29 Marca 2024 13:10:44
Zdjęcia użytkowników
nieckarzan brozo
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Montaż wspomagania 1.4 e6j 82km na gaźniku 
AndrE_19
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 28-12-2016 23:56
Awatar


Postów: 8

Data rejestracji: 28.12.2016 23:41
Skąd: śląskie
Bytom

Witam,
Mam pytanie, propo montażu wspomagania do R19 1.4 energy, posiadajacym jeden pasek (klinowy) napędzający alternator, co trzeba przerobić żeby zamontować w nim wspomaganie i jak to ugryźć. Pfft

Pozdrawiam.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 157000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 28-12-2016 23:56
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 29-12-2016 20:12
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

hejo
trochę zabawy będzie
musisz zmienić kolumnę kierowniczą (jest innej długości przy wspomaganiu i przy jego braku
cały magiel z mocowaniami
do tego pompa z łapą i dłuższy pasek:
i.imgur.com/Ik2oyup.jpg
i.imgur.com/LfgZ6Bm.jpg

fajnie jak znajdziesz dawcę z kompletem, może być na gaźniku, może być na wtrysku

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
lukasz609
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 29-12-2016 22:13
Awatar


Postów: 932

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

Ja u siebie miałem wspomę w E6j potrzebujesz magla z drązkami końcowkami kolo pasowe na 2 paski posiam takie oraz łapę z e7j do zamontowania pompy. Przy okazji kolumna kierownicza i tyle reszta sie nie zmienia.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
gielab0019
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 29-12-2016 22:17
Awatar


Postów: 4227

Data rejestracji: 13.09.2009 12:18
Skąd: dolnośląskie
Bogatynia

W tym przypadku E7J ratuje z cleona nici by byly chyba ze sprowadzenie fantow za oceanu ale to malo oplacalne praktycznie w ogole Wink

Zabaweczka z V6 pod maską z manualną skrzynią biegów wersja Milenium 2000

Moje auto: Renault Laguna 1 ph3 99r 3.0 V6 24V 194KM manual, benzyna+LPG, 400000km
 
lukasz609
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 29-12-2016 22:25
Awatar


Postów: 932

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

@AndrE_19 gdyby kolega chciał mam pompke paliwa i gaźnik do E6j działające.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
AndrE_19
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 31-12-2016 09:20
Awatar


Postów: 8

Data rejestracji: 28.12.2016 23:41
Skąd: śląskie
Bytom

Gaźnik, mógłby sie przydać Smile, a koło pasowe i łapę pod pompę też masz na sprzedaż?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 157000km
 
lukasz609
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 31-12-2016 10:00
Awatar


Postów: 932

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

Tez leza w garazu

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
AndrE_19
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 02-01-2017 22:39
Awatar


Postów: 8

Data rejestracji: 28.12.2016 23:41
Skąd: śląskie
Bytom

A z silnika e7j wspomaganie podejdzie bez jakichkolwiek przeróbek do e6j ? Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 157000km
 
TermiFNFAL
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2017 02:03
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Kolumny kierowniczej nie trzeba wymieniać, wieloklin wbrew pozorom jest do ruszenia. W fabryce jest to osobna część - wsadzana jest do kolumny kierowniczej i zalana od góry jakimś płynnym plastikiem.
Jak montowałem wspomaganie to wybiłem ten wieloklin i wyregulowałem pod magla ze wspomaganiem - ale strasznie się tłukło na nierównościach. Jak doszedłem do tego, że to właśnie łączenie wieloklinu z kolumną się tak tłucze, to zalałem to kropelką (tym popularnym klejem) i przestało się tłuc. Dodam, że było to z 5 czy 6 lat temu.
Po sprzedaży auta, dalej mam je pod opieką jako mechanik, elektryk itd itp, nawet w poprzednią sobotę wyciągałem kolumnę kierowniczą, celem montażu gumy osłaniającej od strony kabiny (bo ta od spodu się rozpadła i dźwięki z komory sinika były mocno słyszalne w kabinie) i nadal wszystko działa bez zarzutów.
Gumę i te plastikowe obrączki zamontowałem bez ściągania wieloklinu Wink

Ogólnie to z tą gumą dostałem całą kolumnę. Tyle że ona była już z tym tłumikiem drgań na wieloklinie, przez niego przechodziła śruba dokładana a w tłumik powsadzane jakieś gwoździe. Więc wolałem zostawić to co było i jakoś poprzekładać fanty.
Guma jak to guma, rozciągliwa, to i przeszła. Zewnętrzny plastik jej góry jest podzielony na dwie części to też przeszedł. Ale ta plastikowa kulka na wieloklinie już jest jednością Wink Przeciąłem ją brzeszczotem w dwóch miejscach, zdjąłem z tamtego, nałożyłem na ten, co ma na nim być, pospawalem, zeszlifowałem aby było równo i gładko, i gra Wink

Wersje ze wspomaganiem i bez mają inne osłony gumowe. Ze wspomaganiem są wewnątrz kabiny plus taka mało dająca guma od komory silnika (jest bo jest, jakby jej nie było to pewnie nikt by różnicy nie zauważył), a bez wspomagania jest taka dosyć duża osłona od strony grodzi. W clio tak jest i tu raczej też będzie bardzo podobnie.


Treść dodana dnia 10 luty 2017 02:22:

AndrE_19 napisał(a):

A z silnika e7j wspomaganie podejdzie bez jakichkolwiek przeróbek do e6j ? Smile


O ile te siniki różnią się tyko tym, że jeden to gaźnik a drugi to monowtrysk (nie pamiętam) to podejdzie, bo wszystkie mocowania będą takie same i wszystko w tych samych miejscach. Tylko łapę do pompy wspomagania będziesz dodatkowo potrzebował. No i podwójne koło pasowe na wał korbowy bo to już na dwa paski idzie.
Montowałem wspomaganie do Clio 1,2 E7F, może ładnych kilka lat temu, ale pamiętam to jak dziś Wink Bardzo ciekawe doświadczenie życiowe a co najważniejsze, wcale nie jest tak trudne, jak się wydaje. Kanału też nie trzeba (wymieniałem sprzęgło w F7P 1,8 16V na parkingu biedronki a do tej operacji magla też trzeba odkręcić, bo trzeba zrzucić sanki).
A magiel wychodzi najłatwiej przez prawe koło.

Edytowane przez TermiFNFAL dnia 10-02-2017 02:25
Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: