Menu główne
Forum
Klubowicze
hubikas |
Dodany dnia 08-12-2016 22:50 |
Postów: 155 Data rejestracji: 22.11.2016 21:45 Skąd: wielkopolskie Skoki |
Czesc,
denerwuje mnie ta przypadlosc, czytalem porady o falujacych obrotach i nierownej pracy silnika ale odpowiedzi na moj problem tam nie otrzymalem, ktory jest dosyc dziwny. Otoz silniczek ogolnie chodzi fajnie, trzyma rowno obroty na wolnych ale.....po dlugiej trasie jakis np 100-150 km jak jest bardzo rozgrzany i stojac np piec minut na "wolnych" zaczyna przebierac i jak dla mnie zaczyna pracowac na trzech cylindrach tak do 2 - 2,5 tys obrotow i zaczyna robic "kangury", po czym za chwile, jak by po przepaleniu, wszystko wraca do normy. Wymienilem swiece, kopulke i palec, jest nowy filtr powietrza....nie zmienialem jeszcze przewodow WN. Macie pomysl co zdiagnozowac kolejne lub wymienic ? Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 08-12-2016 22:50 |
kosiarz79 |
Dodany dnia 09-12-2016 03:36 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
Glowica uszczelka siada powoli lub masz zly luz zaworowy i forsownej jezdzie sciska za mocno
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
hubikas |
Dodany dnia 09-12-2016 07:34 |
Postów: 155 Data rejestracji: 22.11.2016 21:45 Skąd: wielkopolskie Skoki |
kosiarz79 napisał(a): Glowica uszczelka siada powoli lub masz zly luz zaworowy i forsownej jezdzie sciska za mocno Toś mnie pocieszył Zaczne od luzów zaworowych bo wydaje mi sie ze na zimnym troche klekocza, a pozniej sprawdze cisnienie w cylindrach. Co do glowicy, to jak mi padla w Lagunie to nawet na zimnym mi nierówno pracowała, a tutaj to ma miejsce tylko po "długiej" pracy silnika. Dodam jeszcze ze plyn nie znika, oleju w plynie tez nie ma, na siwo nie pali. Jesli ktos mialby jeszcze jakies pomysły lub sugestie, to zapraszam do dyskusji. Edytowane przez hubikas dnia 09-12-2016 07:51 Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
|
|
|
jonowaty |
Dodany dnia 09-12-2016 10:31 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
Jak miałem kiedyś 1.4 to po przegonieniu go w trasie z większymi prędkościami ( 3500 obr / min i więcej ) tracił wolne obroty, pyrkał mając 500 obr / min, wystarczyło przejechać parę km spokojnie i wracał do normy.
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
hubikas |
Dodany dnia 09-12-2016 11:52 |
Postów: 155 Data rejestracji: 22.11.2016 21:45 Skąd: wielkopolskie Skoki |
jonowaty napisał(a): Jak miałem kiedyś 1.4 to po przegonieniu go w trasie z większymi prędkościami ( 3500 obr / min i więcej ) tracił wolne obroty, pyrkał mając 500 obr / min, wystarczyło przejechać parę km spokojnie i wracał do normy. Powiedzmy ze u mnie objaw jest podobny, ale jest to strasznie irytujace jak przebiera i chodzi na trzy gary, dlatego chce wyeliminować ten objaw. Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
|
|
|
jonowaty |
Dodany dnia 09-12-2016 12:07 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
może EGR trzeba wyrzucić
http://www.renaul...d_id=20187 " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
hubikas |
Dodany dnia 09-12-2016 13:15 |
Postów: 155 Data rejestracji: 22.11.2016 21:45 Skąd: wielkopolskie Skoki |
Że tak głupio zapytam, u mnie jest EGR ? myślałem że tylko w poliftach dawali ? Treść dodana dnia 12 grudzień 2016 20:54: kosiarz79 napisał(a): Glowica uszczelka siada powoli lub masz zly luz zaworowy i forsownej jezdzie sciska za mocno Dzisiaj zrobiłem pomiar i mam prawie 12 barów na każdym garku więc jest git, także zabieram się za luz zaworowy. Edytowane przez hubikas dnia 12-12-2016 20:54 Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
|
|
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 13-12-2016 23:40 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Przewody WN wymień. Luzy też możesz przy okazji ale bardziej obstawiam kable. EGR nie masz na bank W benzynie egr pojawił się dość niedawno w porównaniu do rocznika R19 Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
jonowaty |
Dodany dnia 14-12-2016 00:52 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
@TermiFNFAL proszę cię.. W C3J z 91r miałem już egr i katalizator, f3n też posiadał
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 15-12-2016 00:57 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
egr to zawór recyrkulacji spalin i w 91 roku nikt o tym nie myślał nawet w dizlach. Na pewno o tym samym rozmawiamy? Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
jonowaty |
Dodany dnia 15-12-2016 03:02 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
Wyobraź sobie że mówimy o tym samym
Tu masz schemat A tu na stole Turbo diesel ph2 - widać gruszke doskonale Edytowane przez jonowaty dnia 15-12-2016 03:10 " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
fed21 |
Dodany dnia 15-12-2016 07:56 |
Postów: 943 Data rejestracji: 26.12.2008 17:39 Skąd: lubelskie Krasnystaw |
sprawdz z tyłu w kolektorze ssacym czy nie masz dziurki w gumowej zaslepce taki grzybek pasuje z odpowietrznika hamulca czapeczki Moje auto: laguna 1.9dti 1999r, diesel, 235000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 15-12-2016 10:18 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@TermiFNFAL Właśnie F3N L740 oraz C3J C710 od samego początku miały zawór recyrkulacji spalin, czyli rzeczony EGR, ponieważ oba silniki są na dokładnie tym samym układzie wtryskowym, który był jak na owe czasy bardzo zaawansowany i posiadał jako integralną część właśnie EGR, który po takim czasie niestety potrafi stwarzać problemy. Problem jest w tym, że zawór się zacina i staje na dębowo. Pół biedy jak się zatnie w pozycji zamkniętej, tylko że to ustrojstwo nie zacina się będąc zamkniętym, tylko otwartym. EGR otwiera się w momencie, kiedy silnik pracuje pod sporym obciążeniem na średnich i wysokich obrotach i odpowiada za to sterownik silnika, po to zresztą przy przepustnicy w tym układzie wtryskowym masz taki przełącznik, który jest w istocie krańcówką z odpowiednio wygiętą blaszką sprężynującą, który zwiera przepustnica gdy jest otwarta mniej więcej w 3/4. Natomiast kiedy jest otwarty na biegu jałowym dzieją się cyrki. Sam zawór można albo próbować reanimować (małe szanse), albo wymienić na nowy, dostępny tylko w ASO plus czas oczekiwania jak przyślą to ustrojstwo od żabojadów, ewentualnie usunąć cały układ recyrkulacji spalin i zaślepić dziurę po nim w korpusie przepustnicy.
@hubikas Pierwsze co to kable, drugie co to podciśnienia, a w szczególności wąż do MapSensora (takie prostokątne pudełko na grodzi w miejscu, gdzie w każdym innym silniku benzynowym tuż poniżej masz cewkę zapłonową, na którym pisze "GM" bo to jedyna część w tym aucie od Łopla), kolejną sprawą jest zaślepka w korpusie przepustnicy z tyłu obok węża do MapSensora. Kompresja nieprzekraczająca 12 to tak średnio. Trzeba było zrobić od razu próbę olejową (ponowić pomiar kompresji od razu, tylko że wstryknąć prosto do cylindra 10-20 ml oleju silnikowego (najlepiej tego, na którym silnik jeździ), ale utratę kompresji w tym silniku stawiałbym na skasowane luzy zaworowe i niedomykające się zawory na skutek erozji gniazd. PS. Dla dociekliwych, zawór EGR, numer fabryczny 89 33 003 184, cena około 2,5 tyś PLN. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
hubikas |
Dodany dnia 15-12-2016 19:56 |
Postów: 155 Data rejestracji: 22.11.2016 21:45 Skąd: wielkopolskie Skoki |
dj_mafiozo napisał(a): PS. Dla dociekliwych, zawór EGR, numer fabryczny 89 33 003 184, cena około 2,5 tyś PLN. Dziekuje Tobie za obszerne wyjaśnienia. Co do EGR znalazłem w Internecie znacznie tańszą ofertę na EGR. https://www.bilde...d=24742830 Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 15-12-2016 20:06 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
ale to używka
powiem Ci szczerze. egr to jeden z dwóch niewypałów w tym aucie (razem z abs bendixa). nawet osobie silnie nalegającej na doprowadzenie auta do 100% oryginału będę odradzać zostawianie tego układu. kompletnie nie wpływa pozytywnie na pracę silnika, tylko negatywnie. a jak ktoś będzie chciał np. żółte blachy to stawiam swoje dieslowe digitale że nikt nie zauważy braku tego układu jak się będzie czepiać. w sumie najmniejszą ingerencją jest zeszlifowanie tego grzybka podciśnieniowego egr na płasko tam gdzie jest ta sztyca i dorobienie z metalu grubej zaślepki. potem to przykleić, skręcić i możesz zostawić resztę wężyków i podciśnień. sterownik będzie sobie pstrykać elektrozaworkami a żadne spaliny nie zostaną cofnięte do kolektora ssącego hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
hubikas |
Dodany dnia 15-12-2016 21:37 |
Postów: 155 Data rejestracji: 22.11.2016 21:45 Skąd: wielkopolskie Skoki |
Kujtek napisał(a): ale to używka powiem Ci szczerze. egr to jeden z dwóch niewypałów w tym aucie (razem z abs bendixa). nawet osobie silnie nalegającej na doprowadzenie auta do 100% oryginału będę odradzać zostawianie tego układu. kompletnie nie wpływa pozytywnie na pracę silnika, tylko negatywnie. a jak ktoś będzie chciał np. żółte blachy to stawiam swoje dieslowe digitale że nikt nie zauważy braku tego układu jak się będzie czepiać. w sumie najmniejszą ingerencją jest zeszlifowanie tego grzybka podciśnieniowego egr na płasko tam gdzie jest ta sztyca i dorobienie z metalu grubej zaślepki. potem to przykleić, skręcić i możesz zostawić resztę wężyków i podciśnień. sterownik będzie sobie pstrykać elektrozaworkami a żadne spaliny nie zostaną cofnięte do kolektora ssącego Jak tylko za oknem zrobi się trochę lepsza aura i odzyskam mój "daily car" to zdecyduje się na wywalenie tego badziewia. Renault 19 Chamade TSE 1.7 73 KM
Renault Laguna II 2.0 16v Grandtour DP0 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 241920km
|
|
|
Fizol |
Dodany dnia 15-12-2016 22:48 |
Postów: 209 Data rejestracji: 22.12.2014 18:40 Skąd: kujawsko-pomorskie Żnin |
@Kujtek Wiesz mi sie też pieprzyły obroty w C3J wyrzuciałem wszystkie przewody od EGR, dałem odme prosto w podciśnienie , A EGR został i tylko zasłepiłem mu wężyk od podciśnienia i silnik hula elegancko.
Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM
Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM |
Kujtek |
Dodany dnia 15-12-2016 22:51 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@Fizol wykręć tego grzyba i upewnij się że nie przepuszcza spalin bo to najważniejsze, możesz wywalić wszystko i dalej może puszczać jak się zapchało i zacięło w lekko uchylonej pozycji
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |