28 Marca 2024 09:40:19
Zdjęcia użytkowników
blaster damian1425
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Nierówna praca na rozgrzanym silniku 
hubikas
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 08-12-2016 22:50
Awatar


Postów: 155

Data rejestracji: 22.11.2016 21:45
Skąd: wielkopolskie
Skoki

Czesc,

denerwuje mnie ta przypadlosc, czytalem porady o falujacych obrotach i nierownej pracy silnika ale odpowiedzi na moj problem tam nie otrzymalem, ktory jest dosyc dziwny.

Otoz silniczek ogolnie chodzi fajnie, trzyma rowno obroty na wolnych ale.....po dlugiej trasie jakis np 100-150 km jak jest bardzo rozgrzany i stojac np piec minut na "wolnych" zaczyna przebierac i jak dla mnie zaczyna pracowac na trzech cylindrach tak do 2 - 2,5 tys obrotow i zaczyna robic "kangury", po czym za chwile, jak by po przepaleniu, wszystko wraca do normy.
Wymienilem swiece, kopulke i palec, jest nowy filtr powietrza....nie zmienialem jeszcze przewodow WN. Macie pomysl co zdiagnozowac kolejne lub wymienic ?

Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 08-12-2016 22:50
Awatar
kosiarz79
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2016 03:36
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

Glowica uszczelka siada powoli lub masz zly luz zaworowy i forsownej jezdzie sciska za mocno

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
hubikas
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2016 07:34
Awatar


Postów: 155

Data rejestracji: 22.11.2016 21:45
Skąd: wielkopolskie
Skoki

kosiarz79 napisał(a):

Glowica uszczelka siada powoli lub masz zly luz zaworowy i forsownej jezdzie sciska za mocno

Toś mnie pocieszył Grin
Zaczne od luzów zaworowych bo wydaje mi sie ze na zimnym troche klekocza, a pozniej sprawdze cisnienie w cylindrach. Co do glowicy, to jak mi padla w Lagunie to nawet na zimnym mi nierówno pracowała, a tutaj to ma miejsce tylko po "długiej" pracy silnika. Dodam jeszcze ze plyn nie znika, oleju w plynie tez nie ma, na siwo nie pali.

Jesli ktos mialby jeszcze jakies pomysły lub sugestie, to zapraszam do dyskusji.

Edytowane przez hubikas dnia 09-12-2016 07:51
Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
 
jonowaty
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2016 10:31
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

Jak miałem kiedyś 1.4 to po przegonieniu go w trasie z większymi prędkościami ( 3500 obr / min i więcej ) tracił wolne obroty, pyrkał mając 500 obr / min, wystarczyło przejechać parę km spokojnie i wracał do normy.

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
hubikas
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2016 11:52
Awatar


Postów: 155

Data rejestracji: 22.11.2016 21:45
Skąd: wielkopolskie
Skoki

jonowaty napisał(a):

Jak miałem kiedyś 1.4 to po przegonieniu go w trasie z większymi prędkościami ( 3500 obr / min i więcej ) tracił wolne obroty, pyrkał mając 500 obr / min, wystarczyło przejechać parę km spokojnie i wracał do normy.


Powiedzmy ze u mnie objaw jest podobny, ale jest to strasznie irytujace jak przebiera i chodzi na trzy gary, dlatego chce wyeliminować ten objaw.

Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
 
jonowaty
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2016 12:07
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

może EGR trzeba wyrzucić ?
http://www.renaul...d_id=20187

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
hubikas
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2016 13:15
Awatar


Postów: 155

Data rejestracji: 22.11.2016 21:45
Skąd: wielkopolskie
Skoki



Że tak głupio zapytam, u mnie jest EGR ?Grin myślałem że tylko w poliftach dawali ?


Treść dodana dnia 12 grudzień 2016 20:54:

kosiarz79 napisał(a):

Glowica uszczelka siada powoli lub masz zly luz zaworowy i forsownej jezdzie sciska za mocno

Dzisiaj zrobiłem pomiar i mam prawie 12 barów na każdym garku więc jest git, także zabieram się za luz zaworowy.

Edytowane przez hubikas dnia 12-12-2016 20:54
Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
 
TermiFNFAL
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2016 23:40
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Przewody WN wymień. Luzy też możesz przy okazji ale bardziej obstawiam kable.
EGR nie masz na bank Grin W benzynie egr pojawił się dość niedawno w porównaniu do rocznika R19 Grin

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
jonowaty
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 14-12-2016 00:52
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

@TermiFNFAL proszę cię.. W C3J z 91r miałem już egr i katalizator, f3n też posiadał Wink

" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
TermiFNFAL
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 15-12-2016 00:57
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

egr to zawór recyrkulacji spalin i w 91 roku nikt o tym nie myślał nawet w dizlach. Na pewno o tym samym rozmawiamy?

Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
jonowaty
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 15-12-2016 03:02
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

Wyobraź sobie że mówimy o tym samym

Tu masz schemat

www.renault19.pl/images/68_20187_01.jpg

A tu na stole

www.renault19.pl/images/68_20187_06.jpg


Turbo diesel ph2 - widać gruszke doskonale

www.renault19.pl/images/30946-F8QT-0.jpg

Edytowane przez jonowaty dnia 15-12-2016 03:10
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho

Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
fed21
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 15-12-2016 07:56
Awatar


Postów: 943

Data rejestracji: 26.12.2008 17:39
Skąd: lubelskie
Krasnystaw

sprawdz z tyłu w kolektorze ssacym czy nie masz dziurki w gumowej zaslepce taki grzybek pasuje z odpowietrznika hamulca czapeczki

Moje auto: laguna 1.9dti 1999r, diesel, 235000km
 
dj_mafiozo
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 15-12-2016 10:18
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@TermiFNFAL Właśnie F3N L740 oraz C3J C710 od samego początku miały zawór recyrkulacji spalin, czyli rzeczony EGR, ponieważ oba silniki są na dokładnie tym samym układzie wtryskowym, który był jak na owe czasy bardzo zaawansowany i posiadał jako integralną część właśnie EGR, który po takim czasie niestety potrafi stwarzać problemy. Problem jest w tym, że zawór się zacina i staje na dębowo. Pół biedy jak się zatnie w pozycji zamkniętej, tylko że to ustrojstwo nie zacina się będąc zamkniętym, tylko otwartym. EGR otwiera się w momencie, kiedy silnik pracuje pod sporym obciążeniem na średnich i wysokich obrotach i odpowiada za to sterownik silnika, po to zresztą przy przepustnicy w tym układzie wtryskowym masz taki przełącznik, który jest w istocie krańcówką z odpowiednio wygiętą blaszką sprężynującą, który zwiera przepustnica gdy jest otwarta mniej więcej w 3/4. Natomiast kiedy jest otwarty na biegu jałowym dzieją się cyrki. Sam zawór można albo próbować reanimować (małe szanse), albo wymienić na nowy, dostępny tylko w ASO plus czas oczekiwania jak przyślą to ustrojstwo od żabojadów, ewentualnie usunąć cały układ recyrkulacji spalin i zaślepić dziurę po nim w korpusie przepustnicy.

@hubikas Pierwsze co to kable, drugie co to podciśnienia, a w szczególności wąż do MapSensora (takie prostokątne pudełko na grodzi w miejscu, gdzie w każdym innym silniku benzynowym tuż poniżej masz cewkę zapłonową, na którym pisze "GM" bo to jedyna część w tym aucie od Łopla), kolejną sprawą jest zaślepka w korpusie przepustnicy z tyłu obok węża do MapSensora. Kompresja nieprzekraczająca 12 to tak średnio. Trzeba było zrobić od razu próbę olejową (ponowić pomiar kompresji od razu, tylko że wstryknąć prosto do cylindra 10-20 ml oleju silnikowego (najlepiej tego, na którym silnik jeździ), ale utratę kompresji w tym silniku stawiałbym na skasowane luzy zaworowe i niedomykające się zawory na skutek erozji gniazd.

PS. Dla dociekliwych, zawór EGR, numer fabryczny 89 33 003 184, cena około 2,5 tyś PLN.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
hubikas
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 15-12-2016 19:56
Awatar


Postów: 155

Data rejestracji: 22.11.2016 21:45
Skąd: wielkopolskie
Skoki

dj_mafiozo napisał(a):



PS. Dla dociekliwych, zawór EGR, numer fabryczny 89 33 003 184, cena około 2,5 tyś PLN.


Dziekuje Tobie za obszerne wyjaśnienia.

Co do EGR znalazłem w Internecie znacznie tańszą ofertę na EGR.

https://www.bilde...d=24742830

Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
 
Kujtek
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 15-12-2016 20:06
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

ale to używka Smile

powiem Ci szczerze. egr to jeden z dwóch niewypałów w tym aucie (razem z abs bendixa). nawet osobie silnie nalegającej na doprowadzenie auta do 100% oryginału będę odradzać zostawianie tego układu. kompletnie nie wpływa pozytywnie na pracę silnika, tylko negatywnie. a jak ktoś będzie chciał np. żółte blachy to stawiam swoje dieslowe digitale że nikt nie zauważy braku tego układu jak się będzie czepiać.
w sumie najmniejszą ingerencją jest zeszlifowanie tego grzybka podciśnieniowego egr na płasko tam gdzie jest ta sztyca i dorobienie z metalu grubej zaślepki. potem to przykleić, skręcić i możesz zostawić resztę wężyków i podciśnień. sterownik będzie sobie pstrykać elektrozaworkami a żadne spaliny nie zostaną cofnięte do kolektora ssącego

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
hubikas
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 15-12-2016 21:37
Awatar


Postów: 155

Data rejestracji: 22.11.2016 21:45
Skąd: wielkopolskie
Skoki

Kujtek napisał(a):

ale to używka Smile

powiem Ci szczerze. egr to jeden z dwóch niewypałów w tym aucie (razem z abs bendixa). nawet osobie silnie nalegającej na doprowadzenie auta do 100% oryginału będę odradzać zostawianie tego układu. kompletnie nie wpływa pozytywnie na pracę silnika, tylko negatywnie. a jak ktoś będzie chciał np. żółte blachy to stawiam swoje dieslowe digitale że nikt nie zauważy braku tego układu jak się będzie czepiać.
w sumie najmniejszą ingerencją jest zeszlifowanie tego grzybka podciśnieniowego egr na płasko tam gdzie jest ta sztyca i dorobienie z metalu grubej zaślepki. potem to przykleić, skręcić i możesz zostawić resztę wężyków i podciśnień. sterownik będzie sobie pstrykać elektrozaworkami a żadne spaliny nie zostaną cofnięte do kolektora ssącego


Jak tylko za oknem zrobi się trochę lepsza aura i odzyskam mój "daily car" to zdecyduje się na wywalenie tego badziewia.

Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
 
Fizol
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 15-12-2016 22:48
Awatar


Postów: 209

Data rejestracji: 22.12.2014 18:40
Skąd: kujawsko-pomorskie
Żnin

@Kujtek Wiesz mi sie też pieprzyły obroty w C3J wyrzuciałem wszystkie przewody od EGR, dałem odme prosto w podciśnienie , A EGR został i tylko zasłepiłem mu wężyk od podciśnienia i silnik hula elegancko. Wink

Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM

Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM

Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM

Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM
 
Kujtek
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 15-12-2016 22:51
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Fizol wykręć tego grzyba i upewnij się że nie przepuszcza spalin bo to najważniejsze, możesz wywalić wszystko i dalej może puszczać jak się zapchało i zacięło w lekko uchylonej pozycji

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: