Menu główne
Forum
Klubowicze
Dandi |
Dodany dnia 17-03-2006 09:05 |
Postów: 40 Data rejestracji: 17.09.2005 16:03 Skąd: - |
Przymierzam sie do wymiany silnika. Zamiast C3J, chcę wmontować F3N MPI wraz ze skrzynią i całym osprzętem. Do tego jeszcze wymiana układu kierowniczego na taki ze wspomaganiem. Może ktoś z użytkowników przerabiał ten temat i powie, jakie ewentualne trudności mogę napotkać. Czy dla 30 koników jest w ogóle sens to robić? Pozdrawiam! |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 17-03-2006 09:05 |
MonteR |
Dodany dnia 17-03-2006 09:19 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 13.01.2005 08:31 Skąd: kujawsko-pomorskie Toruń |
wg mnie nie...
30 koników więcej, większe spalanie, wpomniałeś o ukł. kierowniczym, proponowałbym hamulcowy jeszcze... wydech powinien pasować, ale sugerowałbym dedykowany do multi, czyli kat->srodkowy->koncowy... gra niewarta świeczki... sprzedaj, dołóż kase i kup coś nowszego i mocniejszego... Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83 Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
|
nazgul |
Dodany dnia 17-03-2006 09:51 |
Postów: 86 Data rejestracji: 16.08.2005 22:31 Skąd: - |
Witam. Sprawa przekładania silnika nie jest skomplikowana - tyle że ja wymieniłem 1,7 mono na 1,7 mono więc beż żadnych przeróbek.
Jeśli chcesz zwiększyć moc to nie warto z 1,4 na 1,7 multi bo nie będziesz zachwycony. Dalej zmiana zawieszenia. Powyżej 75 koni reno montowało juz inne zawieszenie (belka tylna 4 drążkowa) więc w zasadzie trzeby by całe auto wymienić a to wiadomo kosztuje. Opłaty Oc też są wyższe. Sam silnik to pestka ale reszta to już duże przeróbki ale jeśli Twoje auto jest w super stanie to można przerabiać i cieszyć się nowym zawieszeniem silnikiem. Powodzenia był tu już też jakiś post o zamianach swapach. "...Jeden, by wszystkie odnaleźć..."
|
|
|
Dandi |
Dodany dnia 17-03-2006 10:02 |
Postów: 40 Data rejestracji: 17.09.2005 16:03 Skąd: - |
Zmiana auta jednak wiąże się w moim przypadku z dużo większym kosztem, niż wymiana silnika. No i jeszcze pewnie problemy ze sprzedażą. Zresztą obecny motor jest w pełni sprawny i co najważniejsze bardzo oszczędny w spalaniu. Ale widzę Monter, że masz właśnie motor F3N 90 KM. Napisz, jak wygląda zużycie paliwa przy tym silniku. I w ogóle dzięki za radę. |
|
|
lukaszM |
Dodany dnia 17-03-2006 10:24 |
Postów: 267 Data rejestracji: 15.11.2005 11:55 Skąd: - |
Monter widze że masz taki sam silnik i wersje jak moja...no i oczywiscie rok produkcji.
;]]] ------ a jeśli chodzi o spalanie to nie jest duże...na trasie 100 km/h wychodzi 6lnawet czasem nawet do 5,6 jak naprawde spokojnie sie jedzie... Przy dużym obiciążeniu i przy ostrej jeździe wychodzi ok. 7,6 Miasto 8-9 Oczywiscie wszystkie dane są z obecnej zimy...z lata nie pamietam;] pozdrawiam /skorzystaj z edycji, a nie pisz dwóch postów jeden pod drugim ;-) (Monter) Edytowane przez MonteR dnia 17-03-2006 10:38 Łukasz
renault 19, 1991 przebieg 230 tys. |
|
|
MonteR |
Dodany dnia 17-03-2006 10:42 |
Postów: 1383 Data rejestracji: 13.01.2005 08:31 Skąd: kujawsko-pomorskie Toruń |
lukaszM napisał/a: Nie mam pojęcia skąd masz takie niskie spalanie, mi latem udało się zejść do 6,5 litra przy jeździe 90-110a jeśli chodzi o spalanie to nie jest duże...na trasie 100 km/h wychodzi 6lnawet czasem nawet do 5,6 jak naprawde spokojnie sie jedzie... Przy dużym obiciążeniu i przy ostrej jeździe wychodzi ok. 7,6 Miasto 8-9 w zimie paliła mi 10-11 litrów benzyny, teraz ok. 11-12 gazu, w trasie najmniejsze spalanie gazu miałem 7,5 litra na 100, normą jest 8... Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83 Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
|
lukaszM |
Dodany dnia 17-03-2006 12:16 |
Postów: 267 Data rejestracji: 15.11.2005 11:55 Skąd: - |
ja mówie tylko o benzynie...gazu nie mam.
I jeźdze tylko na ukraińskim paliwie... A co do danych to tak mi pokazuje komputer ale wątpie żeby sie mylił bo liczyłem to wychodzi tak samo. Pozdrawiam Łukasz
renault 19, 1991 przebieg 230 tys. |
|
|
Kune |
Dodany dnia 17-03-2006 13:57 |
Postów: 1902 Data rejestracji: 21.03.2005 21:35 Skąd: - |
F3N MPI fajnie lata, Chester ma i naprawde robi wraznie. Heble takze mozesz kupic za grosze, oraz polosie itp. Najlepiej jakbys kupil kompletny przod z jakiegos rozbitka, wtedy nie bedzie problemu z brakujacymi czesciami...
