówek. Od ponad roku śledze regularnie wypowiedzi na forum. Wiele z nich było dla mnie cennymi wskazówkami. Mieszkam w Opolu, tu niestety nie ma żadnego klubu R19Smile. Oprócz wiecznego dłubania przy reniSmile, przemieszczam się jeszcze mocotyklem. Obecnie Yamaha FJ1200. Jednak przyszedł czas że życie zmusiło mnie abym prosil Was o porade.
Od dłuższego czasu samochód stawał się coraz słabszy na gazie. Dochodziło do tego, że przy wyprzedzaniu musiałem przełączać na benzyne. Od tygodnia przełączanie na benzyne już nawet nie pomaga. Luzy zaworowe były mierzone, ciśnienie na cylindrach jest ok, jedynie na trzecim ciut niższe, ale nieznacznie.. Wymieniony filtr gazu i powietrza. Wczoraj po czytaniu pół nia forum i zbieraniu informacji przystąpiłem do sprawdzania czyjników w samochodzie. Zacząłem od sondy lambda i tu niespodzianka. Sonde lambda mam 3 przewodową (2 białe, prawdopodobnie do grzałki i 1 czarny sygnałowy) Miernik podłączyłem do masy i wbiłem się igłą do czarnego. Wyniki były takie: Na benzynie:
wolne obroty (ok850obr/min) 0,5 V
3000 - 5000 obr/min 0,8 V przy czym nie było to stałe napiecie, skakało od 0,6-0,8V

Na gazie:
wolne obroty 0,9 V
3000-5000obr/min 0,4V

Wychodzi na to, że sonda dział w odwrotnym zakresie obrotów na gazie i benzynie.
Czy jest to wina sondy czy mieszanki gazu?

Inna sprawa to zaślepka gumowa koło silnika krokowego, a właściwie jej brak. Czy silnik 1,8 F3P nie ma tej zaślepki? Zdemontowałem wczoraj cały układ wtryskowy, wymieniłem uszczelki więc miałem widok na kolektor ssący i nie było tam żadnej zaślepki gumowej. Co więcej nie znalazłem też ERG u siebie. Nic tam nie ma. Będe zmieniał niedługo układ wydechowy, to porobie dokładnie zdjęcia, może wy wskażecie mi gdzie to może być. O ile ma u mnie być. Dzięki za ewentualne odpowiedzi. tomek.
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: