Menu główne
Forum
Klubowicze
jonowaty |
Dodany dnia 19-11-2016 14:25 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
Cześć. Dysponuje ktoś danymi dla poduszek powietrznych ? typu napięcia, opory, kiedy poduszka wychucha itd.
Mianowicie: 1. Na pinach 1 i 2 oraz 3 i 4 mam napięcie z baterii 3,6V ( czyli tyle ile zakłada producent ) Poniżej jakiego napięcia baterię można uznać za zużytą 2. Na pomarańczowej wtyczce którą podłącza się poduszkę mam 2,43V - Czy jest to wartość prawidłowa w stanie spoczynku Jakie napięcie odpala poduszkę powietrzną ? 3,6V czy obwód zamyka się szeregowo i mamy 7,2V w momencie wystrzału 3. Na pinach samej poduszki powietrznej można coś zmierzyć ? Jakiś opór czy coś 4. Czujnik uderzeniowy to pewnie to białe wysokie, działa na zasadzie magnesu i kulki tak jak w innych samochodach teoretycznie Jeśli ktoś dysponuje danymi lub wiedzą co i jak to proszę o informacje " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 19-11-2016 14:25 |
pavko |
Dodany dnia 23-11-2016 00:38 |
Postów: 199 Data rejestracji: 10.11.2005 10:42 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Ad 2. To napięcie które tu widzisz jest bez obciążenia. Przepływ prądu przez "żarnik" gazogeneratora ma mówić elektronice jest on OK. Wepnij w to miejsce rezystor jak w p.3 i wtedy zmierz co się tu dzieje. Energia do odpalenia poduszki gromadzona jest w czarnym kondensatorze (via przetwornica pewnie). Na jego pinach zmierzysz ile potrzeba. Z mojego doświadczenia (analizy sterownika poduszek z clio ph3) wynika że 12V wystarczy. Ad 3. Oporność "żarnika" gazogeneratora to około 2.2 Ohm'a. I takim rezystorem symuluje się jego obecność. Ad 4. Mems to raczej nie jest... Więc pewnie kulka w "za ciasnej" rurce. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
jonowaty |
Dodany dnia 23-11-2016 11:40 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
Pozwoliłem sobie odlutować i rozciąć "Hamlin'a"
W środku znalazłem jakąś magnetyczną tulejkę, sprężynę, plastikową rurkę z pinami. Tuleja jedzie prawdopodobnie do końca ( w moim przypadku zrobił się zadzior po cięciu ) Z przodu plastik, z tyłu plastik, więc obwód metodą zwarcia raczej się nie zamyka. Próbowałem zmierzyć opór drucika, i teoretycznie opór maleje wraz z zmniejszeniem odległości między zwojami. Ale opory są tak małe, że różnica między rozciągniętą sprężyną a ściśniętą wychodzi max 2 - 3 ohmy Jeszcze uzupełniając, to na pinach od czujnika mamy 2,4V i 3,5V a na kondensatorze mamy również 3,5V Edytowane przez jonowaty dnia 23-11-2016 12:37 " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
pavko |
Dodany dnia 23-11-2016 21:07 |
Postów: 199 Data rejestracji: 10.11.2005 10:42 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Jaką pojemność ma kondensator? Jakie symbole są na scalakach? Przy tak prostym układzie stawiam że są to komparatory lub/i wzmacniacze operacyjne. Chętnie bym taki czujnik (w stanie dobrym) przytulił. I chyba nawet wiem jak go (i elektronikę) przetestować. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |