18 Kwietnia 2024 23:36:48
Zdjęcia użytkowników
nelus2403 bratek
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
R11 gaźnik Weber 32 DRT falują obroty 
kudlaty
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2017 16:38
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

Witajcie.
Niedawno stałem się posiadaczem R11 1.4 na gaźniku (Weber 32 DRT, chyba Wink ). Auto posiada PB i LPG. Stało dość długo i paliło na benzynie tylko ze strzykawki po czym po przełączeniu na LPG dało się nim jeździć. Szarpał itp. ale dało się jechać. Postanowiliśmy uruchomić paliwo, no i...
Wymienione:
- pompa paliwa (jest mechaniczna)
- świece i przewody
- wyczyszczony zbiornik i cały układ paliwowy
- rozebrany i wyczyszczony gaźnik, wymienione uszczelki itp.

Auto odpaliło na benzynie, wszystko ok ale jest właśnie ALE...

Nierówno pracuje na wolnych obrotach. Bardzo nierówno bo wolne obroty wahają się od 500 do 1500. LPG na razie jest odpięte żeby nie robiło kreciej roboty. Czy ktoś ma jakiś pomysł?

Generalnie gdyby ktoś miał jakieś schematy tego gaźnika to też nie pogardzę. Jakąś książkę Sam Naprawiam czy coś takiego, bo ta od R19 niestety ma inny gaźnik.

Edytowane przez kudlaty dnia 12-09-2017 18:13
Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km
Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km
Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km
Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km
Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km
Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 12-09-2017 16:38
Awatar
Fhrancuz_heblowany
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2017 20:09
Awatar


Postów: 64

Data rejestracji: 14.10.2016 19:57
Skąd: śląskie
Wodzisław Śląski

Cześć. Sprawdź jednak czy na LPG obroty zostają w normie, ominiesz wtedy cały układ paliwowy łącznie z gaźnikiem. Z tego co zrozumiałem instalacji nie testowałeś po wymianie świec i przewodów. Tylko uwaga, ponoć gaźnikowiec potrafi chodzić na lpg równiej niż na benzynie, więc nie ma co się przyzwyczajać do perfekcyjnych niskich obrotów jeżeli okazałoby się, że na gazie problem nie występuje Wink
Jutro mogę posłać serwisówkę do gaźników występujących w Reno, DRT też tam był z tego co pamiętam. Zobaczę schemat to może przyjdzie mi coś do głowy.

Cool

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 150000km
 
kudlaty
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2017 22:02
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

Generalnie z gazem mamy też problem bo nie możemy rozgryźć tej całej plątaniny i majstersztyku lat 90tych Wink Z tą pracą na gazie to też słyszałem, że może być lepiej niż na benzynie, ale obecnie chcemy uruchomić chociaż bene a potem będziemy ogarniać LPG. Obecnie na LPG też słabo pracuje lub wcale.

Jak coś to czekam na serwisówki. Coś już sam znalazłem ale jak to mówią od przybytku głowa nie boli Pfft

Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km
Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km
Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km
Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km
Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km
Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
Fhrancuz_heblowany
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2017 10:40
Awatar


Postów: 64

Data rejestracji: 14.10.2016 19:57
Skąd: śląskie
Wodzisław Śląski

Ogólna rozpiska ustawień, rodzajów dysz itp
http://www.r21clu...or_ang.pdf

Serwisówka
http://www.r21clu...er_ang.pdf

Cool

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 150000km
 
kudlaty
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2017 22:27
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

Wstępnie opanowane. Auto już nie gaśnie a obroty falują już tylko pomiędzy 700 a 1000 także nie jest źle. Prawdopodobnie to falowanie już może być spowodowane jakąś nieszczelnością samego gaźnika (chociaż wszystko sprawdzone) lub ze starości Wink

Jutro spróbujemy ustawić gaz, bo na gazie mniej lub wcale nie faluje ale ze względu na wiek parownika mamy problem z jego wyregulowaniem, ale ogarniemy. Jest szansa, że jutro pojedzie pierwszy raz na Klasyki Grin

Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km
Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km
Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km
Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km
Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km
Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
Fhrancuz_heblowany
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 21-09-2017 20:05
Awatar


Postów: 64

Data rejestracji: 14.10.2016 19:57
Skąd: śląskie
Wodzisław Śląski

Cześć, jak wygląda sprawa z gaźnikiem? Bom ciekaw, tym bardziej że sam mam Webera.

Cool

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 150000km
 
kudlaty
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 24-09-2017 19:25
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

Oj. Generalnie trochę ogarnęliśmy ale...

Ogólnie auto paliło, chodziło w miarę równo (wahania obrotów tylko między 800-1000). Od poniedziałku jeździł nią kolega jako zastępczym no i w czwartek auto nie odpaliło. Prąd jest, paliwo do gaźnika dochodzi, więc pewnie znowu się zapchał Sad

No i tu właśnie pytanie. Skąd te problemy? Zbiornik był czyszczony, przewody przedmuchane a auto robi 100km i znowu trzeba wyciągać gaźnik.

Ktoś ma jakieś pomysły?

Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km
Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km
Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km
Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km
Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km
Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
Fhrancuz_heblowany
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 24-09-2017 23:17
Awatar


Postów: 64

Data rejestracji: 14.10.2016 19:57
Skąd: śląskie
Wodzisław Śląski

Coś mi świta że pewien Anglik opisywał podobny problem na forum, którego nazwy niestety nie pomnę. Winowajcą była farba lub uszczelnienie wewnątrz zbiornika, łuszczyło się to, przybierało postać pomarańczowego gluta i robiło syf w układzie paliwowym.
Wymieniałeś przewody gumowe? Jeżeli nie, to może warto byłoby chociażby odcinek od filtra do gaźnika, cholera wie czy po tylu latach nie łuszczą się w środku.

Powyższe zakładając że problemem są przytkane dysze w gaźniku.

Paliwo dochodzi do gaźnika, a widać je może w gardzieli?


[b]Treść dodana dnia 24 wrzesie

Znalazłem link do wspomnianego forum:

http://forum.retr...t-11-gtl-1

Cool

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 150000km
 
Fizol
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 24-09-2017 23:58
Awatar


Postów: 209

Data rejestracji: 22.12.2014 18:40
Skąd: kujawsko-pomorskie
Żnin

Tak jak kolega pisze wszystkie rpzewdoy filtry nowe, i polecam oddać gaxnik do myjki ultradźwiekowej, i musi pomóc.

Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM

Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM

Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM

Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM
 
kudlaty
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 25-09-2017 17:48
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

Gaźnik już był czyszczony bardzo dokładnie 2 razy i będzie znowu 3. Zbiornik paliwa był wyciągany i czyszczony także odpada. Przewody paliwowe te pod maską będziemy teraz wymieniać na bank, bo chyba nie zniosę myśli, że kolejny raz będzie zapchany.

Co do paliwa czy jest w gaźniku to nie wiem. Nie zdejmowałem filtra bo nie było jak na szybko bo tam są jakieś patenty gazowników Wink więc zrobimy to w warsztacie, ale raczej wątpię, że jest tam paliwo, bo jakby było to by odpalał Wink

Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km
Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km
Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km
Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km
Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km
Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
Fizol
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 25-09-2017 20:29
Awatar


Postów: 209

Data rejestracji: 22.12.2014 18:40
Skąd: kujawsko-pomorskie
Żnin

Jeżeli tam siedzi CxJ to może zmienić na mono? Ja mam R19 od 2000r. z C3J mono i jeżeli chodzi o układ paliwowy zero problemów, obroty lekko faluja 880-950 im lepiej rozgrzany tym równiej pracuje te auto tak miało od początku Grin Dodam że kupujać miała 100tyś z haczykiem a teraz ponad 300tyś Pfft A nie wiadomo też ile cofnięte było Rotfl

Renault 19 PH I 1991r. 5D hatchback C3J 58KM

Renault 19 PH I 1991r. 3D hatchback F7P 137KM

Renault 19 PH I 1992r. Cabrio F3N multi 90KM

Renault 19 PH II 1992r. Cabrio F7P 135KM
 
Kujtek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 25-09-2017 20:55
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

też to chciałem zaproponować
jak bawić się w gaźnik to od razu jakiś zestaw z motocykla, chociaż mocy będzie więcej
a jak niezawodność to zwykły wtrysk przeszczepić. materiałów masa to i z zamontowaniem w 11 nie będzie problemu

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
kudlaty
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 26-09-2017 20:01
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

Problem chyba ogarnięty. Jakaś resztka syfu zebrała się w pompie paliwa. Do przewodu paliwo podawała, ale nie na tyle duże ciśnienie było żeby wejść w gaźnik. Auto odpaliło i po kolejnej regulacji chodzi znacznie lepiej.

Niestety, nie obyło się bez fakapów. Prawdopodobnie z winy czujnika temperatury auto się zagotowało (nie działają wskaźniki w liczniku), nie włączył się wentylator i wybuchł wąż idący do chłodnicy. Na szczęście nikomu nic się nie stało. Jutro będzie nowy wąż i czujnik. Miejmy nadzieję, że to będzie koniec problemów na razie :/

Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km
Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km
Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km
Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km
Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km
Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: