16 Maja 2024 03:50:52
Zdjęcia użytkowników
krzysia102 cupraa
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Wymiana silnika 
Dandi
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2006 09:05
Awatar


Postów: 40

Data rejestracji: 17.09.2005 16:03
Skąd: -

Przymierzam sie do wymiany silnika. Zamiast C3J, chcę wmontować F3N MPI wraz ze skrzynią i całym osprzętem. Do tego jeszcze wymiana układu kierowniczego na taki ze wspomaganiem. Może ktoś z użytkowników przerabiał ten temat i powie, jakie ewentualne trudności mogę napotkać. Czy dla 30 koników jest w ogóle sens to robić? Pozdrawiam!
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 17-03-2006 09:05
Awatar
MonteR
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2006 09:19
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 13.01.2005 08:31
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

wg mnie nie...
30 koników więcej, większe spalanie, wpomniałeś o ukł. kierowniczym, proponowałbym hamulcowy jeszcze... wydech powinien pasować, ale sugerowałbym dedykowany do multi, czyli kat->srodkowy->koncowy...

gra niewarta świeczki... sprzedaj, dołóż kase i kup coś nowszego i mocniejszego...

Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM
Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83

Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
 
nazgul
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2006 09:51
Awatar


Postów: 86

Data rejestracji: 16.08.2005 22:31
Skąd: -

Witam. Sprawa przekładania silnika nie jest skomplikowana - tyle że ja wymieniłem 1,7 mono na 1,7 mono więc beż żadnych przeróbek.
Jeśli chcesz zwiększyć moc to nie warto z 1,4 na 1,7 multi bo nie będziesz zachwycony.
Dalej zmiana zawieszenia. Powyżej 75 koni reno montowało juz inne zawieszenie (belka tylna 4 drążkowa) więc w zasadzie trzeby by całe auto wymienić a to wiadomo kosztuje.
Opłaty Oc też są wyższe.
Sam silnik to pestka ale reszta to już duże przeróbki ale jeśli Twoje auto jest w super stanie to można przerabiać i cieszyć się nowym zawieszeniem silnikiem.
Powodzenia był tu już też jakiś post o zamianach swapach.

"...Jeden, by wszystkie odnaleźć..."
 
Dandi
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2006 10:02
Awatar


Postów: 40

Data rejestracji: 17.09.2005 16:03
Skąd: -

Zmiana auta jednak wiąże się w moim przypadku z dużo większym kosztem, niż wymiana silnika. No i jeszcze pewnie problemy ze sprzedażą. Zresztą obecny motor jest w pełni sprawny i co najważniejsze bardzo oszczędny w spalaniu. Ale widzę Monter, że masz właśnie motor F3N 90 KM. Napisz, jak wygląda zużycie paliwa przy tym silniku. I w ogóle dzięki za radę.
 
lukaszM
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2006 10:24
Awatar


Postów: 267

Data rejestracji: 15.11.2005 11:55
Skąd: -

Monter widze że masz taki sam silnik i wersje jak moja...no i oczywiscie rok produkcji.
;]]]

------
a jeśli chodzi o spalanie to nie jest duże...na trasie 100 km/h wychodzi 6lnawet czasem nawet do 5,6 jak naprawde spokojnie sie jedzie...
Przy dużym obiciążeniu i przy ostrej jeździe wychodzi ok. 7,6
Miasto 8-9

Oczywiscie wszystkie dane są z obecnej zimy...z lata nie pamietam;]


pozdrawiam

/skorzystaj z edycji, a nie pisz dwóch postów jeden pod drugim ;-) (Monter)

Edytowane przez MonteR dnia 17-03-2006 10:38
Łukasz
renault 19, 1991 przebieg 230 tys.
 
MonteR
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2006 10:42
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 13.01.2005 08:31
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

lukaszM napisał/a:
a jeśli chodzi o spalanie to nie jest duże...na trasie 100 km/h wychodzi 6lnawet czasem nawet do 5,6 jak naprawde spokojnie sie jedzie...
Przy dużym obiciążeniu i przy ostrej jeździe wychodzi ok. 7,6
Miasto 8-9
Nie mam pojęcia skąd masz takie niskie spalanie, mi latem udało się zejść do 6,5 litra przy jeździe 90-110
w zimie paliła mi 10-11 litrów benzyny, teraz ok. 11-12 gazu,
w trasie najmniejsze spalanie gazu miałem 7,5 litra na 100, normą jest 8...

Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM
Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83

Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
 
lukaszM
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2006 12:16
Awatar


Postów: 267

Data rejestracji: 15.11.2005 11:55
Skąd: -

ja mówie tylko o benzynie...gazu nie mam.

I jeźdze tylko na ukraińskim paliwie...

A co do danych to tak mi pokazuje komputer ale wątpie żeby sie mylił bo liczyłem to wychodzi tak samo.

Pozdrawiam

Łukasz
renault 19, 1991 przebieg 230 tys.
 
Kune
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2006 13:57
Awatar


Postów: 1902

Data rejestracji: 21.03.2005 21:35
Skąd: -

F3N MPI fajnie lata, Chester ma i naprawde robi wraznie. Heble takze mozesz kupic za grosze, oraz polosie itp. Najlepiej jakbys kupil kompletny przod z jakiegos rozbitka, wtedy nie bedzie problemu z brakujacymi czesciami...

Wyjsciem moze byc kupno 1.8i lub 16v, to juz sobie calkiem dobrze radzi.

Co do belek to wyzej wymieniony Chester, zmienil belke 4ro drazkowa na 2 drazkowa i jest super twarda, zapewne auto prowadzi sie bardzo pewnie.

Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de

Pierwsze auto - R19 16v Chamade Smile

Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
 
redi
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2006 14:18
Awatar


Postów: 567

Data rejestracji: 13.01.2005 13:48
Skąd: wielkopolskie
Konin

Witam co do spalania to 9,5 lato jazda dynamiczna po miescie"konin" na lpg a ile na trasie cieszko powiedziec ale bez oszczedzania okolo 9l

#004
1,7 F3N 742

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 3d, 16777215km
 
kamil_renault_19
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2006 16:06
Awatar


Postów: 19

Data rejestracji: 23.06.2005 20:53
Skąd: -

ja mam silnik 1721 jednopunktowy wtrysk koników 0d 73 do 75.czy dało by rade wstawić silnik 1.9.tdi???? czy ta inwestycja waszym zdaniem sie opłaci?
 
Kune
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2006 17:23
Awatar


Postów: 1902

Data rejestracji: 21.03.2005 21:35
Skąd: -

kamil renault 19 napisał/a:
ja mam silnik 1721 jednopunktowy wtrysk koników 0d 73 do 75.czy dało by rade wstawić silnik 1.9.tdi???? czy ta inwestycja waszym zdaniem sie opłaci?


raczej nie... bardzo duzo dlubania ze zmiana benzyna --> diesel. ale o jakie "tdi" chodzi? dt z r19?

uderz do uzytkownika WALUS moze on sie zamieni, bo ma rozne plany odnosnie swojej R19, ma DT i chcial kiedys benzyne.

Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de

Pierwsze auto - R19 16v Chamade Smile

Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
 
czaja
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 17-03-2006 22:03
Awatar


Postów: 308

Data rejestracji: 14.03.2005 20:24
Skąd: -

Dandi napisał/a:
Zmiana auta jednak wiąże się w moim przypadku z dużo większym kosztem, niż wymiana silnika.


tak Ci się tylko wydaje , wiem bo wymieniłem silnik tylko że w moim przypadku znieniłem C3J na F7P (pisałem już o tym kiedyś w innym poście ale napisze jeszcze raz)

powiem Ci co musisz wymienić od razu:
-pompa paliwa z C3J nie da rady w MPI
-tarcze hamulcowe powinni być wentylowane C3J nie ma
-zaciski hamulcowe oczywiścię też wymienione
-zwrotnice ( nie jestem pewien czy wielowpust F3N jest taki sam jak C3J jeżeli nie to półoś nie wejdzie )
-jak wsadzisz przekładnie ze wspomaganiem to kolumna kierownicza nie bedzie pasować bo bez wspomy jest dłuższa ( można ją wydłużyć bo jest teleskopowa ale trzeba pokombinować i znac wymiar z książki )
-C3J ma tylko końcowy tłumik F3N ma jeszcz środkowy (chyba że się mylę )
-już wczesniej koledzy wspominali o zawieszeniu
jak nie wymienisz to na zakrętach bedzie bujać i to ostro ( ale da się przeżyć ) jednak " testu łosia" auto nie zaliczy Sad
- nie wspominam już o oczywistych rzeczach takich jak chłodnica , zbiorniki, jak nie jesteś pewien na 100% silnika to przydałoby sie wymienić pasek rozrządu ,olej silnikowy i w skrzyn biegów , oczywiście zalać układ chłodzenia i wspomagania , płyn hamulcowy,
( wszystko kosztuje )
- no i najciekawsze ELEKTRYKA przed wymianą musisz nagrać sobię jakiegoś
elektryka który Ci połączy wszystkie kable idące z silnika do wnętrza auta od razu powiem że warsztaty nie chcą się bawić w takie roboty
bo im się to nie połaca zjeździłem pół Wrocławia zanim znalazłem
-nie wiem z jakiego roku jest ten silnik który chcesz włożyć ale dowiedz się czy komputer nie ma imobilaizera bo jak jest to ktoś bedzie musiał to obejść taka usługa to 400 zł

podsumowując : pod względem finansowym wymiana silnika się nie opłaca jeżeli chodzi tylko 30 koni ( o 80 koni jak w przypadku C3J na 16v też nie Sad )
jedeny puls takiej operacji to to ile się przy tym nauczysz o mechanice pojazdowej jeżeli oczywiście robisz to sam z czyjąś pomocą

jakbym przed wymianą silnika wiedział tyle co teraz to bym sprzedał C3J i kupił 16v ,
oczywiście zrobisz jak bedziesz chciał ale moja rada jest taka
zapomnij o wymianie i F3N sprzedaj C3J i
KUP 16v
frajda z jazdy jak cholera Grin Ci co mają wiedzą i wszystkich robisz z pod świateł ( no prawie wszystkich ) GrinGrin
pali trochę więcej ale pamiętaj:
" KONIE ŻYJĄ KONIE PIJĄ " Cool
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: