19 Kwietnia 2024 07:30:55
Zdjęcia użytkowników
rav00000 Dawid84
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Elementy wnętrza
 Drukuj temat
Diagnostyka poduszki powietrznej 
jonowaty
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 19-11-2016 14:25
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

Cześć. Dysponuje ktoś danymi dla poduszek powietrznych ? typu napięcia, opory, kiedy poduszka wychucha itd.

Mianowicie:

1. Na pinach 1 i 2 oraz 3 i 4 mam napięcie z baterii 3,6V ( czyli tyle ile zakłada producent )

Poniżej jakiego napięcia baterię można uznać za zużytą ?

i.imgur.com/l7FdaSa.jpg

2. Na pomarańczowej wtyczce którą podłącza się poduszkę mam 2,43V - Czy jest to wartość prawidłowa w stanie spoczynku ? Jakie napięcie odpala poduszkę powietrzną ? 3,6V czy obwód zamyka się szeregowo i mamy 7,2V w momencie wystrzału ?

i.imgur.com/n82lsX6.jpg

3. Na pinach samej poduszki powietrznej można coś zmierzyć ? Jakiś opór czy coś ?

i.imgur.com/QeINY7W.jpg


4. Czujnik uderzeniowy to pewnie to białe wysokie, działa na zasadzie magnesu i kulki tak jak w innych samochodach teoretycznie ?

i.imgur.com/e0YO2Ck.jpg

i.imgur.com/EGzkQqv.jpg

Jeśli ktoś dysponuje danymi lub wiedzą co i jak to proszę o informacje Smile

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 19-11-2016 14:25
Awatar
pavko
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 23-11-2016 00:38
Awatar


Postów: 199

Data rejestracji: 10.11.2005 10:42
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Ad 2. To napięcie które tu widzisz jest bez obciążenia. Przepływ prądu przez "żarnik" gazogeneratora ma mówić elektronice jest on OK. Wepnij w to miejsce rezystor jak w p.3 i wtedy zmierz co się tu dzieje. Energia do odpalenia poduszki gromadzona jest w czarnym kondensatorze (via przetwornica pewnie). Na jego pinach zmierzysz ile potrzeba. Z mojego doświadczenia (analizy sterownika poduszek z clio ph3) wynika że 12V wystarczy.
Ad 3. Oporność "żarnika" gazogeneratora to około 2.2 Ohm'a. I takim rezystorem symuluje się jego obecność.
Ad 4. Mems to raczej nie jest... Więc pewnie kulka w "za ciasnej" rurce.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
jonowaty
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 23-11-2016 11:40
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

Pozwoliłem sobie odlutować i rozciąć "Hamlin'a"

i.imgur.com/5Ir5Kaf.jpg

i.imgur.com/2m1RxlU.jpg

W środku znalazłem jakąś magnetyczną tulejkę, sprężynę, plastikową rurkę z pinami.

i.imgur.com/6uH629e.jpg

i.imgur.com/uN3ibOC.jpg

Tuleja jedzie prawdopodobnie do końca ( w moim przypadku zrobił się zadzior po cięciu )

i.imgur.com/37xmPzx.gif

Z przodu plastik, z tyłu plastik, więc obwód metodą zwarcia raczej się nie zamyka.
Próbowałem zmierzyć opór drucika, i teoretycznie opór maleje wraz z zmniejszeniem odległości między zwojami. Ale opory są tak małe, że różnica między rozciągniętą sprężyną a ściśniętą wychodzi max 2 - 3 ohmy Smile


Jeszcze uzupełniając, to na pinach od czujnika mamy 2,4V i 3,5V a na kondensatorze mamy również 3,5V

i.imgur.com/mdoRzTd.jpg

Edytowane przez jonowaty dnia 23-11-2016 12:37
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
pavko
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 23-11-2016 21:07
Awatar


Postów: 199

Data rejestracji: 10.11.2005 10:42
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Jaką pojemność ma kondensator?
Jakie symbole są na scalakach? Przy tak prostym układzie stawiam że są to komparatory lub/i wzmacniacze operacyjne.

Chętnie bym taki czujnik (w stanie dobrym) przytulił. I chyba nawet wiem jak go (i elektronikę) przetestować.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: