Menu główne
Forum
Klubowicze
borek88 |
Dodany dnia 03-05-2017 21:49 |
Postów: 660 Data rejestracji: 10.04.2008 15:04 Skąd: wielkopolskie Słupca |
Rantu raczej na nich nie było.
Jutro popołudniu podeśle fotkę jak wyglądają bo ja zaczynam nockę. Mam nadzieje ze wymiana pomoże Treść dodana dnia 04 maj 2017 19:45: A wiec lipa. Nie pomogło wymienia regulatora z szczotkami. https://www.dropb...8.jpg?dl=0 Pierścień jeden ma spory uskok. Widać na szczotce jednej ta nie równość Edytowane przez borek88 dnia 04-05-2017 19:45 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 03-05-2017 21:49 |
grzes70 |
Dodany dnia 05-05-2017 14:51 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Możesz wstawić zdjęcie pierścieni?Zmierz ciągłość obwodu wirnika. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
borek88 |
Dodany dnia 05-05-2017 17:28 |
Postów: 660 Data rejestracji: 10.04.2008 15:04 Skąd: wielkopolskie Słupca |
@grzes70 postaram się zaraz ogarnąć zdjęcie pierścieni
A co do obwodu. Nie mam miernika żadnego. W przyszłym tygodniu powinien trafić do elektromechanika wiec może coś więcej zweryfikuje i może uda mu się go naprawić Treść dodana dnia 10 maj 2017 19:06: Zapomniałem o zdjęciach https://www.dropb...8.jpg?dl=0 https://www.dropb...9.jpg?dl=0 Nie są za piękne. Byłem u dwóch mechaników z czego jeden zwie się ze ogarniana elektronikę A żaden nie potrafił sprawdzić wyciągniętego alternatora. Masakra Ktoś ma 100 sprawny i mi go wyślę ? Jak tak to jaka cenę + przesylke się dowiemy Bo ja już sam więcej chyba nie zrobię niż wymiana regulatora która raczej nie pomogła Treść dodana dnia 10 maj 2017 19:12: Ewentualnie czy z czego poza f7p znajdę pasujący alternator? Edytowane przez borek88 dnia 10-05-2017 19:12 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 10-05-2017 21:57 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Pierścienie wyglądają całkiem dobrze,obstawiam,że stosunkowo niedawno zostały zmienione. Wiem,nie masz warunków aby coś samemu zrobić,ale jednak napiszę.Ja zacząłbym od sprawdzenia ciągłości uzwojenia wzbudzenia (wirnika),czymkolwiekmką,żarówką,ledką.Nie interesuje nas wartość pomiaru,bo przy tak małych opornościach,pomiar przyrządem nie przeznaczonym do tego celu obarczony będzie sporym błędem.Jeśli jest ciągłość szukamy dalej,jeśli nie ma-uwalony jest wirnik. Poza autem alternator można sprawdzić bezproblemowo.Potrzebujemy coś,aby go pewnie zamocować i napędzić (wiertarka,wkrętarka),do tego źródło prądu stałego (akumulator,bateria).Minus naszego źródła prądu podpinamy do obudowy,plus tam gdzie mamy "magiczną wsuwkę" ,woltomierz zapinamy do obudowy i wyjścia plusa i kręcimy altkiem.W zależności od napięcia wzbudzenia i wydajności prądowej naszego źródła prądu otrzymamy "jakieś" napięcie.Z praktyki wiem,że wiertarka 960 obr/min i bateria 4,5 V da około 8,5 V na zaciskach alternatora. Regler działa tak,że jeśli napięcie ładowania (a co za tym idzie również wzbudzenia) spadnie poniżej 13.8 V otwiera się podając wzbudzenie,gdy napięcie osiągnie 14.5 zamyka się-i tak kilkanaście razy na sekundę. Można też sprawdzić alternator bez reglera,podając wzbudzenie bezpośrednio na pierścienie (spokojnie,uzyskamy około 20 V). Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
yszkyry |
Dodany dnia 10-05-2017 22:42 |
Postów: 11 Data rejestracji: 26.08.2016 20:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Warto zerknąć na diody, czasem uszkodzenie widać gołym okiem. |
|
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 11-05-2017 01:10 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Pierścienie są ok. To czy wirnik ma przejście i działa jak należy podaj na bieżnie pierścieni napięcie z akumulatora, na jedną plus a na drugą minus, ma się delikatnie zaiskrzyć. Jeśli tego nie zrobi, wirnik do wymiany Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
borek88 |
Dodany dnia 11-05-2017 05:51 |
Postów: 660 Data rejestracji: 10.04.2008 15:04 Skąd: wielkopolskie Słupca |
@TermiFNFAL i wiem już co i jak sprawdzić
@grzes70 czy to sprawdzenie jak niżej było nie odpowiednie? Gdyby zamiast mini prostownika był miernik? Treść dodana dnia 11 maj 2017 19:04: @TermiFNFAL dokładnie tak jak mówisz delikatnie się iskrzy. Wiec co pozostaje ? Diody czy jeszcze jakaś inna opcja jest? Treść dodana dnia 11 maj 2017 19:15: I ostatnie pytanie Czy taki alternator do czegoś się nada? Czy to jakaś mega chińszczyzna ? [url]https://www.ebay.de/itm/172260116144 [/url] Bo cena jako za nowy z wliczona przesyłka jest fajna bo 20 euro kosztował mnie już regulator. A pogoda ładna to już bym jeździł a tak to stoi auto. Treść dodana dnia 13 maj 2017 22:25: Alternator na 99 procent ogarnięty. Był zimny lut na jednej z diód i prawdopodobnie ona powodowała raz za niskie ładowanie raz jego brak. Ogarniamy auto dalej choć czasu cały czas brakuje Edytowane przez borek88 dnia 13-05-2017 22:25 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
|
TermiFNFAL |
Dodany dnia 28-05-2017 03:36 |
Postów: 621 Data rejestracji: 17.06.2012 14:29 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Wybacz za brak odp w czasie. Zimny lut na diodzie - można to niby zrobić ale lepiej wymienić całą płytkę jeśli jest taka możliwość Co do nowych alternatorów - nie doradzę, bo my tylko regenerujemy a dziwnych zamienników się wystrzegamy Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 2 z 2: 12
Przejdź do forum: |