Wyjsciem moze byc kupno 1.8i lub 16v, to juz sobie calkiem dobrze radzi. Co do belek to wyzej wymieniony Chester, zmienil belke 4ro drazkowa na 2 drazkowa i jest super twarda, zapewne auto prowadzi sie bardzo pewnie. Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de
Pierwsze auto - R19 16v Chamade Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
|
redi |
Dodany dnia 17-03-2006 14:18 |
Postów: 567 Data rejestracji: 13.01.2005 13:48 Skąd: wielkopolskie Konin |
Witam co do spalania to 9,5 lato jazda dynamiczna po miescie"konin" na lpg a ile na trasie cieszko powiedziec ale bez oszczedzania okolo 9l
#004 1,7 F3N 742 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 3d, 16777215km
|
|
|
kamil_renault_19 |
Dodany dnia 17-03-2006 16:06 |
Postów: 19 Data rejestracji: 23.06.2005 20:53 Skąd: - |
ja mam silnik 1721 jednopunktowy wtrysk koników 0d 73 do 75.czy dało by rade wstawić silnik 1.9.tdi? czy ta inwestycja waszym zdaniem sie opłaci? |
|
|
Kune |
Dodany dnia 17-03-2006 17:23 |
Postów: 1902 Data rejestracji: 21.03.2005 21:35 Skąd: - |
kamil renault 19 napisał/a: ja mam silnik 1721 jednopunktowy wtrysk koników 0d 73 do 75.czy dało by rade wstawić silnik 1.9.tdi? czy ta inwestycja waszym zdaniem sie opłaci? raczej nie... bardzo duzo dlubania ze zmiana benzyna --> diesel. ale o jakie "tdi" chodzi dt z r19? uderz do uzytkownika WALUS moze on sie zamieni, bo ma rozne plany odnosnie swojej R19, ma DT i chcial kiedys benzyne. Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de
Pierwsze auto - R19 16v Chamade Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
|
czaja |
Dodany dnia 17-03-2006 22:03 |
Postów: 308 Data rejestracji: 14.03.2005 20:24 Skąd: - |
Dandi napisał/a: Zmiana auta jednak wiąże się w moim przypadku z dużo większym kosztem, niż wymiana silnika. tak Ci się tylko wydaje , wiem bo wymieniłem silnik tylko że w moim przypadku znieniłem C3J na F7P (pisałem już o tym kiedyś w innym poście ale napisze jeszcze raz) powiem Ci co musisz wymienić od razu: -pompa paliwa z C3J nie da rady w MPI -tarcze hamulcowe powinni być wentylowane C3J nie ma -zaciski hamulcowe oczywiścię też wymienione -zwrotnice ( nie jestem pewien czy wielowpust F3N jest taki sam jak C3J jeżeli nie to półoś nie wejdzie ) -jak wsadzisz przekładnie ze wspomaganiem to kolumna kierownicza nie bedzie pasować bo bez wspomy jest dłuższa ( można ją wydłużyć bo jest teleskopowa ale trzeba pokombinować i znac wymiar z książki ) -C3J ma tylko końcowy tłumik F3N ma jeszcz środkowy (chyba że się mylę ) -już wczesniej koledzy wspominali o zawieszeniu jak nie wymienisz to na zakrętach bedzie bujać i to ostro ( ale da się przeżyć ) jednak " testu łosia" auto nie zaliczy - nie wspominam już o oczywistych rzeczach takich jak chłodnica , zbiorniki, jak nie jesteś pewien na 100% silnika to przydałoby sie wymienić pasek rozrządu ,olej silnikowy i w skrzyn biegów , oczywiście zalać układ chłodzenia i wspomagania , płyn hamulcowy, ( wszystko kosztuje ) - no i najciekawsze ELEKTRYKA przed wymianą musisz nagrać sobię jakiegoś elektryka który Ci połączy wszystkie kable idące z silnika do wnętrza auta od razu powiem że warsztaty nie chcą się bawić w takie roboty bo im się to nie połaca zjeździłem pół Wrocławia zanim znalazłem -nie wiem z jakiego roku jest ten silnik który chcesz włożyć ale dowiedz się czy komputer nie ma imobilaizera bo jak jest to ktoś bedzie musiał to obejść taka usługa to 400 zł podsumowując : pod względem finansowym wymiana silnika się nie opłaca jeżeli chodzi tylko 30 koni ( o 80 koni jak w przypadku C3J na 16v też nie ) jedeny puls takiej operacji to to ile się przy tym nauczysz o mechanice pojazdowej jeżeli oczywiście robisz to sam z czyjąś pomocą jakbym przed wymianą silnika wiedział tyle co teraz to bym sprzedał C3J i kupił 16v , oczywiście zrobisz jak bedziesz chciał ale moja rada jest taka zapomnij o wymianie i F3N sprzedaj C3J i KUP 16v frajda z jazdy jak cholera Ci co mają wiedzą i wszystkich robisz z pod świateł ( no prawie wszystkich ) pali trochę więcej ale pamiętaj: " KONIE ŻYJĄ KONIE PIJĄ " |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |