28 Kwietnia 2024 05:51:29
Zdjęcia użytkowników
lutek mariego
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Strumienica z kata 
malecki
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 25-03-2006 19:10
Awatar


Postów: 195

Data rejestracji: 21.07.2005 21:23
Skąd: -

Mój kat jest jeszcze ok. ale coś takiego to całkiem niezła propozycja dla tych co go już nie mają. http://moto.alleg...m=91904506

renault 19 1.8s RT chamade
ph II
Moja renia to SPRITE , a inne auta to PRAGNIENIE.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 140000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 25-03-2006 19:10
Awatar
djkamil23
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 25-03-2006 20:25
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 23.03.2006 13:40
Skąd: -

mój kolega ma takie cos i jest zadowolony.wiec ja w jego imieniu POLECAM
pozdrawiam / KAMIL
 
Jaski
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 25-03-2006 22:27
Awatar


Postów: 2156

Data rejestracji: 21.01.2005 11:16
Skąd: śląskie
Gliwice

napewno to lepsze rozwiązanie niż zapchany kat albo wspawanie prostej rurki...

Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad

Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
 
grzesiek_nysa
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 25-03-2006 23:32
Awatar


Postów: 172

Data rejestracji: 04.02.2006 23:23
Skąd: -

Mnie sie te wynalazki nie widza:/ Zeby strumienica dawala jakies efekty,musi byc dokladnie wyliczona do danego silnika,i musi kosztowac wiele wiecej niz 50 zlociszy.

Kazdy ma swoja druga polowke,moja chlodzi sie w lodowceGrin
 
grzesiek_nysa
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 25-03-2006 23:35
Awatar


Postów: 172

Data rejestracji: 04.02.2006 23:23
Skąd: -

djkamil23 napisał/a:
mój kolega ma takie cos i jest zadowolony.wiec ja w jego imieniu POLECAM
pozdrawiam / KAMIL

No niby zadowolony,bo wstyd mu sie przyznac ze dal sie zrobic w bambuko.Takie strumki wielokrotnie jeszcze pogarszaja osiagi silnika.

Kazdy ma swoja druga polowke,moja chlodzi sie w lodowceGrin
 
Crisi
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2006 16:29
Awatar


Postów: 87

Data rejestracji: 19.01.2005 19:59
Skąd: -

Tez powiem że nie jestem przekonany do końca sam kupiłem to i wspawałem.Wnioski po pierwszym tygodniu jazdy-ciszej a nawet bardzo cicho,-słabiej sie wkręca na obroty ale mam nadzieje że to tylko kwestia odległosci o silnika(trzeba chyba jak najdalej sie da),-jak juz sie jedzie np.120 km/h na trasie silnik mruczy jakby nie miał tak wysokich obrotów(3400 rpm)

R 19 Phase 1 1989r. 1,4 58 KM C3J Zagazowana
 
Kune
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2006 16:37
Awatar


Postów: 1902

Data rejestracji: 21.03.2005 21:35
Skąd: -

Jaski napisał/a:
napewno to lepsze rozwiązanie niż zapchany kat albo wspawanie prostej rurki...


dlaczego niby? rurka nie powoduje chociaz odbicia fal i nie powoduje zbednych zawirowan w ukl. wydechowych.

wstaw lepiej tlumik przelotowy niz takie szajsy, jakby to bylo dobre to zamiast w F7P montowac 4 tlumiki (w pozniejszym czasie 3 tlumiki i kat) mogli dac strumienice i 3 tlumiki.

Tak wiec jakos nikt do wysilonych/sportowych samochodow nie pcha tego chlamu, bez znaczenai czy jest to wyliczone dla silnika czy nie (ciekaw jestem jak to wogole licza) a takze jakos producenci niepolapuja tych patentow...

strumienice mozesz sobie postawic na polce zaraz obok swiec BRISK i magnetyzerow.

Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de

Pierwsze auto - R19 16v Chamade Smile

Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
 
Maciej_R21
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2006 18:06
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Tak jak pisze Kune. Przed wyjazdem na ślask byłem połatać swoj srodkowy tłumik w zakladzie ktory cieszy sie bardzo dobra opinia i przyjezdzaja do niego ludzei z okolicznych miast. Gosc potwierdził moje teorie i przypuszczenia ze wywalenie katalizatora powoduje pogorszenie osiągów oraz wzrost hałasu o nawet 20%. Sytuacje ratuje troche wspawanie ruru w puszkę albo wogole prosta rura az do środkowego wydechu. Zmniejszy to hałas ale w takim układzie szybciej rozleci sie srodkowy wydech z powodu nie ustabilozowanego przeplywu spalin, gdyz katalizator tez ma takie zadanie. Idealnym rozwiazaniem było by wstawienie małego tłumika przelotowego (150zł) lub poprostu katalizatora (ok. 300zł) . W lagunach np. zeby bardziej zwiekszyć komfort jazdy i zastosowano patent ktory polega na wykrzywieniu rury w litere V , to jeszcze bardziej wyhamowuje spaliny ale w zimę własnie w tamtym miejscu zamrza woda i zatyka wydech Wink Tak samo tylko z mniejszym nachyleniem jest skonstruowany uklad w fordzie mondeo.
Strumiennica ( o ile wogole bedzie jakoś dzialac) moze odprezyc za bardzo SERYJNY silnik i tym samym zwiekszyc spalanie oraz pogorszyc osiagi . Na świecie nie ma tanich i dobrych rzeczy Wink.
 
pawelpp
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2006 18:36
Awatar


Postów: 627

Data rejestracji: 02.11.2005 10:35
Skąd: -

Ja kiedys ogladalem w sklepie z tlumikami "strumienice" w ksztalcie kata i przelocie o tej samej srednicy co rura. Czyli cos w rodzaju tego co pisze Maciej-przekroj rury a do tego jeszcze pucha wygluszajaca.
Kosztowalo to 80zł.

Edytowane przez pawelpp dnia 29-03-2006 18:37
R19 1,8 Cabrio F3P 95r - SPRZEDANA
 
jahoo
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2006 18:36
Awatar


Postów: 11

Data rejestracji: 13.12.2005 17:10
Skąd: -

Właśnie kończy mi sie katalizator i mechanior zaproponował mi coś takiego za 120zł z montażem. Skoro jest to lipa, to co proponujecie (brak kasy na katalizator za 300zł) w zamian, tak, żeby przypominało katalizator?
Pozdrawiam
J.
 
Maciej_R21
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2006 20:02
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

W normalnym zakładzie z normalnymi cenami załoza ci za 150zł tłumik przelotowy w miejsce katalizatora i bedziesz miał cicho miło i przyjemnie, przy okazji nie rozpieprzajac srodkowego tlumika .
 
Kune
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2006 20:54
Awatar


Postów: 1902

Data rejestracji: 21.03.2005 21:35
Skąd: -

mozesz wstawic co kolwiek, byle nie mialo jakis smiesznych lusek, lin i innych pasci ktore beda tworzyc zawirowania!

Zreszta, przy mocy 70 koni zagazowanych, wstaw co kolwiek bo i tak bez roznicy, ja tutaj poprostu teoretyzuje i idealizuje, gdyz jak wiadomo osiagi moga pogarszac zapchane tlumiki, brak doprowadzenia zimnego powietrza, mixer w dolocie itp...
Chodzi mi tylko o to aby ktos tutaj nie wciskal kitu ze strumienica poprawia osiagi i zdziala zbawiennie na silnik... Aids tez leczy?
Napewno wyciszy troche silnik i poprawi Ci nastroj,bo bedzie Ci sie wydawalo ze auto lepiej idzie. Ale to wszytko zalezy jaka to bezdie strumienica.

Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de

Pierwsze auto - R19 16v Chamade Smile

Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
 
PiTT
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2006 21:45
Awatar


Postów: 769

Data rejestracji: 14.01.2005 11:11
Skąd: -

powiem tak
próbowałem kilka opcji
jeździłem z katem
bez kata i z rurką
obecnie mam zamiast kata, tłumik przelotowy
z moich odczucz wynika że obecnie jest najlepiej
jeśli chodzi o hałas to oczywiście z katem było najciszej, ale teraz jest bardziej rasowy dzwięk w połączeniu ze stożkiem
na samej rurce było fatalnie, dzwięk wydechu jak w polonezie jak się mocno wcisnęło
co do osiągów:
nie odczułem znaczej różnicy w przyśpieszeniu
czuję za to poprawę w elastyczności i rozpędzaniu się na 5 biegu
z katem (wygląda na zupełnie dobry) rozpędzał się bardziej ociężale
teraz bardzo szybko strzałka osiąga dużooo za dużooo Smile
co do samych zamienników kata, wiadomo, strumienica to lipa, ale zobaczcie na ofertę Devila, Supersprinta itd,
mają w swojej ofercie 2 rodzaje zamienników, albo zwykła prostą rurkę (w niewiarygodnie wysokiej cenie)
albo coś na zasadzie tłumika przelotowego
pewnie mają też metalowe zamienniki kata, ale ceny są mocno wygórowane
ja osobiście polecam wspawać tłumik przelotowy, KonradMK zrobił to samo i jest zadowolony bo wyciszył się lekko jego wydech.
 
RafalS16
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2006 17:46
Awatar


Postów: 475

Data rejestracji: 26.05.2005 06:45
Skąd: mazowieckie
Warszawa

A gdyby zamiast katalizatora, który zaczyna się sypać wstawić tak jak powyżej napisał Pitt - tłumik przelotowy, ALE zrezygnować z przedostatniego tłumika. Warto? Nie zależy mi na wyciszeniu auta tylko na ładnym brzmieniu Wink

Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
 
Wojtas179
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2006 18:26
Awatar


Postów: 103

Data rejestracji: 24.12.2005 13:51
Skąd: -

zamiast katalizatora najlepszy będzie tłumik przelotowy,żadnych strumienic bo to szmelc,a jesli chodzi o przedostatni tłumik to nawet takiego nie mam u siebieSmile
P.S
jak ktos ma do sprzedania zużyty katalizator to chętnie odkupie za rozsądną ceneSmile

Wojtas
 
kaka
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2006 19:46
Awatar


Postów: 340

Data rejestracji: 14.01.2006 20:15
Skąd: -

jaka cena wg.Ciebie jest rozsadna ?? Smile

kaka ----><StOp>nadworny upalacz GrinGrinGrin<StOp>
+BYLA+Renault 19 1.8s F3P "RT"Cry90 KM) 1994r +BYLA+Mazda 626 2.0 TD Comprex
---------------- JeSt -------------------
++Opel Vectra B 1.6 16v GrinGrinGrin ++
" Czy ciemno czy jasno sunie kaka przez miasto...."
 
Maciej_R21
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 05-06-2006 20:06
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

PiTT napisał/a:
powiem tak
próbowałem kilka opcji
jeździłem z katem
bez kata i z rurką
obecnie mam zamiast kata, tłumik przelotowy
z moich odczucz wynika że obecnie jest najlepiej
.


No i to najrozsądniejsze wyjście. Popatrz tutaj http://dataweb.pl.../08852.gif
To kompletny układ wydechowy (bez kolektora) tyle ze pochodzi on z silnika gaźnikowego. Jak widac jako tłumik środkowy sa zastosowane dwie puszki i rura (komplet). Pierwsza puszka to tłumik przelotowy i jest on "zamiast" katalizatora. Wniosek jest prosty. Katalizator nie ma na celu tylko i wyłacznie dopalać bogatą mieszankę ale i słuzy do spasowania całego układu wydechowego. Gdyby było inaczej w silniku gaźnikowym nie zakladali by tego.
 
Kristopher
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 16-09-2006 15:57
Awatar


Postów: 391

Data rejestracji: 18.10.2005 11:52
Skąd: -

PiTT napisał/a:
ja osobiście polecam wspawać tłumik przelotowy, KonradMK zrobił to samo i jest zadowolony bo wyciszył się lekko jego wydech.


PiTT i inni możecie mi bliżej powiedzieć jaki tłumnik mam wspawać zamiast kata, bo nie bardzo się na tym znam, a mam taki problem, może zacznę od początku. Do poprzedniej Reni F3NL740 kupiłem przelotowy tłumnik końcowy, wywaliłem środkowy i wstawiłem rurkę i zamiast kata dałem strumienicę. Co do osiągów nie wiem czy się zmieniły, raczej nie Smile ale podobał mi się bardzo dźwięk. Teraz kupiłem nową Renię z silnikiem F3P, a starą sprzedałem dla braciszka, barciszek chciał mieć cicho więc zamieniliśmy się całym układem wydechowym, a raczej planowaliśmy zmienić, bo powstał pewien problem. Tylny zamienilismy bez problemu, środkowy też, ale jak chcieliśmy przełożyć katalizator ja jemu, a on mi strumienice, to okazało się, że w tej F3P sonda jest w innym miejscu niż w F3N, a mianowice jest na katalizaatorze, a że nie mieliśmy, ani szlifierki a ni spawarki, więc u brata w F3N został: STRUMIENICA, ŚRODKOWY, KOŃCOWY, a u mnie: KATALIZATOR, BRAK ŚRODKOWEGO, SPORTOWY KOŃCOWY PRZELOTOWY i jest tak, że u brata jest cicho jak chciał, ale jest metaliczny pogłos, więc mu się nie podoba, a u mnie ten sportowy już nie ma takiego ładnego brzmienia jak było to F3N, więc teraz powiedzcie, co mam zrobić, KATALIZATOR oddam dla brata (kruciec z sondą utne i przespawa ze strumienicy i będzie u niego pasić) a u mnie, co mam wstawić tą strumkę z przyspawanym krućcem z sondą, czy co mam zrobić, żeby ta sonda kuźwa działała normalnie. No w ostatecznym wyjściu sprzedam ten sportowy co mam, a kupie jakiś inny, chodzi mi o głośne i bardzo basowe brzmienie.

Opel ASTRA I z 1992r Rotfl
SILNIK: 1.6 PB + LPG
 
Maciej_R21
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 16-09-2006 16:18
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Wklejam tutaj tekst ze strony chojnackiego ktory to testował te pseudo cudowne wynalazki i zapewne nie byly to te w cenie 50zł Smile2.
Co do hałasu to jezeli ktos chce kosztem wiekszego spalania , spadku mocy silnika itd.. słuchać ryku no to juz jego wybór, z tym ze policja tutaj słabo sie stara bo tego typu samochody stwarzaja zagrozenie jak cholera. Nie raz sie wystraszyłem jak jakiś oszołom wyprzedzał mnie lewym pasem, ze o motocyklach juz nie wspomne.
Nie moge dojśc czym to jest spowodowane ...jakimiś kompleksami , niedowartościowaniem ? Chęcią zwrócenia na siebie uwagi za wszelką cene stojąc na skrzyzowaniu ??
Zauwazy;lem też ze tyego typu przeróbki robią ludzie ktorzy maja nie za wielkie silniki . Moze to jakies przedłuzenie wlasnego EGO.
Auta z wielkimi silnikami i z duzą moca raczej poruszaja sie cichutko po drogach i na takich swiatłach na takiego "pierdzącego" nawet nie zwracaja uwagi a wrecz przeciwnie pozwalaja mu sie wyprzedzić bo maja swiadomosc tego ze gdyby tylko chcieli to to ten drugi nie zdazył by wystartować Smile2. To tak jak z psami. Te małe rzucaja sie do wszystkiego i do wszystkich a te duze ..sa spokojne i tylko jak trzeba potrafia upir&&$ pół dupy.

Tu cytat ze strony Chojnackiego:

"Kontrowersyjne strumienice wydechowe jednych wpędzają w histerię a inni bardzo je chwalą. Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach i w różnorodności modeli samochodów w jakich są stosowane.
Zacznijmy od stwierdzenia, że jeśli już decydujemy się na montaż strumienicy, to załóżmy ją w miejsce środkowego tłumika. Poważnie ! Owe często uchodzące za niepotrzebne, środkowe tłumiki, całkiem nieprzypadkowo znajdują się tam gdzie właśnie są.
Ponad 100 samochodów zostało przebadanych na hamowni z różnymi strumienicami, zamontowanymi w różnych miejscach. Zwykle chodzi o środkowy tłumik, lub miejsce wiecznego spoczynku katalizatora. Przy tej, niebagatelnej ilości pomiarów tylko 6 razy udało się osiągnąć większą moc silnika czy też strumienicy przypisać większą moc silnika, nie większą jednak niż o około 6%. Około 20% pomiarów wykazywało moc silnika podobną do seryjnej. Pozostałe przypadki kończyły się obniżeniem mocy silnika od 10% do ponad 20% a w skrajnych przypadkach były to większe wartości."
 
Kristopher
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 16-09-2006 16:28
Awatar


Postów: 391

Data rejestracji: 18.10.2005 11:52
Skąd: -

Maciej R21 napisał/a:
Co do hałasu to jezeli ktos chce kosztem wiekszego spalania , spadku mocy silnika itd.. słuchać ryku no to juz jego wybór, z tym ze policja tutaj słabo sie stara bo tego typu samochody stwarzaja zagrozenie jak cholera. Nie raz sie wystraszyłem jak jakiś oszołom wyprzedzał mnie lewym pasem, ze o motocyklach juz nie wspomne.
Nie moge dojśc czym to jest spowodowane ...jakimiś kompleksami , niedowartościowaniem ? Chęcią zwrócenia na siebie uwagi za wszelką cene stojąc na skrzyzowaniu ??
Zauwazy;lem też ze tyego typu przeróbki robią ludzie ktorzy maja nie za wielkie silniki . Moze to jakies przedłuzenie wlasnego EGO.
Auta z wielkimi silnikami i z duzą moca raczej poruszaja sie cichutko po drogach i na takich swiatłach na takiego "pierdzącego" nawet nie zwracaja uwagi a wrecz przeciwnie pozwalaja mu sie wyprzedzić bo maja swiadomosc tego ze gdyby tylko chcieli to to ten drugi nie zdazył by wystartować Smile2. To tak jak z psami. Te małe rzucaja sie do wszystkiego i do wszystkich a te duze ..sa spokojne i tylko jak trzeba potrafia upir&&$ pół dupy.


Maciej mi nie chodzi o podniesienie własnego EGO, tylko, że jeżeli juz mam ten sportowy tłumnik zamontowany z tyłu, to niech on chodzi jak powinien czyli jak w mojej poprzedniej Renatce, bo teraz to jest naprawde brzydki dźwiek, no ale dzięki za podsumowanie, nie chciałem się tego dowiedzieć, tylko chciałem jakieś wskazówki, co wstawić zamiast KATA, bo i tak po pierwsze jest wyrypany, a po drugie, przez KATA hu.owo chodzi ten końcowy. Największy problem to chyba ta sonda, czy będzie wskazywać dobrze czy będzie wskazywać źle jeżeli odrazu za sondą będzie strumienica, bądź tłumnik przelotowy.

Maciej nie to żebym miał coś do Ciebie, ale każdy ma jakieś swoje zachcianki, jedni lubią głośno, inni cicho, widziałem nawet juz nie raz jak w aucie ryczącym jechały dzieci z rodzicami i byli zadowoleni.

Opel ASTRA I z 1992r Rotfl
SILNIK: 1.6 PB + LPG
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: