Menu główne
Forum
Klubowicze
mayah480 |
Dodany dnia 10-02-2006 12:45 |
Postów: 12 Data rejestracji: 20.09.2005 15:11 Skąd: - |
Witam!
Jakie jest oprogramowanie sterujace praca silnika F3N na wielpounkcie? Bosch LH jetronic 2.2 czy Fenix3.2? Edytowane przez mayah480 dnia 10-02-2006 23:29 Volvo 480ES bez turbo. Grzebana glowica
foto>>http://photobucket.com/albums/v304/mayah480/ |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 10-02-2006 12:45 |
Maciej_R21 |
Dodany dnia 10-02-2006 14:31 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Otwórz sterownik ,na pamięci wewnątrz masz opis . |
mayah480 |
Dodany dnia 10-02-2006 15:37 |
Postów: 12 Data rejestracji: 20.09.2005 15:11 Skąd: - |
Nie no, dzieki za rade ale jak ja otworze to na 100% bedzie Renix/Fenix 3.2, bo ja mam Volvo 480 a chodzi mi o to czy spasuje czujnik temp wtrysku od jakiejs R19 bo do mojego motoru tylko w ASO, bo ten silnik wraz z oprogramowaniem tylko 2 lata byl wstawiany do 480.
Wiec jak pomoze ktos? Volvo 480ES bez turbo. Grzebana glowica
foto>>http://photobucket.com/albums/v304/mayah480/ |
|
|
ASUS |
Dodany dnia 10-02-2006 16:16 |
Postów: 306 Data rejestracji: 15.02.2005 22:07 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Z opisu wynika że chodzi o czujnik temperatury mieszanki, nie ma znaczenia jaki typ oprogramowania masz w komputerze. W obudwóch przypadkach jest to ten sam czujnik NTC. Chyba że chodzi ci o zmianę zakresu odczytu i przesunięciu jego parametrów. Jeśli tylko zakup nowego to np. Sulejówek ul.Drobiarska mówisz co i jak i po zawodach. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 100000km
|
|
|
mayah480 |
Dodany dnia 10-02-2006 16:40 |
Postów: 12 Data rejestracji: 20.09.2005 15:11 Skąd: - |
No to moze inaczej, jest to czunik ktory przkazuje info do ECU o temp chlodziwa i ECU zmienia sklad mieszanik: zimny silnik wiecej paliwa, cieply mniej.
Volvo 480ES bez turbo. Grzebana glowica
foto>>http://photobucket.com/albums/v304/mayah480/ |
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 10-02-2006 18:42 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
NO i dobrze ,kolega powyzej napisał ze czujnik nie ma nic wspolnego z oprogramowaniem sterownika .Czujnik jest podlaczony do jakiegos elementu wykonawczego w tym wypadku jest to wzmacniacz operacyjny ktory z kolei zamienia opornosc czujnika na napiecie i podaje go dalej a w koncu do procesora ktory ustala dawke paliwa itd itd itd ....i to tutaj dopiero wystapuja roznice zwiazane z oprogramowaniem Czujnik jest ten sam i jego zadaniem jest zmiana opornosci w zaleznosci od temp. |
mayah480 |
Dodany dnia 10-02-2006 19:39 |
Postów: 12 Data rejestracji: 20.09.2005 15:11 Skąd: - |
Maciej R21N R19 F126 napisał(a): NO i dobrze ,kolega powyzej napisał ze czujnik nie ma nic wspolnego z oprogramowaniem sterownika .Czujnik jest podlaczony do jakiegos elementu wykonawczego w tym wypadku jest to wzmacniacz operacyjny ktory z kolei zamienia opornosc czujnika na napiecie i podaje go dalej a w koncu do procesora ktory ustala dawke paliwa itd itd itd ....i to tutaj dopiero wystapuja roznice zwiazane z oprogramowaniem Czujnik jest ten sam i jego zadaniem jest zmiana opornosci w zaleznosci od temp. OK zrozumialem, ale w takim razie po co sa rozne typy czunikow? Mi sie wydaje ze zakres opornosci czujnikow jest rozny. Ale jako ze jestemtypem czlowieka ktory jak nie zobaczy to ciezko mu uwierzyc, wiec ponawiam pytanie, czy w silniku F3N bylo oprogramowanie Renix/Fenix czy jakis inny Bosch? Volvo 480ES bez turbo. Grzebana glowica
foto>>http://photobucket.com/albums/v304/mayah480/ |
|
|
ASUS |
Dodany dnia 10-02-2006 20:18 |
Postów: 306 Data rejestracji: 15.02.2005 22:07 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Są różne typy czujników ale do różnych zadań i odczytów, czujnik temperatury mieszanki jest jeden typ. W silnikach typu F3N są trzy typy komputerów w zależności od wtrysku, może to być AC DELCO, BOSCH, SIEMENS. Nie ma różnicy jaki jest komputer, ten czujnik występuje we wszytkich typach komputerów i jest ten sam. Mowa tu o temperaturze mieszanki. U mnie jest silnik F3N wtrysk typu RENIX sterownik do niego jest SIEMENS-a. U kumpla jest silnik też F3N wtrysk typu BENDIX a sterownik ma BOSCH-a. A czujniki mamy te same, są tylko wkręcone w innych miejscach. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 100000km
|
|
|
mayah480 |
Dodany dnia 10-02-2006 20:29 |
Postów: 12 Data rejestracji: 20.09.2005 15:11 Skąd: - |
ASUS napisał(a): Są różne typy czujników ale do różnych zadań i odczytów, czujnik temperatury mieszanki jest jeden typ. W silnikach typu F3N są trzy typy komputerów w zależności od wtrysku, może to być AC DELCO, BOSCH, SIEMENS. Nie ma różnicy jaki jest komputer, ten czujnik występuje we wszytkich typach komputerów i jest ten sam. Mowa tu o temperaturze mieszanki. U mnie jest silnik F3N wtrysk typu RENIX sterownik do niego jest SIEMENS-a. U kumpla jest silnik też F3N wtrysk typu BENDIX a sterownik ma BOSCH-a. A czujniki mamy te same, są tylko wkręcone w innych miejscach. No widzisz a do 480 jest tego co najmniej z 5 roznych i niezawsze ze soba wspolgraja, ale zawsze sa w jednym i tym samym miejscu: prawa przednia strona glowicy. OK jesli tak jest to jutro podjade i kupie czujnik od Renaulta, jesli nie bedzie pasowal to juz brakuje mi pomyslow co moglo mi sie popsuc... :/ Volvo 480ES bez turbo. Grzebana glowica
foto>>http://photobucket.com/albums/v304/mayah480/ |
|
|
ASUS |
Dodany dnia 10-02-2006 23:09 |
Postów: 306 Data rejestracji: 15.02.2005 22:07 Skąd: mazowieckie Warszawa |
To może inaczej, napisz co się dzieje z silnikiem i jakie są objawy? Może prędzej się dojdzie. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 100000km
|
|
|
mayah480 |
Dodany dnia 10-02-2006 23:27 |
Postów: 12 Data rejestracji: 20.09.2005 15:11 Skąd: - |
ASUS napisał(a): To może inaczej, napisz co się dzieje z silnikiem i jakie są objawy? Może prędzej się dojdzie. Auto jak jest zimne to pali niechetnie, musi chwile pochodzic i wtedy sie wkreca ladnie na obroty, jak sie nagrzeje to niepozwala wlaczyc sie wntylatorowi tylko samo gasnie faluja wolnymi przy tym przestraszliwie, pozniej niedaje sie uruchomic, trzeba odczekac chwile (30-40min) i odpala. Nieraz niechce odpalic nawet jak nie osaiganie pelnej temp tylko ok 60C, ale wtedy wystarczy w odpowiednim momencie nasicnac gaz i auto zapala-bez tego ani rusz. Wyelminowalem juz czujnik polozenia walu, bo jak probuje ponownie odpalic auto to obrotomierz sie porusza, a sygnal jest wlasnie z tego czujnika, iskra tez jest, sondy lambda fabrycznie brak, pozostaje mi tylko czujnik temp. przeplywomierza tez jako takiego niema. Jak dla mnie objawy sa podobne do zalewania silnika, ale moge sie mylic. Najpierw chcialbym uporzadkowac sprawe odpalania auta a w drugiej kolejnosci falowanie wolnych. Czy mozliwe jest ze zostal uszkodzony komputer? Volvo 480ES bez turbo. Grzebana glowica
foto>>http://photobucket.com/albums/v304/mayah480/ |
|
|
ASUS |
Dodany dnia 11-02-2006 00:14 |
Postów: 306 Data rejestracji: 15.02.2005 22:07 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Z tego co opisujesz to jest ci bardziej potrzebny czujnik temperatury płynu chłodniczego, a przynajmniej takie są objawy jak się zepsuje. Czyli ciężkie zapalanie zimnego silnika, nierównomierna praca jak zapali. Wkręcony jest w głowicę i przy takiej temperaturze (+4)ma około 7,5Kohma wraz z wzrostem temperatury silnika jego rezystancja powinna maleć +20*C - 3,5Kohm, +90*C - 240 Ohm, czyli tak jak pisałem wcześniej czujnik NTC.
Sprawdź czujnik musi mieć jakąś rezystancję. Jeszcze jedno ten czujnik nie ma wpływu na wiatrak od chłodnicy!?!?!? Sprawdź czemu się nie włącza, nie przypiłowałeś auta jesteś pewny że uszczelka pod głowicą jest dobra Edytowane przez ASUS dnia 11-02-2006 00:21 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 100000km
|
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 11-02-2006 01:15 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Zapomniales albo nie napisales o prawie najwazniejszych czujnikach . Mianowicie ,pierwszym z nich jest czujnik polozenia wały (sygnał obrotomierza nie jest pobierany z niego tylko z moduły zaplonowego ktorym z kolei steruje sterownik /komputer).Potrafi on robic cyrki wlasnie na nagrzanym silniku ,nie problem chyba odlaczyc kostkę i sprawdzic opornośc ktora powinna wynosic ~200ohmów. Drugim waznem czujnikiem jest czujnik podcisnienia ,ktory ma glówny wplyw na dawkowanie paliwa .Do sprawdzenia szczegolnie jego polaczenie gumową rurką z kolektorem ssacym .trzecim czujnikiem jest czujnik polozenia przepustnicy (nie jestem pewny czy u ciebie wystepuje) on tazke jest odpowiedzialny za dawkowanie paliwa oraz za uruchamianie zaworu /słownika/silnika krokowego/itp... odpowiadajacego za regulacje wolnychobrotów oraz za wspomaganie rozruchu silnika .( na zimnym silniku wymienione zawory (w zaleznosci od typu wtrysku) sa w pelni otwarte niezaleznie od temperatury silnika).To by mogło wyjaśniac potrzebe lekkiego wcisniecia gazu podczas rozruchu .Czujnik polzenia przepustnicy mozna na troche uratowac myjąc go wewnatrz oraz stosujac preperat KONTAKT do naprawy potencjometrów . Oczywiscie czujniki temperatury sa takze wazne ,ale zaczalbym od tych najwazniejszych .Duzo czasu na to nie trzeba a czlowiek wie na czym stoi . |
mayah480 |
Dodany dnia 11-02-2006 14:16 |
Postów: 12 Data rejestracji: 20.09.2005 15:11 Skąd: - |
ASUS napisał(a): Jeszcze jedno ten czujnik nie ma wpływu na wiatrak od chłodnicy!?!?!? Sprawdź czemu się nie włącza, nie przypiłowałeś auta jesteś pewny że uszczelka pod głowicą jest dobra Wiatrak sie zalaczal ale po zmianie termostatu na nowy nieudalo mi sie rozgrzac plynu chlodniczego ktoryznajdue sie w chlodnicy do temp w ktorej be sie zalaczyl wentylator. Czujnik mi sie udalo znalezc w Wawie na ulicy Gidzinskiego 5 w serwisie Renaulta. Jednkze nie mialem swojego starego ze soba i jeszcze niezamowilem, ale to uczynie w pon i na wt bede mial mam nadzieje sprawne auto. Uszczelka zmieniana we wrzesniu wiec niesadze zeby padla. Czujnik polozenia przepustnicy dziala, poniewaz mam drugi zapasowy i na obu jest tak samo, a po jego odpieciu wzrastaja obroty. Jedyne co nie wplywa na zmiane pracy silnika to odpiecie czujnika temp chlodziwa. Dlatego jest on najbardziej podejrzany. Volvo 480ES bez turbo. Grzebana glowica
foto>>http://photobucket.com/albums/v304/mayah480/ |
|
|
ASUS |
Dodany dnia 11-02-2006 18:15 |
Postów: 306 Data rejestracji: 15.02.2005 22:07 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Zmierz ten czujnik jakimś miernikiem i zobacz jaka jest jego rezystancja na zimnym silniku, odpal motor niech się trochę podgrzeje i ponów pomiar na ciepłym silniku. Będzie wszystko jasne. Co do termostatu znam fachowców, którzy zamontowali go odwrotnie i też się dziwili że płyn nie idzie do chłodnicy. Termostat to nie wyłącznik elektryczny klik/klak zamknięty/otwarty. W zależności od wersji silnika zaczyna się otwierać od 86*C i powoli przepuszcza płyn do chłodnicy. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 100000km
|
|
|
mayah480 |
Dodany dnia 11-02-2006 20:46 |
Postów: 12 Data rejestracji: 20.09.2005 15:11 Skąd: - |
ASUS napisał(a): Zmierz ten czujnik jakimś miernikiem i zobacz jaka jest jego rezystancja na zimnym silniku, odpal motor niech się trochę podgrzeje i ponów pomiar na ciepłym silniku. Będzie wszystko jasne. Co do termostatu znam fachowców, którzy zamontowali go odwrotnie i też się dziwili że płyn nie idzie do chłodnicy. Termostat to nie wyłącznik elektryczny klik/klak zamknięty/otwarty. W zależności od wersji silnika zaczyna się otwierać od 86*C i powoli przepuszcza płyn do chłodnicy. Nie, nie u mnie jest termo dobrze bo rura od chlodnicy jest przez dlugi czas zimna a pozniej sie nagrzewa ale widocznie nie na tyle zeby woda w chlodnicy osiagnela ok 90st C czy jakos tak. A zreszta druga strona nie wchodzil w glowice. Volvo 480ES bez turbo. Grzebana glowica
foto>>http://photobucket.com/albums/v304/mayah480/ |
|
|
tomek1 |
Dodany dnia 12-02-2006 12:13 |
Postów: 15 Data rejestracji: 12.02.2006 10:51 Skąd: - |
Witam wszystkich użytkowiników Renówek. Od ponad roku śledze regularnie wypowiedzi na forum. Wiele z nich było dla mnie cennymi wskazówkami. Mieszkam w Opolu, tu niestety nie ma żadnego klubu R19. Oprócz wiecznego dłubania przy reni, przemieszczam się jeszcze mocotyklem. Obecnie Yamaha FJ1200. Jednak przyszedł czas że życie zmusiło mnie abym prosil Was o porade. Od dłuższego czasu samochód stawał się coraz słabszy na gazie. Dochodziło do tego, że przy wyprzedzaniu musiałem przełączać na benzyne. Od tygodnia przełączanie na benzyne już nawet nie pomaga. Luzy zaworowe były mierzone, ciśnienie na cylindrach jest ok, jedynie na trzecim ciut niższe, ale nieznacznie.. Wymieniony filtr gazu i powietrza. Wczoraj po czytaniu pół nia forum i zbieraniu informacji przystąpiłem do sprawdzania czyjników w samochodzie. Zacząłem od sondy lambda i tu niespodzianka. Sonde lambda mam 3 przewodową (2 białe, prawdopodobnie do grzałki i 1 czarny sygnałowy) Miernik podłączyłem do masy i wbiłem się igłą do czarnego. Wyniki były takie: Na benzynie: wolne obroty (ok850obr/min) 0,5 V 3000 - 5000 obr/min 0,8 V przy czym nie było to stałe napiecie, skakało od 0,6-0,8V Na gazie: wolne obroty 0,9 V 3000-5000obr/min 0,4V Wychodzi na to, że sonda dział w odwrotnym zakresie obrotów na gazie i benzynie. Czy jest to wina sondy czy mieszanki gazu? Inna sprawa to zaślepka gumowa koło silnika krokowego, a właściwie jej brak. Czy silnik 1,8 F3P nie ma tej zaślepki? Zdemontowałem wczoraj cały układ wtryskowy, wymieniłem uszczelki więc miałem widok na kolektor ssący i nie było tam żadnej zaślepki gumowej. Co więcej nie znalazłem też ERG u siebie. Nic tam nie ma. Będe zmieniał niedługo układ wydechowy, to porobie dokładnie zdjęcia, może wy wskażecie mi gdzie to może być. O ile ma u mnie być. Dzięki za ewentualne odpowiedzi. tomek. |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |