Menu główne
Forum
Klubowicze
borek88 |
Dodany dnia 30-04-2017 20:24 |
Postów: 660 Data rejestracji: 10.04.2008 15:04 Skąd: wielkopolskie Słupca |
Udało mi się ściągnięć caba do siebie Ale okazało się ze aku jest padnięty a po naładowaniu że jest problem z ładowaniem Raz ładuje a raz nie. W większości nie. Nie mam miernika ale takim małym marketowym prostownikiem zmierzyłem że jeśli ładuje to za mało ( między 12,9 a 14,0v bez obciążenia) co dziwne przy obciążeniu światłami itp jeszcze mniej.) Nie robiłem jeszcze nigdy alternatora ale z wasza pomocą pewnie sobie poradzę. Wyciągnąć alternator dam rade ale jak zweryfikować lub trafić co jest do wymiany i jak to się tam wymienia żebym się przygotował na to? Czy to będą szczotki i regulator Czy szczotki są razem z regulatorem ? Znalazłem coś takiego bo muszę to kupić w Niemczech https://www.ebay....1296206541 Każda rada pomocna Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 30-04-2017 20:24 |
Kujtek |
Dodany dnia 30-04-2017 20:39 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
pewnie masz valeo - szczotki są z regulatorem
wymień profilaktycznie, praktycznie 90% problemów z małym ładowaniem to one to taki regulator hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
borek88 |
Dodany dnia 30-04-2017 21:00 |
Postów: 660 Data rejestracji: 10.04.2008 15:04 Skąd: wielkopolskie Słupca |
Tak valeo 70a a13n230 2541424 Więcej oznaczeń nie widzę bez demontażu . Czyli przykręcam nowy na miejsce starego. Nie muszę nic lutowac itp ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
|
jonowaty |
Dodany dnia 30-04-2017 21:01 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
@borek88 dokładnie tak jak piszesz
" To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 30-04-2017 21:59 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
czasem możesz trafić na regulator że będzie za krótki kabelek, inna wsuwka, ale mała zmiana i podpasuje
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 01-05-2017 01:33 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Gorzej będzie jak nie będzie pierścieni, bez zaplecza warsztatowego może być ciężko je wymienić Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
edzio |
Dodany dnia 01-05-2017 06:35 |
Postów: 4226 Data rejestracji: 27.11.2005 21:10 Skąd: pomorskie Lębork |
Tylko że te regulatory są parszywe, założyliśmy nowy na stanowisku ładował po zamontowaniu do samochodu już nie. i kolejny demontaż alternatora mnie czekał
Sprawdź wzbudzenie na tej brązowej kostce na jednym pinie powinien być + ok 12V. Od tego powinieneś zacząć. Czyli cabrio wywiezione do Arabi Niemieckiej Nie pokonany jak Gołota
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 01-05-2017 08:39 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Jeśli masz wybór,kup regler wyprodukowany w europie. Szczotki są do kupienia i można je wymienić. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
borek88 |
Dodany dnia 01-05-2017 14:26 |
Postów: 660 Data rejestracji: 10.04.2008 15:04 Skąd: wielkopolskie Słupca |
Jest w Niemczech
A co powoduje to wzbudzenie? Treść dodana dnia 01 maj 2017 14:29: Kupiłem tego huco z linku w pierwszym poście. made in germany ale jaka prawda to nie wiem. Edytowane przez borek88 dnia 01-05-2017 14:29 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 01-05-2017 19:14 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Wzbudzenie,tak w bardzo wielkim skrócie,powoduje,że alternator wytwarza energię elektryczną. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
borek88 |
Dodany dnia 01-05-2017 19:46 |
Postów: 660 Data rejestracji: 10.04.2008 15:04 Skąd: wielkopolskie Słupca |
Tego się domyślałem. Ale co może być powodem ze tego wzbudzenia nie ma? Tak jak Edzio napisal ze powinno być na pinie z brzozowej kostki ale co daje ten sygnał Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
|
jonowaty |
Dodany dnia 01-05-2017 19:59 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
@borek88 prąd wybudzający pojawia się typowo po przekręceniu stacyjki na zapłon w żółtym przewodzie, drugi kabelek jest do kontrolki na desce.
Na wyłączonym silniku świeci ci się w ogóle kontrolka z akumulatorem " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
borek88 |
Dodany dnia 01-05-2017 20:54 |
Postów: 660 Data rejestracji: 10.04.2008 15:04 Skąd: wielkopolskie Słupca |
Swieci lub mruga przy braku lub małym ładowaniu Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
|
jonowaty |
Dodany dnia 01-05-2017 21:01 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
Jak myślisz że masz problem z wybudzaniem, zrób sobie przewód z wsuwką, wybudzający podłącz do + w akumulatorze, a kontrolkę wepnij do regulatora napięcie tam gdzie jest jej miejsce. Uruchom silnik i sprawdź czy ładuje prawidłowo czy tak samo
Kolejna rzecz, jak wyciągniesz regulator ( nie wiem czy jest dostęp w 16V, w innych silnikach nie trzeba demontować alternatora), to sprawdź długość szczotek Wtyczkę się rozbiera, więc możesz swobodnie oddzielić kontrolkę od wybudzenia " To uczucie gdy częściej zmieniasz progi niż rozrząd " - Forumowy Paulo Coelho
Moje byłe auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 242000km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
borek88 |
Dodany dnia 01-05-2017 21:47 |
Postów: 660 Data rejestracji: 10.04.2008 15:04 Skąd: wielkopolskie Słupca |
Kupiłem regulator z szczotkami prawdopodobnie wiec już co będzie to będzie. Ale wydaje mi się ze nie ma szans wyciągnąć regulatora bez wyciagnięcia alternatora. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
|
yszkyry |
Dodany dnia 02-05-2017 01:11 |
Postów: 11 Data rejestracji: 26.08.2016 20:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
W 16v musisz wyjąć altek na stół, a jest tam dość ciasno, jak już go wyjmiesz to warto przyjrzeć się łożyskom i pierścieniowi ślizgowemu. |
|
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 02-05-2017 07:58 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
U mnie w Clio w F7P nie wyjmiesz samego regulatora. Chociaż ja ostatnio wrzuciłem do siebie alternator 110A z Clio 2 sport i dałoby się Powiem tak, jest masa różnych altnernatorów, różnie wzbudzanych. Stary typ alternatora, taki jaki miałem i taki jaki macie - ma wzbudzenie i kontrolkę na deskę. Wzbudzenie kolor żólty a kontrolka kolor zielony (o ile dobrze pamiętam). Kolor żółty to prąd po zapłonie. Kontrolka to do żarówki w zegarach, równie dobrze może jej nie być nie ma to wpływu na ładowanie. Przy wymianie pierścieni, w alternatorze Valeo, trzeba rozlutować stojan od płytki. W alternatorach Boscha nie trzeba. Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
Fizol |
Dodany dnia 02-05-2017 10:00 |
Postów: 209 Data rejestracji: 22.12.2014 18:40 Skąd: kujawsko-pomorskie Żnin |
Mi w 16V padły diody w alternatorze. Najlepiej wyjąć alternator niż potem mięsem rzucać
Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM
Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM |
borek88 |
Dodany dnia 03-05-2017 18:55 |
Postów: 660 Data rejestracji: 10.04.2008 15:04 Skąd: wielkopolskie Słupca |
Masakra z odkręcaniem tej śruby z kołem pompy. Może ja wywalić ? Albo dać jej podkładkę żeby było łatwiej kolejny raz Wiec tak wyglądają szczotki https://www.dropb...9.jpg?dl=0 Myśle ze powinny jeszcze działać ale mogę się mylić Tak go sprawdzałem nie wiem czy dobrze ? https://www.dropb...9.jpg?dl=0 Daje połączenie między wzbudzeniem a plusem Kablami rozruchowymi połączyłem altka z aku I do łapek podpiąłem mini prostownik który robi mi za miernik Kręcę wirnikiem przy pomocy wkrętarki z nasadka (obroty około 1100 na minutę) i niestety nic Napięcie z aku pokazuje ale nie ładuje Wczoraj na aucie tez nie ładował. W weekend jeszcze ładowanie skakało Nie doszedł jeszcze regulator wiec nie wiem czy wymiana pomoże Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 03-05-2017 21:16 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
no szczotki to już cieniutko, cieniutko, a jak pierścionki wyglądają?
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |